ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون سازمان شهرداری‌ها :تعداد #حاشیه‌نشینان به یک پنجم جمعیت کشور رسیده است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سعیدرضا جندقیان، معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها آمار واقعی تعداد حاشیه نشینان ایران را ۱۶ میلیون نفر و معادل یک پنجم جمعیت ایران اعلام کرد. به گفته او مطابق با آمار رسمی حدود ۱۱ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر در ایران حاشیه نشین هستند اما این آمار از آمارهای واقعی کمتر است. جندقیان افزایش حاشیه نشینی را محصول «برنامه‌های ناکارآمد و بی‌تدبیر»ی دانست که در روستاها اجرا می‌شوند و نظام برنامه‌ریزی را «بیمار» خواند. براساس اظهارات او همزمان با گسترش حاشیه‌نشینی تولیدات ناخالص روستایی در بخش کشاورزی نیز به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است: «تولیدات ناخالص بخش کشاورزی حاصل از عرصه‌های روستایی حدود ۲۵ سال گذشته، بالغ بر ۲۵ درصد بوده است، اما این رقم در پایان سال ۱۳۹۵، به حدود ۱۰,۲ درصد کاهش پیدا کرده است». جندقیان به «تفکیک تولیدات روستایی و عشایری»، «تحول دورنی در روستاها» و «نوسانات ارز و دلار» به عنوان عوامل موثردر کاهش تولیدات ناخالص روستایی اشاره کرده و گفت علاوه بر جمعیت، بخش کشاورزی نیز به حاشیه شهرها منتقل شده است: «به‌علاوه با مقوله شهرهای کشاورزی روبرو هستیم، تا ۲۰ سال آینده، ۷۰ درصد تولیدات ناخالص بخش کشاورزی از اطراف کلانشهرها خواهد بود».

فرمانده #سپاه تشدید تحریم‌ها و بالا گرفتن تنش با آمریکا را برای جمهوری اسلامی سودمند دانست

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران در سخنانی تشدید تحریم‌ها را برای جمهوری اسلامی «سودمند» و بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا را باعث «جهانی شدن» جمهوری اسلامی و نزدیک شدن آمریکا به ایران دانست. سلامی سه‌شنبه ۱۸ تیر در همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد گفت: «تهدید دشمن برای ما موهبت است و هر چه این تهدیدات بزرگ‌تر باشد سودمندتر است. تا با قدرت‌های جهانی دست و پنجه نرم نکنیم جهانی نمی‌شویم. هر چه زمان می‌گذرد تهدیدات دشمن شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد، فضای منازعه شدیدتر و دشمن به ما نزدیک‌تر می‌شود».

مدیرعامل #فرودگاه‌های_ایران می‌گوید هیچ نگرانی بابت سن #هواپیماها وجود ندارد

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: «حدود ۲۲۰ فروند هواپیما با متوسط عمر ۲۰ سال در حال عملیات هستند که هیچ نگرانی بابت سن آن‌ها وجود ندارد و نگهداری آن‌ها با کیفیت بالایی در حال انجام است». او در مورد تأثیر تحریم‌ها بر فرودگاه‌های ایران نیز همین سخن را تکرار کرد و گفت: «عمده نیاز فرودگاه‌های کشور در بخش طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی و توسعه زیرساخت‌ها در ساختمان‌ها، ترمینال‌ها و حتی عوامل پروازی توسط پیمانکاران داخلی به خوبی انجام می‌شود و هیچ مشکلی وجود ندارد». با این حال امیرمکری تصریح کرد که به دلیل شرایط تحریمی «مشکلات تهیه تجهیزات» وجود دارد: «اما با راه‌هایی که وجود دارد و طی سال‌های گذشته هم از آن مسیرها و راه‌ها استفاده می‌شد سعی شده نیازها تأمین شود و تنها تأمین بخشی از تجهیزات هوانوردی برای ما محدودیت ایجاد کرده است». سازمان هواپیمایی ایران در مرداد ۱۳۹۳ گفته بود از میان ۲۵۱ فروند هواپیمای موجود در ناوگان هوایی ایران، ۱۰۸ فروند زمین‌گیر هستند و ارتقای ناوگان هوایی کشور به دست‌کم ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز دارد. پس از توافق هسته‌ای، ایران تلاش کرد تا هواپیماهای جدیدی بخرد اما تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، در پی خروج دولت دونالد ترامپ از برجام، عملاً خرید هواپیماهای پیشرفته مانند ایرباس و بوئینگ را ناممکن کرده‌ است.

رئیس سازمان حفاظت از #محیط_زیست: اروپا بیشتر از ترامپ به #تحریم‌ها پایبند است

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران در دیدار با سفیر فرانسه از سخت‌گیری‌های اروپا در اعمال تحریم‌ها علیه ایران انتقاد کرد و گفت اروپا از ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) به تحریم‌ها پایبندتر است. براساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) کلانتری درباره رفتار اروپا گفت: « اتحادیه اروپا از ترامپ به تحریم‌ها پایبندتر است زیرا محیط زیست در تحریم‌های امریکا نبود اما اتحادیه اروپا امکانات محیط زیستی را هم از ایران گرفته است». او در توضیح این مسئله رفتار اروپا را مانع اجرای تعهدات ایران به کنوانسیون پاریس خواند و گفت: «شاهد این حرف هم سفر هفته گذشته اتحادیه اروپا به ایران است که حتی حاضر نشدند به دلیل تحریم نفت ایران در خصوص بهره‌مندی از فناوری‌های کاهش دهنده مصرف سوخت‌های فسیلی شنونده باشند و این وضعیت در تهران به افزایش سطح ازون در هوا زیاد انجامیده است اما تکنولوژی کاهش آن را کشور ما هنوز ندارد». به گفته رئیس سازمان محیط زیست تحریم‌های آمریکا به فشار به منابع آبی کشور، افزایش تولید کربن و قطع همکاری‌های محیط زیستی با ایران منجر شده است:‌ « در شرایط تحریم به منابع آبی کشور فشار می‌آید و ما باید منابع غذایی را تامین کنیم که به آب بیشتری نیاز دارد. تحریم‌ها باعث شده همکاری‌های محیط زیستی هم قطع شود. خودروسازهای فرانسوی اگر همکاری‌هایشان را متوقف نمی‌کردند و موتورهای یورو۵ داشتیم به جای ۸۵ میلیون لیتر سوخت در روز به ۶۰ میلیون می رسیدیم و این رقم معادل صرفه‌جویی ۱۲۰ هزار بشکه نفت در روز می‌شود که در نتیجه ۷ درصد کربن کمتری تولید خواهد شد و نهایتا از تغییر اقلیم جلوگیری می‌کند. ما تلاشمان را انجام می‌دهیم اما تحریم‌ها بازدارنده است. اگر تحریم‌ها نباشد بیش از ۱۲ درصد کاهش تولید کربن خواهیم داشت».