ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس هیات مدیره #اتحادیه_لبنی: #لبنیات در حال خروج از #سبد_غذایی خانوارهاست

رئیس هیات مدیره #اتحادیه_لبنی ایران با اشاره به احتمال تعطیلی کارخانه‌های تولید #لبنیات، ادامه روند کاهش مصرف لبنیات از سوی خانواده‌ها را نگران‌کننده خوانده است. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، #علی‌احسان_ظفری با اشاره به افزایش #قیمت_لبنیات در ماه‌های اخیر گفته است مصرف سرانه این محصول به شدت کاهش یافته تا جایی که لبنیات در حال خارج شدن از سبد مصرف خانوارهاست. ظفری تاکید کرده که این روند می‌تواند زمینه‌ساز بروز بیماری‌های متعدد میان مردم و همچنین تعطیلی کارخانه‌ها و خروج صنعت لبنیات از چرخه تولید کشور شود.

اداره کل هنرهای نمایشی #ارشاد_اسلامی: #سعید_اسدی و #مریم_کاظمی، دو هنرمند تئاتر ۲۰ شهریور آزاد می‌شوند

سعید اسدی، رئیس مجموعه تئاتر شهر، و مریم کاظمی، کارگردان نمایش «رویای شب تابستان» یکشنبه ۱۸ شهریور به طور موقت بازداشت شدند. دست‌اندرکاران نمایش، تیزر «رویای شب تابستان» را بدون مجوز در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده که وزیر ارشاد اسلامی به طور «مجدانه» آزادی سعید اسدی، رئیس تئاتر شهر و مریم کاظمی، کارگردان تئاتر را پیگیری کرده است. اداره کل هنرهای نمایشی در این اطلاعیه اعلام که «روند اداری و مراحل قانونی آزاد شدن این دو هنرمند تئاتر، در دو روز گذشته طی شده و صبح فردا [سه‌شنبه ۲۰ شهریور] به نتیجه خواهد رسید.» به گفته شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی ارشاد اسلامی به دستگاه قضایی برای هر یک از این دو هنرمند، ۳۰۰ میلیون تومان وثیقه تعیین کرده است.

در #موگادیشو دست‌کم شش نفر در انفجار یک خودرو توسط گروه اسلامگرای #الشباب کشته شدند

پلیس #سومالی و شاهدان عینی گفته‌اند که دوشنبه ۱۰ سپتامبر / ۱۹ شهریور بر اثر انفجار یک خودرو بمب‌گذاری‌شده در موگادیشو، پایتخت این کشور دست‌کم شش نفر کشته شدند. این حمله توسط گروه اسلامگرای #الشباب انجام شد. هدف تروریست‌ها یک ساختمانی دولتی در شمال شرقی موگادیشو بود. منابع بیمارستانی گفته‌اند ۱۶ نفر نیز در این حمله مجروح شدند. انفجاری که رخ بسیار شدید گزارش شد. الشباب یک گروه مسلح نزدیک به شبکه القاعده است. آنها در سال ۲۰۱۱ از موگادیشو عقب رانده شدند و پس از آن بیشتر پایگاه‌های خود را از دست دادند اما هنوز هم مناطق روستایی بزرگی را در کنترل خود دارند که عملیات چریکی و بمب‌گذاری‌های انتحاری را علیه دولت، نیروهای امنیتی و غیرنظامیان از جمله در پایتخت سومالی، هدایت می‌کنند.

#عبدالله_بزرگ‌زاده، #فعال_مدنی بازداشت‌شده در تجمع اعتراضی حمایت از #دختران_ایرانشهر با #قرار_وثیقه ۱۲۰میلیون تومانی آزاد شد

