ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#چارلی_کوپرمن وظایف بولتون در کاخ سفید را به عهده می‌گیرد

کاخ سفید اعلام کرد چارلی کوپرمن به جای جان بولتون به عنوان مشاور موقت امنیت ملی کاخ سفید منصوب می‌شود. مشاور امنیت ملی جدید قرار است هفته آینده معرفی شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۱۹ شهریور/۱۰ اوت با انتشار دو پیام متوالی در توییتر از اخراج جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خبر داد. کوپرمن، معاون پیشین بولتون بیش از چهار دهه در سیاست‌گذاری امنیت ملی و برنامه‌ریزی نقش‌آفرینی کرده است. او از طرفداران سرسخت اعمال سیاست فشار حداکثری علیه ایران و از هواخواهان اسرائیل است. با استعفای جیمز متیس از وزارت دفاع آمریکا در واکنش به تصمیم ترامپ برای عقب‌نشینی نیروهای نظامی آمریکا از سوریه، کوپرمن به عنوان معاون بولتون منصوب شد. در آن زمان انتصاب او به این سمت به عنوان تقویت سیاست‌های بولتون در مخالفت با گسترش نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی درک شد. کوپرمن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۹۸۰ آمریکا با بهره‌گیری هوشمندانه از ماجرای گروگانگیری کارکنان سفارت آمریکا در تهران سهم بسزایی در پیروزی رونالد ریگان بر جیمی کارتر ایفا کرد. از آن زمان تاکنون او با صدور انقلاب ایران در خاورمیانه آشنایی دارد.

در مراسم #عاشورا در #کربلا ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۰۰ نفر زخمی شدند

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که بر اثر ازدحام جمعیت در مراسم عاشورای حسینی در کربلا ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۰۰ نفر زخمی شدند. این حادثه در باب‌الرجاء در اطراف بین‌الحرمین اتفاق افتاد.حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به خبرگزاری‌های داخلی گفت هنوز معلوم نیست که چند زائر ایرانی در این حادثه مجروح یا کشته شده‌اند. حجت‌الاسلام رحمانی گفت: «تعدادی از نیروهای ما در این منطقه در حال پیگیری موضوع هستند و تا ساعاتی دیگر اسامی کشته‌ها و زخمی‌ها اعلام می‌شود و چنانچه زائران ایرانی نیز در بین آنها باشد به اطلاع مردم خواهد رسید.»

اتحادیه #اروپا یک بار دیگر از ایران خواست به #برجام کاملاً پایبند بماند

اتحادیه اروپا یک بار دیگر از گام سوم کاهش تعهدات ایران در توافق هسته‌ای ابراز نگرانی کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه یک سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: «اعلامیه ایران در مورد توسعه فعالیت‌های تحقیق و توسعه سانتریفیوژ را با نگرانی بسیار دنبال می‌کنیم. این کاهشی دیگر در تعهد [ایران] ذیل برجام است. نصب اخیر سانتریفیوژها با برجام ناهمخوان است و برنامه‌ریزی برای نصب سانتریفیوژهای بیشتر هم فوق‌العاده نگران‌کننده است، چراکه ممکن است به افزایش ظرفیت غنی‌سازی ایران بینجامد.» سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه یادآوری کرد که پایبندی کشورهای اروپایی به توافق هسته‌ای پایبندی کامل ایران به این توافق بستگی دارد: «ما به ایران توصیه می‌کنیم که تمام فعالیت‌های ناهمخوان با تعهداتش ذیل برجام را به عقب بازگردانده و از هر اقدام دیگری که حفظ و اجرای کامل این توافق هسته‌ای را تضعیف می‌کند، خودداری کند. ما بر حمایت خلل‌ناپذیر خود از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رویکرد بی‌طرفانه و فنی این نهاد در اجرای پادمان‌های هسته‌ای، تأکید می‌کنیم.» کورنل فروتا، سرپرست موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یکشنبه گذشته در گزارشی نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات هسته‌ای ایران را تأیید کرد. بر اساس این گزارش تمام سانتریفیوژهای نصب‌شده در تأسیسات هسته‌ای ایران برای گازدهی آماده هستند، اما هنوز به آن‌ها گاز تزریق نشده است.

