ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#لیلا_حسین‌زاده، دبیر بازداشت‌شده شورای صنفی #دانشجویان دانشگاه تهران به بیمارستان اعزام شد

به گزارش وب‌سایت «هرانا» وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر ایران، لیلا حسین‌زاده، دبیر بازداشت‌شده شورای صنفی دانشجویان تهران یکشنبه ۱۹ آبان برای درمان از بند زنان زندان اوین به بیمارستان منتقل شد. حسین‌زاده ماه گذشته پس از شکسته شدن انگشت دست‌اش یک جراحی را از سرگذراند و باید پس از آن پزشکان پین کارگذاشته‌شده در انگشت او را خارج می‌کردند اما مسئولان زندان تا کنون اجازه انتقال او به بیمارستان را نداده بودند. مأموران وزارت اطلاعات یک‌شنبه ششم مرداد، لیلا حسین‌زاده را در منزل مسکونی خود بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند. سه روز پیش از این بازداشت اما این دانشجوی دانشگاه تهران با حکم قاضی احمد زرگر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ۳۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. پیش از آن دادگاه بدوی حسین‌زاده را به تحمل شش سال حبس تعزیری محکوم کرده بود. هرچند امیر رئیسیان،‌ وکیل او در گفت‌و‌گو با «زمانه» اعلام کرد که اجرای حکم حبس حسین‌زاده دلیل بازداشت او نبوده و وزارت اطلاعات به دنبال بازکردن پرونده جدیدی علیه اوست.

#حمید_رحمتی، فعال صنفی #معلمان #شهرضا بازداشت شد

به گزارش وب‌سایت «کلمه»، حمید رحمتی،‌ عضو کانون صنفی معلمان #شهرضا یکشنبه ۱۹ آبان در برابر منزل شخصی‌اش در این شهرستان دستگیر شد. مأموران نیروی انتظامی رحمتی را بازداشت و به کلانتری منتقل کردند. رحمتی که از ۱۰ آذر گذشته در محوطه آموزش و پرورش شهرضا در اعتراض به بازداشت معلمان دست به «تحصن یک‌نفره» زده بود، ۸ دی ۹۷ بازداشت و برای او وثیقه ۴۰ میلیون تومانی صادر شد. شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری شهرضا این فعال صنفی را به اتهام «اخلال در نظم با انجام رفتارهای غیرمتعارف،‌ و تشویق و تحریک و ترغیب به خشونت از طریق ارسال پیامک در فضای مجازی» به سه سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و دو میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد. مقرر شده است که ۱۰ ماه از این حبس در تبعید و در شهرستان نایین صورت بگیرد و مجازات شلاق در محوطه زندان و در ملاء عام. به گزارش کلمه، رحمتی هشدار داده است که به محض ورود به زندان اعتصاب غذای خشک خواهد کرد.

#شهلا_انتصاری،‌ از امضاکنندگان #بیانیه_۱۴ فعال زن به قید وثیفه آزاد شد

به گزارش وب‌سایت خبری «هرانا»، وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر ایران، شهلا انتصاری، یکی از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ فعال زن، یکشنبه ۱۹ آبان تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. برای او وثیقه‌ای ۵۰۰ میلیون تومانی تعیین شده بود. مأموران اداره اطلاعات انتصاری را ۳۱ مرداد سال جاری در باغ شخصی‌اش در رشت بازداشت کردند. بازداشت او پس از انتشار نامه‌ای از سوی ۱۴ فعال زن با خواست استعفای علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی و گذار از نظام حاکم بر ایران انجام شد. آن‌ها در بیانیه خود نوشتند در اعتراض به «آپارتاید جنسیتی» که «حاصل نگاه مردسالارانه نظام فقاهتی است، علیه این نظام ضدزن که ارزش‌های انسانی ما را محو نموده است، به‌پاخاسته و خواستار گذار کامل از نظام جمهوری‌اسلامی و تدوین قانون اساسی جدیدی هستیم». پیش از این نامه نیز ۱۴ فعال مدنی دیگر در بیانیه مشابهی خواهان استعفای علی خامنه‌ای و گذار به دموکراسی شده بودند. انتشار این بیانیه‌ها باعث شد که آقایان زرتشت احمدی راغب، کمال جعفری یزدی، هاشم خواستار، محمدحسین سپهری، جواد لعل محمدی، عبدالرسول مرتضوی، محمد مهدوی‌فر، رضا مهرگان، محمد نوری‌زاد، عباس واحدیان شاهرودی و خانم‌ها شهلا انتصاری، گیتی پورفاضل، زهرا جمالی، شهلا جهان‌بین، فاطمه سپهری و نرگس منصوری، امضاء کنندگان و حامیان بیانیه «عزل علی خامنه‌ای و گذار کامل از رژیم جمهوری اسلامی» بازداشت شوند.

