ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم قطعی ۱۲ سال حبس، شلاق و تبعید به #محمد_شریفی‌مقدم، #درویش_گنابادی زندانی ابلاغ شد

حکم بدوی #محمد_شریفی‌مقدم #درویش_گنابادی زندانی پس از امتناع او از درخواست تجدیدنظر، به حکم قطعی بدل شد: ۱۲ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به برازجان و ۲ سال محرومیت‌های اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور. فائزه عبدی‌پور، همسر او یکشنبه ۱۹ اسفند در حساب توئیترش این خبر را اعلام کرد. محمود شریفی‌مقدم سال گذشته در اعتراض‌های خیابان گلستان هفتم تهران بازداشت شد. او از خبرنگاران وب‌سایت «مجذوبان نور» بود. ابوالقاسم صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مرداد سال جاری این حکم را علیه او صادر کرد اما شریفی‌مقدم و عده دیگری از دراویش محبوس در زندان تهران بزرگ (فشافویه) اعلام کردند که دادگاه‌های جمهوری‌ اسلامی را قانونی نمی‌دانند و درخواست تجدیدنظر نخواهند داد. در جریان سرکوب اعتراض‌های گلستان هفتم بیش از ۳۰۰ تن بازداشت شدند. وب‌سایت خبری «هرانا»، وابسته به فعالان حقوق بشر ایران شمار دستگیرشدگان را ۳۸۲ تن اعلام کرده و گزارش داده است که برای ۲۰۲ تن از این درویشان گنابادی مجموعاً از سوی دادگاه انقلاب یک حکم اعدام،‌ ۱۰۸۰ سال و دو ماه حبس،‌ ۵۹۹۵ ضربه شلاق، ۱۱۴ سال تبعید و ۷۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی صادر شده است.

#باهنر: تصمیم درباره پیوستن به کنوانسیون‌های #پالرمو و #مبارزه_با_تأمین_مالی_تروریسم انتخاب بین دو شر است

#محمدرضا_باهنر، عضو #مجمع_تشخیص_مصلحت_نظام یکشنبه ۱۹ اسفند در نشست جامعه اسلامی مهندسین، تصمیم‌گیری درباره دو لایحه «الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی» (#پالرمو) و لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم» (CFT) را «بسیار حساس» توصیف کرد و گفت: «این طور نیست که میان خیر و شر یکی را انتخاب کنیم، بلکه باید بگوییم میان دو شر، شر کمتر را انتخاب می کنیم.» او این حساسیت بالا را دلیل به نتیجه‌نرسیدن مجمع تشخیص مصلحت در تأیید یا رد این لوایح دانست. باهنر در انتها با اشاره به سازوکار مالی ویژه اروپا (اینستکس) برای فرار از تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که «ما خیلی حوصله اینستکس و ... نداریم» و معیار تصمیم‌گیری درباره پالرمو و CFT را «اثر فیزیکی» راهکار اروپا برای جبران خسارت واردشده بر اثر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای (برجام) دانست. اروپا که برخلاف آمریکا خواهان ادامه معاملات تجاری با ایران است، پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را از شرایط ادامه همکاری دانسته است. دولت روحانی از همین رو لوایح چهارگانه‌ای از جمله پالرمو و CFT را به مجلس فرستاده بود. این دو لایحه به سد شورای نگهبان برخوردند. نیپوستن ایران به FATF به معنای بازگشت به فهرست تحریم‌های این گروه خواهد بود. این کار اما مخالفان زیادی در مجمع تشخیص دارد. به گفته محمدحسین صفار هرندی، یکی از این اعضا «بیش از دو سوم اعضای مجمع مخالف پیوستن ایران به پالرمو هستند». مجمع تشخیص مصلحت ۱۱ اسفند بار دیگر برای بررسی الحاق ایران به لایحه پالرمو تشکیل جلسه داد اما باز هم به ‌نتیجه نرسید. قرار است مجمع تشخیص مصلحت پس از نوروز به این موضوع بپردازد.