به کارگیری تعابیر «مردانه» در پیام‌هایی به مناسبت خودسوزی #سحر_خدایاری

صادق زیبا کلام، استاد علوم سیاسی و از چهره‌های اصلاح‌طلب در واکنش به خودسوزی اعتراض‌آمیز سحر خدایاری با انتشار پیامی در توییتر نوشت: «یقیناً طرفداران تیم استقلال به همراه بازیکنان و مسئولین باشگاه اینقدر مرام دارند که در نخستین بازی آبی‌ها به حرمت و یاد سحر خدایاری و همدردی با خانواده داغدارش یک دقیقه سکوت کنند.» در فرهنگ ایرانی، «مرام» و «معرفت» تجربه‌هایی هستند که در اصطلاح عامیانه به زیست مردانه اطلاق می‌شود. علی کریمی، بازیکن بازنشسته فوتبال و سرمربی فوتبال ایرانی نیز در پیامی در اینستاگرام در همدردی با سحر خدایاری با ظرافت کمتری شهامت و جسارت مدنی را به عنوان یک امر ذاتاً مردانه درک کرده و نوشته بود: «زنان سرزمین ما، خیلی وقته خیلی مَردَن. تا اطلاع ثانوی استادیوم ممنوع.» سحر خدایاری که در شبکه‌های اجتماعی به نام «دختر آبی» شناخته شده بود، در اعتراض به حکم شش ماه زندان برای حضور در ورزشگاه آزادی خودسوزی کرد و شامگاه گذشته بعد از یک دوره مداوا در اثر پیامدهای جراحات وارده درگذشت. معصومه ابتکار با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد دولت روحانی در این خودسوزی در واکنش به منع ورود زنان به ورزشگاه‌ها مسئولیتی ندارد.

#فرید_موسوی: رئیس فراکسیون جوانان در #مجلس شورای اسلامی: تبعیض جنسیتی، منع ورود زنان به ورزشگاه‌ها و نهایتاً مرگ دردناک #دختر_آبی حلقه‌های یک زنجیر است

فرید موسوی، نماینده و رئیس فراکسیون جوانان در مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی در توییتر در واکنش به خودسوزی اعتراض آمیز سحر خدایاری نوشت: «حل برخی مسائل ساده چنان دیر می‌شود که زخم‌های مهلک به روان جامعه می‌زند و برایشان پاسخی به تاریخ نداریم. مردسالاری، تبعیض جنسیتی، منع ورود زنان به ورزشگاه‌ها و نهایتاً مرگ دردناک دختر آبی حلقه‌های یک زنجیر است. تا دیرتر و فاجعه‌بارتر نشده، این تبعیض‌های ناروا باید برطرف شود.» سحر خدایاری که در شبکه‌های اجتماعی به نام «دختر آبی» شناخته شده بود، در اعتراض به حکم شش ماه زندان برای حضور در ورزشگاه آزادی خودسوزی کرد و شامگاه گذشته بعد از یک دوره مداوا در اثر پیامدهای جراحات وارده درگذشت. معصومه ابتکار با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد دولت روحانی در این خودسوزی در واکنش به منع ورود زنان به ورزشگاه‌ها مسئولیتی ندارد.

وزیر خارجه ترکیه: آمریکا برای پیاده‌سازی منطقه امن در شمال شرقی سوریه تعلل می‌کند

مولود چاووش‌ اوغلو، وزیر امورخارجه ترکیه سه‌شنبه ۱۰ سپتامبر/۱۹ شهریور اعلام کرد واشنگتن بر سر پیاده‌سازی توافق پیشین با آنکارا مبنی بر ایجاد یک منطقه امن در شمال شرقی سوریه تعلل می‌کند. سربازان ترکیه‌ و آمریکا نخستین گشت زمینی مشترک‌شان را روز یکشنبه ۸ سپتامبر/۱۷ شهریوردر شمال سوریه انجام دادند. او به خبرنگاران گفت: «چندین گشت‌زنی مشترک انجام شده اما به‌غیر از آن تمام گام‌های دیگری که برداشته شده، تدارکاتی بوده‌اند. ما شاهد این هستیم که آمریکا روند طفره از اجرای توافق را در پیش گرفته و می‌خواهد ترکیه را به این روند عادت بدهد». چاووش اوغلو همچنین گفت رویکرد آمریکا بیشتر به نفع «یگان‌های مدافع خلق» (ی پ گ) بوده تا دولت ترکیه. ترکیه به دنبال یک منطقه حائل دست‌کم ۳۰ کیلومتری در مرز سوریه است تا با آنچه خود «تهدید» کردهای شمال سوریه می‌خواند، مقابله کند. ی پ گ مهم‌ترین نیروی محلی هم‌پیمان ائتلاف بین‌المللی ضدداعش به رهبری آمریکا در سوریه است اما ترکیه این گروه را یک گروه تروریستی خوانده است.

