ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#کارگران کارخانه #سیمان_صوفیان در آذربایجان‌شرقی برای پنجمین روز پیاپی اعتصاب #کردند

کارگران کارخانه سیمان صوفیان در استان آذربایجان‌شرقی یکشنبه ۲۱ بهمن برای پنجمین روز متوالی ادامه یافت. به گزارش منابع خبری کارگران این کارخانه از پنج روز قبل در اعتراض به سه ماه پرداخت نشدن دستمزدها و حق بیمه و برخوردار نبودن از بیمه تامین اجتماعی اعتصاب کردند. سیمان صوفیان تبریز در ۵ کیلومتری شهر صوفیان در استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

وزیر علوم: تمامی مراکز #دانشگاه_علمی_کاربردی وابسته به نهادهای دولتی تعطیل و به #بخش_خصوصی واگذار می‌شود

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران یکشنبه ۲۱ بهمن در خرم‌آباد اعلام کرد: فعالیت ۳۰۰ واحد دانشگاهی پیام‌نور متوقف شده است. به گفته او تمامی واحدهای دانشگاه علمی و کاربردی نهادهای دولتی نیز تعطیل و به بخش خصوصی واگذار می‌شوند. وزیر علووم کم شدن دانشجو و تغییرماموریت را علت توقف فعالیت واحدهای دانشگاه پیام‌نور دانست و گفت که برخی از واحدهای دانشگاهی پیام‌نور ادغام شده‌اند. او در باره تعطیلی دانشگاه‌های علمی و کاربردی وابسته به وزارتخانه‌ها هم گفت: این واحدها «به محلی برای تحصیل کارمندان دولت تبدیل شده بود». به گفته او، این دانشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شوند و بخش خصوصی باید از آن حمایت کند. غلامی همچنین از تعطیلی ۵۰ واحد دانشگاه غیرانتفاعی به دلیل «عدم فراهم کردن شرایط حداقل» و توقف ۷۰ واحد دانشگاهی « تا زمان رسیدن به شاخص‌ها» خبر داد.

هیچ‌کس نقاشی‌های منتسب به #هیتلر را به دلیل تشکیک در اصالت‌شان نخرید

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ۵ نقاشی منتسب به آدولف هیتلر، دیکتاتور نازی در حراج نورنبرگ فروش نرفتند. این نقاشی‌ها که گفته می‌شد از اولین نقاشی‌های او هستند با اقبال روبه‌رو نشدند که احتمال می‌رود این مسئله به‌خاطر عدم اطمینان از اصالت آن‌ها باشد. یکی از رسانه‌های محلی نورنبرگ پیشنهاد برای خرید این نقاشی‌ها را بین ۱۹هزار تا ۴۵هزار یورو اعلام کرده است. از سوی خانه حراج «ویدلر» نیز گفته شده که ممکن است این نقاشی‌ها دیرتر به‌فروش برسند اما دلیل این تاخیر مشخص نشده است. اولریش مالی، شهردار نورنبرگ پیشتر این حراج را «بدسلیقه» خوانده و آن را محکوم کرده بود. به‌تازگی تعدادی از نقاشی‌های منتسب به دوران حکومت نازی رونمایی شده‌اند که اصالت آن‌ها مشخص نیست. سه روز پیش از حراج نورنبرگ، ۶۳ نقاشی دیگر نیز که به هیتلر منتسب بودند توسط مقامات از یک حراجی دیگر جمع شدند تا در مورد تقلبی‌بودن آن‌ها تحقیق شود. دادستان نورمبرگ تایید کرده که علیه کسانی که با جعل اسناد سعی کرده‌اند نقاشی‌های تقلبی را به‌عنوان اصل قالب کنند، تحقیق خواهد شد و اگر نقاشی‌های ضبط شده تقلبی باشند، صاحبان قبلی آن‌ها نیز مورد تحقیق قرار خواهند گرفت. استفان کلینگن، از انستیتوی مرکزی تاریخ هنر در مونیخ درباره توجه به آثار مرتبط با دوران نازی گفته است: «هربار رسانه‌ها شروع به پروبال دادن به این نقاشی‌ها می‌کنند و قیمت‌های آن‌ها مدام بالاتر می‌رود. به‌شخصه این مسئله برای من بسیار آزاردهنده است».

