ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایتخت #عمان به دلیل شیوع #کرونا قرنطینه شد

مسقط پایتخت عمان در پی شیوع ویروس کرونا در این شهر به طور کامل قرنطینه شد. به گزارش الجزیره، پلیس عمان از آغاز اجرای قرنطینه کامل استان مسقط از جمعه ۱۰ آوریل/ ۲۲ فروردین تا اطلاع ثانوی خبر داد. در همان حال وزارت بهداشت عمان از ابتلای ۲۳ نفر دیگر به بیماری کووید ۱۹ در این کشور خبر داده و اعلام کرده که شمار مبتلایان به این بیماری در عمان به ۴۸۴ نفر افزایش یافته است.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۴۲۳۲ نفر، مبتلایان ۶۸۱۹۲ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر جمعه ۲۲ فروردین آخرین آمار رسمی در مورد شیوع کروناویروس در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۱۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۴۲۳۲ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (پنج‌شنبه) تا ظهر امروز (جمعه)، ۱۹۷۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۶۸۱۹۲ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۳۵۴۶۵ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۳۹۶۹ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

معاون #وزیر_نیرو از کاهش ۱۰ درصدی حجم ذخایر سدهای کشور خبر داد

قاسم تقی‌زاده‌ خامسی، معاون وزیر نیرو جمهوری اسلامی گفت: «سرجمع حجم آب کل سدهای کشور تا ۱۶ فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد، نسبت ورودی سدها در همین زمان نیز حدود ۳۶ درصد کاهش داشته است.» به‌گفته تقی‌زاده خامسی، رقم بارندگی در سیستان و بلوچستان ۸۳ درصد، هرمزگان ۸۵ درصد و کرمان ۵۲ درصد افزایش یافته است، اما برخی استان‌ها مانند خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، خراسان شمالی، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی که پیش از این از استان‌های پربارش بوده‌اند، تا ۴۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش بارندگی داشته‌اند. او افزود اگر مردم در مصرف آب رعایت کنند «در تابستان مشکلی نداریم».

در جمهوری اسلامی قرار است #ممنوع‌_الخروجی افراد به شکل آنلاین اعلام شود اما دلیل آن حضوری ابلاغ می‌شود

سرهنگ سیدمحمدرضا طبایی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی یکی از مشکلات افرادی که ممنوع‌الخروج هستند را بی‌اطلاعی‌شان از آن دانست و گفت که در آینده نزدیک این امکان فراهم خواهد شد که افراد ممنوع‌الخروجی خود را به‌شکل آنلاین دریابند. طبایی گفت: «نرم‌افزاری طراحی شد که با استفاده از آن امکان استعلام ممنوع‌الخروجی افراد، استعلام اعتبار گذرنامه و پرداخت عوارض خروج از کشور فراهم شود که در حال حاضر این نرم‌افزار در مراحل چک پایانی است و به‌زودی رونمایی خواهد شد.» او افزود بخشی از این «خدمات» به‌شکل رایگان به کاربران ارائه خواهد شد. رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی درباره این‌که آیا نرم‌افزارِ فوق دلیل ممنوع‌الخروجی افراد را نیز به آن‌ها اعلام خواهد کرد، گفت: «سازوکار این نرم‌افزار به‌گونه‌ای است که دلیل را مشخصاً اعلام نخواهد کرد اما به کاربر اطلاع می‌دهد که برای حل مشکل باید به کجا مراجعه کند.»

