ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همه #نوجوانان_تایلندی و مربی فوتبال‌شان که در غاری محبوس شده بودند نجات یافتند

پس از دو هفته حبس در یک غار تاریک در شمال تایلند، سرانجام ۱۲ نوجوان فوتبالیست تایلندی به‌همراه مربی خود همه با سلامت کامل از این غار نجات یافتند. کماندوهای دریایی تایلند در صفحه فیس‌بوک خود نوشتند: «۱۲ "گراز وحشی" (نام تیم فوتبال نوجوانان) و مربی آن‌ها از غار بیرون کشیده شدند.» آخرین عملیات نجات که امروز سه‌شنبه ۱۰ ژوئیه / ۱۹ تیر انجام شد سه ساعت به درازا کشید. در وضعیتی که شرایط جوی نامناسب بود، هر نوجوان با دو غواص حرفه‌ای امدادگر توانست از غاز بیرون بیاید. این نوجوانان به دلیل بارش شدید و بالا رفتن ارتفاع آب از روز شنبه ۲۳ ژوئن / ۲ تیر در غار گرفتار شده بودند. هشت نفرِ نخست در روزهای یکشنبه و دوشنبه از غار نجات یافتند و هم‌اکنون حال‌شان خوب است. وزارت بهداشت تایلند گفته است که همه نجات‌یافتگان در سلامت روانی خوبی قرار دارند. نوجوانان تحت معاینات رادیولوژیکی و آزمایش خون قرار گرفتند و به‌گفته مقامات وزارت بهداشت، همه‌ی آن‌ها پس از خروج از قرنطینه به مدت یک هفته در بیمارستان تحت نظر قرار خواهند گرفت.

در #تهران خاموشی‌های احتمالی دو ساعته در چهار دوره زمانی اجرا می‌شود

در پی خاموشی‌های اخیر در تهران و افزایش گرمای هوا شرکت توزیع نیروی #برق_تهران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از ساعت ۱۱ تا ۱۸ امروز، سه‌شنبه ۱۹ تیر در مناطق مختلف پایتخت خاموشی‌های احتمالی دو ساعته در چهار دوره زمانی در نظر گرفته شده است. شرکت توزیع نیروی برق تهران گفته است این خاموشی‌ها در صورت رعایت نکردن صرفه‌جویی برق توسط مشترکان اجرا خواهد شد.۱۷ تیرماه نیز جدولی برای اطلاع‌رسانی خاموشی‌های تهران منتشر شد و این شرکت از مشترکان تهرانی خواست که با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در ساعات اوج مصرف ۱۲ الی ۱۷ و ۲۰ الی ۲۳ و انتقال مصارف غیرضروری به دیگر ساعات برای تأمین برق پایدار یاری کنند. این جدول زمان‌بندی پس از اعتراض‌های مکرر مردم به عدم اطلاع‌رسانی در مورد زمان خاموشی‌ها منتشر شد و شرکت توزیع نیروی برق تهران هشدار داد که ممکن است قطع برق «کمتر یا بیشتر از پیش‌بینی‌ها انجام شود». اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ۱۳ تیرماه جاری گفت: «خاموشی‌ها تا آخر تابستان مهمان مردم است.»

#محسن_هاشمی: در دو سال گذشته ۲۶ هزار پرونده تخلف در کمیسیون #ماده_۱۰۰ شهرداری تشکیل شده است

رییس شورای شهر #تهران از تشکیل ۲۶ هزار پرونده تخلف در کمیسیون #ماده_۱۰۰ شهرداری در دو سال گذشته خبر داده و گفته است «تخلف در ساخت‌وساز و تغییر کاربری» از جمله پرشمارترین موارد #فساد در #شهرداری_تهران است: «طی سال‌های ۹۵ و ۹۶، این تخلف‌ها حدود پنج میلیون متر مربع را شامل می‌شد.» #محسن_هاشمی روز دوشنبه ۱۸ تیر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است: «این فساد به یک اپیدمی در کل شهرهای #ایران تبدیل شده چرا که به دلیل کمبود نقدینگی، شهرداری‌ها می‌توانند از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ تخلف در ساخت‌وساز را به پول تبدیل کنند و به همین دلیل با جدیت به موضوع رفع تخلفات ساخت‌وساز وارد نمی‌شوند.» کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، واحدی حقوقی و یکی از مراجع اختصاصی خارج از #دادگستری است که نمایندگانی از #وزارت_کشور، #مجلس و #شهرداری در آن عضویت دارند و رسیدگی به عملیات‌های ساختمانی بدون پروانه یا خلاف پروانه، از جمله وظایف این کمیسیون است. به گفته رییس شورای شهر تهران اگر به ۲۰ درصد از تخلفات درشت رسیدگی شود -که ۸۰ درصد ارزش مالی تخلفات را شامل می‌شود- هم منابع مالی قابل توجهی برای شهر تأمین خواهد شد و هم تخلفات در این حوزه کاهش خواهد یافت. محسن هاشمی در روزهای گذشته درباره پرونده «هلدینگ یاس» و بازداشت #عیسی_شریفی، قائم مقام #محمدباقر_قالیباف، شهردار پیشین تهران نیز گفته بود رهبر جمهوری اسلامی #محمدحسین_باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را مسئول رسیدگی به این پرونده اتهامی «فساد مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی» کرده است. به گفته هاشمی پنج نفر در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند و عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نیز از آغاز روند رسیدگی به این پرونده در #دادگاه_نظامی خبر داده است.

