ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی #وزارت_خارجه_ایران: گفت‌وگوی #ظریف و #ماس سازنده بود

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه با انتشار پیامی در توییتر در واکنش به دیدار محمد جواد ظریف و هایکو ماس در تهران نوشت: «وزرای خارجه ایران و آلمان امروز درخصوص روابط دیرینه و دوستانه دوجانبه ازجمله برجام و کاهش تنش در منطقه گفت‌وگوی خوب، صریح و سازنده‌ای داشتند. معتقدیم به رغم کارشکنی‌های آمریکا، اروپا و آلمان می‌توانند با اقدامات و ابتکارات عملی به حفظ برجام و تقویت صلح و ثبات در منطقه کمک کنند.» وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک‌اش با همتای ایرانی خود با صراحت گفته بود که آلمان، فرانسه و بریتانیا برای حفظ برجام و راه‌اندازی اینستکس تلاش می‌کنند اما نمی‌توان انتظار معجزه داشت.

#عثمان_اسماعیلی، #کارگر نقاش در #سقز به زندان احضار شد

عثمان اسماعیلی، فعال کارگری در شهر سقز استان کردستان برای گذراندن دوره محکومیت خود به زندان احضار شده است. شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب شهرستان سقز در احضاریه از این کارگر خواسته که تا پنج روز آینده خود را به زندان معرفی کند. اسماعیلی فروردین سال گذشته پس از تحمل دو ماه زندان آزاد شد اما ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ همزمان با روز کارگر باردیگر بازداشت و پس از یک هفته، به صورت موقت آزاد شد. دادگاه انقلاب شهرستان سقز این کارگر نقاش را به سه ماه حبس تعزیزی محکوم کرده است.

نامه ۸۳ تن از نمایندگان #مجلس به روحانی: #وزارت_بازرگانی نباید تشکیل شود

۸۳ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری ایران خواستار تشکیل‌نشدن وزارت بازرگانی شدند. آن‌ها در نامه خود گفته‌اند دولت از خردادماه ۹۶ تا مهرماه سال ۹۷ سه بار تأسیس مجدد وزارت بازرگانی را در مجلس پیگیری کرده و هر سه بار با مخالفت مجلس مواجه شده است. دولت با هدف رساندن یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی به مردم و کنترل بهتر بازار پیشنهاد تشکیل وزارت بازرگانی را در مجلس مطرح کرده و پیگیری می‌کند. این عده از نمایندگان مجلس در نامه خود نوشته‌اند: «معتقد هستیم تشکیل وزارت بازرگانی نه‌‌تنها کمکی به حل مشکل بازار نخواهد کرد، بلکه موجب بروز آسیب‌های دیگری در اقتصاد کلان کشور می‌شود». آن‌ها اعطای ارز با نرخ ترجیحی برای کالاهای اساسی را «ناکارآمد» توصیف کرده و آن را «موجب بروز فساد، شکل‌گیری قاچاق و افزایش احتکار در بازار محصولات غذایی» دانسته‌ و نوشته‌اند: «تشکیل وزارت بازرگانی در عین تحمیل هزینه‌ای بالغ‌ بر دو هزار میلیارد تومان به دولت، حل‌‌وفصل اختلافات بین دو وزارتخانه بر سر موارد اختلافی حدود شش ماه تا یک سال طول زمان لازم دارد و عملاً در این بازه زمانی بازار بدون متولی رها خواهد شد». این نمایندگان خواستار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات اقلام اساسی، و عرضه آن در سامانه نیما شده‌ و پیشنهاد داده‌اند که مابه‌التفاوت دو نرخ ارز را به‌صلاحدید خود و با یکی از روش‌های افزایش یارانه نقدی یا اعطای کالابرگ الکترونیک مستقیماً به دست مردم برساند.

