نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو کارگر ساختمانی در دهلران در اثر برق‌گرفتگی و سقوط از ارتفاع مصدوم شدند

ظهر پنجشنبه ۲۳ بهمن دو #کارگر_ساختمانی حین کار در یک ساختمان در حال ساخت در دهلران (واقع در استان ایلام) دچار برق گرفتگی شدند و از ارتفاع هشت متری به پائین سقوط کردند. صیدنور علیمرادی رئیس فوریت‌های پزشکی ایلام در این رابطه به خبرگزاری صدا و سیما گفته است کارگران پس از سقوط دچار شکستگی دست و پا و آسیب گردن شده‌اند. یکی از کارگران پیش از رسیدن آمبولانس توسط خودروی شخصی ساکنان محل به بیمارستان دهلران منتقل شده و کارگر دیگر به وسیله آمبولانس به بیمارستان دهلران انتقال یافته است. هر دو کارگر مصدوم برای معالجه به بیمارستان خمینی ایلام منتقل شده‌اند. کارگران ساختمانی حدود نیمی از قربانیان حوادث کار در ایران را تشکیل می‌دهند و عمده ترین حادثه کار آن‌ها سقوط از بلندی است.

بر اثر کرونا ۳۹ هزار میلیارد ریال به صنعت گردشگری خراسان رضوی خسارت وارد شده و ۱۸ هزار نفر بیکار شده‌اند

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: «محدودیت‌های ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا ظرف اسفند پارسال تا پایان دی‌ماه امسال به میزان ۳۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به صنعت گردشگری خراسان رضوی خسارت زده است.» بیدخوری افزود: «این وضعیت با تعطیل کردن اجباری واحدها و تأسیسات گردشگری و تحمیل بیکاری گسترده به فعالان این حوزه سبب بروز مشکلات جدی بسیاری در صنعت گردشگری خراسان رضوی شده است.» به‌گفته او در حال حاضر ۷۴ درصد از واحدهای صنعت گردشگری خراسان رضوی به‌دلیل بحران کرونا غیرفعال و تعطیل هستند و این مسئله موجب بیکاری حدود ۱۸ هزار نفر از مجموع ۳۴ هزار شاغل مستقیم در مجموعه صنعت گردشگری این استان شده است. این در حالی است که ۴ بهمن‌ماه جاری، محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان ‌رضوی از فعالیت همه مشاغل و کسب‌وکارهای گردشگری و برگزاری تورها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون محدودیت در خراسان‌ رضوی خبر داده بود. مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز پنج‌شنبه ۲۳ بهمن اعلام کرد که افزایش تجمعات و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسئله مشهودی بوده که در هفته‌های اخیر در خراسان رضوی و مشهد شاهد آن بوده‌ایم.

وزیر خارجه قطر می‌گوید این کشور خواهان تنش‌زدایی در منطقه و احیای برجام است

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که این کشور برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران و احیای برجام تلاش می‌کند. او گفت: «قطر برای کاهش تنش در منطقه از طریق فرایندی سیاسی و دیپلماتیک به‌منظور بازگشت به توافق هسته‌ای تلاش می‌کند.» وزیر خارجه قطر همچنین با اشاره به روابط نزدیک این کشور با ایران و آمریکا گفت در حال رایزنی با هر دو طرف برای بازگشت به برجام است. شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی این سخنان را پس از گفت‌وگوهای تلفنی با رابرت مالی، مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بیان کرد. دولت بایدن در حال بررسی راه‌هایی برای احیای توافق هسته‌ای است که ایران آن را با قدرت‌های جهانی امضا کرد اما در سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا از آن خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند. مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در یک نشست خبری با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در دوحه گفت ترکیه و قطر می‌توانند در کاهش تنش‌ها از طریق احیای توافق هسته‌ای سهیم باشند. او گفت: «تنش‌هایی که ما با خروج دولت قبلی آمریکا از توافق هسته‌ای و ادامه تحریم‌ها تجربه کردیم، کل منطقه را تحت تأثیر قرار داد.»

