ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در فارس همانند قم مهندسی شد؛ برای امام جمعه شیراز از تهران رقیب آوردند

در اولین انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همانطور که در استان قم محمد یزدی، دبیر جامعه مدرسین قم تنها باید با یک روحانی گمنام بر سر کرسی خالی نمایندگی مجلس خبرگان مبارزه کند، حال مشخص شده که در استان فارس هم لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز که پیش از این به لطف نظارت استصوابی شورای نگهبان بی‌رقیب بود، باید با یک رقیب گمنام از تهران برای کرسی خالی خبرگان فارس به رقابت بپردازد. براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور دوشنبه ۲۱ بهمن یکی از نامزدان انتخابات مجلس خبرگان در تهران را به لیست نامزدان فارس منتقل کرد تا بدین ترتیب عرصه رقابت انتخاباتی برای لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز که تنها نامزد تایید صلاحیت‌شده در فارس به شمار می‌رود، خالی نماند. در اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور آمده است: «مصطفی منتظری، داوطلب حوزه انتخابیه استان تهران به حوزه انتخابیه استان فارس منتقل شد و از لیست نامزدهای استان تهران حذف و به لیست نامزدهای استان فارس افزوده می شود». ستاد انتخابات کشور پیشتر در روز چهارشنبه ۱۶ بهمن فهرست اسامی نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان برای انتخابات اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرده و در اقدامی قابل توجه از ۳۷ داوطلب برای یک جایگاه خالی مجلس خبرگان رهبری در استان فارس، تنها صلاحیت لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز را برای شرکت در این انتخابات تایید کرده بود. انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پنج استان تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم برگزار می‌شود. در نتیجه این انتخابات قرار است هفت نماینده مجلس خبرگان رهبری مشخص شوند.

سخنگوی سپاه: قاسم سلیمانی در سرکوب اعتراضات ۷۸ و ۸۸ نقش نداشت

در حساب کاربری منسوب به محمد علی جعفری، فرمانده سابق سپاه پاسداران درباره نقش قاسم سلیمانی در سرکوب اعتراضات ۷۸ و ۸۸ آمده است: « در ماجرای فتنه ۷۸ و ۸۸ حاج قاسم در صحنه مقابله با ضدانقلاب در کف خیابان بود و اقدامات موثری را برای کنترل نا‌امنی و آشوب‌ها انجام می‌داد. بار‌ها شاهد حضور او در قرارگاه ثارالله بودیم، در غبار این فتنه‌ها همزمان در مسائل سیاسی هم با نفوذ خود برای خواص به‌دنبال روشنگری بود.» سردار پاسدار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران دوشنبه ۲۱ بهمن در مصاحبه با مشرق‌نیوز گفت قاسم سلیمانی در قرارگاه ثارالله مسئولیتی نداشت و در ادامه این مصاحبه افزود: «مطلب منتشر شده در این حساب دقیق نیست و حساب کاربری هم توسط شخص سردار عزیز جعفری اداره نمی‌شود.» پیام منسوب به جعفری را رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران تأیید و بازنشر کرده بودند و بسیار هم پربازتاب بود.

دو نماینده #کارگران #پتروشیمی_بندر_امام به اتهام «اخلال در نظم» از ورود به محل کارشان منع شدند

کارفرمایان دو شرکت پیمانکاری «فراورش» و «کیمیا» دو تن از #کارگران شاغل در این دو شرکت را به جرم دفاع از #مطالبات_کارگران به «#اخلال_در_نظم و ایجاد #اغتشاش و رهبری کارگران برای برپایی اعتراض» متهم کردند. حضور این دو کارگر در محل کارشان ممنوع‌ شده و نگهبانی و حراست این دو شرکت پتروشیمی از اول بهمن ۹۸ از ورود این دو تن به محل کار خود ممانعت به عمل می‌آورند. کارگران ممنوع‌الورود شده سیدبهداد حسینی کارگر شرکت «فریم کو» در پتروشیمی «فراروش» و مسعود بسحاق نماینده کارگران شرکت «پویا نصب» از پتروشیمی «کیمیا» هستند که ۱۷ و ۱۹ سال در پتروشیمی سابقه کار دارند. سال‌هاست کارگران این دو شرکت پیمانکاری، که در جوار یکدیگر قرار دارند، خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و رفع تبعیض میان کارگران رسمی، قراردادی و پیمانی هستند و در این راه اعتراضاتی را سازماندهی کرده‌اند. این دو کارگر به عنوان نماینده منتخب، مطالبات کارگران را دنبال می‌کردند. ابراهیم پیرایش دبیرکل خانه کارگر بندر امام یکشنبه ۲۰ بهمن در این باره به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفت ۱۹ بهمن جلسه کمیته انضباطی شرکت برگزار و اعلام شد دلیل ممانعت از ورود این دو کارگر به محل کار خود، «اخلال در نظم و ایجاد اغتشاش و رهبری کارگران برای برپایی اعتراض» است. بندر امام یکی از مناطق ویژه آزاد تجاری است که کارگران آن مشمول قانون کار نمی‌شوند.

