ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ستاد ملی مقابله با #کرونا با اعلام دستورالعمل ویژه #محرم و صفر، حرکت دسته‌های عزاداری را ممنوع اعلام کرد

«دبیرخانه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا» یکشنبه ۱۹ مرداد با اعلام دستورالعمل‌های مراسم محرم و صفر، حرکت دسته‌های عزاداری و حضور هیأت‌ها در اماکن مذهبی را ممنوع اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این دستورالعمل، علاوه مسئله لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، و تاکید بر کاهش زمان مراسم و تعداد افراد در مکان‌های صرفا روباز که پیش از این به آن‌ها پرداخته شده بود، جابجایی هیات‌ها و «دسته روی» ممنوع اعلام شده است. مراسم سینه زنی و زنجیرزنی نیز بدون استفاده از وسائلی مانند طبل و به صورت ساکن در محل مراسم، مجاز اعلام شده است. طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی خصوصا در مناطقی که شیوع حاد کووید-۱۹ در جریان است، در محرم تشدید خواهد شد. براین اساس هیات‌ها حق برگزاری مراسم محرم را در اماکن مذهبی از جمله در مشهد، شیراز و قم و امام‌زاده‌ها ندارند و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و دادن نذری به صورتی غیر از خشک و خام ممنوع اعلام شده است. در شرایط کنونی بیشتر استان‌های ایران از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.

به‌دنبال بحران ناشی از انفجار در بیروت و اعتراضات خیابانی، منال عبدالصمد نجاد، وزیر رسانه #لبنان از سمت خود استعفا کرد

بنا بر اعلام رسانه‌های لبنان، منال عبدالصمد نجاد، وزیر رسانه این کشور از سمت خود استعفا کرد. وزیر رسانه لبنان یکشنبه ۹ اوت/۱۹ مرداد با اشاره به شکست دولت لبنان در ایجاد اصلاحات و انفجار بیروت که به فاجعه‌ای برای مردم این کشور منجر شده است، اعلام کرد از سمت خود کناره‌گیری کرده است. انفجار روز سه شنبه، بزرگترین انفجار در تاریخ بیروت است که باعث نابودی بخش‌های بزرگی از این بندر بزرگ شد و به کشته شدن دست کم ۱۵۸ نفر و زخمی شدن شش هزار نفر انجامید. بیست و یک نفر همچنان مفقود گزارش شده‌اند. بیروت شب گذشته شاهد اعتراضات خیابانی و خشونت پلیس علیه معترضان بود.