نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم زندان و شلاق #ناظم_مدرسه_معین به اتهام #آزار_جنسی دانش‌آموزان قطعی شد

حکم بدوی ناظم متهم به #آزار_جنسی دانش‌آموزان در دبیرستانی در غرب تهران به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تأیید شد. غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل #دادگستری استان تهران شنبه ۱۸ شهریور به خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران گفت که پرونده ناظم #مدرسه_معین پس از اعتراض متهم به حکم صادره به شعبه ۵۳ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال و دادگاه حکم بدوی را تایید کرد. این ناظم ۱۶ تیر در شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضایی ارشاد به اتهام «کودک‌آزاری و تشویق به فساد و فحشا» با حضور هشت شاکی در دادگاه از میان ۱۵ شاکی محاکمه شد. متهم «تعرض جنسی» را پذیرفت. علی خامنه‌ای، رهبر ایران خواهان اجرای سریع «حدود الاهی» برای متهم این پرونده شده بود. مجازات ناظم خاطی باعث شد پرونده سوءاستفاده جنسی سعید طوسی، «قاری محبوب» علی خامنه‌ای یک بار دیگر مطرح گردد. طوسی با اعمال نفوذ بیت‌ رهبری از هرگونه مجازات مصون ماند.

#علی_خامنه‌ای خطاب به #نیروی_دریایی ارتش: شما قادرید دریاهای اطراف ایران را به امنیت کامل برسانید

#علی_خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی یکشنبه ۱۸ شهریور در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی در نوشهر بار دیگر خواهان مقاومت در برابر فشارهای آمریکا شد: «جمهوری اسلامی و ملت ایران با ایستادگی در مقابل امریکا ثابت کرده است اگر ملتی از اخم و تشر زورگویان نترسد و به توانایی‌های خود اعتماد و اتکا کند، ابرقدرتها را به عقب نشینی و شکست می‌کشاند.» او که برای دانشجویان دانشگاه‌های افسری #ارتش سخن می‌گفت، علت‌ ناامنی در غرب آسیا را اقدامات آمریکا و متحدانش در منطقه دانست. رهبر ایران وضعیت کنونی سوریه و عراق و لبنان را نمونه «شکست توطئه‌های آمریکا» توصیف کرد. ایران به مداخله نظامی در #عراق و #سوریه پرداخته و به مداخله در امور داخلی لبنان با حمایت از حزب‌الله لبنان متهم است. خامنه‌ای جمعه‌شب در دیدار با #ولادیمیر_پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نیز با تکرار مواضع مشابهی گفته بود همکاری دوجانبه تهران و مسکو در جنگ هفت‌ساله سوریه، به «ناکامی» آمریکا منجر شده است. او بار دیگر به تئوری «نفوذ» خود اشاره کرد و گفت «اجازه ندهید نفوذ دشمن درصفوف یکپارچه جوانان مؤمن اختلال ایجاد کند.» در این مراسم، خامنه‌ای با فرماندهان ناوگروه ۵۶ مستقر در خلیج عدن ارتباط زنده تصویری برقرار کرد و به آنها گفت: «شما قادرید دریاهای اطراف ایران عزیز ما را با هوشمندی و شجاعت به امنیت کامل برسانید». ایران در یمن جنگی نیابتی با عربستان دارد. پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا که از ۱۳ آبان صنعت نفت ایران را هدف قرار می‌دهد، مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی تهدید کرده‌اند که #تنگه_هرمز را می‌توانند به عنوان واکنشی احتمالی ببندند. قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس پاسداران حتی تهدید کرد که «دریای سرخ» نیز دیگر برای آمریکا امن نیست. دیروز نیز محمدجواد ظریف، وزیر خارجه با کی تاک لیم، دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی دیدار کرد. از جزئیات این دیدار خبری منتشر نشد.