#عبدالله_بزرگ‌زاده، #فعال_مدنی که به دنبال حضور در تجمعی اعتراضی در حمایت از #دختران_ایرانشهر بازداشت شده بود، با قرار وثیقه و به طور موقت آزاد شد. یک منبع نزدیک به این فعال مدنی با اعلام این خبر به خبرگزاری هرانا، گفته است: «آقای عبدالله بزرگ‌زاده که چندی پیش در تجمع حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت شده بود، با قرار وثیقه ۱۲۰میلیون تومانی آزاد شده است.» این تجمع در پی فراخوان‌هایی در شبکه‌های مجازی برای پرسش‌گری از فرماندار و مسئولان شهر ایرانشهر در مورد ناامنی‌های شهر و پس از آن شکل گرفت که #مولوی_طیب_ملازهی، امام جمعه مسجد نور این شهر خبر از تجاوز به ۴۱ دختر توسط یک باند دارای زر و زور خبر داد. در جریان این تجمع در روز ۲۷ خرداد ۹۷، عبدالله بزرگ‌زاده بازداشت و به بازداشتگاه #اطلاعات_سپاه #زاهدان منتقل شد. پس از آن، #سپاه در تیر‌ ماه سال جاری از بازداشت تعدادی از سرشاخه‌های رسانه‌های خارجی خبر داد و ویدئویی از اعترافات عبدالله بزرگ‌زاده و شش نفر از افرادی که پس از تجمع اعتراضی روز بازداشت شده بودند، منتشر کرد. غلام‌قادر بزرگ‌زاده، پدر عبدالله بزرگ‌زاده اما در طول دوران بازداشت او و برای پیگیری وضعیتش دست به اعتراض مدنی زد. او روز دوشنبه ۲۵ تیر در نوبت دوم اعتکاف خود با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اعلام کرد به دلیل درماندگی از پیگیری وضعیت پسرش و بی‌پاسخ ماندن مراجعه‌هایش به مسئولان، در مسجد صالحین محمد‌آباد ایرانشهر اعتکاف کرده است. خود او هم اما برای مدت کوتاهی از سوی ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد: «ماموران مرا به زور سوار ماشین کرده و با خود بردند و با تهدید چند تعهد محکم از من گرفتند که دیگر در مقابل مقر سپاه پاسداران تحصن نکنم.» به دنبال بازداشت عبدالله بزرگ‌زاده اما سازمان #عفو_بین‌الملل در بیانیه‌ای در تاریخ ۱۳ تیر ‌ماه خواستار آزادی این فعال مدنی شد.

رد اعتراض #قاسم_شعله‌سعدی و #آرش_کیخسروی، وکیلان دادگستری و تایید قرار #بازداشت آنان

شعبه ۲۸ #دادگاه_انقلاب، اعتراض #قاسم_شعله‌سعدی و #آرش_کیخسروی، وکیلان دادگستری در بازداشت را رد و تمدید قرار بازداشت آنان را تایید کرد. شعله‌سعدی و کیخسروی به «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» متهم شده‌اند. این دو، ۲۷ مرداد در تجمع مسالمت‌آمیز اعتراض به نظارت استصوابی #شورای_نگهبان و قرارداد #دریای_خزر در مقابل #مجلس بازداشت شدند. خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، دوشنبه ۱۹ شهریور از قول #محمدحسین_آقایی، وکیل مدافع قاسم شعله‌سعدی نوشت: «به قرار بازداشت صادر شده از سوی شعبه بازپرسی دادسرای امنیت اعتراض کرده بودیم که این اعتراض برای رسیدگی به دادگاه انقلاب ارسال شد.» به گفته آقایی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی #محمد_مقیسه، اعتراض به قرار بازداشت صادر شده از سوی شعبه بازپرسی را رد و آن را تا ۲۷ شهریور تایید کرده است. #پیام_درفشان، وکیل مدافع #آرش_کیخسروی نیز به ایرنا گفته است اعتراض موکلش به قرار بازداشت شعبه بازپرسی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب رد شده است. درفشان خود از جمله وکلایی‌ست که در روزهای گذشته بازداشت و با قرار وثیقه ۱۱۰ میلیون تومانی آزاد شده است. او همراه #فرخ_فروزان، دیگر وکیل دادگستری در مقابل منزل موکلش آرش کیخسروی در کرج بازداشت شده بود. فروزان نیز با قرار وثیقه ۱۲۰ میلیون تومانی آزاد شده است. انتشار عکس‌ها و ویدئوهایی از قاسم شعله‌سعدی و آرش کیخسروی که با لباس #زندان و دست‌بند و پابند به #دادسرای_اوین منتقل شدند و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت یک ماهه به زندان تهران بزرگ برگردانده شدند اما با واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد و خشم کاربران و مجامع حقوق بشری را برانگیخت. به دنبال بازداشت شماری از وکیلان دادگستری در #ایران، سازمان دیده‌بان #حقوق_بشر از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا به سرکوب مدافعان حقوق بشر پایان دهند. #عفو_بین‌الملل هم به سرکوب #جامعه_مدنی در ایران واکنش نشان داد و از تهران خواست افراد بازداشت شده را فورا آزاد کند.

