ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ملکه بریتانیا با قانون کنترل #برگزیت (جلوگیری از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق) موافقت کرد

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا دوشنبه ۱۸ شهریور/ ۹ سپتامبر موافقت خود را با قانون کنترل برگزیت (ممانعت از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق) اعلام کرد. نمایندگان مجلس اعیان بریتانیا جمعه گذشته طرح ممانعت از خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا را تصویب کرده بودند. این طرح چهارشنبه هفته گذشته در مجلس عوام نیز به تصویب رسیده بود. قانون کنترل برگزیت دولت بوریس جانسون را موظف کرده است که در صورت عدم توافق با اتحادیه اروپا تا ضرب‌الاجل ۳۱ اکتبر (۹ آبان) درخواست به تعویق افتادن برگزیت را به اتحادیه اروپا ارائه کند.

#میشل_باشله، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از نقض حقوق بشر در #کشمیر #هند ابراز نگرانی کرد

میشل باشله، کمیسیونر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر دوشنبه ۱۸ شهریور/ ۹ سپتامبر در سخنانی که در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو ایراد کرد، با اشاره به نقض حثوق بشر در کشمیر هند گفت: « از اقدامات اخیر دولت هند در نقض حقوق بشر کشمیری‌ها، از جمله محدودیت‌های اینترنت، ارتباطات، تجمعات مسالمت‌آمیز و بازداشت رهبران و فعالان سیاسی، نگرانم.» باشله در ادامه سخنانش گفت: «از دولت هند می‌خواهم که محدودیت‌ها و منع آمد و شد را متوقف کند، از دسترسی مردم به خدمات اولیه اطمینان باید و حقوق قضایی تمام بازداشتی‌ها را محترم بشمرد.» پس از لغو خودمختاری ایالت مسلمان‌نشین جامو و کشمیر، دولت هند شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت را در سرینَگار، بزرگ‌ترین شهر این ایالت قطع و تجمعات عمومی را ممنوع کرد. هفته گذشته با بازگشایی گذرگاه مرزی «کارتاپور» این احتمال به وجود آمد که از روابط بین هند و پاکستان در بحران کشمیر تنش‌زدایی شود. پنحشنبه ۱۴ شهریور/ ۵ سپتامبر دولت هند اعلام کرد خطوط تلفن و اینترنت در کشمیر هند مجدداً وصل شده است.

#پارلمان_بریتانیا به تعلیق درمی‌آید

یک سختگوی نخست‌وزیر بریتانیا دوشنبه ۱۸ شهریور/ ۹ سپتامبر اعلام کرد فعالیت پارلمان این کشور از غروب روز دوشنبه به تعلیق درمی‌آید. الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، طرح بوریس جانسون، نخست‌وزیر، را برای توقف یک‌ماهه فعالیت پارلمان پذیرفت. سخنگوی نخست‌وزیر بریتانیا گفت: «پارلمان امروز در پایان ساعت اداری تعطیل می‌شود.» سخنگوی دولت بریتانیا در ادامه توضیحاتش افزود: تعلیق پارلمان صرف‌نظر از طرح دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام به اجرا درمی‌آید. نمایندگان مجلس عوام بریتانیا شامگاه چهارشنبه ۱۳ شهریور/ ۴ اوت به درخواست نخست‌وزیر برای برگزاری پیش از موعد انتخابات سراسری رأی دادند، اما درخواست جانسون رأی کافی نیاورد.

