نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه #لبنان: در #اجلاس_لهستان شرکت نمی‌کنیم، سیاست ما بی‌طرفی است

جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در نشست خبری مشترکش با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود اعلام کرد که لبنان در اجلاس لهستان شرکت نمی‌کند. اجلاس لهستان چهارشنبه ۱۳ فوریه/ ۲۴ بهمن در ورشو برگزار می‌شود. ۸۰ کشور از جمله اسرائیل به این اجلاس دعوت شده‌اند. وزیر خارجه لبنان در نشست خبری ۱۱ فوریه/ ۲۲ بهمن خود با محمد جواد ظریف گفت: «درباره کنفرانس ورشو هم صحبت کردیم و دلایل عدم مشارکت لبنان را توضیح دادم. سیاست ما بی‌طرفی است.» دولت سعد الحریری در تلاش است که پای لبنان را از بحران‌های خاورمیانه بیرون بکشد. علاوه بر این لبنان معمولاً از شرکت در نشست‌هایی که نمایندگان اسرائیل هم در آن حضور دارند خودداری می‌کند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز به اجلاس لهستان دعوت شده است. ایران حضور ندارد.

#بولتون: برگزاری چهلمین سالگرد رژیم ایران نمایانگر چهار دهه شکست و وعده‌های عمل نشده است

جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا با انتشار پیامی در توییتر به راهپیمایی ۲۲ بهمن واکنش نشان داد. بولتون نوشت: «بعد از ۴۰ سال، جمهوری اسلامی ایران در عمل به وعده‌هایش برای حفظ و دفاع از حقوق شهروندان خود ناکام مانده است. تنها هدف از برگزاری چهلمین سالگرد رژیم ایران این است که چهار دهه شکست و وعده‌های عمل نشده را برجسته کند.»

نماینده استان البرز در مجلس خبرگان: کشورهای اروپایی از اصل #ولایت_فقیه استقبال کرده‌اند. منتها چون #ولایت_فقیه ندارند می‌گویند #پادشاهی

محمد مهدی میرباقری، نماینده استان البرز در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب ایراد کرد ولایت فقیه را با پادشاهی مقایسه کرد. او که پیش از این به دلیل لغو سخنرانی ۲۲ بهمن علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در کرج خبرساز شده بود، گفت: «قانون اساسی ما می‌تواند الگوی دنیا باشد، الان بعضی از کشورهای اروپایی از قانون اساسی ما و از اصل ولایت فقیه استقبال کرده‌اند و می‌گویند ما هم برای ثبات تصمیم‌گیری در کشور در کنار ریاست جمهوری که ثبات ندارد باید یک قاعده و ثبات درست کنیم منتها آن را در شکل خودشان چون ولایت فقیه ندارند می‌گویند پادشاهی.»

معاون سیاسی #سپاه پاسداران: اگر #آمریکا به #ایران حمله کند، #تل‌آویو و #حیفا با خاک یکسان خواهد شد

سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران در سخنانی که به مناسبت سالگرد انقلاب بهمن ۵۷ در خمینی‌شهر ایراد کرد گفت: «آمریکا فشارهای خود را افزایش می‌‌دهد تا راه مذاکره با ما را برای خود باز کند اما ملت ایران می‌داند که طرح مذاکره با این کشور نیرنگ است. آمریکا با همه داشته‌های دفاعی و نظامی خود جرات شلیک یک گلوله به ما را ندارد و آمریکا بداند اگر به ما حمله کنند تل‌آیو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد.»

امیر #کویت «روز ملی ایران» را به #روحانی تبریک گفت

صباح الأحمد الجابر الصباح، امیر کویت با ارسال پیامی به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی، «روز ملی ایران» را تبریک گفت و برای او سلامتی و برای ایران به عنوان یک «کشور دوست»، پیشرفت و شکوفایی آرزو کرد. نخست‌وزیر و ولیعهد کویت نیز به مناسبت سالگرد انقلاب پیام‌های جداگانه‌ای برای روحانی ارسال کردند. امیر قطر، رئیس‌جمهوری موریتانی، رئیس‌جمهوری لبنان، رئیس‌جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهوری سنگاپور تنها کشورهایی هستند که تاکنون چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را به روحانی تبریک گفته‌اند.