موسسه نشر آثار خمینی به کم توجهی به نام «امام» و تاکید بر نام خامنه‌ای در بیانیه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن اعتراض کرد

موسسه تنظیم و نشر آثار خمینی در اعتراض به کم توجهی به نام و یاد بنیانگذار جمهوی اسلامی در بیانیه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۹ اعلام کرد: «کم توجهی در بیانیه پایانی راهپیمایی به نام و یاد امام و تذکار بر تجدید پیمان با آرمان های ایشان، خطایی‌ست که حتی در صورت سهو، قابل اغماض نبوده و مستوجب ارایه توضیح و نیز عذرخواهی تنظیم‌کنندگان آن، از علاقمندان به امام و انقلاب است.» بیانیه پایانی مراسم ۲۲ بهمن با تاکید بر تجدید عهد و میثاق با امام زمان و خامنه‌ای آغاز شده و در بند نخست بر التزام عملی و تبعیت محض از رهبر جمهوری تاکید کرده و سپس اعلام می‌کند که بیانیه گام دوم خامنه‌ای را «نصب‌العین» قرار می‌دهد و سبک زندگی اسلامی را جایگزین سبک زندگی غربی می‌کند.

وزارت بهداشت: اظهارات ضد واکسن مدعی طب اسلامی جاهلانه است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در واکنش به اظهارات ضد واکسن عباس تبریزیان از مدعیان طب اسلامی گفت: «اظهارات جاهلانه و خرافی این فرد و رفتاری که خودشان و اطرافیان‌شان دارند، به عنوان مداخله غیرمجاز در درمان محسوب شده و مدعی العموم می‌تواند حتی بدون شکایت، از باب دفاع از حقوق عامه به این موضوع رسیدگی کند.» کانال تلگرامی عباس تبریزیان در روزهای اخیر نوشته بود: «به کسانی که واکسن می‌زنند نزدیک نشوید زیرا اینها میکروچیپ دارند و دچار تغییر ژنتیکی شدند و از سنخ انسان بودن خارج شدند و مانند ربات کنترل شده عمل می‌کنند و ژن ایمان و اخلاق و نجابت را از دست دادند و تمایل به همجنس‌بازی پیدا کرده‌اند.» عباس تبریزیان همان عمامه به سری است که خود را پدر طب اسلامی معرفی می‌کند. نام او بهمن ۹۸ پس از انتشار ویدیوی به آتش کشیدن کتاب مرجع آموزش پزشکی هاریسون مطرح شد.

محرز: مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها رو به افزایش است، پیک چهارم کرونا همه سنین را درگیر می‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد کرونا پنجشنبه ۲۳ بهمن اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در ایران مجددا بالا گرفته و مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها رو به افزایش است. محرز به هشدار گفت: «در صورت شروع پیک چهارم بیماری کرونا تمام سنین را درگیر خواهد کرد. به طور حتم در اواخر بهمن و اسفند با موج پیشرفته‌تری از بیماری رو به رو خواهیم شد، که بیمارستان ها قاعدتا شرایط ناگواری پیدا خواهند کرد.» عضو کمیته علمی ستاد کرونا در ادامه این مصاحبه یادآوری کرد: «در حال حاضر این ویروس مخوف کاری به سن و سال ندارد و همه را درگیر می‌کند. افرادی که واکسن کرونا را هم تزریق کردند نباید فراموش کنند که همچنان این ویروس می‌تواند خطرناک باشد. همه ما باید در تمام مواقع احتیاط را رعایت کنیم و بی‌گدار به آب نزنیم.» وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا از هم‌اکنون نگران تعطیلات نوروزی‌اند. محرز از مردم خواست برای تعطیلات برنامه‌ریزی نکنند.

واکنش آخوندی به شعار « مرگ بر روحانی » در اصفهان: چنانچه خلیفه‌کشی باب شود، این راه را پایانی نیست

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی در کانال تلگرامی خود در واکنش به شعار «مرگ بر روحانی» در مراسم سالگرد انقلاب در اصفهان نوشت: «شعار زشت مرگ بر رییس جمهور روحانی نشان پدیده چند دولتی است و از کنار آن نباید به‌سادگی گذشت. چنانچه خلیفه‌کشی باب شود، این راه را پایانی نیست.» روز گذشته در جریان برگزاری سالگرد پیروزی انقلاب، گروهی از موتورسوران با حمل پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان در پاسخ به شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» که از بلندگو پخش می‌شد، در جواب شعار «مرگ بر روحانی» سر داده بودند. عباس آخوندی پیش از این گفته بود در ایران پنج دولت وجود دارد که با هم رقابت می‌کنند و روحانی هم به جای آنکه مشکلات را به مردم در میان بگذارد چشم امید به جای دیگری دوخته است.