نخست‌وزیر بریتانیا: #برگزیت با توافق میسر نیست

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، دوشنبه ۱۸ شهریور/ ۹ سپتامبر در یک نشست خبری مشترک با لیو وردکار، نخست وزیر ایرلند در دوبلین اعلام کرد که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با توافق در تاریخ ۳۱ اکتبر سال جاری میسر نیست. جانسون گفت: «من خواهان خروج از اتحادیه بدون توافق هستم. طبعاً می‌توانیم به توافق تازه‌ای برسیم اما این به معنای یک شکست است.» جانسون در ادامه سخنانش گفت «به دلایل اقتصادی و برای حفظ منافع کشاورزان و میلیون‌ها شهروند عادی» خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق باید انجام شود. نخست‌وزیر بریتانیا از همگان دعوت کرد که در دستیابی به این هدف بکوشند. پارلمان بریتانیا طرحی را به تصویب رسانده که بر اساس آن خروج بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا غیر قانونی است. مجلس اعیان «طرح کنترل برگزیت» را نیز تصویب کرده است. اکنون جانسون چهار گزینه در اختیار دارد: مذاکرات مجدد با اتحادیه اروپا، تعویق برگزیت، استعفا از نخست‌وزیری بریتانیا و سرانجام قانون‌شکنی و زندان. عده‌ای اعتقاد دارند که او می‌بایست گزینه چهارم را هم لحاظ کند.

استقبال نایب رئیس فدراسیون جهانی #وزنه_‌برداری از نخستین حضور #زنان_ایرانی در وزنه‌برداری قهرمانی جهان

اورسلا پاپاندرئا، نایب رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) در واکنش به حضور زنان وزنه‌بردار ایران و عراق در فهرست اولیه مسابقات قهرمانی جهان گفت: «من برای زنان در ایران و عراق بسیار خوشحالم. ما زنان بیشتری از غرب آسیا را در مسابقات جهانی خواهیم دید و همچنین کشورهای بیش‌تری در بخش زنان شرکت خواهند کرد. خوشحالم که به‌زودی آن‌ها را خواهم دید». مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۹ از ۲۷ شهریور / ۱۸ سپتامبر در تایلند آغاز می‌شود. ایران برای نخستین بار می‌خواهد در این مسابقات شرکت کند و در فهرست اولیه هم نام پنج وزنه‌بردار از ایران وجود دارد. در صدر برترین‌های وزنه‌برداری زنان ایران، الهام حسینی قرار دارد که در مسابقات قهرمانی کشوری و دسته ۷۱ کیلوگرم، رکورد ۱۸۱ کیلوگرم را ثبت کرده است. زنان تا سال ۱۹۸۳ اجازه حضور در رقابت‌های وزنه‌برداری را نداشتند. پس از تغییر قوانین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، زنان از سال ۱۹۸۷ در مسابقات جهانی شرکت کرده و از سال ۲۰۰۰ وارد رقابت‌های المپیک شدند. زنان وزنه‌بردار ایران از آذرماه ۱۳۹۶ اجازه حضور در مسابقات بین‌المللی را یافتند. مسئله حجاب زنان ورزشکار از معشکلاتی است که مانع از حضور آن‌ها در بسیاری از رشته‌های ورزش می‌شود.

اعتصاب #کارگران_رسمی_نیشکر_هفت‌تپه در اعتراض به #تعویق_مزدها و #اخراج ۳۵ کارگر

کارگران رسمی شرکت نیشکر هفت‌تپه که از روز ۱۶ شهریور در اعتراض به تعویق مزد تیرماه دست به اعتصاب زده‌اند روز ۱۷ شهریور به اعتصاب خود ادامه دادند. سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه با اعلام این خبر همچنین نوشته است که کارفرما قصد دارد ۳۵ تن از کارگران بخش دام و طیور را به بهانه عدم نیاز به نیروی کار آنان اخراج کند. کارگران نیشکر هفت‌تپه بارها در اعتراض به مطالبات معوقه و با خواست الغای خصوصی سازی شرکت دست به اعتصاب زده‌اند. ده‌ها کارگر این مجتمع در ارتباط با اعتصاب و اعتراضات کارگری احضار و به احکام زندان و شلاق محکوم شده‌اند. هفته گذشته نیز دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه اسماعیل بخشی، محمد خنیفر و اعضای تحریریه نشریه اینترنتی گام را در مجموع به ۱۱۰ سال زندان محکوم کرد.