شعارهای ضد دولتی در راهپیمایی #۲۲_بهمن #قم: ملت ما نجیب است وزیر به فکر جیب است

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی جمعه گذشته در سخنانی که در جمع گروهی از افسران نیروی هوایی ایراد کرده بود، از مسئولان خواسته بود تسویه حساب‌های جناحی را به بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن موکول کنند. با این‌حال به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در راهپیمایی سالگرد انقلاب در قم، عده‌‌ای پلاکاردهایی با خط و شکل یکسان به دست داشتند. با کنایه از تکیه‌کلام روحانی که می‌گوید علی برکت‌الله، بر روی یکی از این پلاکاردها نوشته شده بود: مردم در مسیر انقلابند، ماشاالله آقایان به فکر بخور بخورند، علی برکت الله. برخی دیگر از دست‌نوشته‌ها که حاوی شعار‌های کنایه‌آمیز بود عبارت‌اند از: «این منطق رئیسه گرونی که مهم نیست»، «fatf پالرمو خیانتی دیگر است»، «ای آنکه تو عامل گرانی تا عید خدا کند که نمانی»، «ملت ما نجیب است وزیر به فکر جیب است»، «ملت شده بدنام، گور پدر برجام» و «کی گفته برجام بده گوشت کیلویی یکصده».

#مجلس_مصر افزایش مدت ریاست‌جمهوری #السیسی را به رأی می‌گذارد

به گزارش آسوشیتدپرس، پارلمان مصر در هفته جاری لایحه افزایش دوره ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی از دو دوره چهار ساله به دو دوره ‌شش ساله را به رأی می‌گذارد. السیسی در حال حاضر طبق قانون بعد از گذشت دوره دوم ریاست جمهور‌ی‌اش تا سال ۲۰۲۰ در مقام خود باقی خواهد ماند. اگر قانون تغییر کند، او دو سال دیگر یعنی تا ۲۰۲۲ رئیس‌جمهوری خواهد بود که به معنای تمدید دو ساله حاکمیت دولت نظامی در مصر است. قرار بود رأی‌گیری برای افزایش دوران ریاست‌جمهوری ۱۷ فوریه / ۲۸ بهمن انجام شود، اما احمد سعدالدین، سخنگوی پارلمان مصر یکشنبه ۱۱ فوریه / ۲۲ بهمن خبر داد که رأی‌گیری زودتر از موعد مقرر شده و روز چهارشنبه ۱۳ فوریه / ۲۴ بهمن انجام خواهد شد. به احتمال زیاد پارلمان مصر به این تغییرات رأی مثبت خواهد داد. اکثریت پارلمان مصر که ۵۹۶ نماینده دارد طرفدار السیسی است. با این حال تغییرات مذکور باید به رفراندوم ملی گذاشته شود تا به صورت قانون در آید. در کنار تمدید دوره ریاست‌جمهوری، اصلاحات دیگری نیز لحاظ شده‌اند، از جمله معرفی نقش معاون رئیس‌جمهوری و همین‌طور سنا یا مجلس اعلا.

معاون رئیس جمهوری ایران از بازگشت «۱۲۰۰ نفر» از #نخبگان به کشور خبر داد

سورنا ستاری، معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهوری ایران گفت: «تاکنون از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا حدود ۱۲۰۰ نفر نخبه از سیستم ما برای بازگشت به کشور استفاده کرده‌اند.» او افزود: «این تازه‌ترین آمار است، و هر ماه تعدادی به این آمار اضافه می‌شود.» به‌گفته ستاری، تقریباً سه سال است که برنامه بازگشت نخبگان به کشور راه‌اندازی شده است. معاون رئیس‌جمهوری ایران توضیح نداد که در شرایطی که ایران در وضعیت اقتصادی بدی قرار دارد و زیر فشارهای تحریم‌های آمریکاست، این «نخبگان» با چه وعده‌هایی به کشور بازمی‌گردند. ستاری افزود بیشترین آمار بازگشت «نخبگان» به کشور در حوزه استارت آپ‌ها (شرکت‌های نوپا در زمینه فن‌آوری اطلاعات) و سپس در دانشگاه‌ها بوده است. او گفت: «حدود ۴۰۰ نفر از نخبگان در دانشگاه‌ها فعالیت دارند و مابقی آن‌ها در استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند» و «خیلی از این افراد خودشان این استارت آپ‌ها را تشکیل داده‌اند و در همان‌جا مشغول شده‌اند». این در حالی است که هر سال ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار ایرانی تحصیلکرده برای خروج از کشور اقدام می‌کنند. بر اساس آماری که مجلس شورای اسلامی ارایه کرده است، تا سال ۸۹، ۶۰ هزار نخبه ایرانی از کشور مهاجرت کرده‌اند که اغلب از نخبگان المپیادهای علمی و تراز‌های برتر دانشگاه‌ها بوده‌اند. ۲۵درصد از کل تحصیلکرده‌های ایران در کشور‌های توسعه‌یافته زندگی می‌کنند که حدود ۴۰درصد از این مهاجران زنان هستند.