چهارمین مورد #خودسوزی مجروحان جنگی #قم در کمتر از سه ماه ــ «#جانباز» چهارم فوت کرد

وب‌سایت خبری «قم نیوز» ۱۹ آبان از خودسوزی و مرگ یک مجروح جنگی دیگر ساکن قم خبر داد. بر اساس این گزارش،‌ این «جانباز» جنگ ایران و عراق ۴۵ درصد جانبازی داشت و اواسط هفته گذشته در منزل شخصی‌اش در قم دست به خودسوزی زده بود. او پس از خودسوزی برای درمان به بیمارستان سوختگی اصفهان منتقل شد اما به دلیل سوختگی شدید درگذشت. قم نیوز می‌نویسد که این «چهارمین مورد خودسوزی جانبازان در قم در کمتر از سه ماه اخیر است». بر اساس گزارش‌های منتشرشده رسانه‌ای، دست کم دو تن از این افراد درگذشته اند و درباره سرنوشت دو تن دیگر اطلاع‌رسانی دقیقی صورت نگرفته است. به گزارش قم نیوز، «شرایط مدیریت در بنیاد شهید قم» از عوامل بروز این خودسوزی‌ها است. خبرگزاری «برنا» نیز عملکرد نامطلوب بنیاد شهید قم در «ارائه خدمات حمایتی در حوزه درمانی، مشاوره روانی و حقوقی به ایثارگران تحت پوشش» را عامل این خودسوزی‌ها معرفی کرده است.

یک نماینده مجلس: خروج ۲۲ میلیارد دلار ارز در دولت احمدی‌نژاد درست است

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۱۹ آبان گفت که اسناد و مدارک خروج ۲۲ میلیارد دلار ارز در دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد را در اختیار دارد. این اظهارات پس از آن بیان شد که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران گفته بود که به منظور کنترل نرخ ارز در دولت احمدی‌نژاد ۲۲ میلیارد دلار ارز به دبی و استانبول منتقل شد و به ایران بازگردانده نشد. جعفرزاده گفت که صحت این موضوع را تایید می‌کند و موضوع را به نهادهای نظارتی گزارش کرده و یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد هم به همین دلیل محاکمه شده است. در یک اظهار نظر دیگر محمود بهمنی، رئیس کل سابق بانک مرکزی ایران هم به صورت تلویحی این مسئله را تایید کرد اما گفت که به تنهایی تصمیم‌گیرنده نبوده است. او دستگیری فردی به نام جمشید بسم‌الله که به عنوان اخلالگر نظام ارزی دستگیر شد را «آدرس غلط دادن به مردم» عنوان کرد. صبح امروز نیز حسن روحانی در یزد از قوه قضاییه خواست به فسادهای میلیارد دلاری و خروج ارز از کشور در دولت قبلی رسیدگی کند.

شماری از مردم در #یزد علیه #حسن_روحانی شعار دادند

سخنرانی حسن روحانی در یزد با اعتراض شماری از حاضران در میدان امیرچخماق این شهر همراه شد. در تصاویری که شبکه خبر تلویزیون ایران منتشر کرده، همزمان با سخنرانی حسن روحانی شماری از حاضران علیه او شعار می‌دهند. رئیس دولت ایران آنها را «شمار محدودی جوان» می‌خواند که به گفته او «صدای مردم نیستند». روحانی در ادامه می‌گوید که نباید اجازه داد «خواست آمریکا از حنجره عده ای معدود بلند شود». حسن روحانی صبح یکشنبه ۱۹ آبان وارد شهر یزد شد و در جمع گروهی از ساکنان یزد سخنرانی کرد. او در اظهاراتش به صورت مستقیم قوه قضاییه را خطاب قرار داد و خواست که در مبارزه با فساد جناحی برخورد نکند.