۲۱ تن در #بانه به دلیل نوشیدن #مشروبات_الکلی_تقلبی مسموم شدند

در بانه ۲۱ تن به دلیل نوشیدن مشروبات الکلی تقلبی مسموم شدند. آرش رشیدی، رئیس مرکز بهداشت بانه به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که دو تن از مراجعه کنندگان به بیمارستان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری و شش تن دیگر دیالیز شدند. به گفته او یکی از مراجعه کنندگان به دلیل شدت مسمومیت به سنندج، مرکز استان کردستان اعزام شده و هشت مسموم دیگر معالجه و ترخیص شدند. رئیس مرکز بهداشت بانه بدون بیان جزئیات از افزایش تولید و پخش مشروبات الکلی تقلبی که روزانه چندین نفر را روانه بیمارستان می‌کند، ابراز نگرانی کرد و از «عموم مردم» خواست «از مصرف یا توزیع آن جدا خودداری کنند و در صورت شناسایی اشخاص پخش کننده، به مراجع جهت پیگری اطلاع دهند».

خشکی ۴۵ درصدی #تالاب_انزلی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قربانعلی محمدپور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گیلان می‌گوید ۴۵ درصد از تالاب انزلی خشک شده است. او به کاهش تراز آبی دریای خزر به‌عنوان یکی از تهدیدات زیست محیطی این تالاب اشاره کرده و می‌گوید به‌دنبال آن ۴۵ درصد تالاب انزلی که در گذشته ۱۱ متر عمق داشته، ازبین رفته است و در برخی از نقاط حوزه های جنوبی، تالاب عمق ۳۰ سانتی متری را تجربه می کند. به گفته او سالانه ۶۰۰ هزار تن رسوب به تالاب انزلی وارد می‌شود که این رسوبات نیز عمق تالاب را نیم سانت کاهش داده‌اند. او مهمترین مشکل زیست‌محیطی استان های شمالی به ویژه گیلان و مازندران و گلستان را مشکل پسماند و بالا بودن سرانه تولید زباله خوانده که در ایام نوروز به‌واسطه حضور گردشگران تشدید می‌شوند: «روزانه بیش از دو هزار تن زباله در گیلان تولید می شود که این میزان از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه به حدود سه هزار تن در روز می رسد».

#کارگران فازهای ۲۲ تا۲۴ #پارس_جنوبی در اعتراض به تمدید نشدن قراردادهایشان #تجمع کردند

همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، شمار کارگران قرارداد موقت که شغل خود را از دست می‌دهند، بیشتر می‌شود. در منطقه ویژه عسلویه توقف پروژه‌های نفت و گاز وضعیت را بدتر کرده است. صبح یکشنبه دهم مارس شماری از کارگران فازهای ۲۲ تا۲۴ در اعتراض به تمدید نشدن قراردادهایشان با حضور مقابل دفتر منطقه ویژه اقتصادی پارس، خواهان بازگشت به کار شد. کارگران معترض می‌گویند؛ در آستانه سال نو با اتمام برخی پروژه‌ها در پارس جنوبی قراردادهایشان تمدید نشده و بیکار شده‌اند.

