ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#فرهاد_جعفری نویسنده رمان «#کافه_پیانو» به اتهام نشر اکاذیب و حمایت از #دختران_خیابان_انقلاب در مشهد زندانی است و هنوز وکیل ندارد

فرهاد جعفری، نویسنده رمان «کافه پیانو» و یکی از نویسندگان طرفدار محمود احمدی‌نژاد درمشهد بازداشت شده و درحال حاضر در زندان وکیل‌آباد زندانی‌ست. پدر این نویسنده به خبرگزاری ایسنا گفته است: « فرهاد روز ۱۱ خردادماه بازداشت شده است. امروز با او ملاقات داشتم و گفت دلیل بازداشتش حمایت از دختران خیابان انقلاب و نشر اکاذیب عنوان شده است.» به گفته پدر فرهاد جعفری او هنوز وکیل ندارد. فرهاد جعفری شد. در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری از محمود احمدی‌نژاد حمایت کرد. تعدادی از خوانندگان رمان او با نام «کافه پیانو» این کتاب را در اعتراض برای ناشر پس فرستادند. جعفری در سال ۹۲ اعلام کرده بود که آماده است برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود.

دیوان عالی کشور حکم #اعدام ۸ نفر از نیروهای منتسب به #داعش در ایران را تأیید کرد

حجتالاسلام موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد که دیوان عالی کشور حکم اعدام ‌۸ نفر از افرادی که منتسب به گروه «دولت اسلامی» (داعش) هستند و در حمله به مجلس داشتند را تأیید کرده است. به‌گفته او رأی صادره از سوی متهمان مورد اعتراض قرار گرفت و به همین دلیل پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع شد. در حال حاضر حکم اعدام این افراد برای اجرا به واحد اجرای احکام دادسرا ارسال شده است. ۸ متهم پرونده حمله به مجلس در هفت جلسه دادگاه انقلاب محاکمه شدند. حمله به ساختمان مجلس ایران در ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ (۷ ژوئن ۲۰۱۷) رخ داد و در آن ۲۲ نفر، از جمله پنج مهاجم کشته و دست‌کم ۵۲ نفر زخمی شدند.

#موسی_غضنفرآبادی، رئیس #دادگاه_انقلاب_اسلامی: #دیوان_عالی_کشور حکم اعدام ۸ نفر از عوامل #داعش به #تهران را تأیید کرد

موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی اعلام کرد که دیوان عالی کشور حکم اعدام ۸ نفر از عوامل حمله به مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی را تأیید کرده است. ۱۷ خرداد سال گذشته مهاجمان با حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت‌الله خمینی ۱۷ نفر را کشتند. پنج نفر از مهاجمان نیز به طور انتحاری یا در درگیری با ماموران کشته شدند.

آیت‌الله #یوسف_طباطبایی‌نژاد امام جمعه #اصفهان: اگر فردی سه هفته از روی بی‌اعتنایی #نماز_جمعه را ترک کرد باید خانه را روی سرش خراب کرد

آیت‌الله یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در جلسه‌ای که دوشنبه ۲۱ خرداد در ستاد نماز جمعه اردستان برگزار شد گفته است: «روایت داریم اگر فردی سه هفته از روی بی‌اعتنایی نمازجمعه را ترک کرد باید خانه را روی سرش خراب کرد.» طباطبایی‌نژاد برگزاری نماز جمعه را یک امتیاز برای شهرها به حساب آورده و گفته است: «هر شهری باید این امتیاز را به نحو احسنت برگزار کند. حضور در نمازجمعه یک کار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که باید در هر مکان و مجلسی برای آن تبلیغ شود.»

#محمد_شریفی‌مقدم #درویش_گنابادی در اعتراض به تفتیش_عقاید در دادگاه حاضر نشد

وب‌سایت مجذوبان نور، نزدیک به #درویشان_گنابادی گزارش کرد: #محمد_شریفی‌مقدم یکی از درویشانی که صبحگاه یکم اسفند ۹۶ پس از حمله ماموران پلیس و لباس شخصی‌ها به محل سکونت #نورعلی_تابنده دستگیر و زندانی شد، در دادگاه رسیدگی کننده به اتهامات خود حاضر نشد. شریفی‌مقدم گفته است: کیفرخواست صادر شده برای درویشان تفتیش عقاید است و حاضر نیست در این دادگاه از خود دفاع کند. مقام‌های قضایی ایران گفته‌اند که برای ۱۵۰ تن از درویشان گنابادی دستگیر شده حکم محکومیت صادر شده است. تعدادی از دوریشان به زندان طولانی مدت و تبعید محکوم شده‌اند. #محمد_ثلاث هم به اتهام قتل سه مامور پلیس به اعدام محکوم شده است. ثلاث به تازگی در یک فایل صوتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، گفته است: راننده اتوبوسی که سه مامور پلیس را زیر گرفت نبوده، در کلانتری شکنجه شده و اتهام قتل را قبول ندارد.