#سعید_ملایی، جودکار ایرانی «#شکست_مصلحتی» خورد تا با حریف اسرائیلی روبرو نشود

خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) یکشنبه ۲۱ بهمن گزارش کرد: سعید ملایی نفر نخست رتبه‌بندی جهان و دارنده مدال طلای جهان جود در چهارمین دور رقابت های گرنداسلم پاریس مقابل «حریف گمنام قزاقستانی» مصلحتی شکست خورد تا با حریف اسرائیلی در مرحله بعدی روبرو نشود. ملایی در صورت پیروزی بر حریف قزاقستانی در مرحله نیمه نهایی با ساگی موکی از اسرائیل که در رتبه نهم رده‌بندی جهانی قرار دارد، روبرو می‌شد. پیش از این نیز ورزشکاران ایران در رشته‌های ورزشی مختلف برای رودرو نشدن با حریفان اسرائیلی به صورت مصلحتی شکست خوردند. فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی سال گذشته از مقامات دولتی خواسته بود که برای حل این مسئله چاره‌اندیشی کنند اما رهبر جمهوری اسلامی از عدم رویارویی ورزشکاران با حریفان اسرائیلی قدردانی کرد.

بومیان #ونزوئلا در مرز برزیل می‌گویند: «کمک‌های بشردوستانه را با وجود مخالفت دولت می‌پذیرند»

براساس گزارش نیویورک تایمز در ادامه بحران در ونزوئلا «پمون»‌ها، ساکنان بومی ونزوئلا که در مرز با برزیل زندگی می‌کنند اعلام کردند که با وجود امکان درگیری با نیروهای امنیتی و دولت نیکولاس مادورو، هرگونه کمک از سوی کشورهای خارجی را پذیرا خواهند بود. به‌دنبال فروپاشی اقتصادی که باعث سوءتغذیه و مهاجرت اجباری میلیون‌ها نفر در ونزوئلا شده است، کمک‌های انسان‌دوستانه در بحران سیاسی رو به‌ تشدید کشور، به محل اختلاف و خشونت تبدیل شده است. پیشتر خوان گوایدو، رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا اعلام کرده بود که کمک‌های کشورهای خارجی از جمله آمریکا که شامل غذا و دارو به نقاط مشخصی در کشورهای اطراف ونزوئلا فرستاده شده است تا از طریق آن‌ها به دست مردم برسد. برزیل نیز که همراه با آمریکا ریاست جمهوری گوایدو را به رسمیت می‌شناسد از جمله این کشورهاست. دولت مادورو اجازه ورود محموله‌های غذا و دارو را به کشور نمی‌دهد اما با افزایش فشار اقتصادی بر دولت مادورو و وخامت وضعیت اقتصادی مردم، این کمک‌ها اهمیت حیاتی پیدا کرده‌اند.

احمد خاتمی: ایران فرمول #بمب_اتم را دارد اما نمی‌خواهد از آن استفاده کند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان، در مشهد از آزمایش موشک‌های بالستیک حمابت کرد و گفت: «ترامپ و اتحادیه اروپا به صراحت می‌گویند ایران باید موشک‌های بالیستیک خود را کنار بگذارد]اما[ اقتدار موشکی برای ایران حیاتی است زیرا در دنیایی زندگی می کنیم که استکبار و هم پیمانانش مانند گرگ هستند و فقط قدرت را در غارتگری و تجاوزگری می‌دانند». او در ادامه مدعی شد: «اقتدار هسته ای و اقتدار موشکی ایران این گرگها را سرجایشان می‌نشاند». خاتمی همچنین گفت: « ایران هیچگاه قصد ساختن بمب اتمی نداشته است. البته فرمول آن را دارد ولی نمی خواهد از سلاحهای کشتار جمعی استفاده کند اما داشتن انرژی هسته ای را برای خود حیاتی می داند. شیطنت‌های آمریکا فتیله اقتدار هسته ای ایران را پایین کشید، برجام هم تمام شد. آنچه ایران را در این شرایط حفظ می کند همین اقتدار موشکی است. اگر این اقتدار را از ما بگیرند روز ملت ایران را تبدیل به شب سیاه می کنند، اقتدار موشکی ما باعث قدرتمندی و ترس استکبار است».

