ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس سازمان #محیط_زیست می‌گوید ایران در هدر دادن #آب مقام اول را دارد

#عیسی_کلانتری رئیس سازمان #محیط_زیست ایران با بیان این‌که «ما اصلاً حافظان خوبی برای نسل‌های بعدی در حوزه منابع آبی، خاک، گیاهان و حیوانات نبوده‌ایم»، از رتبه اول بودن ایران در اتلاف آب خبر داد و گفت: «زیبنده کشور ما نیست که در فرسایندگی و هدر دادن آب اول باشد.» کلانتری گفت: «ما به محیط زیست کشور جفا کردیم و حافظ منافع نسل‌های بعدی نبودیم و همه چیز را برای نسل فعلی خواسته‌ایم. ضرباتی که ما به نسل‌های بعدی می‌زنیم بر اثر رفتارهای نادرست است.» او تأکید کرد که در بخش‌هایی از خودکفایی‌ها محیط زیست ایران قربانی شده است. کلانتری جانمایی‌ها و جایابی‌ها در ایجاد برخی صنایع و واحدها را «مصیبت‌بار» خواند و یکی از این موارد را نیروگاه رجایی دانست که به‌گفته او عامل ۲۰ درصد آلودگی شهرهای تهران و کرج است. رئیس سازمان محیط زیست همچنین عامل ۳۰ تا ۳۵ درصد خشکیدگی جنگل‌های بلوط زاگرس را عوامل و رفتارهای انسانی دانست.

یک مرجع دینی #شیعه ورود #طلبه‌_ها به فعالیت‌های سیاسی را «یکی از عوامل مهم کم شدن محبوبیت آن‌ها» دانست

آیت‌الله موسی شبیری زنجانی، از مراجع دینی شیعه در ایران در دیدار با حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی، مدیر #حوزه‌_های_علمیه کشور کم شدن «محبوبیت» طلبه‌ها در جامعه را «نگران‌کننده» خواند و گفت: «نوع طلبه‌ها محبوبیت سابق را ندارند. در گذشته این صنف محبوب و مورد احترام بود.» به‌گفته او اکنون «اگر اختلافی بین طلبه و غیرطلبه در جامعه رخ دهد، خیلی‌ها حداقل قسمتی از مشکل را از جانب طلبه می‌دانند؟ چون محبوبیت طلبه‌ها کم شده است». شبیری زنجانی وارد شدن طلبه‌ها به عرصه سیاسی را به صلاح حوزه علمیه و طلبه‌ها ندانست و افزود: «این‌که طلبه پرچم به دوش بکشد و بگوید "زید" را شما انتخاب کنید و "عمرو" را انتخاب نکنید. این رفتارها شأن و احترام طلبه را پایین می‌آورد.» در ماه‌های گذشته، به‌ویژه پس تجمع ۲۵ مرداد طلبه‌های مدرسه فیضیه قم که علیه حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران شعار داده بودند، موضوع فعالیت‌های سیاسی در حوزه‌های علمیه برجسته شده است.

حزب #نیکول_پاشینیان در انتخابات پارلمانی #ارمنستان پیروز شد

به گزارش خبرگزاری رویترز نتایج اولیه انتخابات پارلمانی ارمنستان حاکی از آن است که حزب نیکول پاشینیان نخست‌وزیر این کشور اکثریت مطلق آرا را به دست آورد. کمیسیون انتخاباتی ارمنستان دوشنبه ۱۰ دسامبر/ ۱۹ آذر اعلام کرد که حزب پیمان شهروندی پاشینیان بیش از ۷۰ درصد آرا را به دست آورده. حزب لیبرال و غرب‌گرای «ارمنستان درخشان» نیز توانست ۸ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد و حزب جمهوری‌خواه ارمنستان نیز تاکنون ۵ درصد به دست آورده و این بدان معناست که این حزب احتمالاً به پارلمان راه نمی‌یابد کمیسیون انتخاباتی ارمنستان ۹۰ درصد آرا را شمرده است.

قیمت #مسکن در جنوب #تهران تا حداکثر ۱۱۱ درصد افزایش سالانه داشته است

رشد #قیمت_مسکن از نیمه شمالی تهران به نیمه جنوبی شهر رسیده و منطقه ۹ پایتخت با ۱۱۱ درصد رشد قیمت در آبان‌ماه ۱۳۹۷ بالاترین میزان افزایش سالانه قیمت #مسکن در تهران را به خود اختصاص داده است. بر اساس بررسی‌های میدانی ایسنا در مناطق ۱۰، ۱۳ و ۱۴ قیمت‌ها به ترتیب ۹۵، ۱۰۲ و ۸۷ درصد افزایش نشان می‌دهند. میانگین افزایش قیمت در منطقه ۵ نیز در آبان‌ماه ۱۳۹۷ نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰۴ درصد بوده است. اقتصاد مسکن تهران از روند طبیعی خود خارج شده، معاملات ۵۴ درصد افت کرده، قیمت اوراق تسهیلات مسکن نسبت به یک سال قبل حدود ۲۰ هزار تومان کاهش یافته و قدرت پوشش‌دهی تسهیلات ۱۶۰ میلیونی مسکن زوجین از ۵۰ درصد سابق به حدود ۳۲ درصد رسیده است. از سوی دیگر طی هفته‌های اخیر نرخ ارز و طلا در بازار روند کاهشی به خود گرفته اما قیمت مسکن در مسیر صعود قرار دارد. طبق آخرین گزارش بانک مرکزی قیمت هر مترمربع مسکن شهر تهران در آبان‌ماه امسال به ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد ۹۱ درصدی را نشان می‌دهد. بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن تهران در آبان ۱۳۹۷، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران به ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱،۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین تعداد معاملات انجام شده طی این ماه ۶۹۰۰ فقره بود که نسبت به آبان ماه سال گذشته کاهش ۵۳،۶ درصدی و نسبت به ماه گذشته نیز کاهش ۲۶،۷ درصدی را نشان می‌دهد.