#وزیر_علوم: پرونده #دانشجویان_بازداشتی در مراحل نهایی است/ #دیوان_عدالت_اداری به موضوعات علمی‌ و تخصصی ورود نکند

#وزیر_علوم، تحقیقات و فن‌آوری گفته است ارکان پرونده‌های دانشجویان بازداشتی در مراحل نهایی پیگیری‌ها قرار دارد و «نتایج خوبی» در این زمینه به دست آمده است. #منصور غلامی ابراز امیدواری کرده که در روزهای آینده وضعیت این دانشجویان از طریق خود آنها یا به شکل‌های دیگری بررسی شود؛ اگر چه این پرونده‌ها مراحل پایانی خود را طی می‌کنند. به گفته وزیر علوم دولت #حسن_روحانی، #قوه_قضاییه «همکاری‌های بسیار خوبی» در بحث دانشجویان بازداشتی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته است: «اگر چه این موضوع در حوزه قوه قضاییه بود و در اختیار وزارت علوم و قوه اجرایی قرار نداشت، اما همکاری خوبی از طریق مسئولان قضایی با وزارت علوم صورت گرفت.» غلامی روز دوشنبه ۱۹ شهریور در بخش دیگری از صحبت‌هایش در حاشیه نشست رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه علم و صنعت به رای دیوان عالی عدالت اداری درباره جذب ۷۲ نفر از بورسیه‌ها در دانشگاه‌ها واکنش نشان داد و از این دیوان خواست به موضوع جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها که یک بحث تخصصی و علمیاتی است، ورود نکند. او در عین حال رای این دیوان را لازم‌الاجرا دانست. دیوان عدالت اداری روز شنبه ۱۷ شهریور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد شکایت ۷۲ دانشجوی بورسیه از وزارت علوم وارد تشخیص داده شده است. وزیر علوم اما گفته است: «در بحث تعیین صلاحیت‌های علمی جایی که احیانا فردی به دلیل عدم تایید صلاحیت علمی مناسب برای یک شغل از جمله استادی دانشگاه تشخیص داده نمی‌شود، این موضوع به حکم قضایی نباید کشیده شود. امیدوار هستیم دیوان عدالت اداری در رابطه با مواردی که در خصوص تایید صلاحیت‌های علمی است، در این موضوع ورود پیدا نکند و بگذارد هیات‌های جذب این موضوع را بررسی کنند، چرا که هیات‌ها، هیات‌های مستقلی هستند که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته‌اند.»

#مسعود_نیلی، مشاور اقتصادی #روحانی: اصلاح #نظام_بانکی میسر نیست. فقط می‌توان نظام بانکی را مهار کرد

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری اسلامی اعلام کرد که اصلاح نظام بانکی میسر نیست، تنها می‌توان با شناسایی عوامل افزایش نقدینگی، نظام بانکی را مهار کرد. به گفته مسعود نیلی به دلیل نبود منابع مالی، شرایط اصلاح نظام بانکی وجود ندارد بلکه «باید به جای اصلاح، بر روی مهار نظام بانکی فکر کنیم.» مشاور روحانی در امور اقتصادی به خبرگزاری مهر گفته است: «حجم نقدینگی در دوره‌های چهار ساله به شدت رشد کرده به نحوی که سالانه متوسط رشد نقدینگی ۲۷ درصد بود و هر چهار سال حجم آن ۲,۶ برابر شده. رشد بالای نقدینگی پدیده‌ای نامطلوب است ولی باید عوامل آن را شناسایی کرد به این معنا که هر یک از عوامل پدیدآورنده رشد نقدینگی آثار تورمی خاص خود را به جای می‌گذارند.»

ورود و خروج حتی یک #سکه از ایران ممنوع شد

گمرک ورود و خروج حتی یک سکه از ایران را ممنوع اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا گودرزی معاون گمرک مسافری با اشاره به اینکه خروج طلا تحت پوشش زیورآلات مسافران زن با وزن بیش از ۱۵۰ گرم ممنوع است، تاکید کرد، اگر زیورآلات مسافران خروجی وزن بیش از مقدار مذکور را داشته باشد موضوع توسط عوامل کنترل در گیت‌های خروجی به گمرک گزارش می‌شود. به گفته گودرزی، ورود و یا خروج حتی یک سکه در حال حاضر ممنوع بوده و مواردی از ممانعت از ورود و خروج سکه متعلق به اشخاص نیز گزارش شده است.

دفن #رامین_حسین‌پناهی در تهران: #وزارت_اطلاعات با انتقال جسد او به #کردستان مخالفت کرد

