ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خبررسانی درباره #بورس تهران امنیتی شد

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور غروب دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۹ در حاشیه جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: «موضوع جلسه امروز بازار بورس بود. در جلسه امروز دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی هم در حوزه رسانه هم وجود داشت. بسیاری از کانال‌ها و سایت‌ها با مبنا و ریشه خارجی وجود دارند که با هدف تضعیف بازار سرمایه در این حوزه وارد شده‌اند. مقرر شد برخورد‌های لازم با اینگونه رسانه‌ها اتخاذ شود.» وزیر کشور در ادامه سخنان خود رسانه‌های داخلی را به تشویق مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس ملزم کرد: «امیدوارم رسانه‌های داخلی رسالت رسانه‌ای خود انجام را دهند و در حوزه مدیریت افکار عمومی نقش‌آفرینی کنند. رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی موظف شدند آموزش‌های لازم را به مردم و متقاضیان بازار سرمایه ارائه دهند.» به‌دنبال صعود بی‌سابقه شاخص بورس تهران و تلاش‌ها برای هدایت سرمایه‌های مردم به سمت بازار بورس، مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت در یک تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: «صدا و سیما و رسانه‌ها به مردم توصیه نکنند که اموالشان را برای سرمایه‌گذاری در بورس بفروشند. اگر کسی درآمد اضافی دارد وارد بورس کند نه اینکه اموال را به فروش برساند. چون ممکن است بورس دچار حباب شده و مردم ضرر کنند.»

نیروهای امنیتی خانه #یدالله_موقن، نویسنده و مترجم را #تفتیش کردند

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران خبر داد که مأموران امنیتی جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت خانه یدالله موقن، نویسنده، مترجم و استاد سابق دانشگاه در اصفهان را مورد تفتیش قرار دادند. بر اساس این گزارش، مأموران پس از تفتیش منزل شماری از لوازم شخصی، دست‌نوشته‌ها، کتاب‌ها و کامپیوتر شخصی این نویسنده را با خود بردند. یدالله موقِن، متولد ۱۳۲۷ در اصفهان و مترجم آثار فلسفی است. او آثار نویسندگانی چون ارنست کاسیرر، لووی برول و ماکس وبر را ترجمه کرده است. یدالله موقن پیش از این‌ها در دانشگاه تدریس می‌کرد اما پس از جریان انقلاب فرهنگی در سال‌های نخست انقلاب از دانشگاه اخراج شد.

#سرلشکر_باقری در تماس تلفنی با فرمانده ارتش پاکستان خواهان اقدام برای آزادی مرزبانان ایرانی شد

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در تماس تلفنی ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان با او گفت جمهوری اسلامی انتظار دارد مقامات ارتش پاکستان در جهت آزادی سه نفر از مرزبانان گروگان در دست گروه جیش‌العدل «اقدام قاطع به عمل آورند». باقری همچنین از آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای ارتقاء سطح روابط و نیز ضرورت توسعه اقدامات امنیتی در مرزها خبر داد. ۲۴ مهرماه سال ۱۳۹۷ در منطقه صفر مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان ۱۲ نفر از نیرو‌های بسیجی طرح امنیت و هنگ مرزی ربوده شدند. برخی از این افراد نیرو‌های بسیج طرح امنیت بودند و برخی دیگر از نیرو‌های هنگ مرزی میرجاوه و نیرو‌های اطلاعات سپاه پاسداران. گروه جیش‌العدل با صدور اطلاعیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مسئولیت این حمله را پذیرفت. ۹ نفر از این مرزبانان در دو نوبت آزاد شدند اما هنوز سه نفر از آن‌ها گروگان هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: #شورای_عالی_کار برای بازبینی #دستمزد_۹۹ جلسه تشکیل می‌دهد

رئیس #سازمان_بازرسی_کل_کشور از برگزاری جلسه #شورای_عالی_کار برای «افزایش #حداقل_دستمزد_کارگران و افزایش #حق_مسکن» خبر داد. شورای عالی کار در اواخر فروردین دستمزد سال ۹۹ را به نسبت سال قبل ۲۱ درصد افزایش داد. این تصمیم با مخالفت نمایندگان کارگری رسمی شورا روبرو شد و آن‌ها از امضای توافقنامه خودداری کردند. کانون شوراهای اسلامی سپس اعلام کرد به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کند. این کانون از ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه خواست شخصا به مساله ورود کند. رئیسی نیز به سازمان بازرسی کشور دستور بررسی داد. خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت نوشت حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، اعلام کرده است که درپی گفت‌و‌گو با وزیر کار تصمیم به برگزاری جلسه گرفته شده و نشست شورای عالی کار قرار است هفته جاری برگزار شود. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از ناصر چمنی نماینده «کارگران» در شورای عالی کار گفته است جلسه قرار است روز چهارشنبه برگزار شود و دعوتنامه آن نیز ارسال شده است.