پیش‌بینی آینده #سعید_مرتضوی در یکی از رسانه‌های ایران

وب‌سایت فرارو در ایران در مطلبی درباره آزادی سعید مرتضوی دادستان پیشین ایران، با اشاره به محکومیت‌های او در پرونده‌های کهریزک و تأمین اجتماعی و همچنین دست داشتن او در افشای ماجرای فساد مالی برادران لاریجانی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، مرتضوی را «فردی قدرت‌طلب» دانسته که «علاقه‌ای به گوشه‌نشینی» ندارد. با این حال فرارو افزوده است که «بعید است زندان او را تغییر داده باشد. سناریو‌های زیادی نمی‌توان برایش متصور بود. او نمی‌تواند به قوه قضائیه بازگردد، دولت هم وضعیتی مشابه دارد و حداقل دولت حسن روحانی هیچ میانه‌ای با او ندارد، سیاست هم جایی برای امثال مرتضوی ندارد». این سایت پیش‌بینی کرده که «شاید با توجه به پیشینه‌اش با نهاد‌های امنیتی همکاری کند، شاید هم وارد فعالیت‌های اقتصادی شود»، اما «گزینه‌های زیادی برای ظهور و بروز دوباره نخواهد داشت». سعید مرتضوی به اتهام معاونت در قتل عمد در پرونده شکایت اولیای دم محسن روح‌الامینی (از قربانیان کهریزک)، به دو سال حبس قطعی محکوم شده بود که پس از گذراندن حدود دو سوم دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد. خبر آزادی او در حالی اعلام شد که دستگاه قضایی ایران احکامی سنگین بیش از ۱۰ سال را برای فعالان کارگری و زندانیان سیاسی صادر کرد.

#معصومه_ابتکار: خودسوزی #سحر_خدایاری (#دختر_آبی) در جلسه هیأت دولت به بحث گذاشته شده بود

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری اسلامی در امور زنان و خانواده در اطلاعیه‌ای در توییتر اعلام کرد که پیش از درگذشت سخر خدایاری (دختر آبی) به شهناز سجادی، دستیار ویژه خود مأموریت داده بود تا به بیمارستان برود و موضوع خودسوزی سحر خدایاری را بررسی کند. به گفته ابتکار «در جلسه دولت روز یکشنبه نیز موضوع مطرح و وزیر ورزش و جوانان در مورد اقدامات صورت گرفته برای حضور خانم‌ها در مسابقات توضیح داد.» سحر خدایاری که در شبکه‌های اجتماعی به نام «دختر آبی» شناخته شده بود، در اعتراض به حکم شش ماه زندان برای حضور در ورزشگاه آزادی خودسوزی کرد و شامگاه گذشته بعد از یک دوره مداوا در اثر پیامدهای جراحات وارده درگذشت.

#جعفر_پناهی، فیلمساز سرشناس ایرانی در واکنش به درگذشت #سحر_خدایاری (#دختر_آبی): دختران ایرانی در جمهوری اسلامی تنها شهروندانی در جهان هستند که هنوز در «آفساید» هستند

جعفر پناهی، فیلمساز سرشناس ایرانی که فیلم «آفساید» درباره ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها از ساخته‌های اوست، در واکنش به درگذشت سحر خدایاری در اینستاگرام نوشت: «سیزده سال از ساخت فیلم آفساید می‌گذرد، دختران ایرانی در جمهوری اسلامی تنها شهروندانی در جهان هستند که هنوز در آفسایدند.» سحر خدایاری که در شبکه‌های اجتماعی به نام «دختر آبی» شناخته شده بود، در اعتراض به حکم شش ماه زندان برای حضور در ورزشگاه آزادی خودسوزی کرد و شامگاه گذشته بعد از یک دوره مداوا در اثر پیامدهای جراحات وارده درگذشت. پناهی در ادامه نوشته خود با اشاره به درگذشت سخر خدادادی در روز تاسوعا نوشته است: «می‌دانستم حتی اگر روزی روزگاری این محدودیت‌ها برداشته شود تاریخ کشورم را به ثبت رسانده‌ام که تا ابد ننگ‌اش به نام کسانی که این محدودیت‌ها را بر سرزمینم روا داشته‌اند باقی خواهد ماند. اما باید اعتراف کنم که هرگز تصور این چنین سرنوشتی را برای سحر خدایاری معروف به دختر آبی، نمی‌کردم .بخصوص در چنین روز معنی‌داری.»

