ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه روستا در #دشت_آزادگان #خوزستان هنوز زیر آب‌ هستند

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری #دشت_آزادگان از ادامه تلاش‌ها برای تخلیه آب از سه روستای زیر آب رفته در #سوسنگرد و #بستان خبر داد. به گفته #زاهد_فردوس‌پناه از ابتدای وقوع سیل تاکنون ۱۰ روستای دشت آزادگان زیر آب رفتند که هشت روستا از این تعداد در سوسنگرد و دو روستا در بستان بودند: «در حال حاضر آب از هفت روستا تخلیه شده است اما سه روستای شخیطر، ابورفوش و مچریه هنوز زیر آب هستند.» فردوس‌پناه با اشاره به وضعیت روستاهای سیل‌زده دشت آزادگان به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «پیش‌بینی می‌شود تا سه-چهار روز آینده سیل‌بندهای روستاهای شخیطر و ابورفوش ترمیم و آب از روستاها تخلیه شود. در روستای مچریه نیز باید حدود پنج سیل‌بند شکسته‌شده ترمیم شوند که با توجه به تعداد این سیل‌بندها، احتمالاً روند تخلیه آب از این روستا زمان‌بر است.» به گفته این مقام محلی، اهالی روستاهایی که از خطر آبگرفتگی رهایی یافته‌اند، در حال برگشت به خانه‌های خود هستند اما اهالی روستاهای زیر آب در کمپ‌ها و برخی از اهالی نیز در تپه‌های الله اکبر زندگی می‌کنند.

مقامات #مالتا: ۸۵ مهاجر از غرق شدن نجات یافتند

ستاد نیروهای مسلح #مالتا اعلام کرد یک قایق گشت این کشور، گروهی ۸۵ نفره از #مهاجران را عصر جمعه نجات داده و شنبه صبح ۱۱ مه/ ۲۱ اردیبهشت آنها را به مالتا منتقل می‌کند. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، ارتش مالتا گفت مهاجران که به احتمال زیاد از شمال و شرق آفریقا حرکت خود را آغاز کرده‌اند، در یک قایق چوبی در حال غرق شدن بوده‌اند. بعد از آنکه ایتالیا از ورود کشتی‌های نجات ممانعت کرد، مالتا رهبری برنامه اتحادیه اروپا برای امداد و نجات مهاجران در مدیترانه و تخصیص آنها در بین چند کشور عضو اتحادیه را بر عهده گرفت. در آخرین مورد، کشتی نجات آلان کردی با ۶۰ مهاجر نجات یافته اجازه ورود به ایتالیا را پیدا نکرد و در نهایت روز ۱۳ آوریل در مالتا لنگر انداخت و این کشور آنها را پذیرفت. در نهایت تحت فشار افکار عمومی و با پافشاری فعالان مدنی در پیگیری احوال این پناهجویان، قرار شد آلمان، فرانسه، پرتغال و لوکزامبورگ آنها را بپذیرند. دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر امور مهاجرت اروپا از مالتا قدردانی کرده که با وجود جمعیت کوچکش هنوز به مهاجران و پناهجویان نجات یافته اجازه ورود می‌دهد.

روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های #اردوغان در پی حمله افراد ناشناس در بیمارستان بستری شد

یک روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری #ترکیه و متحدان ناسیونالیست او، در بیرون منزل خود مورد حمله قرار گرفت و اکنون در بیمارستان بستری است. به گزارش خبرگزاری «اسوشیتدپرس» و به نقل از روزنامه «ینیکاگ»، یاوز سلیم دمیراگ، ستون‌نویس این روزنامه پس از حضور در یک برنامه تلویزیونی در روز جمعه ۱۰ مه/ ۲۰ اردیبهشت، از سوی پنج یا شش فرد ناشناس با چوب بیس‌بال مورد حمله قرار گرفته است. دلیل این حمله هنوز دقیقاً مشخص نیست اما بعد از آن رخ می‌دهد که شورای عالی انتخابات ترکیه به لغو نتایج انتخابات ۳۱ مارس برای شهرداری استانبول رای داد. اپوزیسیون ترکیه در انتخابات #شهرداری_استانبول به پیروز رسید که ضربه‌ای سخت بر اردوغان و حزب او محسوب می‌شد. حزب اردوغان سپس ادعا کرد که در انتخابات استانبول تقلب شده است. متعاقب شکایت این حزب، شورای عالی انتخابات ترکیه دستور تکرار انتخابات شهرداری استانبول در تاریخ ۲۳ ژوئن را صادر کرد. اپوزیسیون اما می‌گوید که هیئت ناظر بر انتخابات از سوی دولت تحت فشار قرار گرفته است و تکرار انتخابات را نشانه‌ای از گسترش استبداد حزب عدالت و توسعه به رهبری اردوغان دانسته است.