دیدار #ظریف با #ماس: تأکید بر حفظ #برجام و اجرای #اینستکس

محمدجواد ظریف و هایکو ماس، وزیران امور خارجه ایران و آلمان پس از آن‌که دوشنبه ۲۰ خرداد / ۱۰ ژوئن دیدار و گفت‌وگو کردند در نشست خبری مشترک به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند. ظریف گفت‌وگوها را «بسیار جدی، صریح و نسبتاً طولانی» خواند و گفت: «ایران، آلمان و اتحادیه اروپا هدف مشترکی دارند و آن، حفظ برجام، جلوگیری از تنش و درگیری در منطقه و برخورداری مردم ایران از مزایای توافق هسته‌ای است». او گفت در ملاقات با ماس گفته است که توقعش «صرفاً اجرای برجام است». ظریف درباره درخواست غرب از ایران برای انجام مذاکره درباره موضوعات مختلف گفت: «آیا توافق [هسته‌ای] را اجرا کرده‌اند که توقع این را دارند که درباره موضوعات دیگر صحبت کنند؟ نخست باید نشان دهند که گفت‌وگو با آمریکا فایده دارد بعد تقاضای مذاکره دیگر کنند.» ظریف، اسرائیل، کشورهای غربی و متحدانش را عامل بی‌ثباتی در منطقه دانست. هایکو ماس نیز گفت موضع سه کشور اروپایی (آلمان، بریتانیا و فرانسه) این است که «از برجام حمایت می‌کنیم و خواهان این هستم که به تعهداتمان ادامه می‌دهیم و البته معجزه نمی‌توانیم کنیم و در تلاشیم تا اینستکس (کانال مالی مبادلات تجاری با ایران) را در چارچوب سه کشور اروپایی و حتی فراتر از این سه کشور انجام دهیم». او شرایط منطقه را حساس و جدی خواند و گفت در سفری که به بغداد، ابوظبی و امان داشت «هیچ‌کس خواهان افزایش تنش‌ها در منطقه نیست». وزیر خارجه آلمان دوشنبه ۲۰ خرداد/ ۱۰ ژوئن از ابوظبی امارات وارد تهران شد.

#بلیت_اتوبوس در ایران ۲۰ درصد افزایش یافت

قیمت #بلیت_اتوبوس در ایران، در سال جاری به‌طور رسمی از خردادماه سال جاری ۲۰ درصد افزایش یافت. در سال ۱۳۹۷ نیز قیمت‌ها به میزان ۲۰ درصد و از خردادماه گران شده بود اما در سال ۱۳۹۶ قیمت بلیت اتوبوس افزایش نیافت. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی پیش از این گفته بود که قیمت بلیت اتوبوس از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری ۲۰ درصد افزایش می‌یابد اما با اتمام این دوران به وضعیت قبل بازمی‌گردد. با این حال اتحادیه تعاونی‌های مسافربری درخواست افزایش قیمت‌ها را ارائه داد که دولت از خردادماه سال جاری با این میزان افزایش قیمت موافقت کرد. احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری افزایش هزینه‌ها در حوزه حمل و نقل را دلیل گرانی بلیت اتوبوس دانست و اظهار امیدواری کرد که دیگر تا پایان سال جاری بلیت اتوبوس گران‌تر نشود. او اما گفت: «با این حال چیزی قطعی نیست و قیمت‌ها به شرایط اقتصادی کشور بستگی دارد».

انتقاد کمیساریای عالی #سازمان ملل در امور #پناهندگان به اخراج #پناهجویان_افغان از #آلمان

کمیساریای عالی #سازمان_ملل در امور #پناهندگان به اخراج #پناهجویان_افغان از #آلمان اعتراض کرد. دومینیک بارچ، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در آلمان در این‌باره گفت وضعیت امنیتی #افغانستان در ماه‌های گذشته بدتر شده است در نتیجه اخراج پناهجویان افغان تنها باید در موارد استثنایی صورت گیرد. بارچ افزود، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اساساً با بازپس فرستادن پناهجویان به افغانستان مخالفت نمی‌کند اما تصمیم‌گیران با توجه به اقدامات تروریستی مداوم و نقض مکرر حقوق بشر، باید در این مورد روشن کنند که آن‌ها را به چه کشوری بازمی‌گردانند. همچنین دلایل بازگرداندن پناهجویان باید بار دیگر مورد بررسی قرار گیرند. اخراج جمعی پناهجویان افغانستانی از آلمان همواره مورد انتقاد سازمان‌های مدافع حقوق بشر قرار گرفته است.