یک #روزنامه‌نگار دیگر در #مکزیک به قتل رسید

دادستان ایالت تاباسکو مکزیک در یک اطلاعیه‌ای کشته شدن یک روزنامه نگار به نام راموس در این ایالت خبر داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، راموس دومین روزنامه‌نگار مکزیکی است که از آغاز سال ۲۰۱۹ به قتل می‌رسد. براساس گزارش رسانه‌های مکزیک، رامووس در یک رستوران در حال خوردن صبحانه هدف شلیک مهاجمان قرار گرفت و کشته شد. چندی پیش نیز مدیر یک شبکه رادیویی در مکزیک به قتل رسید.

صندوق #بازنشستگی #کارکنان_صنعت_نفت #شرکت_هواپیمایی_کارون را به بخش خصوصی واگذار می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان خصوصی‌سازی ایران شرکت هواپیمایی کارون ایر وابسته به صندوق بازنشستگی شرکت نفت را برای فروش به مزایده گذاشت. سهام شرکت هواپیمایی کارون سال ۱۳۷۹ به صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت واگذار شد. این خط هوایی که به عنوان «پشتیبان صنعت نفت» ایران فعالیت می‌کند، دارای ۴ فروند فوکر ۱۰۰ به ظرفیت هر کدام ۱۰۰ نفر، ۴ فروند فوکر ۵۰ هر کدام به ظرفیت ۵۰ نفر و یک فروند بوئینگ ۷۳۷ به ظرفیت ۱۴۵ نفر است. واگذاری شرکت کارون در ادامه سیاست‌های ابلاغی دولت جمهوری اسلامی به صندوق‌های بازنشستگی برای فروش سهام و اموال غیرمنقول است. وزارت نفت جمهوری اسلامی در همین راستا واگذاری دانشگاه نفت را هم در بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده است.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی: اصلاحیه افزایش سن و سابقه #بازنشستگی #کارگران، «ضد کارگری»است

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، اکبر شوکت، عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی اصلاحیه مجلس در رابطه با موارد پراسنج (پارامتریک) قانون تامین اجتماعی را «ضد کارگری» خواند و گفت: بخش‌های مربوط به افزایش سن و سابقه بازنشستگی کارگران و افزایش نرخ حق بیمه آسیب زیادی به زندگی کارگران می‌رساند. براساس این اصلاحیه «نرخ حق بیمه سهم بیمه شده موضوع تبصره یک ماده (۲۸) قانون تأمین اجتماعی از ۷ درصد حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه طی دو سال و هر سال به میزان یک درصد افزایش می‌یابد تا به ۹ درصد حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه بالغ گردد و در عین حال سابقه بازنشستگی طی این اصلاحیه از ۳۰ سال به ۳۵ سال خواهد رسید و سن بازنشستگی نیز افزایش خواهد داشت». اکبر شوکت گفته است «اصلاحات پارامتریک» بر اساس فاکتورهای پارامتریک اروپا باید در شرایط کاری مشابه با اروپا انجام شود : «در بحث سخت و زیان‌آوری هم کارفرما را ملزم نمی‌کنیم که تجهیزات را افزایش بدهد و شرایط سخت و زیان‌آوری را رفع کنیم. ۲هزار کشته در سال به دلیل حوادث ناشی از کار در کشور وجود دارد که این‌ها را به حال خود رها کرده و فکری برای کاهش آن نکرده‌ایم؛ جان نیروی انسانی برای ما اهمیتی ندارد؛ بعد به فکر اصلاحات پارامتریک برای کاهش بحران صندوق تامین اجتماعی می‌افتیم». طرح اصلاح قانون تامین اجتماعی دو هفته قبل در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

۲۰ درصد جمعیت #اورمیه در استان #آذربایجان‌غربی #حاشیه‌نشین است

علیرضا ملامحمدی زاده، فرماندار اورمیه در استان آذربایجان‌غربی به خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که ۲۰ درصد جمعیت شهرستان اورمیه حاشیه‌شنین و ساکن سکونتگاه‌های غیررسمی هستند. به گفته او جمعیت حاشیه‌نشین در این شهر ۲۴۰ هزار تا ۲۵۰ هزار نفر است. او تعداد سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین در اورمیه را ۲۵ منطقه و محله به مساحت ۴۷۱ هکتار اعلام کرد و گفت: این مساحت معادل ۴,۵ درصد کل مساحت شهر اورمیه است. براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی حدود ۱۹ میلیون تن از جمعیت ایران حاشیه‌نشین و یا بدمسکن است.