ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس جمهور آمریکا با استعفای #نیکی_هیلی موافقت کرد

رئیس جمهور آمریکا با استعفای نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل موافقت کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز دونالد ترامپ گفته است نیکی هیلی که به «استراحت» نیاز دارد تا پایان سال جاری میلادی در سمت خود باقی می‌‌ماند. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که تا دو الی سه هفته آینده جانشین نیکی هیلی را معرفی می‌کند. در مارس سال جاری، رکس تیلرسون نیز از سمت وزارت خارجه آمریکا استعفا داده بود. گفته می‌شود که هیلی یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکاست اما هیلی اعلام کرده که در سال ۲۰۲۰ کاندید نخواهد شد و از دونالد ترامپ حمایت خواهد کرد. هیلی که در یک خانواده هندی مهاجر پرورش یافته، پیش از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرماندار ایالت کارولینای‌جنوبی بود. در دورانی که او آمریکا را در سازمان ملل نمایندگی می‌کرد، این کشور کمک‌های مالی خود به آژانس کمک به آوارگان فلسطینی را قطع کرد و شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز خارج شد.

#نیکی_هیلی با دونالد #ترامپ در #کاخ_سفید درباره استعفای خود از مقام سفیر #آمریکا در #سازمان_ملل گفت‌وگو می‌کند

پایگاه خبری اکسیوس که معمولاً خبرهای کاخ سفید را بازتاب می‌دهد گزارش داده که نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل استعفا داده و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم با استعفای او موافقت کرده. خبرگزاری رویترز با درج این خبر نوشته که نیکی هیلی این خبر را تأیید نکرده است. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفته است که هیلی و ترامپ قرار است با یکدیگر گفت‌‌وگو کنند.

#اعتراضات: کارکنان #شرکت_تعاونی_سهام_عدالت برای سومین شب پیاپی در خیابان #تحصن کردند

نمایندگان کارکنان شرکت تعاونی سهام عدالت شامگاه دوشنبه تا صبح سه‌شنبه را هم در خیابان و مقابل ساختمان وزارت اقتصاد سپری کردند. آنها از شنبه ۱۴ مهر در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و ۴۲ ماه معوقه مزدی و بیمه‌ای دور تازه‌ای از اعتراض خود را آغاز کرده‌اند. کارکنان شرکت تعاونی سهام عدالت دو هفته پیش نیز برای چند روز پیاپی مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند. این کارگران خواستار اجرای بخشنامه هیئت وزیران مبنی بر پرداخت دستمزد معوق کارکنان در سازمان خصوصی‌سازی هستند. به گفته انها سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده که فقط به دو تن از کارکنان هر یک از دفاتر استانی ۹۹۲ هزار تومان دستمزد ماهیانه پرداخت خواهد کرد. شمار کارکنان در دفاتر استانی شرکت تعاونی سهام عدالت حدود ۱۵۰۰ تن اعلام شده است. یکی از حاضران در این تجمع اعتراضی گفته که مسئولان سازمان خصوصی‌سازی تا به حال پاسخ مشخصی به کارکنان نداده و مسئولان نهادهای دولتی همانند سازمان خصوصی‌سازی و دفتر امور سهام عدالت توانایی لازم را برای حمایت از کارکنان سهام عدالت ندارند.

نیروهای امنیتی #محمدصالح _شکری #معلم در #سقز را بازداشت کردند

به گزارش آژانس خبری موکریان نیروهای امنیتی شامگاه یکشنبه ۱۵ مهر محمد‌صالح شکری #معلم در سقز واقع در استان کردستان را پس از تفتیش منزلش بازداشت و به بازداشتگاه منتقل کردند. یک منبع آگاه که نامش فاش نشده، بازداشت این معلم را تائید کرده است. به گفته این منبع آگاه نیرو های امنیتی «هنگام بازداشت تمامی وسایل این معلم از جمله کتب درسی، موبایل و رایانه را ضبط کردند». #محمدصالح_شکری پیشتر نیز در سال ۱۳۸۸ به اتهام هواداری از یکی از احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی به مدت یک ماه بازداشت شد. اتهام این معلم که ۲۴ سال سابقه تدریس دارد هنوز اعلام نشده است.