#علی_کریمی، سرمربی فوتبال در واکنش به درگذشت #سحر_خدایاری (دختر آبی): تا اطلاع ثانوی استادیوم ممنوع

علی کریمی بازیکن بازنشسته فوتبال و سرمربی فوتبال ایرانی در صفحه اینستاگرام خود خواستار بایکوت ورزشگاه‌ها در اعتراض به مرگ سحر خدایاری شد. او با استفاده از تابلو ورود ممنوع نوشت: «تا اطلاع ثانوی استادیوم ممنوع.» سحر خدایاری که در شبکه‌های اجتماعی به نام «دختر آبی» شناخته شده بود، در اعتراض به حکم شش ماه زندان برای حضور در ورزشگاه آزادی خودسوزی کرد و شامگاه گذشته بعد از یک دوره مداوا در اثر پیامدهای جراحات وارده درگذشت.

#آندرانیک_تیموریان و #فرهاد_مجیدی، بازیکن و سرمربی #استقلال در واکنش به درگذشت دختر آبی: نسل‌های بعد فراموش نمی‌کنند

آندرانیک تیموریان (معروف به آندو) بازیکن سرشناس تیم استقلال در واکنش به درگذشت دختر آبی نوشت: «نسل بعد بە یاد خواهند آورد برای رسیدن بە بدیهی‌ترین حقوق انسانی‌مان چە مسیر سختی را پشت سر گذاشتەایم.» سحر خدایاری که در شبکه‌های اجتماعی به نام «دختر آبی» شناخته شده بود، در اعتراض به حکم شش ماه زندان برای حضور در ورزشگاه آزادی خودسوزی کرد و شامگاه گذشته بعد از یک دوره مداوا در اثر پیامدهای جراحات وارده درگذشت. فرهاد مجیدی، بازیکن و سرمربی تیم استقلال در اینستاگرامش برای درگذشت سحر خدایاری نوشت: «سحر جان، سکوهای آزادی حسرت دیدنت را تا ابد با خود خواهد داشت.‌»

باشگاه استقلال با صدور پیامی درگذشت «#دختر_آبی» را تسلیت گفت

باشگاه استقلال با صدور پیامی درگذشت «دختر آبی» را تسلیت گفت. سحر ۲۹ ساله که هوادار تیم استقلال تهران بود و با عنوان «دختر آبی» در شبکه‌های اجتماعی مشهور شد، اسفند سال گذشته برای تماشای بازی استقلال و العین به ورزشگاه آزادی رفته و بازداشت شده بود. او به زندان ورامین منتقل شد و بعد از مدتی با وثیقه آزاد شد اما در مراجعه به دادسرا به او گفتند شش ماه باید زندانی شود. سپس او در اثر ناراحتی و فشار روحی خودسوزی کرد. بازشگاه استقلال در پیامی به خانواده او نوشت: «خانواده محترم خدایاری، درگذشت تلخ و غم‌انگیز فرزند دلبندتان، خانم سحر خدایاری موجب اندوه و تاسف فراوان مجموعه باشگاه استقلال و به خصوص هواداران این تیم شد. این ضایعه را به شما و همه بستگان داغدار تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال رحمت و مغفرت الهی برای ایشان و صبر و اجر و سلامتی برای شما، بازماندگان و طرفداران فوتبال مسألت می‌کنیم.» دختر آبی شامگاه گذشته درگذشت.

#پروانه_سلحشوری، نماینده مجلس در واکنش به درگذشت «#دختر_آبی»: همه ما در حبس و سوختن سحرهای این سرزمین مسئولیم

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی در واکنش به خبر درگذشت «دختر آبی» در اثر پیامدهای خودسوزی با انتشار پیامی در توییتر نوشت: «او تنها دختر آبی نبود. سحر دختر ایران بود. در جایی که مردانش برای زنان تکلیف تعیین می‌کنند و ابتدایی‌ترین حقوق انسانی‌ را از آن‌ها سلب می‌کنند، و زنانی که علیه زنان در این ظلم آشکار مردان را همراهی می‌کنند، همه ما در حبس و سوختن سحرهای این سرزمین مسئولیم.» سحر خ، ۲۹ ساله که هوادار تیم استقلال تهران بود و با عنوان «دختر آبی» در شبکه‌های اجتماعی مشهور شد، اسفند سال گذشته برای تماشای بازی استقلال و العین به ورزشگاه آزادی رفته و بازداشت شده بود. او به زندان ورامین منتقل شد و بعد از مدتی با وثیقه آزاد شد اما در مراجعه به دادسرا به او گفتند شش ماه باید زندانی شود. سپس او در اثر ناراحتی و فشار روحی خودسوزی کرد. دختر آبی شامگاه گذشته درگذشت.