#بوتفلیقه روز یکشنبه از سفر درمانی #ژنو به #الجزایر بازمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، و به نقل از منابع آگاه، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری الجزایر، روز یکشنبه ۱۰ مارس / ۱۹ اسفند به کشورش باز خواهد گشت، در حالی که اعتراضات توده‌ای و گسترده مردم علیه ۲۰ سال حکومت او با شدت همچنان ادامه دارد. اپلیکیشن‌های رادار هوایی که به صورت آنلاین در دسترس عموم هستند نشان دادند که هواپیمای دولت الجزیره که ماه گذشته بوتفلیقه را برای درمان پزشکی به ژنو برده بود، اکنون بار دیگر آسمان الجزایر را ترک کرده و به سمت شمال حرکت کرده و در فرودگاهی در ژنو نشسته است. بوتفلیقه ۸۲ ساله از زمان سکته اش در سال ۲۰۱۳ به ندرت در عموم ظاهر می‌شود. ده‌ها هزار تن از مردم الجزایر در اعتراض به تصمیم او برای شرکت در انتخابات آتی ریاست‌جمهوی این کشور به خیابان‌ها آمده و اعتراض کردند.صدها دانشجو در خیابان‌ها شعار «بوتفلیقه دور پنجم در کار نیست» را سر دادند و بسیاری از مغازه‌ها بسته شده اند. چندین چهره سرشناس حزب «جبهه آزادیبخش میهنی» و نمایندگان آن از سمت خود استعفا دادند تا به کمپین‌های مخالف نظام سیاسی فعلی بپیوندند. نظام سیاسی الجزایر از سوی طلایه‌داران جنگ ۱۹۵۴-۱۹۶۲ استقلال علیه فرانسه اداره می‌شود. بیکاری، فساد و کهولت سن مدیران و رجال سیاسی از دلایل مده اعتراضات اخیر الجزایر است. تلویزیون دولتی الجزایر گفته تا کنون ۱۹۵ نفر دستگیر شده اند.

هواپیمای_اتیوپیایی ازنوع «#بوئینگ_۷۳۷» با ۱۵۷ مسافر و خدمه سقوط کرد#

به گزارش «اسوشیتد پرس»، یک هواپیمای اتیوپیایی که ۱۵۷ مسافر و خدمه داشت، امروز صبح کمی بعد از بلند شدن از باند فرودگاه دچار سانحه شد. بیانیه خط هوایی مزبور گفت که ۱۴۹ مسافر و هشت خدمه سوار بر این بوئینگ ۷۳۷ بوده اند. هواپیما شش دقیقه بعد از بلند شدن از فرودگاه آدیس آبابا به سمت نایروبی، سقوط کرد. در حالی که این خط هوایی گفته است که «عملیات جستجو و نجات در حال پیشروی است و ما هیچ اطلاعات تایید شده ای از جات‌یافتگان یا کشته‌شدگان احتمالی نداریم»، یک بیانیه جدا از سوی دفتر نخست‌وزیری اتیوپی «عمیق‌ترین تسلیت‌» خود را به خانواده بازماندگان ابراز داشته است. هیچ اطلاعی در مورد علت یا علل احتمالی این سانحه مطرح نشده است. خطوط هوایی اتیوپی خود را بزرگترین شرکت حمل و نقل آفریقا می‌نامد و هدف آن بدل شدن به شاهراه قاره آفریقا است. این سانحه هوایی بعد از این اتفاق می‌افتد که نخست وزیر اصلاح‌طلب کشور، اَبی احمد، در راستای برنامه‌های خصوصی‌سازی صنایع دولتی کشورش قول داده بود که این خط هوایی و سایر بخش‌ها را برای ورود سرمایه خارجی آماده کند.

یک منبع آگاه اتهام #حسین_فریدون، #برادر_حسن_روحانی را «ارتشاء» و «پولشویی» اعلام کرد

خبرگزاری فارس که به سپاه پاسداران وابسته است، به نقل از یک منبع آگاه اتهام حسین فریدون، برادر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را ارتشاء و پولشویی اعلام کرد. این منبع آگاه که نامش فاش نشده، گفته است: برادر رئیس دولت «در قبال دریافت رشوه رایزنی‌های موثری را برای سپردن مسئولیت‌هایی در بانک‌ها و دیگر بخش‌های تاثیرگذار اقتصادی به افرادی خاص انجام می‌داده است و این افراد در مقابل مبالغ هنگفتی را به وی پرداخت می‌کرده‌اند». به گفته این منبع آگاه «رد پول‌های کثیف نیز در پرونده حسین فریدون قابل مشاهده است. خبرگزاری فارس همچنین مبلغ ارتشاء را «چند ده میلیارد تومان» برآورد کرده و صدور حکم قضایی سنگین برای او را «بسیار محتمل» دانسته است. فریدون دو سال قبل به دنبال تخلف‌های بانکی و بازداشت برخی مدیران بانکی دستگیر و با وثیقه آزاد شد.