#علی_مطهری: به سمت چند نرخی شدن #بنزین می‌رویم

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از احتمال افزایش قیمت بنزین خبر داد. مطهری در حاشیه سخنانش در دانشگاه اصفهان گفت: «مسئولان اعلام کرده‌اند فعلاً تا پایان سال افزایش قیمت نداریم اما طرح‌هایی مطرح است که گاهی به بیرون درز می‌کند. ما باید با قاچاق سوخت مبارزه کنیم یعنی اگر بنا باشد قیمت بنزین افزایش پیدا کند احتمالاً به‌سمت بنزین چندنرخی خواهیم رفت.» مطهری به حدس و گمان گفته است مردم هم با افزایش قیمت بنزین یا چند نرخی شدن آن موافق خواهند بود.

در #مهدهای_کودک مناطق حاشیه‌ای ۱۲۰ نوبت #غذای_گرم توزیع شده است

محمد نفریه، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۱۲۰ نوبت غذای گرم در مهدهای کودک مناطق حاشیه‌ای و روستا - مهدها خبر داد و به‌نقل از دفتر تغذیه وزارت بهداشت گفت با انجام این طرح، ۵۰ درصد از مشکل #سوء_تغذیه #کودکان این مناطق کاهش یافته است. ۲۳۷ هزار کودک در مهدهای کودک مناطق حاشیه‌ای و روستا - مهدها مشغول به تحصیل هستند و توزیع یک وعده غذای گرم، طرح مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و درمان و سازمان بهزیستی برای بهبود وضعیت تغذیه‌ای این کودکان است. تأمین‌کننده اصلی منابع مالی این طرح سازمان بهزیستی است. به‌گفته نفریه طرح توزیع روزانه یک وعده غذای گرم امسال به شکل ۱۰۰ درصدی در تمام روستا - مهدها اجرا شده و از دو سال قبل مهدهای حاشیه شهرها که ۱۶۰۰ مرکز هستند نیز به این طرح اضافه شدند و امسال ۷۵ درصد مهدهای حاشیه‌ای نیز تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار گرفتند.این طرح در قالب مدت زمان ۱۲۰ روزه - از ۱۵ مهر تا پایان سال تحصیلی- اجرا می‌شود.

#کارگران ایرانی به سبب تنگناهای معیشتی از #کارفرمایان خواستند #عیدی پایان سال را زودتر بپردازند

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داده که به دلیل تنگناهای معیشتی کارگران ایرانی از کارفرمایان خواسته‌اند عیدی پایان سال را برای جبران هزینه‌های زندگی خانوار زودتر دریافت کنند. علی اصلانی، عضو شورای عالی کار به ایسنا گفته است: «حقیقت این است که زندگی کارگران دیگر نمی‌چرخد و وقتی می‌بینند از هیچ جایی حمایت نمی‌شوند، انگیزه‌ای برای کار برایشان نمی‌ماند.» اصلانی با اشاره به مصوبه شورای عالی کار در اسفند گذشته از کارفرمایان خواسته به تعهد خود عمل کنند و حداقل دو ماه پایه حقوق و حداکثر سه ماه پایه حقوق را به عنوان عیدی و پاداش آخر سال به کارگرانشان بدهند. بر اساس مصوبه یاد شده حداقل دستمزد کارگران یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان تعیین شده و بنابراین عیدی امسال کارگران حداقل دو میلیون و ۲۲۲ هزار تومان و حداکثر سه میلیون و ۳۳۷ هزار تومان خواهد بود.

یک‌ میلیون روستایی فاقد شبکه آبرسانی در #سیستان_و_بلوچستان در خطر اپیدمی فراگیر قرار دارند

بیش‌از نصف جمعیت استان #سیستان_و_بلوچستان؛ یعنی حدود یک‌میلیون و چهارصد هزار نفر در روستاها زندگی می‌کنند و بیش‌از نصف این جمعیت، یعنی حدود یک میلیون نفر، نیز یا آبرسانی سقایی می‌شوند، یا در انتظار آبرسانی سقایی‌اند و یا منابع آبی شبکه خود را از دست داده‌اند و به‌تازگی به صف متقاضیان پیوسته‌اند. محمدنعیم امینی‌فرد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان و رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان می‌گوید چون شبکه آبرسانی در این منطقه وجود ندارد تمامی مشکلات بهداشتی که از انتقال #آب به مقصدهای مختلف وجود دارد موجب می‌شود همان میزان اندک آب که در اختیار مردم قرار می‌گیرد شرایط بهداشتی نداشته باشد. خبرگزاری تسنیم نوشته است که سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص دسترسی به شبکه آب میان ۳۱ استان ایران را دارد. براساس آمار و شاخص‌های وزارت نیرو، میانگین سرانه دسترسی به شبکه آب در کشور حدود ۹۰ درصد است که سیستان و بلوچستان در قعر جدول قرار گرفته و سرانه میانگین دسترسی به شبکه آب در این استان چیزی کمتر از ۷۰ درصد است. طبق آمار شرکت آب ‌و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان؛ از میان حدود ۵۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان، چیزی بیش‌از نصف روستاها، یعنی بیش‌از ۳ هزار روستا فاقد هرگونه شبکه و لوله‌کشی آب هستند.