سرعت وزش باد در #زابل به ۱۰۱ کیلومتر در ساعت رسید

محمود دیانتی، رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان سه‌شنبه ۱۹ شهریور در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد در شبانه روز گذشته در زابل به ۲۸ متر بر ثانیه معادل ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید. به گفته این مقام مسئول گردوغبار ناشی از این باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۴ هزار متر کاهش داد و شرایط کیفی هوا را ناسالم کرد. دیانتی گفت: «وزش این باد شدید در زهک نیز موجب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این شهر شد به طوریکه شعاع دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به ۲ هزار متر کاهش یافت.» رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه سخنانش افزود: «بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان تا پایان هفته وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد.» دیانتی گفت: انتظار می‌رود در این مدت در زاهدان، نواحی مرکزی و مرز شرقی سیستان و بلوچستان باد گرد و خاک با شدت کمتر روی دهد.

سید #احمد_خاتمی، عضو هیأت رئیسه #خبرگان_رهبری: حکومت باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که با غرب مذاکره نشود و امکانات در اختیار گسترش دین قرار گیرد تا مسیر بهشت باز شود

سید احمد خاتمی، عضو هیأت رئیسه خبرگان رهبری در یک مجلس عزاداری حسینی در اصفهان گفت «غیرت دینی در عرصه سیاست خارجی» اقتضا می‌کند که دولت روحانی «دندان امید به بیگانگان» را بکند. خاتمی گفت: «البته برخی هنوز به اروپا امیدوارند و ما نمی‌گوییم با اروپا مذاکره نکنید ولی آمریکا و اروپا سر و ته یک کرباس هستند.» امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش گفت: «به هیچ وجه نباید استقلال کشور در معرض معامله قرار گیرد چون استقلال کشور معامله کردنی نیست و طبق قاعده نفی سبیل از نظر دین ممنوع است.» مراد از استقلال کشور در اینجا برنامه موشکی سپاه، نفوذ جمهوری اسلامی در خاورمیانه و بند غروب برجام است. خاتمی درباره غیرت دینی گفت: «غیرت دینی در حکومت اقتضا می‌کند امکانات در خدمت گسترش دین قرار گیرد. حکومت باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که مسیر بهشت باز شود.» پیش از این ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در «خلافت» اسلامی سخنرانی کرده بود. حسن روحانی گفته بود: به زور شلاق نمی‌توان مردم را به بهشت برد.

#کره_شمالی دو پرتابه نامشخص به سمت شرق شلیک کرد

رئیس ستاد مشترک کره ‌جنوبی اعلام کرد، کره ‌شمالی صبح سه‌شنبه ۱۹ شهریور/ ۱۰ سپتامبر دو پرتابه نامشخص را از استان پیونگان جنوبی به سمت شرق شلیک کرد. پیونگ‌یانگ روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرده بود، مایل است مذاکرات با آمریکا را در اواخر ماه سپتامبر از سر بگیرد. با شلیک این پرتابه در روز سه‌شنبه، این هشتمین باری است که کره‌شمالی از زمان دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در مرز دو کره در اوایل تیر سال جاری، دست به آزمایش موشکی می‌زند. هفت موشکی قبلی از موشک‌های کوتاه‌برد بودند که امنیت ژاپن را به خطر نمی‌اندازند و صرفاً تهدیدی برای سئول به شمار می‌آیند. هدف کره شمالی از این آزمایش‌های موشکی این است که آمریکا در مذاکرات در پیش روی، با لغو بخشی از تحریم‌ها موافقت کند و علاوه بر این امنیت کره شمالی را هم تضمین نماید. دونالد ترامپ و کیم جونگ اون توافق کرده بودند که مذاکرات کارشناسی برای خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره را احیا کنند. این مذاکرات از زمان دیدار ناموفق رئیس جمهوری آمریکا با رهبر کره‌شمالی در هانوی در ماه فوریه متوقف شده بود.