#خشونت_خانگی، #سالمندآزاری و #خودکشی بیشترین آمار #آسیب‌های_اجتماعی

مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی #سازمان_بهزیستی ایران اعلام کرده که #خشونت‌_خانگی، #سالمندآزاری و #خودکشی بیشترین آمار آسیب‌های اجتماعی است. رضا جعفری همچنین از شهروندان ایرانی خواسته تا در صورت مشاهده خشونت با شماره ۱۲۳ تماس بگیرند. او گفته نمی‌توان در هر خانه یک نیرو گذاشت تا اگر خشونت، خودکشی یا اتفاقی درحال وقوع بود را گزارش کند اما اگر همه مردم احساس مسئولیت کنند و با بهزیستی همکاری کنند، می توانیم به اهداف خود برسیم و به کاهش آسیب ها کمک کنیم.»

شکست مذاکرات صلح #یمن: دو طرف یکدیگر را سرزنش می‌کنند

مذاکرات صلح #یمن در ژنو سوئیس شنبه هشتم سپتامبر / ۱۷ شهریور شکست خورد و به نتیجه‌ای نرسید. هیأت نمایندگان دولت عبد ربه #منصور_هادی، رئیس‌جمهوری مخلوع یمن و #مارتین_گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن سه روز منتظر رسیدن نمایندگان «انصارالله»، گروه شیعیان حوثی یمن بودند اما #حوثی‌ها به ژنو نرفتند. #عبدالملک_حوثی، رهبر حوثی‌ها شنبه در تلویزیون المناره، وابسته به انصارالله گفت که #ائتلاف_عربی به رهبری عربستان سعودی مانع سفر هیأت نمایندگی حوثی‌ها به ژنو شده است. حوثی‌ها جمعه گفته بودند که هنوز منتظر تضمین سازمان ملل برای حفظ امنیت هواپیمای حامل هیأت نمایندگی این گروه در پرواز به ژنو هستند تا عربستان به ردگیری و انهدام آن دست نزند. آنها تقاضا داشتند که شماری از مجروحان را نیز از یمن خارج کنند. خالد الیمنی، وزیر خارجه دولت منصور هادی اما مقصر اصلی در شکست مذاکرات را حوثی‌ها دانست و گفت «اگر برای رسیدن به صلح صداقت داشتند، حتما می‌آمدند.» او از گریفیتس نیز انتقاد کرد: «می‌خواهیم سازمان ملل برای کشاندن طرف دیگر به مذاکرات محکم‌تر از این باشد.» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اما تأکید کرد که روند مذاکرات صلح هنوز شکست نخورده‌است و توافق برای تخلیه مجروحان و بیماران از صنعا، پایتخت یمن (که در دست حوثی‌ها است) به قاهره، پایتخت مصر به دست آمده است.

مردی که در برابر #شهرداری_تهران #خودسوزی کرد، درگذشت

پدر ۴۵ ساله‌ای که در برابر ساختمان #شهرداری_تهران در اعتراض خود را به آتش کشید، درگذشت. او سه‌شنبه هفته گذشته پس از آنکه مراجعه‌اش به شهرداری نتیجه‌ای نداشت، خشمگین از ساختمان #خیابان_بهشت خارج شد، روی خود و فرزندش بنزین ریخت و فندک زد. حاضران نتوانستند جلوی او را بگیرند اما از آتش‌گرفتن فرزندش جلوگیری کردند. مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران شنبه ۱۷ شهریور پس از ملاقات این شهروند گفته بود که «حال او اصلاً خوب نیست» و «متأسفانه میزان سوختگی ۶۹ درصد است.» گفته می‌شد شهرداری او را ۵۰۰ میلیون تومان جریمه کرده و مغازه‌اش پلمپ شده است. شهرداری منطقه ۲ تهران این موضوع را تکذیب کرد و گفت «تنها اخطار قانونی» داده است. حقیقت ماجرا هنوز به طور کامل مشخص نیست و رسانه‌ها حتی روایت‌های متفاوتی از سن دقیق این شهروند می‌دهند.