ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیکلاس مادورو، رئیس‌ جمهوری ونزوئلا، وارد تهران شد

به‌گزارش ایرنا، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا بعد از ظهر جمعه ۲۰ خرداد / ۱۰ ژوئن در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد. سفر مادورو به ایران به دعوت رسمی ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم انجام ‌شده و قرار است دو روزه باشد. دیدار و گفت‌وگوی این دو و برگزاری نشست مشترک هیأت‌های دو کشور از جمله برنامه‌های سفر مادورو به تهران است. تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا از سال ۲۰۱۹ به این سو بر توانایی این کشور برای فروش نفت خام و واردات سوخت تأثیر گذاشته و کمبود سوخت در این کشور را تشدید کرد. ایران و ونزوئلا هر دو تحت تحریم‌های شدید ایالات متحده قرار دارند. ونزوئلا از میعانات گازی ایران برای رقیق‌سازی نفت‌ سنگین خود جهت صادرات استفاده می‌کند. شرکت‌های ملی نفت ایران و ونزوئلا در سال میلادی ۲۰۲۱ یک توافق سوآپ امضا کردند. صدور محموله‌های میعانات گازی ایران به ونزوئلا در دو سال اخیر همواره مورد مناقشه بوده است.

حمایت سندیکای کارکنان راه‌آهن و حمل‌ونقل آلمان از کارگران و فعالان زندانی در ایران و مطالبه اخراج نمایندگان جمهوری اسلامی از هیأت مدیره سازمان جهانی کار

سندیکای کارکنان راه‌آهن و حمل‌و‌نقل آلمان (EVG) در پیامی از خواسته‌های طومار اعتراضی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان خطاب به هیأت‌های نمایندگانی شرکت‌کننده در سازمان جهانی کار حمایت کرد و خواستار آزادی فوری فعالان کارگری و صنفی و حامیان آنها از زندان‌های جمهوری اسلامی شد. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان و چند تشکل مستقل صنفی پیش از آغاز کنفرانس، نامه سرگشاده‌ای خطاب به شرکت‌کنندگان در نشست سازمان جهانی کار منتشر کرده‌اند که در آن بازداشت گسترده فعالان شناخته شده صنفی شامل معلمان، کارگران و سایر معترضان از سوی حکومت را محکوم کرده‌اند. آنها از هیأت‌های نمایندگی شرکت‌کننده در کنفراس به‌ویژه نمایندگان تشکل‌های کارگری خواسته‌اند به دلیل عدم اجرای مقاوله‌نامه‌های سازمان جهانی کار و نقض حقوق اولیه کارگران در ایران، خواستار اخراج نمایندگان «دولت‌ساخته» جمهوری اسلامی از هیأت مدیره سازمان جهانی کار شوند. سندیکای کارکنان راه‌آهن و حمل‌و‌نقل آلمان در بیانیه حمایتی که به امضای مارتین بوکرت معاون رئیس هیأت مدیره آن و سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان رسیده است، می‌نویسد: «ما خواهان این هستیم: آزادی فوری اتوبوس‌ران‌های زندانی و همه‌ی دیگر فعالان سندیکایی؛ احترام به حقِ آزادی ایجاد تشکل‌های کارگری و برگزاری تجمع؛ و اخراج نمایندگان جمهوری اسلامی ایران از هیأت مدیره ILO در صورت ادامه نقض مقاوله‌نامه‌های این سازمان توسط ایران». سندیکای راه‌آهن و حمل‌و‌نقل آلمان بیش از ۲۰۴ هزار عضو دارد.

گزارش کمیته منتخب نمایندگان کنگره آمریکا درباره وقایع ژانویه ۲۰۲۱؛ «تلاش ترامپ برای کودتا»

در اولین جلسه از هشت جلسه استماع کمیته تحقیق منتخب نمایندگان کنگره آمریکا درباره وقایع حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا به تلاش برای کودتا از طریق سازماندهی اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ متهم شد. این کمیته برای اولین بار شواهدی را نشان داد که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان علیه ترامپ جمع‌آوری کرده بودند. کمیته تحقیق شامل هفت نماینده دموکرات و دو نماینده جمهوری‌خواه است که همگی از منتقدان سرسخت ترامپ هستند. کمیته در این نشست گوشه‌ای از ده‌ها جلسه شنیداری و صدها سندی را که در ۱۷ ماه گذشته جمع‌آوری کرده بود ارائه کرد. بنی تامپسون، نماینده دموکرات و رئیس کمیته، روز حمله به ساختمان کنگره را اوج تلاش برای کودتا دانست و گفت دونالد ترامپ در مرکز این توطئه قرار داشت و معترضان را تحریک می‌کرد. لیز چنی، نماینده جمهوری‌‌خواه و معاون کمیته تحقیق نیز در سخنان خود گفت ترامپ طرفداران خود را به تجمع دعوت کرد و همین زمینه حمله به ساختمان کنگره را فراهم کرد. چنی گفت ترامپ مستقیماً مسئول این خشونت است و با سخنان خود در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ «هیزم بر آتش خشونت‌ها افزود». جلسه بعدی کمیته تحقیق منتخب نمایندگان کنگره آمریکا دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود. روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ زمانی‌که در یک مراسم تشریفاتی کنگره در حال تأیید نهایی پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود حدود ۸۰۰ نفر از طرفداران خشمگین ترامپ به کنگره حمله کردند. در این حمله پنج نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند و به ساختمان کنگره خسارت‌هایی وارد شد.