اعتراض توئیتری #محمود_صادقی به محدودیت‌های ایجاد شده برای سفر #مولوی_عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت #زاهدان

#محمود_صادقی، نماینده تهران در #مجلس، در حساب کاربری توئیتر خود به اعمال محدودیت‌ برای #مولوی_عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه #اهل_سنت زاهدان اعتراض کرده است. این نماینده مجلس با اشاره به اظهارنظرهای آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، درباره ضرورت عدم #تبعیض بین اقوام و تأکید بر رعایت #حقوق_قانونی اهل سنت نوشته است: «اعمال محدودیت نسبت به امام جمعه شریف زاهدان قابل درک نیست.» صادقی همچنین «تعارض بین سیاست‌های اعلامی و سیاست‌های اعمالی» در جمهوری اسلامی را یکی از عوامل مهم «تضعیف اعتماد مردم به حاکمیت» دانسته است. روز چهارشنبه ۱۳ تیر ماه نیز ۲۱ نماینده مجلس از جمله محمود صادقی خواستار رفع محدودیت سفر امام جمعه اهل سنت زاهدان شده بودند. آنها تأکید کرده‌اند که به موجب اصول مختلف قانون اساسی از جمله اصل نوزدهم، مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند. مولوی عبدالحمید از شناخته‌ترین چهره اهل سنت در ایران است که در سال‌های اخیر از سفر او به خارج از کشور برای شرکت در برخی همایش‌های دینی جلوگیری شده‌است. او روز شنبه ۱۱ آذر به روزنامه ابتکار گفته بود «برخی ارگان‌ها» تمایلی به مسافرت‌های داخلی و خارجی‌اش ندارند و او به همین دلیل در برخی از کنفرانس‌های دینی در خارج از کشور شرکت نکرده‌ است. مولوی عبدالحمید با اشاره به اینکه از او خواسته شده است چون یک فرد عادی نیست سفرهایش را «هماهنگ کند»، تاکید کرده بود: «من مشکلی با هماهنگی ندارم اما فکر می‌کنم با هماهنگی هم مشکل دوستان حل نخواهد شد.» او همچنین گفته بود که تنها برای سفر به تهران و قم آزاد است.