#جایزه_ساخاروف ۲۰۱۸ به فیلمساز زندانی اوکراینی، فعال مدنی مراکشی و ۹ سازمان غیردولتی مدافع #حقوق_بشر رسید

پارلمان اروپا #جایزه_ساخاروف ۲۰۱۸ خود را به اولگ سنتسوف، فیلمساز زندانی اوکراینی، ناصر زفزافی، فعال مدنی مراکشی و یک گروه از سازمان‌های غیردولتی مدافع حقوق بشر و حقوق پناهجویان اعطا کرد. این جایزه که از سال ۱۹۸۸ راه‌اندازی شده هر سال به افراد و گروه‌هایی اهدا می‌شود که «سهم ویژه‌ای در مبارزه برای حقوق بشر در جهان» ایفا کرده‌اند‌. اولگ سنتسوف در ماه مه ۲۰۱۴ در خانه خود بازداشت شد و در اوت ۲۰۱۵ پس از پشت سر گذاشتن دادگاهی ناعادلانه، به اتهام حمایت از «تروریسم» و «خرید و فروش اسلحه» به ۲۰ سال زندان محکوم شد. او به‌تازگی دست به اعتصاب غذا زده بود که روز جمعه گذشته اعتصاب خود را شکست. ناصر زفزافی رهبر یک حرکت اجتماعی در منطقه «ریف»، واقع در شمال مراکش در سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۷ بود. این حرکت پس از به قتل رسیدن محسن فکری، ماهی‌فروش ۳۱ ساله در اکتبر ۲۰۱۶ شکل گرفت. زفزافی در ماه ژوئن سال جاری به اتهام «توطئه علیه امنیت کشور»، پس از ۹ ماه محاکمه به ۲۰ سال زندان محکوم شد. او در زندان کازابلانکا زندانی است. ۹ سازمان غیردولتی نیز که «از حقوق بشر حمایت می‌کنند و جان پناهجویان را در دریای مدیترانه نجات می‌دهند»، برنده جایزه ساخاروف شدند. از جمله این سازمان‌ها می‌توان به «پزشکان بدون مرز» و سازمان «نجات کودکان» اشاره کرد. جایزه ساخاروف معادل ۵۰ هزار یورو است و در روز ۲۵ اکتبر / ۳ آبان اهدا خواهد شد.

دیده‌بان حقوق بشر #سوریه می‌گوید تمام سلاح‌های سنگین شورشیان در #ادلب، از جمله سلاح‌های گروه #تحریر_شام جمع‌آوری شده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است که در ادامه تحویل سلاح‌های سنگین شورشیان سوریه در استان ادلب، سه‌شنبه ۹ اکتبر / ۱۷ مهر تقریباً همه این سلاح‌ها جمع‌آوری شد. رامی عبدالرحمان، مسئول دیده‌بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: «منطقه حائل اکنون تقریباً از هرگونه سلاح سنگینی خالی شده است.» ترکیه و روسیه در سپتامبر / شهریور سال جاری بر سر ایجاد منطقه غیرنظامی حائل در ادلب سوریه توافق کردند. قرار شد در چارچوب این توافق شورشیان سلاح‌های سنگین خود را تا چهارشنبه ۱۰ اکتبر جاری (۱۸ مهر) تحویل دهند. روز گذشته (دوشنبه) شورشیان مورد حمایت ترکیه کلیه سلاح‌های سنگین خود را تحویل دادند و امروز (چهارشنبه) نیز جبهه تحریر شام، از نیروهای تندرو و اصلی شورشیان سلاح‌های خود را تحویل دادند. خبرگزاری فرانسه نوشته که این گروه که ابتدا واکنشی به مهلت تعیین‌شده نشان نداد، از شنبه تحویل سلاح‌های خود را آغاز کرد و در طول شب گذشته به این اقدام ادامه داد.