رئیس کل #بیمه_مرکزی: «کار خوبی» نیست #فیش_حقوقی_مدیران را منتشر کنیم

رئیس کل #بیمه_مرکزی درباره افشای #حقوق_مدیران گفت گرچه بیمه مختار است حقوق‌ها را افشا کنند، اما اجباری به افشای حقوق‌ مدیران ندارد. به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، بیستم بهمن ماه، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی درباره افشای حقوق و دستمزد مدیران شرکت‌های بیمه‌ای گفت: «مدیران شرکت‌های دولتی طبق قانون حقوق دریافت می‌کنند و اگر یک ریال بیشتر بگیرند طبق قانون با آنها برخورد می‌شود. مدیران شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی براساس رابطه سهام‌دار و مدیر حقوق می‌گیرند و ما در مقام ناظر حق نداریم در این جریان ورود کنیم.» رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: «طبق قانون، نه سازمان بورس و نه بیمه مرکزی دستوری برای افشای حقوق مدیران شرکت‌های بیمه‌ای ندارند، چندین بار موضوع را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در این رابطه هر چند مختاریم فیش حقوقی را افشا کنیم اما اجباری هم در این رابطه نداریم.» سلیمانی با بیان اینکه «کار خوبی» نیست فیش حقوقی مدیران را منتشر کنیم و باعث عزل آن فرد شویم، گفت: «شخصا از وزیر جویا شدم و می‌دانم که دلیل برکناری یکی از مدیران بیمه‌ای به دلیل دریافت حقوق بالا نبوده است. باید همه موضوعات بر روی ریل قانون قرار بگیرد و نه با تبلیغات و جو سازی‌ها.»

حدود ۳۰ هزار هکتار از جنگل‎های رودبار در آتش سوخت

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان خبر داد که در آتش‌سوزی اخیر در جنگل‌های این استان، بیشترین حریق در رودبار بوده که حدود ۳۰ هزار هکتار را در بر گرفته است. به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، بیستم بهمن ماه، سرهنگ محمد قربانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت گستره حریق‌ها که در سطح استان رخ داده حدود ۱۳۰ تا ۱۳۵ هکتار بوده‌ است که همگی سطحی بوده‌اند، ولی فعلا آمار دقیق نیست. به گفته او ۱۶ شهرستان در استان گیلان وجود دارند که به جز شهرستان‎های املش، آستانه اشرفیه و رودسر مابقی شهرستان‌ها در حوزه حریق قرار داشتند. این مقام دولتی از مهار شدن آتش‌سوزی جنگل‌ها در این استان خبر داد و تاکید کرد که آتش‌سوزی درحال گسترش در این جنگل‌ها وجود ندارد، اگرچه ممکن است درخت‌ها و کنده‌‎هایی که روی زمین افتا‌ده‌اند دودهایی را از خود ساطع کنند اما امکان شعله‌ور شدن آنها وجود ندارد.

نخستین جلسه دادگاه روح‌الله زم در تهران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دادگاه رسیدگی به پرونده روح الله زم، مدیر سایت و کانال تلگرامی «آمدنیوز» ساعت ۸ صبح دوشنبه ۲۱بهمن در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی تشکیل شد. به گزارش ایسنا،در ابتدای جلسه دادگاه، متن کیفرخواست توسط نماینده دادستان قرائت شد. متن کیفرخواست شامل ۱۵ بند اتهامی است. خبرگزاری ایسنا درباره اتهامات روح‌الله زم سکوت کرده است. سپاه پاسداران ۲۲ مهر سال جاری در اطلاعیه‌ای خبر از دستگیری روح‌الله زم، با «به‌کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگرد‌های ابتکاری» داد و او را «تحت هدایت سرویس اطلاعاتی فرانسه» و «حمایت و پشتیبانی» سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا واسرائیل و «مرتبط با سایر سرویس‌های اطلاعاتی» توصیف کرد. جمهوری اسلامی پیشتر کانال تلگرامی آمدنیوز را مسئول تهییج معترضان در اعتراضات دی‌ماه ۹۶ خوانده و با استفاده از این ادعا دسترسی به پیام‌رسان تلگرام را در ایران مسدود کرده بود.

