نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع دوباره معلمان #نهضت_سوادآموزی در برابر مجلس شورای اسلامی

معلمان نهضت سوادآموزی برای چندمین بار در هفته‌های اخیر در برابر ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری حکومتی «مهر»، آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی که صبح چهارشنبه ۱۹ شهریور دست به اعتراض زدند، عموماً از ۱۳۹۲ به بعد جذب شده‌اند و خواهان استخدام همچون همکاران قدیمی‌ترشان هستند. دو روز پیش نیز معلمان نهضت سوادآموزی در برابر مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند. مشکل عدم استخدام تنها منحصر به کارمندانی نیست که از ۹۲ به بعد جذب شده‌اند. وزارت آموزش و پرورش استخدام معلمان نهضت سوادآموزی را که برخی بیش از ۱۰ سال سابقه کار دارند و باید بر اساس قانون استخدام شوند، مشروط به قبولی در دو آزمون ورودی کرده است: قبولی در آزمون درونی که توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان و گذراندن دوره یک ساله آموزگاری و کسب نمره قبولی آن. حال آن که سایر مشمولان قانون استخدام در وزارت و پرورش با قبولی در یک آزمون به استخدام درمی‌آیند. آموزش و پرورش در یک دهه اخیر برای جبران کمبود نیروی انسانی بیش از ۵۰ هزار معلم حق‌التدریسی، آموزشیار و آموزش‌دهنده نهضضت سوادآموزی را با قراردادهای موقت و دستمزد پائین به کار گرفته و از استخدام آن‌ها سرباز می‌زند. در نتیجه اعتراض مداوم این گروه از معلمان مجلس دهم با تصویب قانونی وزارت آموزش و پرورش را موظف کرد نسبت به تعیین تکلیف استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی اقدام کند که «از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت کرده و همکاری آنان هم اکنون ادامه دارد». تعداد آموزشیاران و آموزش‌دهندگان سوادآموزی بیش از ۲۴ هزار نفر است.

شورای نگهبان یک نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات #مجلس یازدهم در #میانه را رد صلاحیت کرد

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی از رد صلاحیت یکی از دو نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه میانه خبر داد. علیار راستگو چهارشنبه ۱۹ شهریور درگفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: «صلاحیت این نامزد به استناد نامه شورای محترم نگهبان و اعلام ستاد انتخابات کشور رد شده است.» بر همین اساس دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه میانه برگزار نخواهد شد. رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه برگزاری انتخابات با حضور یک نامزد موضوعیت ندارد، گفت: «هر گونه تصمیم‌گیری در این باره به سال بعد موکول شده است.» انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میانه دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار شد و از مجموع ۶۸ هزار و ۸۱۴ رای ماخوذه در این حوزه، مهدی اسماعیلی با ۱۶ هزار و ۸۶۶ رای در مرحله اول حائز اکثریت آراء شد و به مجلس راه یافت و علی شامی با ۱۱ هزار و ۷۰۳ رای و بهنام صفایی با ۱۱ هزار و ۳۴ رای هم به مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم راه یافته بودند. حوزه انتخابیه میانه دو نماینده دارد. با وجود اینکه رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی از کاندیدایی که رد صلاحیت شده نامی به میان نیاورد، پایگاه خبری-تحلیلی دیده‌بان ایران(نزدیک به اصلاح‌طلبان) علی شامی را به عنوان نماینده رد صلاحیت شده معرفی کرد. این سایت با اشاره به نوشته هفته‌نامه «صبح شمیم» آذربایجان شرقی جعل عنوان «دکتری» و استفاده از امکانات کمیته امداد را دلایل رد صلاحیت علی شامی دانسته است. بنابر آمارهای رسمی اعلام شده توسط وزارت کشور، مشارکت مردم میانه، در انتخابات اسفند سال گذشته، برای نخستین‌بار در ۱۱ دوره انتخابات مجلس، به ۵۰ درصد واجدان حق رای هم نرسید و نماینده اول این شهر، با کم‌ترین میزان رأی مردمی در تاریخ نمایندگان این شهر، به مجلس راه یافت. مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ شهریور ۹۹ برگزار خواهد شد.