تجمع #بازنشستگان صدا و سیما در تهران با خواست #افزایش_حقوق و بهبود خدمات درمانی

بنا بر اخبار و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، گروهی از کارکنان و #بازنشستگان_صدا_و_سیما روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در محوطه این سازمان در تهران تجمع کردند و خواستار پاسخگویی به مطالبات خود شدند. معترضان که مقابل مسجد بلال در محوطه صدا و سیما تجمع کرده‌اند خواستار پرداخت حقوق معوقه و افزایش حقوق خود شدند و به نحوه ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان این سازمان اعتراض کردند. در یکی از ویدئوها یکی از معترضان که بازنشسته صدا و سیماست، می‌گوید که مرکز بهداشت صدا و سیما تمام تعرفه‌ها را قطع کرده است. او که به بیماری دیابت مبتلاست،‌ روایت می‌کند که مرکز بهداشت صدا و سیما از دادن دارویی که شورای پزشکی برای او تجویز کرده خودداری می‌کند. معترضان همچنین خواستار افزایش حقوق خود متناسب با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری شدند. تصاویری از حضور نیروهای انتظامی و یگان ویژه در نزدیکی تجمع بازنشستگان نیز منتشر شده است.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۶۶۸۵ نفر، مبتلایان ۱۰۹۲۸۶ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر دوشنبه ۲۲ اردیبهشت آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۶۶۸۵ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (یکشنبه) تا ظهر امروز (دوشنبه)، ۱۶۸۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰۹۲۸۶ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۸۷۴۲۲ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۲۷۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

#عربستان_سعودی برای بهبود بودجه دولت مالیات بر #ارزش_افزوده را سه برابر کرد

عربستان سعودی به‌عنوان بخشی از اقدامات ریاضت اقتصادی خود برای حمایت از اقتصاد تحت تأثیر بحران کرونا از ۱۲ خرداد (یکم ژوئن) مالیات بر ارزش افزوده را سه برابر افزایش می‌دهد. خبرگزاری دولتی این کشور اعلام کرد که مالیات بر ارزش افزوده از ۵ درصد تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و هزینه کمک‌های معیشتی نیز از ۱۱ تیر (یکم ژوئیه) به حالت تعلیق در خواهد آمد. این کشور ثروتمند از نفت با تأثیر بیماری کوویدـ۱۹ در سقوط قیمت جهانی انرژی، درآمدهایش کاهش یافته است. محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان سعودی این تصمیمات را «ضروری» خواند و آن را برای ثبات مالی و اقتصادی در میان مدت و دراز مدت مفید خواند. الجدعان گفت: «این اقدامات در ادامه تصمیمات گذشته گرفته شده است تا از تشدید تأثیرات منفی بحران در زمینه‌های مختلف بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی جلوگیری شود.» در سال ۲۰۱۸ کمک هزینه ۱۰۰۰ ریالی (۲۶۷ دلاری - ۲۴۵ یورویی) در ماه برای کارمندان دولت ارائه شد تا در جبران افزایش بار مالی از جمله مالیات بر ارزش افزوده و افزایش بهای بنزین به آن‌ها کمک کند.

