نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی #سرایداران و نیروهای خدماتی #مدارس_دولتی مقابل مجلس

بی توجهی وزارت آموزش و پرورش به وضعیت معیشتی و شرایط کار سرایداران و سایر کارگران خدماتی مدارس دولتی سبب شد گروهی از آنان برای رساندن صدای اعتراض خود مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کنند. یکشنبه ۲۱ دی گروهی از کارگران خدماتی و سرایدار مدارس دولتی به نمایندگی از همکارانشان که به صورت رسمی، پیمانی و قراردادی در آموزش و پرورش کار می‌کنند، مقابل مجلس تجمع کردند. خواست اصلی تجمع کنندگان #همسان_سازی و #افزایش_ حقوق است. آن‌ها در این تجمع پلاکاردهایی در دست داشتند که حاوی مطالباتشان بود. از جمله: اجرای طرح رتبه‌بندی نیروهای خدماتی، برقراری حق سرایداری، اضافه‌کار، حق لباس و حق مسکن، جذب و استخدام نیروهای جدید خدماتی، افزایش حقوق نیروهای خدماتی، ارتقای شغلی از خدماتی به اداری، قرارگرفتن در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور،‌ همسان‌ سازی حقوق نیروهای خدماتی. تجمع کنندگان گفته‌اند تا تحقق خواست‌هایشان، به تجمع اعتراضی (به صورت هفتگی) ادامه می‌دهند. تجمع یکشنبه سرایداران و سایر کارگران خدماتی مدارس دولتی همزمان با چند تجمع اعتراضی دیگر مقابل مجلس برگزار شد. در این روز از جمله آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز با خواست رسیدگی به مطالباتشان مقابل مجلس تجمع کردند.

تجمع اعتراضی #آموزشیاران نهضت سوادآموزی مقابل مجلس

جمعی از #آموزشیاران_نهضت_سوادآموزی روز یکشنبه ۲۱ دی در ادامه تجمعات اعتراضی خود مقابل مجلس تجمع کردند. معترضان به نمایندگی از شش هزار آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی مقابل مجلس تجمع کرده بودند که سال‌ها در مناطق مختلف ایران با قراردادهای موقت آموزش و پرورش کار کرده‌اند اما ادامه کار و #استخدام آن‌ها منوط به قبولی در امتحان ورودی شده است. به گفته‌ی یکی از معترضان نمایندگان مجلس در پی تجمعات قبلی به طرحی را برای استخدام شش هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی تصویب کرده بودند اما مجددا هفتم دی ماه «اعضای کمسیون آموزش با نادیده گرفتن مصوبه‌ای مذکور مجددا تصمیم به بررسی آن در صحن گرفته‌اند». آموزشیاران نهضت سوادآموزی که شرط قبولی در امتحان ورودی پس از سال‌ها کار را تبعیض آمیز و غیرعادلانه می‌دانند. یکی از تجمع کنندگان در این باره گفته است: «در بدو شروع به کارمان به ما گفته بودند پس از ۲ سال کار در نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شویم اما حالا بعد از ۱۴سال پشت سد آزمون جا مانده‌ایم». او افزوده است: «همه گروه‌های آموزشی کشور بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شدند؛ اما برای آموزشیاران چنین شرایطی به وجود نیامد و برای ادامه فعالیت؛ همه آن‌ها را وادار به برگزاری آزمون کردند. این تبعیض محسوب می‌شود. از یک نهضتی بعد از ۱۴ تا ۱۵سال خدمت چرا باید الان آزمون استخدامی گرفته شود؟ چرا از بدو شروع به کارمان از ما آزمون نگرفتند تا امروز در شرایط فعلی اقتصادی کشور، مشکلاتمان با از دست دادن شغل چندبرابر نشود؟»

کارشناسان #سازمان_بهداشت_جهانی به‌زودی می‌توانند تحقیقات خود درباره منشاء #کرونا را در چین آغاز کنند

تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در مورد ریشه ویروس کرونا می‌تواند چند روز دیگر در چین آغاز شود. مقام‌های بهداشتی چین اعلام کردند که تیم متخصص سازمان بهداشت جهانی پنج‌شنبه این هفته ۱۴ ژانویه / ۲۵ دی اجازه ورود به این کشور را دارند تا تحقیقات خود را آغاز کنند. قرار بود تیم کارشناسان بین‌المللی هفته گذشته جهت تحقیق درباره منشاء و آغاز شیوع ویروس کرونا در سال گذشته به چین سفر کنند اما چین مجوز ورود به کشور را به آن‌ها نداد. وزارت امور خارجه چین این تأخیر را چنین توجیه کرد که باید مقدمات این سفر فراهم می‌شد. تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی از این اقدام چین اظهار تأسف کرده و گفته بود این مأموریت برای سازمان بهداشت جهانی یک اولویت محسوب می‌شود. چین در برابر روشنگری در مورد چگونگی شیوع ویروس کوویدـ۱۹ در منطقه ووهان مقاومت کرده است. تیم سازمان بهداشت جهانی قرار است، از جمله چگونگی شیوع ویروس در ووهان را روشن کند.

#ابراهیم_رئیسی وعده رسیدگی به پرونده انهدام #هواپیمای_اوکراینی را داد؛ می‌گوید بدون «هیچ خط قرمزی»

در حالی‌که بیش از یک سال از انهدام هواپیمای اوکراینی توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران می‌گذرد، سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی دوشنبه ۲۲ دی در نشست هفتگی شورای عالی قوه قضائیه ضمن انتقاد از «برخی افراد در داخل کشور که به‌گونه‌ای حرف می‌زنند که انگار کاری نشده»، اعلام کرد که «همه ابعاد موضوع بررسی شده و همه صحبت‌ها و مطالب کارشناسی شنیده شده است. گزارش بررسی‌ها در این‌باره علاوه بر آن‌که در دو جلسه خدمت خانواده‌های بازمانده حادثه‌دیده ارائه شده از طریق رسانه ملی هم به‌طور گسترده انتشار یافته است.» رئیسی گفت: «برای بررسی، پیگیری و رسیدگی پرونده حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی هیچ خط قرمزی نداریم و آن‌چه مورد تأکید است، کشف حقیقت و دادرسی عادلانه است که آن را از وظایف خود می‌دانیم.» هواپیمای مسافربری نوع بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی سال گذشته از سوی پدافند هوایی سپاه پاسداران هدف قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین این هواپیما همراه با یک جنین، کشته شدند. از آن زمان مسئولان جمهوری اسلامی همواره روشن شدن ماجرا را به تعویق انداخته‌ و تنها اعلام کرده‌اند که چند نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند، بدون آن‌که معلوم شود این افراد چه کسانی هستند. آن‌ها هنوز گزارش فنی این ماجرا را هم منتشر نکرده‌اند.