وزیر آموزش و پرورش ابلاغ دو فرهنگی را به دلیل #رقص_دانش‌آموزان در مدرسه لغو کرد

محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش ایران در واکنش به ماجرای رقص تعدادی از دانش‌آموزان با یک آهنگ #ساسی_مانکن که در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده و واکنش چهره‌های محافظه‌کار را به همراه داشته، اعلام کرده ابلاغ دو فرهنگی را لغو کرده است. وزیر آموزش و پرورش ایران گفته: «در روزهای اخیر برخی از هجمه‌ها سنگین‌تر شده و صحبت از اسنادی که از آن طرف آب به ما تجویز می‌کند است. در مقابل جامعه فرهنگی در برابر این نسخه‌های پیچیده شده مقاومت می‌کنند و این برای حفظ المان‌های هویتی است. او با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ هزار کلاس درس در قالب یک‌صد و ۱۰ هزار مدرسه در کشور وجود دارد، گفته: «از این میزان کلاس درس ممکن است ۱۰ یا ۵۰ یا ۱۰۰ یا ۲۰۰ مدرسه وجود داشته باشند که یک معلم کارنابلد ناشی غیر واردی یک رفتار نسنجیده هم انجام دهد اما یادمان نرود ۶۰۰ هزار معلمی داریم که بر اساس نظرسنجی‌ها همچنان از بالاترین رتبه سرمایه‌های اجتماعی در کشور برخوردارند و جزء متعهدترین‌، متدین‌ترین و خادم‌ترین اقشار جامعه هستند و مردم بالاترین اعتماد را در بین اقشار مختلف به معلمان دارند.» او با اشاره به اینکه به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش وظیفه دفاع از ۸۰۰ هزار معلم کشور را دارد، گفته در روزهای گذشته حکم اخراج دو نفر را ابلاغ کرده است.

فلاحت‌پیشه: در بدترین سال‌ها به همنوعان افغانستانی بی‌حرمتی نکرده‌ایم

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفته: «همنوعان افغانی بخشی از تاریخ بازسازی ایران بعد از جنگ هستند و ما در بدترین سال‌ها به آنها بی‌حرمتی نکردیم.» حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته: «نگرانی عراقچی درباره سالیانه یک میلیون مهاجر شرق است که از خاک ایران عازم غرب می‌شوند و بیش از این توان جلوگیری از {ورود و خروج} آنها را نداریم.» اخیرا عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه گفته بود اگر آمریکا بخواهد به سیاست‌های تحریمی خود علیه ایران ادامه دهد ممکن است که ما مجبور شویم از «برادران و خواهران افغانی» خود بخواهیم ایران را ترک کنند. عراقچی همچنین در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته از صحبت‌های او سوء‌برداشت شده و اصلا بحث اخراج و بازگرداندن مهاجران افغانستان مطرح نیست.

سخنگوی ستاد مبارزه با #مواد_مخدر: افزایش دسترسی به ماده مخدر گُل در مدرسه‌ها قابل تامل است

سخنگوی ستاد مبارزه با #مواد_مخدر گفته است افزایش دسترسی به ماده مخدر گل به خصوص در مدرسه‌ها قابل تامل است و باید بررسی شود. سعید منتظرالمهدی، سخنگو و معاون پیشگیری، فرهنگی و درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره فعالیت‌های این ستاد برای پیشگیری از #اعتیاد در بین نوجوانان گفته است اولین اولویت در حوزه پیشگیری، مدرسه‌ها هستند: «مدرسه مهم‌ترین رکن در حوزه پیشگیری است و در این زمینه اقدامات بسیاری تاکنون انجام شده است.» منتظرالمهدی در دو ماموریت مهم در مدرسه‌ها خبر داده و گفته است اولین ماموریت افزایش مهارت و آموزش برای مربیان و معلمان است: «همچنین تسریع در فرآیند تاب‌آوری روانی کودکان تا قدرت نه گفتن در مواجهه با مواد مخدر را یاد بگیرند.» او همچنین مساله اصلی را پیشگیری از مواد مخدر به معنی عام دانسته که در زیرمجموعه آن انواع مواد مخدر از جمله گل نیز هست: «متاسفانه یکی از اشکالات اصلی ما عدم آگاهی نسبت به مواد مخدر است و اینکه تصور می‌شود گل یک ماده گیاهی است و اثرات آن زیاد مخرب نیست.» محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش ایران، در روزهای گذشته به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت مصرف مواد مخدر از سوی دانش‌آموزان به اندازه مصرف آنها در جامعه نیست و او «تعمدا از اعلام درصد» اعتیاد و مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان کشور خودداری می‌کند. ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۷ اما مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش ‌و پرورش گفت حدود ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در معرض خطر اعتیاد هستند و برخی از این دانش‌‌آموزان یا تجربه مصرف داشته یا در معرض آن هستند: «همچنین حدود ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان کشور از نظر اعتیاد در مرحله‌ای قرار دارند که پس از تجربه مصرف اولیه به مصرف خود ادامه داده و امروزه نیازمند درمان هستند.»