ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی: حدود ۷۰ درصد طرح راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در سال جاری اجرایی می‌شود

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات جمهوری اسلامی دوشنبه ۲۲ فروردین پس از نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت در این جلسه گزارشی از برنامه‌های وزارت ارتباطات در سال ۱۴۰۱ ارائه شد. زارع‌پور اجرای فازهای مختلف شبکه ملی اطلاعات را یکی از ‌مهم‌ترین برنامه‌های وزارتخانه خود دانست و افزود: «براساس هدف‌گذاری‌های انجام‌گرفته، مقرر است حدود ۷۰ درصد شبکه ملی اطلاعات امسال اجرایی شود.» «طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات» بنا بر مصوبه شورای عالی فضای مجازی ۲۵ شهریور ۹۹ برای اجرا ابلاغ شد. راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات یکی از خواسته‌های علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی است. «تحقق استقلال کشور، کاهش وابستگی و جلوگیری از دست‌اندازی بیگانگان در فضای مجازی، تأمین نیازهای عمومی مردم و ایجاد زیست‌بوم متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی» اهداف تدوین این طرح عنوان شده است.

تجمع کارکنان رسمی شرکت مناطق نفت‌خیز در اعتراض به تغییر شیفت کاری

گروهی از کارکنان رسمی شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در اعتراض به تغییر شیفت ۱۲ ساعته به شیفت ۸ ساعته، مقابل ساختمان این شرکت تجمع کردند. نوبت‌کاری کارکنان رسمی شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب پس از شیوع کرونا از سه شیفت ۸ ساعته به دو شیفت ۱۲ ساعته تغییر کرد. مدیریت شرکت به‌تازگی اعلام کرده است نوبت‌کاری به روال پیش از کرونا بازمی‌گردد. کارکنان به این تصمیم معترضند.

صدراعظم اتریش در مسکو: گفت‌وگو با پوتین «بسیار مستقیم، باز و شدید» بود

کارل نهامر، صدراعظم اتریش دوشنبه ۲۲ فروردین / ۱۱ آوریل با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد. سفر نهامر به مسکو، نخستین سفر یک رئیس دولت غربی به مسکو از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین بود. او پس از ملاقات با پوتین گفت «این دیدار دوستانه نبود» و صحبت‌ها با پوتین «بسیار مستقیم، باز و شدید» بود. کارل نهامر به «جنایات جنگی» در شهر بوچا و سایر نقاط اوکراین اشاره کرد و گفت مسئولان این اعمال باید پاسخگو باشند. او تأکید کرد که جنگ در اوکراین باید پایان یابد، زیرا در این جنگ دو طرف بازنده خواهند بود. از واکنش پوتین به دیدار یک ساعته با نهامر اطلاعی در دست نیست. در همین حال، حملات واحدهای روسی و طرفدار روسیه در شرق اوکراین ادامه دارد. شهر بندری ماریوپل بار دیگر زیر ضربات حمله قرار گرفته است. براساس گزارش‌های خبرگزاری‌های روسی، جدایی‌طلبان طرفدار روسیه گفته‌اند بندر این شهر در جنوب اوکراین را که هفته‌ها بر سر آن درگیری بود، تصرف کرده‌اند. نیروهای باقی‌مانده اوکراینی در ماریوپل پیش از این گفته بودند که در حال آماده شدن برای نبرد نهایی خود هستند و مهمات در حال اتمام است.

خطیب‌زاده: «محمدکاظم آل صادق» به عنوان سفیر جدید ایران تعیین شده و به زودی به عراق می‌رود

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران دوشنبه ۲۲ فروردین در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد که «محمدکاظم آل صادق» به عنوان سفیر جدید ایران تعیین شده و به زودی به عراق می‌رود. ایرج مسجدی، مشاور سابق قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس سفارت ایران در عراق را به عهده داشت. پیش از مسجدی، حسن دانایی‌فر، از فرماندهان پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، سفیر ایران در بغداد بود. به گفته خطیب‌زاده، در جریان گفت وگوی تلفنی اخیر وزیران امور خارجه دو کشور ایران و عراق، حسین امیرعبداللهیان از وزیر خارجه عراق دعوت کرده است که به تهران سفر کند و او نیز این دعوت را پذیرفته و این احتمال وجود دارد که در یکی از روزهای پایانی این هفته وزیر خارجه عراق به تهران بیاید. سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «البته تاریخ هنوز قطعی نیست ولی انجام این سفر در دستور کار است.» روزنامه کویتی الجریده به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه ایران خبر داد که ایرج مسجدی، سفیر کنونی ایران در عراق قرار است با سفیر عربستان سعودی در عراق برای برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان تا پایان ماه رمضان تماس برقرار بگیرد. علاوه بر مذاکرات ایران و عربستان، تشکیل دولت با توجه به اختلافات در پارلمان عراق نیز یکی از چالش‌‌هاست.