ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ماموریت تازه شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی به شهرداری: برنامه‌ریزی و اقدامات جدی برای رشد #زاد_و_ولد و #ازدواج

زهرا آیت‌اللهی رئیس #شورای_فرهنگی_اجتماعی_زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی یک ماموریت تازه به شهرداری تهران محول کرد: برنامه‌ریزی برای ازدیاد #موالید. او در دیدار با رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: آمار #ازدواج در سال۹۶ ده درصد و آمار #زادوولد ۲ درصد کمتر شده و سازمان فرهنگی و هنری #شهرداری باید در این موضوع برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشند و اقدامات عملی و جدی انجام بگیرد. اوحدی رئیس #سازمان_فرهنگی_و_هنری #شهرداری_تهران هم قول داده تحکیم بنیان خانواده یکی از دستورکارهای جدی سازمان فرهنگی هنری در سالجاری باشد. هفته گذشته افشای جزئیاتی از بودجه شهرداری تهران نشان داد که به‌رغم تغییر اعضای شورای شهر نهادهای مذهبی و نظامی همچنان سهم ویژه‌ای در بودجه و اعتبارات دارند.

یک کارشناس مسائل اقتصادی: ایران بهشت #دلالان و #واسطه_گران است

مهدی پازوکی مشاور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه ایران گفت: عدم شفافیت و فقدان نظام آماری دقیق #فرار_مالیاتی را افزایش داده طوری که #مالیات تنها هشت درصد تولید ناخالصی ایران را تشکیل می‌دهد. به گفته او این وضعیت ایران را به بهشت #دلالان و #مفسدان_اقتصادی و #فرار_مالیاتی تبدیل کرده است. پازوکی در باره نهادهای #نظامی و #مذهبی که بخش عمده #فرار_مالیاتی متوجه آنهاست، توضیحی نداد و فقط گفت: #تندروها مخالف #شفافیت_مالی و پیوستن به کارگروه ویژه اقدام مالی برای مقابله با #پولشویی هستند اما ایران باید به این پیمان بپیوندد.

معلمان بازداشت شده به #دادسرای_اوین منتقل شدند. از وضعیت #محمد_حبیبی اطلاعی در دست نیست

شماری از #معلمان بازداشت شده در روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت در تجمع معلمان در مقابل سازمان برنامه و بودجه به #دادسرای_اوین منتقل شده‌اند. کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت خبر داد #محمدتقی_فلاحی، دبیر کل کانون صنفی معلمان تهران، #رسول_بداقی، بازرس کانون صنفی معلمان تهران، #رحمان_عابدینی، عضو هیات مدیره کانون البرز، اسماعیل گرامی، حسین غلامی و خانم عالیه اقدام‌دوست، با دست‌بند و پابند به دادسرای اوین منتقل شده‌اند. برای این افراد مبلغ ۵۰ میلیون تومان #وثیقه تعیین شده است اما بازداشت‌شدگان این وثیقه را نپذیرفته‌اند و به آنها گفته شده به #زندان منتقل خواهند شد. همچنان از محل نگهداری #محمد_حبیبی، عضو هیات مدیره کانون معلمان تهران که با اعمال خشونت دستگیر شده اطلاعی در دست نیست.

#فدریکا_موگرینی مسئول سیاست خارجی #اروپا اعلام کرد که با وزرای خارجه #ایران #فرانسه #آلمان و #بریتانیا درباره آینده #برجام نشست مشترکی برگزار خواهد کرد

به‌گفته دفتر #فدریکا_موگرینی مسئول سیاست خارجی #اروپا او و وزرای خارجه #ایران #فرانسه #آلمان و #بریتانیا روز سه‌شنبه آینده نشست مشترکی را درباره آینده #برجام برگزار خواهند کرد. این نشست یک هفته پس از اعلام خروج آمریکا از برجام برگزار می‌شود. موگرینی گفت اتحادیه اروپا متعهد به حفظ توافق هسته‌ای با ایران است. او این توافق را «یکی از موفق‌ترین دستاوردهای دیپلماسی» دانست. به جز این کشورها، روسیه و چین نیز اعلام کرده‌‌اند که از #برجام حمایت می‌کنند.