#نیویورک بیش از هر کشوری مبتلا به #کرونا دارد

براساس آخرین آمار، ایالت نیویورک بیش از هر کشور دیگری به‌جز آمریکا مبتلا به ویروس جدید کرونا دارد. آمار رسمی دولتی در روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد که با افزایش ۱۰ هزار نفر به مبتلایان به ویروس کوویدـ۱۹ در نیویورک، شمار آن‌ها به ۱۵۹هزار و ۹۳۷ نفر رسید و بدین ترتیب از اسپانیا با ۱۵۳ هزار مورد و ایتالیا با ۱۴۳ هزار مورد پیشی گرفت. چین، کشوری که شیوع ویروس کوویدـ۱۹ سال گذشته از آن‌جا آغاز شد ۸۲ هزار مورد ابتلا را گزارش کرده است. اما شمار درگذشتگان بر اثر ویروس کوویدـ۱۹ در نیویورک نسبت به اسپانیا و ایتالیا کمتر است. در نیویورک ۷ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که در اسپانیا ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر و در ایتالیا ۱۸ هزار نفر. آمار رسمی دولت چین حاکی از جان باختن ۳ هزار و ۳۰۰ نفر در این کشور است. اگر این آمار درست باشد شمار جان‌باختگان در نیویورک تقریباً دو برابر چین است. آمریکا با ۴۶۸ هزار و ۸۹۵ مورد ابتلا و ۱۶ هزار و ۶۹۷ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. بر اساس آماری که دانشگاه جانز هاپکینز ارائه می‌دهد تا صبح جمعه ۱۰ آوریل / ۲۲ فروردین شمار کلی مبتلایان به کوویدـ۱۹ در جهان یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۳۴۵ نفر است که از این جمعیت ۹۵ هزار و ۷۵۳ نفر آن‌ها جان باخته و ۳۵۶ هزار و ۹۵۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بالاترین میزان ابتلا به #کرونا در یک روز در #روسیه به ثبت رسید

به گزارش خبرگزاری رویترز، ستاد مقابله با کرونا در روسیه اعلام کرد جمعه ۱۰ آوریل/ ۲۲ فروردین ۱۷۸۶ مورد ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ در این کشور شناسایی شده و به ثبت رسیده است. این بالاترین میزان ابتلا در یک روز در آن کشور است. تاکنون در روسیه ۱۱۹۱۷ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. تعداد کسانی که در ان کشور تا روز جمعه جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند از ۱۸ نفر به ۹۴ نفر افزایش یافت. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که به دلیل ماهیت بیماری کووید ۱۹ تعداد مبتلایان معمولا ۵ تا ۱۰ برابر آمار رسمی است. معمولاً قبل از آغاز پیک شیوع، تعدا مبتلایان ناگهان جهش پیدا می‌کند.

#روحانی به جای آنکه با صراحت بگوید به فاصله‌گیری پایان داده می‌شود، می‌گوید «فاصله‌گیری هوشمند» اجرا خواهد شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در نشست رئیس جمهوری با وزیر بهداشت و وزیر کشور قبل از بازگشایی مشاغل، عبارت «فاصله‌گیری هوشمند» جایگزین عبارت «فاصله‌گیری» شد. بر این اساس روحانی پس از دریافت گزارش‌های جداگانه‌ای از وزیران کشور و بهداشت درباره اجرای طرح «فاصله‌گیری هوشمند» از روز شنبه و آغاز فعالیت کسب و کارهای کم‌ریسک در همه استان‌ها به جز تهران، تاکید کرد که این طرح باید با نظارت دقیق و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا شود. روحانی از وزیر کشور و وزیر بهداشت خواست که با هم هماهنگ باشند. وزارت بهداشت با بازگشایی مشاغل مخالف است. دستور «هماهنگی» به معنای پایان دادن به این مخالفت‌هاست. بر اساس نتایج نظرسنجی ایسپا که جمعه ۲۱ فروردین منتشر شد، ۵۱ درصد از مردم تهران نگرانی زیادی در مورد ابتلای خود یا خانواده‌شان به کرونا ویروس جدید دارند. فقط ۲۹ درصد از مردم کمتر نگران‌اند. مشاغل در تهران از ۳۰ فروردین بازگشایی می‌شوند.