#سهیل_عربی، زندانی عقیدتی بار دیگر از ملاقات محروم مانده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است

#سهیل_عربی، زندانی عقیدتی-سیاسی محبوس در #زندان_تهران_بزرگ همچنان #ممنوع_الملاقات است و خانواده‌ او برای چهارمین بار در یک ماه امکان دیدار با او در ملاقات هفتگی را پیدا نکرده‌اند. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام، مسئولان زندان تهران بزرگ برای چهارمین هفته متوالی از دیدار فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی با فرزندش خودداری کرده‌اند و پس از معطل کردن او برای چندین ساعت به او اطلاع داده‌اند که این #زندانی_عقیدتی همچنان ممنوع الملاقات است. به گفته یک منبع نزدیک به خانواه عربی، فرنگیس مظلوم هفته گذشته نیز ساعت‌ها پشت در زندان معطل نگه داشته شده تا بدین وسیله خسته و شکنجه شود. از سوی دیگر ماموران زندان تهران بزرگ، در روزهای گذشته سهیل عربی را به اتهام «اقدام به شورش در زندان»، به بند ۲۰۹ #زندان_اوین برده و مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. سهیل عربی در سال ۹۳ به اتهام «سب‌النبی» به مرگ محکوم شد اما به دنبال تلاش‌های خانواده و وکیلان او و دخالت نهادهای بین‌المللی، ششم تیر‌ ماه ۹۴ پرونده او در شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور بررسی و مجازات اعدامش لغو شد. این عکاس و فعال سایبری در تاریخ ۱۵ شهریور ۹۴ به هفت سال و نیم حبس محکوم شد. دو سال از این حکم برای «اثبات پشیمانی و تغییر در رفتار» است تا مجازات اعدامش لغو شود. همچنین بر اساس آخرین حکم صادر شده برای این زندانی عقیدتی، او باید در دو سال، ۱۳کتاب در حوزه‌های دین‌شناسی، مذهب‌شناسی و رفع شبهات دینی بخواند، از هر کتاب پنج تا ۱۰ صفحه خلاصه تهیه کند، با موسسه «در راه حق» و پژوهشکده «امام خمینی» نامه‌نگاری کند، پاسخ شبهه‌های خود را بگیرد و هر سه ماه یک بار، گزارشی از تحقیقات خود به دادگاه ارائه دهد. این حکم از سوی سازمان‌ها و گروه‌های حقوق بشری از جمله سازمان گزارشگران بدون مرز تقبیح شده است.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی: ۳ هزار #پزشک_زیبایی در #تهران فعالیت غیر قانونی دارند. حتی برخی افراد غیر پزشک هم جراحی پلاستیک انجام می‌دهند

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی از فعالیت غیرقانونی بیش از ۳ هزار پزشک در تهران خبر داد. علی بیژنی به رسانه‌های داخلی گفته است: «متأسفانه بیش از ۳ هزار پزشک در پایتخت فعالیت دارند که عمل‌های غیرقانونی زیبایی انجام می‌دهند و بسیاری از این افراد به طور مثال جراحی بینی در کوریکولوم آموزشی آنها قرار ندارد ولی متأسفانه دست به چنین اقدامی می‌زنند.» به گفته رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، برخی از پزشکان عمومی، جراحان عمومی، ارتوپد و بیهوشی و حتی افراد غیر پزشک در تهران جراحی‌های پلاستیک انجام می‌دهند و این امر سبب شده که شکایت‌ها در این زمینه در پزشکی قانونی افزایش بیابد.

#سلمان_خدادادی، رئیس #کمیسیون_اجتماعی_مجلس: به زودی کارت اعتباری ۱۰۰ هزار تومانی، به ۱۱ میلیون نفر پرداخت می‌شود

سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در حاشیه نشست غیر علنی صبح سه‌شنبه مجلس درباره بسته‌های حمایتی، در جمع خبرنگاران گفت: «در این جلسه آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی را درباره‌ بسته حمایتی دولت از اقشار کم درآمد ارائه و اعلام کرد که به زودی کارت اعتباری ۱۰۰ هزار تومانی، به ۱۱ میلیون نفر پرداخت می‌شود تا بتوانند از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید کنند. این ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش شش نهاد از جمله کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام هستند.» دولت اعلام کرده که ۱۱ هزار میلیارد تومان به اقشار کم درآمد اختصاص می‌دهد.

دولت برای اقشار کم‌درآمد چهار #بسته_حمایتی در نظر گرفته. کمک‌ها تا پایان سال به شکل کالا عرضه می‌شود

حسن یونس سینکی، معاون وزیر صنعت با حضور در جلسه غیر علنی صبح سه‌شنبه ۱۷ مهر مجلس شورای اسلامی از تهیه چهار بسته حمایتی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در چهار سطح خبر داد و گفت‌ که این کمک‌ها تا پایان سال به صورت کالایی و در قالب کارت برای خرید از فروشگاه‌های رفاه به مردم ارائه می‌شود. مجلس شورای اسلامی در یک جلسه غیر علنی بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر را به بحث گذاشته. این جلسه ادامه دارد.