#آذربایجان: همان گونه که انتظار می‌رفت حزب #الهام_علی‌اف اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان را از آن خود کرده است. مخالفان انتخابات را یک نمایش مسخره خواندند

تحریم انتخابات از طرف اپوزیسیون، اتهام تقلب گسترده: انتخابات در جمهوری آذربایجان در چنین جوی برگزار شد. بنابر نتایج اعلام شده تا صبح دوشنبه ۱۰ فوریه، حزب رئیس جمهوری الهام علی‌اف، «ینی‌آذربایجان» (آذربایجان نوین) اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان را تصرف کرده است. انتخابات پیش از موعد مقرر برگذاشته شده است. هدف الهام علی‌اف از انتخابات پیش‌رس یک دست کردن سطوح بالای دستگاه حکومتی بوده است. او از ۲۰۰۳ بر تخت قدرت نشسته‌ است.

مدیرکل مرزی وزارت کشور می‌گوید که هیچ موردی از ویروس کرونا در مرزها دیده‌ نشده است

حسین قاسمی مدیرکل مرزی وزارت کشور دوشنبه ۲‍۱ بهمن در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اعلام کرد که تاکنون در مرزهای ایران هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است. مدیرکل مرزی وزارت کشور اما در ادامه این مصاحبه یادآوری کرد که مسئولیت «کرونا» با وزارت بهداشت است و اداره مرزی وزارت کشور صرفاً متولی مرزهاست و مکاتباتی را برای «افزایش رصد» انجام می‌دهد. در پایان یکشنبه ۹ فوریه/ ۲۱ بهمن اعداد قربانیان ویروس کرونا به ۸۱۱ نفر افزایش یافت. در بیش از ۲۳ کشور جهان ویروس کرونا شیوع یافته و تاکنون در مجموع ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر را آلوده کرده است. ۹۹ درصد مبتلایان به این ویروس در چین زندگی می‌کنند. بسیاری از خطوط هواپیمایی پروازهای خود را به چین متوقف کرده‌اند. چانگ هوا، سفیر چین در ایران اعلام کرد که هواپیمایی مافان برای انتقال مسافران چینی اعلام آمادگی کرده است.

فیلم کره‌ای «انگل» برنده اسکار ۲۰۲۰ شد

مراسم اعطای نود و دومین دوره جوایز اسکار یکشنبه ۹ فوریه/ ۲۱ بهمن به وقت محلی در دالبی تیه‌تر در هالیوود، لس آنجلس، کالیفرنیا برگزار شد و برنده‌های ۲۴ بخش معرفی شدند. «انگل» به کارگردانی بونگ جون هو که در شش رشته نامزد شده بود با دریافت چهار جایزه اسکار شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم بلند بین‌المللی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی، برنده این دوره جوایز سالانه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی شد. این فیلم درباره یک خانواده فقیر است که با یک خانواده ثروتمند در ارتباط قرار می‌گیرد و به سبب جابجایی طبقاتی مبتنی بر فریب از درون به فروپاشی و زوال دچار می‌شود. «انگل» با فیلم‌های «۱۹۱۷»، «روزی روزگاری در هالیوود»، «ایرلندی»، «جوکر»، «داستان ازدواج»، «فورد در برابر فراری»، «جوجو خرگوش» و «زنان کوچک» رقابت می‌کرد.

پیام تبریک رئیس جمهوری آلمان به دولت ایران − می‌گویند اشتباهی فرستاده

هر سال رئیس جمهوری آلمان به مناسبت سالگرد انقلاب پیام تبریکی به رئیس جمهوری ایران می‌فرستاده است. امسال از چند روز پیش گفته می‌شد که رئیس جمهوری آلمان دیگر پیام تبریک نخواهد فرستاد، آن هم به نشانه سردی روابط. اما پیام تبریک فرستاده شده؛ می‌گویند به اشتباه. متن آماده‌ای به سفارت آلمان در تهران ارسال شده و چون موضوع برای سفارت روشن نبوده آنها پیام را به مقامات ایرانی انتقال داده‌اند.