ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان انجمن صنفی معلمان فارس به تجمع در اعتراض به احضار دو عضو هیئت مدیره انجمن

در ادامه روند ارعاب و احضار معلمان، نهادهای امنیتی و قضایی دو تن از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان فارس به نام‌های را فتح‌الله غلامی و محمد عالیشوندی را به دادگاه احضار کردند. انجمن صنفی معلمان فارس در بیانیه‌ای احضار دو فعال صنفی را محکوم کرده و از معلمان سراسر استان فارس خواسته است روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، جهت حمایت از دو فعال صنفی همزمان با برگزاری دادگاه مقابل دادگستری شهرستان فراشبند تجمع کنند. سه شنبه هفدهم اسفند، معلمان استان خوزستان به شیوه‌ی مشابهی همزمان با برگزاری دادگاه ۳ سه عضو کانون صنفی معلمان این استان، در حالی که پلاکاردهایی حاوی مطالبات خود در دست داشتند در شهر اهواز اهپیمایی کرده و سپس مقابل دادگاه تجمع و خواستار آزادی بی قید و شرط همکاران خود شدند. اعتراض سراسری معلمان به شرایط بدمعیشتی معلمان و بازنشستگان، کالایی سازی آموزش و آموزش ایدیولوژیک از مهر ماه ابعاد بی سابقه‌ای یافته است. ده‌ها هزار معلم در تجمعات همزمان خواستار اجرای قانون رتبه بندی و سایر مطالبات خود شده‌اند. حکومت به جای پاسخ به مطالبات معلمان، تعداد بیشتری از فعالان صنفی معلمان را مورد پیگرد قرار داده. علاوه بر معلمان زندانی از جمله اسماعیل عبدی و محمد فلاحی، ده‌ها معلم در هفته‌های اخیر در استان‌های مختلف احضار شده‌اند. برخی معلمان احضار شده به احکام سنگین محکوم شده‌اند. از جمله مهدی فتحی از معلمان فعال صنفی استان فارس، که پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس ۱۱۳ روز انفرادی با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود، توسط دادگاه انقالاب به ۱۲ سال حبس، ابلاغیه‌ای به ۱۲ سال حبس، دو سال تبعید به گرمسار، دو سال ممنوع‌الخروجی و دو سال ابطال گذرنامه محکوم شد. و مجازاتهای تکمیلی محکوم شد. تشکل‌های صنفی مستقل فرهنگیان بارها تاکید کرده‌اند حکومت با دستگیری و زندان فعالان این تشکل‌ها قادر به سرکوب معلمان نخواهد بود. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی مستقل فرهنگیان در بیانیه‌ای دربیانیه‌ای به تاریخ ۱۸ اسفند ادامه سرکوب فعالان صنفی تشکل‌های مستقل معلمان را محکوم کرده و افزوده است نسبت به «بی اعتنایی حاکمیت نسبت به خواسته‌های انباشته شده‌ی فرهنگیان (آزادی معلمان زندانی، قانون رتبه بندی، قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، استخدام رسمی نیروهای موقت، نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی، معلمان خرید خدمات آموزشی، خدمتگذاران، پاداش پایان خدمت بازنشستگان) بویژه اجرای اصل۳۰ قانون اساسی یعنی آموزش رایگان و با کیفیت برای فرزندان ایران زمین که مطالبه‌ی ۸۰ میلیون ایرانی است» ساکت نخواهد نشست.

دیدار وزیران امور خارجه اوکراین و روسیه نتیجه‌ای در بر نداشت

دیدار دیمیتری کولبا و سرگئی لاوروف، وزیران امور خارجه اوکراین و روسیه پنج‌شنبه ۱۹ اسفند / ۱۰ مارس در شهر آنتالیای ترکیه بدون دستیابی به نتیجه روشنی به پایان رسید. دو طرف نه در مورد برقراری آتش‌بس و نه ایجاد گذرگاه‌های امن برای تخلیه غیرنظامیان به نتیجه‌ای نرسیدند. وزیر خارجه اوکراین تنها به این بسنده کرد که این کشور خواهان ادامه گفت‌وگوهاست. لاوروف نیز گفت روسیه پیشنهادهای خود را ارائه کرده است و اکنون منتظر پاسخ است.

نماینده ایران در نشست شورای حکام: ایران و آژانس باید برای بازکردن فصل جدیدی از همکاری‌های گسترده آماده شوند

محمدرضا غائبی، سرپرست نمایندگی دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، طی سخنانی در نشست شورای حکام با تأکید بر این که ایران به عنوان «یک عضو مسئولیت‌پذیر» ان‌پی‌تی به اجرای تعهدات خود در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان (CSA) متعهد بوده و این کار را ادامه خواهد داد، گفت: «گزارش مدیر کل، منعکس‌کننده پیشرفت‌های انجام‌شده در رسیدگی به موضوعات پادمانی است که قبلاً به شورای حکام گزارش شده است و این پیشرفت نتیجه همکاری سازنده متقابل بین ایران و آژانس است.» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هر فصل دو گزارش به شورای حکام ارائه می‌دهد. گزارش اول درباره ذخایر اورانیوم غنی شده ایران است و گزارش دوم درباره تعهدات پادمانی جمهوری اسلامی با توجه به ذرات اورانیوم غنی شده در سه مکان هسته‌ای اعلام نشده. در سفر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس یکی از این سه مکان از دستور کار خارج شد. محمدرضا غائبی در ادامه سخنانش گفت: «ما خرسندیم که این رویکرد و همچنین فعالیت‌های راستی‌آزمایی انجام‌شده در مورد مکان دو، آژانس را قادر کرد تا ارزیابی کند که این موضوع دیگر یک موضوع باقیمانده پادمانی نیست.» سرپرست نمایندگی دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین اظهار امیدواری کرد که بعد از حصول توافق در وین ایران و آژانس فصل جدیدی از همکاری‌ها را آغاز کنند. غائبی شرط آن را «خاتمه ‌دادن به مسائل پادمانی باقی‌مانده» و «هموار کردن راه برای اجرای مجدد برجام» نامید.