ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تیراندازی ماموران مرزبانی ایران در مرز #باشماق #مریوان به دراویش #طریقت_قادری

در گذرگاه مرزی باشماق مریوان ماموران مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به تعدادی از دراویش که قصد عبور از مرز را داشتند تیراندازی کردند. برخی منابع خبری نوشته‌اند که در جریان این تیراندازی چهار تن از دراویش کشته شده‌اند. سرلشکر «مریوان شیخ کمال»، مسئول گذرگاه مرزی باشماق در اقلیم کردستان به پایگاه خبری کردستان ٢٤ گفت: « ٢٥٠٠ درویش بدون توجه به هشدار مرزبانان ایرانی، برای ورود به خاک اقلیم کردستان، از خط مرزی آن کشور عبور کرده، که از سوی مرزبانان به سوی آن‌ها تیراندازی شده و چهار تن از آن‌ها کشته شده‌اند.» به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا گذرگاه مرزی باشماق مسدود است. ظاهراً نیروهای مرزبانی ایران نتوانستند به دلیل تعداد زیاد دراویش مانع از عبور آن‌ها از گذرگاه مرزی باشماق شوند. این دراویش، پیرو شیخ محمد کسنزان، پیر طریقت قادری‌اند که هفته گذشته در آمریکا درگذشت. مراسمی به این مناسبت در سلیمانیه برگزار می‌شود. دروایش که از شهرهای شرق کردستان ایران‌اند قصد داشتند حتماً در این مراسم شرکت کنند.

وزیر اقتصاد #افغانستان: در سال جاری رشد اقتصادی سه درصد کاهش و میزان #فقر هفت درصد افزایش خواهد یافت

مصطفا مستور، وزیر اقتصاد افغانستان اعلام کرد که با گسترش ویروس جدید کرونا، رشد اقتصادی این کشور در سال جاری سه درصد کاهش و میزان فقر از ۵۴,۵ درصد به ۶۱,۵ درصد افزایش خواهد یافت. به‌گفته مستور، وزارت اقتصاد یک بسته حمایتی برای پشتیبانی از پیشه‌وران، شرکت‌های کوچک و متوسط از جمله در بخش‌های مالیات، برق و کرایه‌ محل تجارت تهیه کرده و برای تصویب به شورای عالی اقتصادی و هیئت دولت فرستاده است. در سال گذشته مالی (۱۳۹۸) رشد اقتصادی افغانستان به سه درصد رسید و یک سال قبل از آن رشد اقتصادی ۲,۷ درصد بود. پیش از این وزارت دارایی افغانستان گفته بود که رشد اقتصادی این کشور در سال مالی ۱۳۹۹، با افزایش ۰,۵ درصدی به ۳,۴ درصد خواهد رسید.