آزادی #مهسا_مهدوی، شهروند #بهایی از #زندان وکیل‌آباد #مشهد

#مهسا_مهدوی، شهروند #بهایی روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت از حبس آزاد شد. دوران محکومیت ۸ ماهه این زندانی عقیدتی در #زندان وکیل‌آباد #مشهد به پایان رسید. به گزارش خبرگزاری هرانا، مهسا مهدوی خرداد سال ۹۲ همراه سه شهروند بهایی دیگر به نام‌های #نیکا_خلوصی، #نوا_خلوصی و #ادیب_شعاعی بازداشت شد. او در شعبه سه #دادگاه_انقلاب مشهد به اتهام «تبلیغ بهاییت»، «تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در تشکیلات بهاییت» به هشت ماه #حبس_تعزیری محکوم شد. او بعدازظهر امروز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت با اتمام دوران محکومیتش آزاد شد. شهروندان بهایی در ایران در حالی از آزادی‌های دینی محرومند که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی #حقوق_بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین یا اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد. منابع غیررسمی می‌گویند در ایران بیش از ۳۰۰ هزار بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران تنها اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی‌گری را به عنوان دین رسمیت شناخته است اما پیروان همین ادیان هم با تبعیض‌های گسترده رو‌به‌رو هستند.

خطر شیوع سرطان جدی است، مسئولان تکذیب می‌کنند

ایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران گفته که مسئولان هشدار پزشکان در باره شیوع سرطان را جدی نمی‌گیرند. او گفته که مسئولین نظام سلامت به جای اینکه تدبیری برای پیشگیری از شیوع سرطان در کشور داشته باشند، صحبت های ما را تکذیب می کنند. پیش از این هم یک نماینده مجلس از دو برابر شدن شیوع سرطان طی ۱۰ سال آینده ابراز نگرانی کرده بود. حالا هم خسرونیا گفته که از سال‌های گذشته به انجمن متخصصان داخلی به مسئولان نامه نوشته شده و هشدار داده شده اما آنها جدی نگرفتند.

عباس #عراقچی معاون وزیر خارجه #ایران: اگر طرف‌های #برجام منافع #ایران را ضمانت کنند، حفظ توافق هسته‌ای میسر است

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت به تهران سفر کرد. ریابکوف در این سفر با عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه که ریاست ستاد برجام در این وزارتخانه را نیز بر عهده دارد، درباره خروج آمریکا از برجام گفت و گو کرد. ‎ طرف روسی در این دیدار ضمن اظهار تاسف از اقدام دولت آمریکا در خروج از برجام، این اقدام را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی دانست و بر تعهد این کشور بر اجرای کامل برجام و همکاری با سایر کشورهای عضو برای حفظ برجام تاکید کرد. عباس عراقچی نیز اعلام کرد جمهوری اسلامی به گفت‌وگو با تمام طرف‌های اروپایی، روسیه و چین برای بررسی امکان ادامه برجام ادامه خواهد داد. او تاکید کرد در صورت ارائه تضمین‌های قطعی از سوی سایر طرف‌های برجام نسبت به تأمین منافع ایران و جبران آثار خروج آمریکا از این توافق، حفظ برجام ممکن خواهد بود.

نخستین واکنش رسمی #جمهوری_اسلامی به درگیری نظامی در بلندی‌های #جولان: #بهرام_قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله #اسرائیل به پایگاه‌های #سپاه_قدس در #سوریه را محکوم کرد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران جمعه ۱۱ مه/ ۲۱ اردیبهشت درباره حمله بامداد پنجشنبه ۱۰ مه/ ۲۰ اردیبهشت سپاه قدس با راکت به بلندی‌های جولان سکوت کرده اما در همان‌حال حمله اسرائیل به مواضع سپاه در خاک سوریه را به عنوان « نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و اقدامی خلاف تمامی قوانین، مقررات و موازین بین‌المللی» محکوم کرده است. این نخستین واکنش رسمی جمهوری اسلامی به درگیری نطامی بین ایران و اسرائیل در بلندی‌های جولان است. آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، پنج‌شنبه ۱۰ مه/ ۲۰ اردیبهشت اعلام کرد که حملات موشکی کشورش، «تمامی زیرساخت‌های نظامی رژیم ایران» در سوریه را منهدم کرده است. در حمله اسرائل به پایگاه‌های نظامی سپاه در سوریه بیش از ۲۰ نفر کشته شده‌اند. سخنگوی وزارت خارجه در این‌باره سکوت کرده است.