#ظریف: امید مردم به خدا و خودشان باشد نه به سفر #نخست‌_وزیر_ژاپن

#محمدجواد_ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری «خانه ملت» گفت‌وگو با #آبه_شینزو نخست‌وزیر ژاپن که قرار است به ایران سفر کند را در چارچوب گفت‌وگو با کشورهای دوست و کشورهایی که ایران با آن‌ها ارتباط دارد دانست و گفت نباید نگران این گفت‌وگوها بود. ظریف در واکنش به این سخن که در شرایط کنونی امید مردم برای بهبود اوضاع کشور به سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران است، گفت: «امید مردم باید به خدا و توان خودشان باشد». وزیر خارجه ایران گفت: «ما در مذاکره با نخست‌وزیر ژاپن واقعیات را توضیح خواهیم داد و تبیین خواهیم کرد که چگونه جامعه بین‌المللی می‌تواند برای حفظ دستاوردهای برجام حرکت کند». او با توجه به وضعیت کنونی منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: «آینده سیاست خارجی ایران ادامه سیاست معقول و منطقی جمهوری اسلامی است». آبه شینزو چهارشنبه ۲۲ خرداد / ۱۲ ژوئن به تهران سفر خواهد کرد. این سفر سه روزه خواهد بود و او دیدارهایی با مقام‌های بلندپایه ایران، از جمله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خواهد داشت. هدف از این سفر کاستن از تنش‌های منطقه‌ای و گشودن راه برای گفت‌وگوی ایران و آمریکاست.

سخنگوی وزارت خارجه ایران: به سامانه «اس ۴۰۰» روسیه نیاز نداریم

سخنگوی وزارت خارجه ایران دوشنبه ۲۰ خرداد در نشست هفتگی خود اعلام کرد، تهران قصد ندارد سامانه «اس ۴۰۰» را از مسکو بخرد. سید عباس موسوی گفت: «فعلاً نیازی به این سامانه نداریم، متخصصان ما سامانه‌هایی طراحی کردند که دست‌کمی از این سامانه‌ها ندارد. یوری بوریسف، معاون نخست‌وزیر روسیه جمعه هفته گذشته اعلام کرده بود که تهران تقاضایی برای خرید سامانه دفاع هوایی اس‌۴۰۰ به مسکو ارائه نداده است.

وزیر خارجه #قطر: می‌خواهیم امکان گفت‌وگو بین #ایران و #آمریکا فراهم شود

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در سخنانی که شامگاه یکشنبه ۹ ژوئن/ ۱۹ خرداد در لندن ایراد کرد گفت کشورش به اتفاق برخی کشورهای دیگر با مسئولان تهران و واشنگتن گفت‌وگو کرده و از آنها خواسته‌ برای پرهیز از تنش بیشتر با یکدیگر وارد مذاکره شوند. وزیر خارجه قطر گفت: «ما فکر می‌کنیم از جایی به بعد باید تعهداتی داده شود زیرا وضعیت نمی‌تواند تا ابد اینطور بماند. از آنجا که هیچکدام از این دو کشور (ایران و آمریکا) تمایلی به افزایش تنش ندارند، باید با راهکارهایی سازنده مشکل را حل کنند.» شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی اعلام کرد که به جز قطر، عمان، عراق و ژاپن نیز در صدد میانجیگری بین ایران و آمریکا هستند. وزیر خارجه قطر گفت: «تنش ایجاد شده به همه این کشورها ارتباط دارد. ما می‌خواهیم پلی بسازیم که شکاف بین ایران و آمریکا پر شود و امکان گفت‌وگو میان این دو کشور فراهم گردد، زیرا تنش در منطقه به نفع هیچ کس نیست.»