#وزارت_دفاع مدعی عبور از مهندسی معکوس (کپی کردن سلاح‌های خارجی) شد

امیر حاتمی، وزیر دفاع در سخنانی که سه‌شنبه ۱۹ تیر در همایشی در تهران ایراد کرد گفت وزارت دفاع در تلاش است با مهندسی معکوس (کپی‌برداری) از حدود ۲۰۰ هزار فناوری «متناسب با تهدیدات و نیاز نیروهای مسلح» سلاح‌های مورد نیاز خود را تولید کند. هواپیماهای نسل دوم «آذرخش» که از روی جنگنده‌های اف -۵ آمریکایی تولید شده‌اند، بالگردهای «شباویز» (نسخه ایرانی هلیکوپتر بِل- ۲۰۵ و ۲۰۶ آمریکایی) پهپاد (گونه‌های مختلف مانند شاهد - ۱۲۹ و فُطرُس با برد ۲۰۰۰ کیلومتر، مداومت‌پروازی تا ۳۰ ساعت و سقف پروازی تا ۲۵ هزار پا)، شبیه‌سازهای (سیمولاتورهای) گوناگون و سامانه‌های راداری با بردهای مختلف و موشک‌های بالستیک میان‌برد (مانند شهاب - ۳، سجیل و عماد)، موشک‌های کوتاه‌برد (مانند شهاب - ۲، فاتح - ۱۱۰ و قیام - ۱) و موشک‌های کروز (مانند نصر- ۱، زلزال و ضد کشتی قادر)، موشک‌های ضد تانک (مانند طوفان الگوبرداری شده از موشک تاو آمریکایی و توسن و دهلاویه و تندر الگوبرداری شده از موشک‌های روسی) از سلاح‌هایی هستند که در ایران تولید می‌شوند. علاوه بر این جمهوری اسلامی ادعا می‌کند که باور ۳۷۳ را از روی سامانه اس – ۳۰۰ روسیه ساخته است. تانک ذوالفقار (از روی تانک اِم -۶۰ آمریکایی) تانک سفیر (مدل اصلاح‌شده تانک‌های تی - ۵۴، ۵۵ و ۹۵ روسی) و تانک مبارز (شکل بهینه‌سازی شده تانک چیفتن انگلیسی) از دیگر سلاح‌هایی‌ست که وزارت دفاع از روی سلاح‌های دیگر کپی کرده. این نخستین بار نیست که وزارت دفاع مدعی خودکفایی در تولید سلاح می‌شود. دو سال قبل حسین دهقان، وزیر پیشین دفاع ادعا کرده بود که بسیاری از کشورها خواهان خریداری سلاح از ایران‌اند.

#انجمن_حمایت_از_حقوق_کودکان: پخش اعترافات #مائده_هژبری نماد بارز #خشونت_علیه_کودکان است

انجمن حمایت از حقوق کودکان ایران در بیانیه‌ای با اشاره به پخش سخنان اعتراف گرنه یک دختر ۱۷ ساله از تلویزیون ایران، آن را نماد مشخص و بارز خشونت علیه کودکان خوانده است.مائده هژبری و چند رقصنده دیگر مدتی قبل به دلیل راه‌اندازی صفحات اینستاگرامی و انتشار فیلم رقص تحت تعقیب قرار گرفتند. در بخشی از بیانیه آمده است: «ایجاد چنین فضای حقارت‌آمیزی نوعی کودک‌آزاری روانی تلقی شده و به جهت عمومی بودن این جرم مدعی‌العموم می‌تواند راسا وارد ماجرا شده و نسبت به خاطیان طرح دعوا کنند.» این انجمن اعلام کرده که شکایت و اعتراضی را مبتنی بر استنادات قانونی به شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما ارائه کرده است.

#چین به کشورهای عربی #خاورمیانه میلیاردها دلار وام می‌دهد

#چین می‌خواهد برای کمک به کشورهای عربی #خاور_میانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار به آن‌ها وام بدهد. شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری خلق چین در دیدار با ۲۱ نفر از نمایندگان کشورهای عربی در پکن گفت توسعه اقتصادی راه حل بسیاری از مسائل امنیتی در خاورمیانه است. او گفت چین افزون بر وام مالی برای بازسازی مناطق فلسطینی حدود ۱۵ میلیارد دلار نیز پرداخت خواهد کرد. چین به‌تازگی نقش فعال‌تری در خاورمیانه ایفا می‌کند. پس‌زمینه آن نقش کشورهای عربی در گشوده شدن بازارهای جدید است.

#علی_مطهری، نایب رئیس #مجلس_شورای_اسلامی: بستن #تنگه_هرمز تهدید خوبی بود

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت تهدید تلویحی حسن روحانی به بستن تنگه هرمز برای مقابله با تحریم نفتی آمریکا را تکرار کرده و گفته است: «اقدام ما برای مقابله با تهدیدات نفتی آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت ایران بستن تنگه هرمز است.» نایب رئیس مجلس شورای در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفته است: «آمریکایی‌ها آمادگی جنگ جدید در خلیج فارس را ندارند، از این رو سخن آقای رئیس جمهور تهدید خوبی بود که آثار مثبتی خواهد داشت و عامل بازدارنده‌ای برای ممانعت از صادرات نفت ایران خواهد بود.» حسن روحانی دوشنبه هفته قبل در سوئیس گفته بود: « معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود، آن وقت نفت منطقه صادر شود.» محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس از این سخن روحانی استقبال کرده بودند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرده بود که مزاحمت قایق‌های تندرو سپاه پاسداران برای ناوهای آمریکایی در خلیج فارس به صفر رسیده است.