#مجلس #بسته‌های_حمایتی_دولت برای اقشار آسیب‌پذیر را در یک جلسه غیرعلنی به بحث گذاشت

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، سه‌شنبه ۱۷ مهر مجلس شورای اسلامی بسته‌های حمایتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه را با حضور محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه و محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در یک جلسه غیر علنی به بحث گذاشت. اکبر ترکی نماینده مردم فریدن در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره محتوای این جلسه غیرعلنی گفته است: «در این جلسه نحوه تنظیم بازار، ثبات قیمت‌ها، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم مورد بحث و بررسی نمایندگان و مسئولان دولتی قرار می‌گیرد.جمعی از نمایندگان مجلس نیز به قید قرعه در مورد وضعیت بازار و چگونگی ثبات قیمت‌ها نظرات و سؤال‌های خود را مطرح می‌کنند.»

در معدن زغال سنگ #طبس در اثر ریزش تونل یک #معدنچی جان خود را از دست داد

در معدن زغال سنگ طبس در اثر ریزش تونل یک معدنچی جان خود را از دست داد. یک منبع کارگری به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است که کارگری که در اثر سانحه جان باخت، عبدالله رسولی نام دارد و تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «الماس مته شرق» در معدن زغال سنگ طبس کار می‌کرده است. رمضان کریتی‌ثانی، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس علت این حادثه را رانش زغال ناشی از آزاد شدن گاز پشت توده زغال اعلام کرده. مدیرعامل سنگ پروده طبس می‌گوید نکات ایمنی رعایت شده و با این حال این حادثه اتفاق افتاده.

آزادی یک محکوم به #اعدام در #ایران پس از تحمل ۲۴ سال حبس در #زندان_رجایی‌شهر

یک زندانی محبوس در #زندان_رجایی‌شهر کرج که به اتهام قتل محکوم به #قصاص بود، پس از ۲۴ سال با رضایت #اولیای_دم از مرگ رهایی یافت. خبرگزاری میزان، وابسته به #قوه_قضاییه با اعلام این خبر از قول #غلامرضا_ضیایی، سرپرست زندان رجایی‌شهر نوشته است که رضایت اولیای دم با «پیگیری‌های مستمر و بی‌وقفه واحد مددکاری زندان» به دست آمده و «ش. ع» از اعدام رهایی یافته است. زندان رجایی‌شهر (گوهردشت) در استان البرز قرار دارد و عده زیادی از زندانیان محکوم به اعدام در این زندان نگهداری می‌شوند.

مقام #وزارت_علوم: ۵۰ درصد #مراکز_آموزش_عالی_دولتی زیر خط استاندارد قرار دارند

مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد که حدود ۵۰ درصد مراکز آموزش عالی دولتی زیر خط استاندارد قرار دارند. به گفته این مقام وزارت علوم قرار است که مراکز آموزش عالی ساماندهی شوند. ساماندهی هم از سه طریق انجام می‌شود: «ساماندهی مؤسسات غیر دولتی در قالب ادغام، تجمیع و تغییر مأموریت، ساماندهی رشته‌ها در سه گروه کم‌متقاضی، پرمتقاضی و همتراز با تأکید بر اولویت دانشگاه‌های دولتی و ساماندهی محتوایی در زمینه‌های مختلف و از جمله بازنگری در دادن مجوز دوره‌های تحصیلات تکمیلی و افزودن شاخص‌های جدید در این زمینه.

