ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان لیبی فتحی پاشاغا را به‌عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور منصوب کرد و به اختلاف‌ها دامن زد

عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر موقت لیبی در هفته‌های اخیر اعلام کرده بود که قدرت را تنها به دولتی واگذار می‌کند که از صندوق‌های رأی بیرون آمده باشد اما پارلمان لیبی پنج‌شنبه ۲۱ بهمن / ۱۰ فوریه فتحی پاشاغا، وزیر کشور با نفوذ سابق را به‌عنوان جایگزین الدبیبه منصوب کرد. عبدالل بلیحق، سخنگوی پارلمان لیبی گفت: «پارلمان به فتحی باشاغا به‌عنوان نخست‌وزیر به اتفاق آرا رأی اعتماد داد.» این انتصاب احتمالاً جنگ قدرت در لیبی را تشدید می‌کند. اقدام پارلمان ساعاتی پس از سوءقصد به الدبیبه صورت گرفت. خودروی او در طرابلس هدف شلیک سلاح‌های سبک قرار گرفت اما به او آسبی نرسید. از زمان سرنگونی حکومت قذافی، لیبی فاقد دولت مرکزی واحد بود. دولت تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر در شرق و دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت رسمی) چند سال بر سر قدرت جنگیدند و پس از یک سال جنگ و خون‌ریزی مردادماه سال گذشته آتش‌بس اعلام کردند.

حشد الشعبی عراق: قراردادهای جدید تسلیحاتی امضا کردیم

فالح الفیاض، رهبر گروه نظامی حشد الشعبی عراق که از سوی ایران حمایت می‌شود اعلام کرد که این گروه قراردادهای تسلیحاتی جدیدی امضا کرده است. الفیاض گفت: «حشد الشعبی به سلاح‌هایی با فن‌آوری‌های مدرن مجهز می‌شود و این تسلیحات میان بخش‌های مختلف فرماندهی‌های عملیات آن توزیع خواهد شد.» رهبر حشد الشعبی افزود امضای قراردادهای جدید تسلیحاتی «برای جبران کمبود موجود» بوده است. فالح الفیاض نگفت این تسلیحات جدید را از کجا به‌دست آورده‌اند. در هفته‌های اخیر همزمان با تلاش‌ها برای انتخاب رئیس جمهوری و دولت جدید عراق بارها اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به عراق سفر کرد و با گروه‌های شیعه‌ی مورد حمایت جمهوری اسلامی از جمله فرماندهان حشد الشعبی و همچنین مقتدی صدر، روحانی شیعه پیروز انتخابات اخیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان جهانی بهداشت: نرخ پایین واکسیناسیون سبب افزایش موارد ابتلا به کووید- ۱۹ در خاورمیانه شد

به گزارش خبرگزاری رویترز سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کشورهای خاورمیانه در شش هفته گذشته به دلیل نرخ پایین واکسیناسیون شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید- ۱۹ بوده‌اند. احمد المندری، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۹ فوریه/۲۰ بهمن گفت: «در خاورمیانه موارد گزارش شده ابتلا به کووید-۱۹ در شش هفته گذشته به طور متوسط روزانه ۱۱۰ هزار نفر افزایش یافته است، و در همان حال میانگین روزانه مرگ و میر در سه هفته گذشته به ۳۴۵ نفر رسیده است.» رویترز می‌نویسد بیش از ۳۵ درصد از جمعیت منطقه به طور کامل واکسینه شده‌اند. رعنا حجه، مدیر مدیریت برنامه گفت: اما یک چهارم کشورها هنوز به ۱۰ درصد پوشش واکسیناسیون نرسیده‌اند.