به دلیل سقوط ارزش #ریال در برابر #دلار #آمریکا، هر روز هزاران کارگر #مهاجر_افغانستانی #ایران را ترک می‌کنند و به کشورشان بازمی‌گردند

خبرگزاری تسنیم گزارش داده که به دلیل سقوط ارزش ریال در برابر دلار آمریکا هر روز چند هزار نفر از شهروندان افغانستانی ساکن ایران، به کشور خود بازمی‌گردند. آن‌ها می‌گویند ارزش درآمدشان در ایران به دلار نصف یا کمتر از نصف شده و با این شرایط کار در ایران برای آنها مقرون به صرفه نیست. یک کارگر افغانستانی که در ایران از راه جوشکاری گذران می‌کرده، در اردوگاه مهاجران افغان در شرق تهران به خبرنگار تسنیم گفته است: « موندن اینجا دیگه فایده نداره. حقوقم را که می‌فرستم افغانستان، دیگه حتی کفاف ۱۵ روز زندگی زن و بچه‌ام را هم نمی‌دهد. از اول این‌جوری نبود هاُ بعد از تحریم‌ها این‌طور شد. دالار که بالا رفت، اوضاع هم خراب شد.»

در بمب‌گذاری انتحاری در #جلال‌آباد #افغانستان دست‌کم ۱۰ نفر کشته شدند. ۲ مأمور نهادهای اطلاعاتی و تعدادی کودک کار در میان کشته‌شدگان‌اند

دفتر فرمانداری ولایت ننگرهار سه‌شنبه ۱۹ تیر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که در یک بمب‌گذاری انتحاری در نزدیکی یک ایست بازرسی در شهر جلال‌آباد دست‌کم ۱۰ نفر کشته شد‌ه‌اند. دو مأمور سازمان‌های اطلاعاتی در میان کشته‌شدگان‌اند. به گفته عطاءالله خویگانی، سخنگوی ولایت ننگرهار در این حمله دست‌کم چهار نفر نیز مجروح شده‌اند. چند مغازه و خودرو نیز در اثر انفجار آتش گرفته‌اند. یکی از اعضای شورای محلی ولایت ننگهار گفته است که در نزدیکی محل انفجار یک کارواش قرار داشته. کودکانی که در این کارواش کار می‌کردند، جزو کشته‌شدگان‌اند. روز گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای حمایت از گفت‌وگوهای صلح دولت افغانستان با طالبان به طور غیر منتظره‌ای وارد کابل شد. پمپئو از آمادگی ایالات متحده آمریکا برای مذاکره مستقیم با طالبان خبر داده بود. هنوز هیچ گروهی مسئولیت بمب‌گذاری انتحاری در جلال آباد را به عهده نگرفته است.

#پروانه_سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان #مجلس: مجوز تماشای بازی‌های نیمه‌نهایی جام جهانی در #ورزشگاه_آزادی برای زنان و خانواده‌ها صادر شد

پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس اعلام کرده که شورای تأمین استانداری تهران مجوز تماشای بازی‌های نیمه‌نهایی جام جهانی فوتبال در ورزشگاه آزادی را صادر کرده است. به این ترتیب خانواده‌ها و زنان می‌توانند در ورزشگاه آزادی این بازی‌ها را تماشا کنند. پروانه سلحشوری اعلام کرده است امکان تماشای مسابقه فینال جام‌ جهانی هم با اخذ مجوز جداگانه در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری فراهم خواهد شد. در مسابقات جام جهانی تاکنون دو بار خانواده‌ها و زنان مجوز ورود به ورزشگاه آزادی را یافتنه‌اند. سلحشوری به خبرگزاری‌های داخلی گفته است: «بنده در یکی از این بازی‌ها حضور داشتم، فضا و جو ورزشگاه بسیار سالم و مناسب بود و خانواده‌ها بدون ایجاد هیچ مشکلی توانستند این بازی‌ها را مشاهده کنند. از این پس نیز باید امکان حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی فراهم شود و آنان بتوانند این بازی‌ها را در کنار یکدیگر مشاهده کنند.»

#استان_فارس مراتع خود را به #قطر برای پرورش گوسفند و شتر اجاره می‌دهد. دامداران ایرانی معترض‌اند

یدالله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، از گفت‌وگو با قطر برای جذب سرمایه‌گذار خارجی و اجرای طرح پرورش دام در ایران خبر داده. مهرزاد بوستانی، رئیس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس هم اختصاص بخشی از مراتع استان به سرمایه‌گذاران قطری برای پرورش شتر و گوسفند را تأیید کرده است. دامداران عرفی استان فارس نسبت به افزایش جمعیت گله‌های شتر در مراتع‌شان اعتراض دارند و گفته‌اند که با اجاره دادن مراتع استان به دامداران قطری، این مراتع از بین می‌رود. در ایران سالانه شش میلیارد دلار برای احیای منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از توسعه بیابان با کاشت نهال هزینه می‌شود. عربستان سعودی ۱۲ هزار گوسفند و شتر دامداران قطری را از این کشور اخراج کرده است.