دبیراجرایی خانه کارگر #قزوین می‌گوید در شش ماه نخست امسال در استان قزوین نزدیک به ۵۰۰۰ کارگر #بیکار شده‌اند

عیدعلی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین، گفته است که عدم ثبات ارز، واحدهای تولیدی استان قزوین را دچار مشکل کرده‌ و در شش ماه نخست امسال نزدیک به ۵۰۰۰ کارگر در این استان #بیکار شده‌اند. کریمی گفته که چون قیمتِ ارز ثبات ندارد، شرکت‌ها نمی‌توانند برای تولید، برنامه‌ریزی بکنند. شرکت‌های تولیدی نه می‌توانند مواد اولیه بخرند چون نگرانند که قیمت، پایین بیاید و نه حاضر به فروش محصولات هستند چراکه می‌ترسند، گران شود؛ بنابراین برنامه‌ریزی حتی برای کوتاه‌مدت به مشکل برمی‌خورد. او می‌گوید مواد اولیه و واسطه‌ایِ وارداتی؛ گران است و بسیاری از شرکت‌ها ناتوان از خرید هستند. مسایل کامیون‌داران هم مشکلات را بیشتر کرده؛ شرکت‌ها مشکل حمل و نقل دارند؛ نه می‌توانند بار بیاورند و نه می‌توانند محصولات را از انبارها خارج کنند. به‌گفته عیدعلی کریمی «۶۰، ۷۰ درصد واحدهای تولیدی استان قزوین در کُما هستند و ۳۰ درصد باقیمانده هم فقط چراغ‌شان روشن است (...) مردم حقوق‌بگیر دارند فوج فوج بیکار می‌شوند». بر اساس آماری که کریمی ارائه می‌دهد در ماه گذشته (شهریور) نرخ بیکار شدن کارگران در استان قزوین بسیار بالا بود؛ در آبیک ۲۴۸ نفر، در شهر صنعتی البرز ۳۲۶ نفر، در بوئین زهرا ۴۴ نفر، در تاکستان ۱۵۱ نفر و در قزوین ۲۱۲ نفر بیکار شدند که در مجموع می‌شود ۸۸۱ نفر تعدیلی در یک ماه. او می‌گوید این آمار، قطعی و دقیق نیست و فقط مربوط به واحدهایی‌ست که تعدیل و تعطیلی را به اداره کار خبر می‌دهند. «خیلی واحدهای کوچک هستند که درش را می‌بندند و می‌روند و هیچ کس هم خبردار نمی‌شود».

#علی_شیرازی، نماینده ولی فقیه در #سپاه_قدس: #شورای_نگهبان جلوی لایحه مبارزه با #پولشویی را بگیرد. تصویب آن یعنی دست از حمایت از #لبنان و #سوریه و #عراق برداریم

حجت‌الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در سخنانی در جمع پاسداران درباره تصویب لوایح مبارزه با پولشویی در مجلس شورای اسلامی گفت: «مجلس شورای اسلامی دیروز تصویب کرد که جمهوری اسلامی به کنوانسیون اف ای تی اف بپیوندد، یعنی ما دست حمایت از لبنان، سوریه و عراق برداریم. غیر از این است؟ اگر امروز مقام معظم رهبری فریاد می‌زنند که مواظب باشید عده‌ای می‌خواهند کشور را به سمت آمریکا ببرند، وظیفه ما چیست؟ باید بنشینیم نگاه کنیم که بعد از حادثه بزنیم پشت دستمان که وا مصیبتا اگر ما در مهر ۹۷ آگاه بودیم این اتفاق نمی‌افتاد بعد هیئت بفرستیم بررسی کنند که چه کار می‌خواهد بکند. بعد از وقوع واقعه بررسی فایده‌ای ندارد. شورای نگهبان امروز وظیفه دارد جلوی این حرکت را بگیرد. غیرت ما کجا رفته؟ نباید فریاد بزنیم؟»

#محمود_صادقی: برخی مخالفان تصویب لایحه #سی‌اف‌تی نگران کم‌شدن #پورسانت خود هستند

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه ابتکار درباره یکی از علت‌های مخالفت با سی اف تی گفته است: «طبق آمار معاون حقوقی رئیس‌ جمهوری گردش مالی اقتصاد ایران سالانه ۱۵۰ میلیارد دلار است که ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد و و ۵۰ میلیارد دلار واردات است. این گردش برای این که از سیستم روال عادی بانکی این مبادلات صورت نمی‌گیرد برای ما ۱۰ درصد هزینه دارد. ۱۵ میلیارد دلار از طریق مجاری غیرعادی باید حالت پورسانت بپردازد، برخی مخالفان تصویب لایحه سی‌اف‌تی نگران کم‌شدن پورسانت خود هستند چون باز قرار بود پای بابک زنجانی‌ها در اینجا به میان بیاید. برخی اعتراضات به خاطر کساد شدن بازار کاسبان تحریم است.»