ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده #نیروی_هوایی_ارتش: آماده پاسخ‌گویی به هر تهدیدی هستیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش (نهاجا) در پایان رزمایش نیروی هوایی در اصفهان به خبرگزاری‌های داخلی گفت: «پیام ما به ملت ایران این است که ما آماده پاسخ‌گویی به هر تهدیدی هستیم و پیام ما برای ملت‌های منطقه و کشورهای همسایه پیام صلح و دوستی است.» امیر خلبان عزیز نصیرزاده بزرگ‌ترین دستاورد نیروی هوایی را «تعمیر و نگهداری» هواپیماهایی دانست که از زمان حکومت پهلوی دوم باقی مانده است: «امروز نه تنها پس از ۴۰ سال این هواپیماها را عملیاتی نگه داشته‌ایم، بلکه آنها را بهینه کرده و ارتقا داده‌ایم و سامانه‌های ساخت داخل را روی این هواپیماها نصب کرده‌ایم.»

وزارت خارجه #ایران: #آمریکا در پی تفرقه‌افکنی در خاورمیانه است

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به سخنرانی پنجشنبه ۱۰ ژانویه/ ۲۰ دی وزیر خارجه آمریکا در دانشگاه قاهره درباره ضرورت محدود کردن نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و تأمین امنیت اسرائیل در خاورمیانه، ایالات متحده را به «تفرقه‌افکنی» و «ایجاد هرج و مرج در خاورمیانه» متهم کرد. قاسمی گفت: «آمریکا و به خصوص رژیم افراطی کنونی آن به خاطر خصومت دیرینه با ملت ایران و مخالفت با همه اقدامات دولت قبل از خود و در اثر سوءاستفاده از سوی محافل بدنام و ناکام و فریب خوردن توسط جریان‌ها و لابی‌های خاص، راهی در پیش گرفته است که هیچ نفعی در این رفتار برای آمریکا متصور نیست.» قاسمی ادعا کرد که دولت ترامپ با خروج از برجام و به سبب نیافتن جایگزینی برای آن دچار «یاس و عصبانیت مزمن» شده است. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که فوریه ۲۰۱۸ ایالات متحده آمریکا در لهستان اجلاسی در سطح بین‌المللی برای گسترش ثبات و آزادی در خاورمیانه برگزار می‌کند. ایران در مرکز توجه این اجلاس قرار دارد.

محمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب نمازجمعه تهران: ۵۰ هزار میلیارد تومان #فرار_مالیاتی صورت می‌گیرد

محمدحسن ابوترابی‌فرد، جمعه ۲۱ دی در نمازجمعه تهران «ساختار مالیاتی» را «غیرقابل قبول» خواند و به نقل از «صاحب‌نظران» فرار مالیاتی در ایران را حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. او بدون بیان جزئیات بیشتر و افشای نام دستگاه‌هایی که از معافیت مالیاتی برخوردارند، رقم «فرار مالیاتی» را «بزرگ» دانست و گفت که اگر سیاست‌های پولی و نظام بانکی اصلاح نشود، تورم از جامعه رخت برنخواهد بست و رشد نقدینگی زائیده از بی‌انضباطی بانکی چالش‌های جدی اقتصادی ایجاد خواهد کرد». خطیب نماز جمعه تهران از لایحه بودجه ۹۸ هم انتقاد کرد و گفت: «تفاوت معناداری بین لایحه بودجه ۹۸ با سال های گذشته غیر از افزایش ارقام متناسب با تورم دیده نمی شود». ابوترابی «اقدامات برای شفاف‌سازی» و «کاهش بعضی هزینه‌ها» را «قدم‌های کوچکی» دانست اما گفت: این اقدامات «متناسب با تحول و تغییر و حرکت به سمت بودجه مبتنی بر عملکرد نیست». حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران چندی پیش هنگام ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی گفت که ارقام بودجه بر اساس نظر رهبر جمهوری اسلامی تغییر کرده است.

#فرانسه از #ایران خواست ساخت و آزمایش موشک‌های بالستیک را متوقف کند

قرار است که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، ایران دو ماهواره به فضا پرتاب کند. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در سخنان پنجشنبه ۲۰ دی/ ۱۰ ژانویه خود در مراسم دومین سالگرد درگذشت هاشمی رفسنجانی این خبر را تأیید کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز اگنس فون در مول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه جمعه ۲۱ دی/۱۱ ژانویه گفت: «برنامه موشک‌های بالستیک ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.» بر اساس این قطعنامه ایران اجازه آزمایش موشک‌‌هایی با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را ندارد. وزیر خارجه ایران اما بارها اعلام کرده که در این قطع‌نامه برنامه موشکی ایران محدود نشده. فرانسه همچنین از ایران خواست که فوراً آزمایش سایر موشک‌های بالستیک خود را محدود کند.

#سازمان_ملل از وقوع درگیری‌های جدید در شرق #سوریه ابراز نگرانی کرد

سازمان ملل متحد نگرانی عمیق خود را از درگیری‌های جدید در شرق سوریه ابراز داشت. یک سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت غیرنظامیان همچنان قربانی خشونت‌های منطقه هجین در استان دیرالزور می‌شوند. هزاران نفر از دست شبه‌نظامیان گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در این منطقه در حال فرار هستند. کردها گفته‌اند که در اواسط ماه دسامبر گذشته با کمک نظامی ائتلاف جهانی علیه داعش به‌رهبری آمریکا بخش بزرگی از هجین را از دست داعش آزاد کرده‌اند. با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است که داعشی‌ها در این منطقه هنوز حضور دارند. در این میان جمعه ۱۱ ژانویه / ۲۱ دی خروج سربازان آمریکایی از سوریه آغاز شد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است که کاروانی متشکل از ۱۰ خودرو زرهی و کامیون شمال شرقی سوریه را به سمت خاک عراق ترک کردند.