#علی_مطهری در راهپیمایی ۲۲ بهمن: مشکلات کوچک نیست

#علی_مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: «مشکلات کوچک نیست اما مسئولان باید تلاش خود را انجام دهند.» مطهری از مردم خواست به فشارهای خارجی توجه کنند چراکه «این فشارها مشکلات مالی و بانکی ایجاد کرده است». او راهپیمایی ۲۲ بهمن را علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری، مایک پمپئو، وزیر خارجه و جان بولتون، مشاور رئیس جمهوری آمریکا دانست.

رزمایش نظامی بزرگی در #ونزوئلا آغاز شد

بامداد دوشنبه ۱۱ فوریه/ ۲۲ بهمن رزمایش نظامی ونزوئلا با حضور نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور آغاز شد. این رزمایش ۵ روز به مدت ۵ روز ادامه دارد. مادورو در سخنانی ادعا کرد که این رزمایش «مهمترین» رزمایش نظامی در تاریخ ۲۰۰ ساله ونزوئلاست و هدف آن را افزایش آمادگی برای حفاظت از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا در برابر هر مداخله خارجی دانست. خبرگزاری رویترز گزارش داده که آمریکا با تعدادی از اعضای سابق دولت مادورو و همچین ارتش این کشور گفت‌وگوهای محدودی را انجام داده. ارتش ونزوئلا هنوز به مادورو وفادار است و گفته می‌شود بسیاری از افسران آن از فساد و قاچاق مواد مخدر در این کشور سود می‌برند.

ترافیک سنگین در #هراز و #چالوس همزمان با برگزاری راهپیمایی حکومتی #۲۲_بهمن

همزمان با برگزاری راهپیمایی حکومتی ۲۲ بهمن، سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین در مسیر شمال به جنوب هراز و چالوس خبر داد. بسیاری از شهروندان سفر به شمال را به شرکت در راهپیمایی حکومتی ترجیح داده‌اند. به گفته پلیس راهور در مسیر شمال به جنوب هراز از پارک جنگلی آمل تا کیلومتر ۸ ترافیک سنگین و در ادامه از محدوده گزنک تا لاسم ترافیک نیمه‌سنگین است.

فرستاده ویژه #سازمان_ملل در امور #یمن: ذخایر #گندم در بندر #الحدیده در محاصره است

مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن دوشنبه ۱۱ فوریه/ ۲۲ بهمن هشدار داد که اگر سازمان ملل به سیلوهای گندم در بندر الحدیده دسترسی پیدا نکند، احتمال دارد که این گندم‌ها بپوسند. ذخایر گندم برای سیر کردن بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در طی یک ماه نظر گرفته شده اما در محاصره است و سازمان ملل به آن دسترسی ندارد.

#وزیر_امور_اقتصاد_و_دارایی از شناسایی ۲۱ میلیون کیلو #گوشت در گمرکات خبر داد

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی اعلام کرد که ۲۱ میلیون کیلو گوشت به زودی وارد بازار خواهد شد. به گفته وزیر اقتصاد ۶۱۹ کانتینر به وزن ۱۶ میلیون کیلو و دو محموله گوشت به وزن بیش از ۱۰ میلیون کیلو گوشت قرمز در گمرکات شناسایی شده است. دژپسند گفت: «انتظار داریم فعالان اقتصادی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی مبادرت به واردات گوشت می‌کنند، با اقدامی منصفانه این گوشت را جهت استفاده مردم به بازار عرضه کنند. با کسانی که از این اقدام تخطی کنند، برخورد می‌کنیم.» در روزهای گذشته قیمت گوشت به بیش از صد هزار تومان در هر کیلو افزایش یافته بود. تکرار ماجرای موبابل و کاغذ: کسانی که با ارز دولتی گوشت وارد می‌کردند، از عرضه آن به بازار خودداری کرده بودند. وزیر کشاورزی قاچاق دام به عراق را یکی دیگر از عوامل گرانی گوشت دانسته بود.

#سپاه موشک‌های #قدر، #قیام و #ذوالفقار را در مسیر راهپیمایی حکومتی #۲۲_بهمن به نمایش گذاشت

سپاه پاسداران در مسیر راهپیمایی حکومتی ۲۲ بهمن در تهران، موشک‌های قدر با برد ۲ هزار کیلومتر، قیام با برد ۷۰۰ کیلومتر و ذوالفقار با برد ۸۰۰ کیلومتر را به نمایش گذاشت. سپاه پاسداران شامگاه ۲۱ بهمن در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که همچنان برنامه موشکی‌اش را ادامه و آن را توسعه می‌دهد.