ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آخرین آمار #کرونا در ایران: ۴۳۵۷ جان‌باخته و بیش از ۷۰ هزار مبتلا

سخنگوی وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار رسمی از شیوع کرونا را اعلام کرده است. بر اساس این گزارش، شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در ایران به ۴۳۵۷ نفر رسیده است. کیانوش جهانپور گفته در شبانه‌روز گذشته ۱۲۵ نفر با ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. ۱۸۳۷ مبتلای قطعی دیگر هم در شبانه‌روز گذشته شناسایی شده‌اند و تعداد مبتلایان از ۷۰ هزار نفر گذشته است. جهانپور اعلام کرده روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته اما هرگونه تردد و سفر غیرضروری شهری و بین شهری نباید انجام شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهریستی: #خشونت_خانگی در ایام #کرونا افزایش چشم‌گیری نداشته است

حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهریستی می‌گوید خشونت خانگی نسبت به گذشته افزایش چشم‌گیری نداشته است. اوگفته: «طبق آمارهای ما خشونت خانگی شامل مواردی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری نسبت به گذشته و قبل از ایام #کرونا و قرنطینه خانگی تفاوت معناداری نداشته است. البته موارد روال گذشته را داشته‌ایم، اما با افزایش معنادار مواجه نبوده‌ایم.» این در حالی است که در اغلب کشورهای درگیر با کرونا، گزارش‌ها و شواهدی مبنی بر افزایش موارد خشونت خانگی منتشر شده است. مسعودی فرید گفته: «البته در شرایطی که استرس به دلیل موضوع بیماری کرونا و مسائل اقتصادی بالا رفته، باید موضوع خشونت خانگی در این شرایط مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.» معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرده که باید اطلاع‌رسانی دقیق انجام شود تا خانواده‌ها چنانچه با مشکلی در این زمینه مواجه شدند با خطوط مشاوره تماس برقرار کرده و مشاوره‌های لازم را دریافت کنند. فرید در عین حال گفته ممکن است موارد کودک آزاری که در گذشته و قبل از شیوع کرونا هم وجود داشته، در حال حاضر نیز برای کودکان بدسرپرست اتفاق بیفتد. او از مردم خواسته اگر با مورد خشونت خانگی که شامل همه موارد کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری و معلول آزاری است برخورد کردند، با اورژانس اجتماعی یا ۱۲۳ تماس بگیرند و اطلاع دهند.

#کرونا در آمریکا جان بیش از ۲۰۰۰ نفر را در یک روز گرفت

آمریکا اولین کشوری در جهان است که بیش از ۲۰۰۰ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در یک روز را ثبت کرد. آمارهای دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۱۰۸ نفر بر اثر ابتلا به کرونا کشته شده اند، و تعداد مبتلایان از نیم میلیون عبور کرده است. آمریکا می‌تواند به زودی در آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ایتالیا جلو بزند و مقام اول در جهان را از آن خود کند. اما کارشناسان کارگروه ویژه کووید ۱۹ در کاخ سفید می‌گویند که منحنی شیوع کرونا در ایالات متحده دارد به تدریج مسطح می‌شود، گرچه هنوز پیک این شیوع فرا نرسیده است. پیش‌بینی شده بود که تعداد کشته‌شدگان بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا می‌تواند به ۱۰۰ هزار تن برسد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که انتظار دارد با اقدامات سختگیرانه دولت مانع از تحقق این پیش‌بینی شود.