#دونالد_ترامپ، رئیس جمهور #آمریکا برت #کونا، قاضی محافظه‌کار را نامزد تصدی کرسی عالی‌ترین نهاد قضایی آمریکا کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برت کَوِنا را نامزد تصدی کرسی خالی در دیوان عالی ایالت متحده به عنوان عالی‌ترین نهاد قضائی این کشور کرد. قاضی کونا که از چهره‌های محافظه‌کار به‌شمار می‌آید، برای تصدی این مقام به تأیید سنای آمریکا نیاز دارد. قاضی برت کونا چنانچه بر کرسی دیوان عالی آمریکا تکیه دهد درباره موضوعاتی مانند مالکیت سلاح، حکم اعدام، حقوق همجنس‌گرایان، سقط جنین یا حق رأی تصمیم می‌گیرد. او از سال ۲۰۰۶ تاکنون قاضی دادگاه استیناف حوزه ناحیه کلمبیای ایالات متحده است. جرج بوش، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا او را برای این مقام انتخاب کرده بود.

#جرمی_هانت وزیر خارجه #بریتانیا شد. رهبر حزب کارگر از دولت #ترزا_می خواست کناره‌گیری کند و کار را به کاردان بسپرد

دفتر نخست‌وزیری بریتانیا اعلام کرد جرمی هانت به وزارت خارجه این کشور منصوب شد. روز گذشته بوریس جانسون در اعتراض به توافق نخست‌وزیر بریتانیا با اتحادیه اروپا استعفا داده بود. جانسون در نامه‌ای هشدار داده بود که بریتانیا در سایه توافق با اتحادیه اروپا به سمت «برکسیت ناقص» پیش می‌رود و عملاً اقتصاد این کشور در اسارت قوانین اتحادیه اروپا باقی می‌ماند. پیش از این تحولات، نخست وزیر بریتانیا از دستیابی به توافقی خبر داده بود که بر اساس آن کشورش پس از خروج از اتحادیه اروپا رابطه تجاری نزدیکی با این اتحادیه خواهد داشت. جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا، دولت ترزا می را متهم کرده که غیر قابل اعتماد است: «چگونه می‌توان به نخست‌وزیری که نمی‌تواند با اعضای کابینه خود به توافق برسد اعتماد کرد تا با ۲۷ دولت در اتحادیه اروپایی به توافقی خوب دست پیدا کند؟» پیش از جانسون، صبح دوشنبه ۹ ژوئیه/ ۱۸ تیر دیوید دیویس نیز از وزارت برکسیت استعفا داد. استیو بیکر، یک مقام بلندپایه در وزارت برکسیت نیز از سمت خود استعفا داده است. رهبر حزب کارگر برینانیا از ترزا می خواسته که اگر نمی‌تواند برای کشور و مردم چاره‌اندیشی کند، هرچه زودتر کنار برود.

دو #نوجوان_تایلندی دیگر از غاری که گرفتار شده بودند نجات یافتند

غواصان امدادگر در تایلند دو نوجوان دیگر را که در غار سیل‌زده گرفتار شده بودند نجات دادند. بدین ترتیب در حال حاضر دو نوجوان و مربی فوتبال آن‌ها همچنان در این غار گرفتار هستند. به‌گفته مقام‌های تایلندی به‌رغم بارندگی‌ها، بقیه این افراد نیز امروز، سه‌شنبه ۱۰ ژوئیه / ۱۹ تیر نجات خواهند یافت. در دو عملیات نجات قبلی در روزهای گذشته، در مجموع هشت نوجوان به مکان‌های امن منتقل شدند. ۱۲ نوجوان فوتبالیست و مربی‌شان حدود دو هفته پیش در جریان یک تور شناسایی در شمال تایلند و در مرز میانمار بر اثر باران سنگین در غاری گرفتار شدند. روز سه‌شنبه باران باز هم شدید بود و بیم آن می‌رود که باران باعث شود آب در غار به سرعت زیاد شود و تلاش‌های امدادی متوقف شود.