بازداشت یک مدیر #زن فروشگاه لباس #زنانه به دلیل انتشار تصاویر تبلیغاتی در فضای مجازی

عیسی روشنقلب، فرمانده انتظامی شهرستان آستانه اشرفیه در استان گیلان، از بازداشت یک زن صاحب فروشگاه لباس‌های زنانه در این شهر خبر داد و گفت: «این زن ۳۶ ساله دارای فروشگاه لباس زنانه برای تبلیغات و جذب مشتری تصاویر و فیلم‌های مستهجن را در کانالی که در یکی از پیامرسان‌های خارجی ایجاده کرده بود، منتشر می‌کرد.» او جزئیات بیشتری ارائه نداد و تنها افزود با بازداشت این زن فروشگاه او نیز پلمپ شد. در مهرماه سال جاری نیز در شیراز چند عکاس به دلیل انتشار عکس‌هایی در اینستاگرام بازداشت شدند. مسئولان قضایی این عکس‌ها را «نامناسب» خوانده بودند. در ایران چنین بازداشت‌هایی پیش از این نیز بارها صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی #مجلس: به سبب آنکه «سی اف تی» تصویب نشده، سیستم بانکی کشور قفل شده است

از وقتی که اتحادیه اروپا دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده، انتقاد از برجام نیز بالا گرفته است. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در سخنانی در شهرکرد در حمایت از توافق هسته‌ای گفت: «در قالب تفاهم‌نامه برجام از یک‌هزار و ۲۴۸ تحریم کشور ۹۱۵ تحریم برداشته شد و صنعتگران و تولیدکنندگان به خوبی می‌دانند که برجام چه ثمراتی داشت.» فلاحت‌پیشه با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مدیران عامل کلیه بانک‌های کشور درباره سی اف تی (CFT) گفت به سبب آنکه سی اف تی هنوز به تصویب نرسیده، «سیستم بانکی ایران» قفل شده است: « ۷۳ کشور دنیا برای اجرای این طرح شرط گذاشتند و ما نیز در CFT یک بند اضافه کردیم که اگر ماده شش مانع ما بشود ما نپذیریم ولی دوباره گفتند این طرح استعماری است.» فلاحت‌پیشه همچنین تلویحاً به این نکته اشاره کرد که مسئولان جسارت تصمیم‌گیری ندارد و «کسی زیر بار تصمیم خود نمی‌رود».

سفیر #ایران در #لاهه #اتحادیه_اروپا را به «میزبانی از گروه‌های تروریستی» متهم کرد

اتحادیه اروپا دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی را به سبب اقدامات تروریستی در خاک دانمارک و هلند در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است. علیرضا جهانگیری، سفیر جمهوری اسلامی در لاهه با انتشار پیامی در توییتر در انتقاد از وضع تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران نوشت: «در حالی که غربی‌ها بر اساس احتمالات اثبات نشده و مفروضات ساختگی عمل می‌کنند، به راحتی واقعیت‌های آشکار را نادیده می‌گیرند. واقعیت این است که اتحادیه اروپا گروه‌های تروریستی را میزبانی می‌کند و آنها را برای فعالیت‌های غیرقانونی‌شان آزاد می‌گذارد اما درمورد ایران بر اساس مفروضات غیرواقعی و داستان‌های تایید نشده اقدام می‌کند.»

#ابراهیم_رئیسی: #سکولاریسم #حوزه‌های_علمیه را تهدید می‌کند

ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی شامگاه پنجشنبه ۲۰ دی در سخنانی که سر کلاس حوزه علمیه مشهد ایراد کرد گفت: «سکولاریسم ارادی و اجتماعی حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند، به این معنا که جامعه مشغول کار خود و ما حوزوی‌ها نیز مشغول کار خود باشیم.» یک روز قبل از این سخنان، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که در قم ایراد کرد نسبت به «تغییر فضای انقلابی» این شهر هشدار داد. خامنه‌ای، قم را «سرچشمه اصلی و پشتوانه معنوی انقلاب» دانست و افزود: «بزرگان و جوانان قم نباید اجازه دهند دست‌های خائن، قم را از مرکزیت انقلاب خارج و این حرکت تحولی را در آن کمرنگ کنند.»

#ترامپ سفرش به #داووس را لغو کرد

رئیس جمهوری آمریکا سفر خود به نشست داووس در سوئیس را لغو کرد. ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که به سبب مخالفت دموکرات‌ها در کنگره آمریکا با احداث دیوار مرزی و به دلیل اهمیتی که برای امنیت ملی آمریکا قائل است از این سفر مهم ناگزیر صرف‌نظر می‌کند. اجلاس اقتصادی داووس از ۲۲ تا ۲۵ ژانویه در سوئیس برگزار می‌شود. به دلیل اختلاف رئیس جمهوری آمریکا با نمایندگان دموکرات در کنگره بر سر احداث دیوار مرزی، دولت آمریکا از سه هفته پیش تاکنون تعطیل است. ترامپ خواهان اختصاص بودجه پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای ساخت این دیوار است. رئیس جمهوری آمریکا که برای بازدید از مرزهای جنوبی آمریکا با مکزیک به ایالت تگزاس سفر کرده به خبرنگاران گفته است: ما می‌توانیم اعلام وضعیت اضطراری ملی بکنیم. هرچند نمی‌بایست چنین کاری کرد.