وزیر خارجه آمریکا: اگر #طالبان رفتار خود را تغییر دهد، ممکن است مذاکرات #صلح از سر گرفته شود

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با فاکس نیوز درباره دلیل توقف مذاکرات صلح آمریکا با طالبان گفت: «طالبان جنبه مذاکرات صلح را نداشت و نشان داد که غیر قابل اعتماد است.» دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شنبه گذشته با مجموعه‌ای از پیام‌ها در توییتر اعلام کرد در پی کشته شدن یک سرباز آمریکایی در انفجار پنجشنبه ۱۴ شهریور/ ۵ سپتامبر در کابل گفت‌وگوهای صلح با طالبان و دیدارهای جداگانه محرمانه با نمایندگان طالبان و دولت اشرف غنی در کمپ‌دیوید را لغو کرده است. وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت‌وگوی خود با فاکس‌نیوز گفت: «آن‌ها (طالبان) تلاش کردند با ترور موقعیت بهتری در مذاکرات به دست بیاورند.» پمپئو در ادامه این گفت‌وگو افزود: «دولت آمریکا در پی کلمه‌های روی کاغذ نیست. طالبان نشان داد که آمادگی صلح را ندارد.» وزیر خارجه آمریکا برای مذاکره درباره چشم‌انداز آینده زلمی خلیل‌زاد، نماینده آمریکا را به واشنگتن فراخوانده است. پمپئو گفت: «مذاکرات می‌تواند از سر گرفته شود، اگر طالبان رفتار خود را تغییر دهد.»

فرمانده #سپاه پاسداران: مذاکره در قاموس ما نیست

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران در سخنانی که شامگاه یکشنبه ۱۸ شهریور در مراسم عزاداری حسینی در زنجان ایراد کرد، تنش ایران و آمریکا را با عاشورا و سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را با حسین بن علی، امام سوم شیعیان مقایسه کرد. سلامی گفت بر خلاف آن دوران «اسلام امروز به حاکمیت رسیده و مسلمانان با تشکیل قدرت، میدان برتری را در اختیار گرفته‌اند و با وجود اینکه تمام دشمنان دست به دست هم داده‌اند تا صحنه کربلا تکرار شود اما ایستادگی امت سبب به هم خوردن تمرکز و عقب‌نشینی دشمن شده است.» فرمانده سپاه با اشاره به تحریم‌ها گفت: « تمام دنیا ما را تحریم کرده‌اند و تمام دنیای مستکبر در مقابل یک امام و امت، آرایش جنگی گرفته‌اند اما تسلیم، شکست، سازش و مذاکره در قاموس ما نبوده و هدف ما ایستادگی، حرکت، تسلط و آفرینش قدرت است.» جمعه گذشته علی ربیعی، سخنگوی دولت روحانی گفته بود هدف دولت این است که تا سال ۱۴۰۰ یک دولت بی‌تحریم تحویل رئیس جمهوری بعدی بدهد.

کنایه #هاشمی_طبا به #آملی_لاریجانی: اینکه می‌گوید سینه من صندوقچه اسرار است، یعنی دزد‌ها را می‌شناسم، اما دنبالشان نمی‌روم

سید مصطفی هاشمی طبا، سیاستمدار اصلاح‌طلب که در انتخابات ریاست جمهوری به نفع حسن روحانی خود را کنار کشید، در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفت: «اینکه می‌گوید سینه من صندوقچه اسرار است، یعنی دزد‌ها را می‌شناسم، اما دنبالشان نمی‌روم. خطاب هاشمی طبا به صادق آملی لاریجانی، رئیس سابق قوه قضائیه است که در نامه‌ای به محمد یزدی تهدید کرده بود که سینه‌اش صندوقچه اسرار نظام است. هاشمی‌ طبا در ادامه گفت‌وگو با شرق گفت: «شایعه‌ها و ترور شخصیت‌ها باید از بین برود و اگر اغماض در کار است، از بین برود. یعنی به همه عادلانه رسیدگی کنند. اغماض و صندوقچه اسرار درست‌کردن باعث فساد روزافزون می‌شود. باید مشخص شود افراد چه کرده‌اند و مجازات شوند یا برائتشان را اعلام کنند. امیدوارم (ابراهیم) رئیسی صندوقچه‌های اسرار را هم بگشاید.