در مجلس از عملکرد #وزیر_کشور در اعتراضات #آبان_۹۸ حمایت شد

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ و عملکرد عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در این‌باره حمایت کرد و گفت رحمانی فضلی در جریان این رویداد از حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران و شورای امنیت ملی کشور دستور گرفته بود. ذوالنوری با اشاره به سخنان اخیر علی مطهری، نماینده تهران درباره اعتراضات آبان ۹۸ گفت: «وزارت کشور و شخص وزیر به‌صورت شبانه‌روزی تمام تلاش خود را مصروف داشتند که حادثه‌ای رخ ندهد و اگر حادثه‌ای روی داد کمترین هزینه را داشته باشد.» علی مطهری ۱۶ اردیبهشت در نطق‌ میان‌دستور خود در مجلس وزیر کشور را عامل اصلی رویدادهای آبان‌ماه دانسته و گفته بود او و جمعی از نمایندگان خواهان استیضاح وزیر کشور شده بودند اما علی لاریجانی، رئیس مجلس شرایط کشور را برای این اقدام مناسب ندانست. محمدجواد کولیوند، نماینده کرج در مجلس نیز علیه مطهری و به دفاع از رحمانی فضلی صحبت کرد و گفت: «هیچ گزارش رسمی وزارت کشور را مقصر معرفی نکرده است.» بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل دست‌کم ۳۰۴ نفر، از جمله حداقل ۲۳ کودک در اعتراضات سراسری آبان ۹۸ کشته شدند. خبرگزاری رویترز اما به‌نقل از منابع امنیتی جمهوری اسلامی شمار کشته‌شدگان را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد. بر اساس گزارش‌ها همچنین دست‌کم هفت هزار نفر در جریان این اعتراضات بازداشت و زندانی شدند.

#جشنواره_فیلم_کن تابستان هم برگزار نمی‌شود

مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کن که امید داشتند با مهار بحران همه‌گیری ویروس کرونا در فرانسه بتوانند این جشنواره سینمایی را با تاخیر در تابستان و به صورت حضوری برگزار کنند، از این تصمیم صرف‌نظر کردند. تیری فرمو، دبیر هنری جشنواره کن دوشنبه ۱۱ مه/ ۲۲ ردیبهشت اعلام کرد به جای رونمایی از فهرست فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم کن، تنها اسامی فیلم‌هایی اعلام می‌شود که بخشی از این فهرست بودند و قرار است تا بهار سال آینده در سینماها اکران شوند. بر این فیلم‌ها برچسب کن ۲۰۲۰ زده خواهد شد. فیلم‌هایی که برچسب کن ۲۰۲۰ را دریافت می‌کنند، در جشنواره‌های بین‌المللی چون جشنواره فیلم تورنتو، دوویل، نیویورک، بوسان و لومیر به نمایش درمی‌آیند. به گفته فرمو، قرار است حشنواره فیلم کن و ونیز به طور مشترک فیلم نمایش دهند. روند انتخاب فیلم‌های منتخب برای جشنواره کن سال آینده از پاییز آغاز خواهد شد و برخی از فیلم‌هایی که برای هفتاد و سومین دوره این جشنواره انتخاب شده بودند اما اکران آنها به خاطر کرونا یک سال به تاخیر افتاده است، در جشنواره سال آینده شرکت داده خواهند شد. ازآغاز همه‌گیری ویروس کرونا در فرانسه در کاخ جشنواره فیلم کن گروهی از انسان‌های بی‌خانمان اسکان داده شده‌اند.

پروازهای #هما از #تهران به #آمستردام از سر گرفته شد

هواپیمایی هما صبح دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در اطلاعیه‌ای خبر داد در روزهای پنجشنبه هر هفته پروازهایش به فرودگاه آمستردام در هلند را از سر می‌گیرد. براساس مجوز صادر شده، شهروندان کشور هلند، دارندگان کارت اقامت، ویزای بلند مدت و افرادی که ویزای (MVV) تایپ D دارند، شهروندان اتحادیه اروپا، انگلیس و سوئیس، دپیلمات‌ها، اعضای سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های بشردوستانه و پرسنل نظامی، دیپلمات‌هایی که از وزارت خارجه ایران نامه‌ای مبنی بر آغاز فعالیت در کشور هلند داشته باشند، کادر بهداشت و درمان، پرسنل بخش حمل ونقل کالا و کارگران مرزی، افرادی که به دلایل غیرمترقبه خانوادگی نیاز به سفر داشته باشند و بتوانند مستندات دلایل خود را ارائه نمایند، افرادی که به دلایل فوریتی یا مسائل بشردوستانه نیاز به سفر داشته باشند و بتوانند مستندات مربوطه را ارائه نمایند و مسافران ترانزیت که دارای بلیت تایید شده در همان روز در مسیر دوم باشند می‌توانند به هلند مسافرت کنند. پرواز‌های هما در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه روز‌های پنج‌شنبه هر هفته از فرودگاه خمینی تهران انجام می‌گردد و در ساعت ۱۲ به وقت محلی وارد فرودگاه آمستردام می‌شود و عصر همان روز هم از آمستردام به تهران بازمی‌گردد.