اولین مورد قطعی ابتلا به #کرونا در #یمن شناسایی شد

یمن اعلام کرد اولین مورد ابتلا به کرونا را در استان «حضرموت» شناسایی کرده است. ائتلاف عربستان و امارات از پنجشنبه ۹ آوریل/ ۲۱ فروردین به طور یک‌جانبه در یمن اعلام آتش‌بس کرده‌اند. شورشیان حوثی اما آتش‌بس را منوط به رفع محاصره اقتصادی یمن به عنوان پیش‌شرط مذاکرات صلح کرده‌اند. هفته گذشته مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن طرحی برای برقراری آتش‌بس کامل در سراسر یمن و خاتمه دادن به همه تحرکات نظامی در زمین و هوا و دریا را به طرفین متخاصم در جنگ یمن ارائه داد و آنتونیو گوترش، دبیرکل هم خواهان برقراری آتش‌بس برای جلوگیری از همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در یمن شده بود. یمن از سال ۲۰۱۴ تاکنون درگیر جنگ داخلی است. در این مدت بیش از ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند، زیرساخت‌های مدنی در آن کشور ویران و میلیون‌ها نفر آواره شده و ۳۰ میلیون نفر از جمعیت یمن با گرسنگی و بیماری و با یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان درگیر شده است. همه‌گیری کووید ۱۹ ممکن است به یک فاجعه در این کشور بینجامد.

اتحادیه #اروپا با بسته حمایتی #کرونا برای کشورهای درگیر با همه‌گیری به طور مشروط موافقت کرد

سرانجام کشورهای اتحادیه اروپا شامگاه پنجشنبه ۹ آوریل/ ۲۱ فروردین پیش‌نویس توافقی را آماده کردند که بر اساس آن کشورهایی که اقتصادشان تحت تأثیر همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ قرار گرفته است، می‌توانند از وام اضطراری اتحادیه اروپا بهره‌‌مند شوند. با این حال در پیش‌نویس توافق تأکید شده که این کشورها می‌بایست برای تقویت بنیه اقتصادی خود تلاش کنند. این بدان معناست که استفاده از وام اضطراری اتحادیه اروپا به طور مشروط و بسته به اقتصاد کلان و رفتارهای اقتصادی کشورهای درگیر در سطح کلی میسر است. روز گذشته آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با تخصیص بسته حمایتی کرونا مخالفت کرده بود. جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا هشدار داده بود که اگر بسته حمایتی در نشست وزیران اقتصادی اتحادیه به تصویب نرسد، احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا وجود دارد. فرانسه، اسپانیا و ایتالیا مایل نیستند با دریافت وام مقروض شوند و به راهی بیفتند که یونان در سال‌های گذشته طی کرد: وابستگی به آلمان و اخذ سیاست‌های ریاضتی. آلمان و هلند مایل نیستند در بدهی این کشورها سهیم شوند.

تعداد مبتلایان به #کرونا در جهان از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر فراتر رفت: #آمریکا و #اسپانیا در صدر جدول

روند افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان همچنان صعودی و شمار قربانیان جهانی این بیماری نیز در حال افزایش است. بر اساس آماری که دانشگاه جانز هاپکینز ارائه می‌دهد تا صبح جمعه ۱۰ آوریل/ ۲۲ فروردین شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۳۴۵ نفر است که از این جمعیت ۹۵ هزار و ۷۵۳ نفر آن‌ها جان باخته و ۳۵۶ هزار و ۹۵۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند. ایالات متحده آمریکا با ۴۶۸ هزار و ۸۹۵ مورد ابتلا و ۱۶ هزار و ۶۹۷ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۵۳ هزار و ۲۲۲ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۵ هزار و ۴۴۷ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۵۲ هزار و ۱۶۵ نفر بهبود یافته‌اند. ایتالیا نیز ۱۴۳ هزار و ۶۲۶ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۱۸ هزار و ۲۷۹ نفر جان خود را از دست داده و ۲۸ هزار و ۴۷۰ نفر بهبود پیدا کرده‌اند. در آلمان نیز شمار مبتلایان ۱۱۸ هزار و ۲۳۵ نفر اعلام شده که از این تعداد ۲۶۰۷ نفر جان باخته و ۵۲ هزار و ۴۰۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند. فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۱۱۷ هزار و ۷۴۹ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۱۲ هزار و ۲۱۰ نفر جان باخته و ۲۳ هزار و ۲۰۶ نفر بهبود یافته‌اند.