#امجد_حسین‌پناهی، فعال سیاسی مقیم آلمان و برادر #رامین_حسین‌پناهی که روز شنبه ۱۷ شهریور #اعدام شد، در توئیتر خود نوشته است با درخواست خانواده او برای دفن جسد رامین حسین‌پناهی در #کردستان مخالفت شده است. او شامگاه یک‌شنبه خبر از حضور مادرشان در «بهشت زهرا» داده و نوشته است: «دقایقی پیش مادرم تحت تدابیر امنیتی شدید جنازه #رامین را در بهشت زهرا ملاقات کرد. آخرین درخواست مادرم مبنی بر اینکه رامین در کردستان دفن شود، از طرف وزارت اطلاعات رد شد.» رامین حسین‌پناهی که به اتهام بغی از طریق عضویت در حزب #کومله کردستان به اعدام محکوم شده بود، پیش از اعدام در سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر کرج به سر می‌برد. او روز ۲۶ دی‌ سال گذشته در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج محاکمه و به اعدام محکوم شده بود. همزمان با رامین حسین‌پناهی، #زانیار_مرادی و #لقمان_مرادی نیز اعدام شدند. این دو که پسر عمو بودند، ۹ ماه بدون دسترسی به وکیل و خانواده‌هایشان در بازداشت بودند. آنها چهارشنبه ۱۴ شهریور به سلول انفرادی منتقل شدند و از خانواده ایشان‌‌ خواسته شده بود تا برای ملاقات با آنان به زندان رجایی‌شهر کرج بروند. در واکنش به این اعدام‌ها، فیلیپ لوتر، مدیر تحقیقات بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی #عفو_بین‌‌الملل ضمن ابراز همدردى عمیق با خانواده‌هاى اعدام‌شدگان گفت: «اینکه مقامات ایرانى این سه مرد جوان را علی‌رغم محکومیت‌هاى گسترده و اعتراض‌هاى مکرر کارشناسان سازمان ملل و نهادهاى دیگر حقوق بشر اعدام کردند ما را در بهت و خشم فرو برده است.»

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای: ۲۵ میلیون نفر از هفته آینده #کارت_خرید_کالا می‌گیرند

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به رسانه‌های داخلی گفته است که از هفته آینده کارت‌های خرید کالا در اختیار ۲۵ میلیون نفر قرار می‌گیرد. امیر خسرو فخریان گفته است: «دولت تصمیم گرفته بسته‌های حمایتی را در اختیار خانواده‌ها قرار دهد بدین صورت که به حساب سرپرست خانوار مبلغی غیر قابل برداشت به‌صورت نقدی واریز می‌شود و سرپرست خانواده فقط می‌‌تواند معادل آن کالا خریداری کند.» رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمار دریافت‌کنندگان بسته‌های حمایتی را ۲۵ میلیون نفر اعلام کرده. به گفته فخریان بودجه بسته سبد حمایتی که شامل اقشار ضعیف و تحت حمایت سازمان‌هاست تأمین اعتبار شده و از هفته آینده مبلغ آن به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

فردی با چاقو ۷ نفر را در مرکز #پاریس زخمی کرد. حادثه تروریستی نبود

شامگاه یکشنبه ۹ سپتامبر فردی با چاقو ۷ نفر را در مرکز پاریس زخمی کرد. این فرد توسط پلیس دستگیر شده، اما هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر تروریستی بودن این حادثه وجود ندارد. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده که فرد بازداشتی دارای ملیت افغانستانی است. یک شاهد عینی به خبرگزاری فرانسه گفته که فرد مسلح به چاقو را وقتی دیده که چندین نفر را زخمی کرده و در حال فرار بوده است. حدود ۲۰ نفر نیز در حال تعقیب این شخص بوده‌اند. مهاجم در حال فرار به دو گردشگر بریتانیایی برمی‌خورد که آن‌ها را هم مجروح می‌کند. حال ۴ تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.

#سعید_اسدی، رئیس #تئاتر_شهر و #مریم_کاظمی، کارگردان تئاتر بازداشت شدند

سعید اسدی، رئیس مجموعه تئاتر شهر، و مریم کاظمی، کارگردان نمایش «رویای شب تابستان» یکشنبه ۱۸ شهریور به طور موقت بازداشت شدند. دست‌اندارکاران نمایش، تیزر «رویای شب تابستان» را در آخرین روزهای این نمایش بدون مجوز در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند. مسئولان قضایی که محتوای تیزر را نپسندیده بودند، کارگردان نمایش و سعید اسدی رئیس مجموعه تئاتر شهر را به دادگاه فرهنگ و رسانه احضار کردند. قاضی حکم قرار موقت برای آن‌ها صادر کرد. با توجه به پایان وقت اداری و آماده نشدن وثیقه، سعید اسدی و مریم کاظمی به بازداشتگاه منتقل شدند.

وزیر انرژی #آمریکا با وزیر نفت #عربستان و وزیر نفت #روسیه دیدار و گفت‌وگو می‌کند

خبرگزاری رویترز گزارش داده که ریک پری وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا دوشنبه ۱۰ سپتامبر/ ۱۹ شهریور با وزیر نفت عربستان سعودی و سه روز بعد با وزیر نفت روسیه دیدار و گفت‌وگو می‌کند. این مذاکرات پیش از آغاز تحریم نفت ایران از نوامبر/ آبان به بعد انجام می‌شود. انتظار می‌رود که صادرات نفت ایران به ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد. دولت ترامپ برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت در صدد است تولیدکنندگان اوپگ و غیر اوپک را به افزایش تولید نفت خام وادارد.