یک مقام دولتی: #کولبران در معابر غیررسمی کشته می‌شوند، #بیمه_کولبران منتفی است

هیئت دولت جمهوری اسلامی به‌تازگی «ساماندهی #کولبران و بازارچه‌های مرزی» را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه برای خانواده‌های ساکن در فاصله ۲۰ کیلومتری نقطه صفر مرزی استان‌های #کردستان، #کرمانشاه و #آذربایجانغربی و ۵۰ کیلومتری در #سیستان_و_بلوچستان ۷۰۰ هزار تومان ۷۰۰ هزار تخفیف سود بازرگانی در نظر گرفته می‌شود. سقف این تخفیف برای یک خانواده چهار نفره که با مجوز رسمی دولت #کولبری می‌کنند، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است. با این حال کولبران مناطق مرزی #بیمه نخواهند شد. شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ایران گفته است: «کولبری فعالیتی موقت است و یک فعالیت پایدار محسوب نمی‌شود و در حقیقت یک شغل ناپایدار است و امتیازات درنظرگرفته‌شده نیز برای مردم مرزنشین موقت است، بنابراین بحث بیمه برای آنها منتفی است». حیدری همچنین شلیک ماموران مرزبانی به کولبران را هم از اساس «غیرواقعی» دانسته و گفته: «هیچ کولبری در مرزهای رسمی کشته نشده است». او اما تائید کرده که نیروهای مرزبانی در معابر مرزی که «غیررسمی» خوانده، به کولبران شلیک می‌کنند و گفته است: «بی‌تردید کشته‌ و زخمی‌ها در معابر غیررسمی اتفاق می‌افتد».

احمد #شجاعی، رئیس #سازمان_پزشکی_قانونی تجاوز به دختر پنج ساله افغانستانی در #خمینی‌شهر را تأیید کرد

احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی تجاوز به دختر پنج ساله افغانستانی در خمینی‌شهر را تأیید کرد. به گزارش خبرگزاری میزان، احمد خسروی‌وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان از تعیین بازپرس ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده کودک‌آزاری دختر افغانستانی در خمینی‌شهر خبرداده و گفته بود افرادی در این پرونده برای تحقیقات احضار شده‌اند و متهم به تجاوز به این دختربچه پنج ساله هم چهره‌نگاری شده است. شنبه دوازدهم خرداد رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی ایران اعلام کرد که سه مرد یک دختربچه افغانستانی را که مقابل خانه بازی می‌کرده، ربوده و به او تجاوز کرده‌اند. پیکر نیمه‌جان، بهاره دختر خردسال چند ساعت بعد در خرابه‌ای پیدا شده بود. هواگل ابراهیمی، مادر بهاره اما گفته که دختر پنج ساله او برای خرید نان از خانه بیرون رفته بود که فردی او را ربود و به او تجاوز کرد.

نخستین جلسه رسیدگی به شکایت شش وکیل دادگستری علیه #فیلترینگ #تلگرام برگزار شد

اولین جلسه دادرسی شکایت شش وکیل دادگستری از شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه صادرکننده دستور انسداد تلگرام، به‌ دلیل «سلب آزادی شخصی افراد ملت»، صبح روز یکشنبه برگزار شد. در جلسه دادرسی تمام شاکیان و همچنین یک شهروند اصفهانی که در پی #فیلترینگ #تلگرام شغل خود را از دست داده بود حضور داشتند. جواد پارسا، یکی از وکلای شاکی به روزنامه شرق گفته است که این جلسه حدود چهار ساعت طول کشید و تمام شاکیان توضیحات خود را مطرح کردند. تعدادی از شاکیان، لایحه‌هایی را به بازپرس تحویل دادند و دیگران یک هفته برای تحویل لایحه، درخواست وقت - استمهال- کردند. بازپرس شعبه دو دادسرای فرهنگ و رسانه که در این پرونده مورد شکایت واقع شده، در جلسه دادسرای رسیدگی حضور نداشت. به‌گفته پارسا تا این‌جای کار جلسه خوب بوده. او گفت: «شاید جلسه دیگری وجود داشته باشد، شاید هم نه. دو حالت وجود داد؛ یا منع تعقیب صادر می‌شود یا جلب به رسیدگی. اگر منع تعقیب صادر شود، هرکدام از شاکیان حق دارند درخواست تجدیدنظر دهند و ما حتماً این کار را می‌کنیم، اما اگر بازپرس حکم جلب صادر کند، سرپرست دادسرا که نماینده دادستان است باید آن را تأیید کند. اگر بین بازپرس و سرپرست اختلاف به‌‌وجود بیاید، دادگاه عمومی جزائی رفع اختلاف را انجام می‌دهد».

عیسی #کلانتری، رئیس #سازمان_حفاظت_محیط_زیست: هنوز تصمیمی درباره واردات #آب از #ترکیه برای احیای دریاچه #ارومیه گرفته نشده است

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست، دوشنبه ۲۱ خرداد به رسانه‌های داخلی گفته است: «خوشبختانه طبق آخرین آمار و بررسی‌های انجام شده عمق دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل ۲۰ سانتی متر عمیق‌تر شده و به همین جهت موضوع واردات آب از ترکیه برای احیای این دریاچه هم در حد صحبت بود و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.» فرهاد سرخوش مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه ۱۰ اردیبهشت ۹۷ اعلام کرده بود که تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۰. ۷۶ متر است و نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع ۱۳ سانتی‌متر کاهش داشته است.

حسن قاضی‌زاده #هاشمی، #وزیر_بهداشت: #واکسن اچ پی وی بر ضد #زگیل_تناسلی تا در #ایران تولید نشود وارد برنامه ایمن‌سازی کشور نخواهد شد

قرار بود برنامه‌ای درباره واکسن HPV در برنامه «ماه عسل» از برنامه‌های پربیینده شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی مجدداً پخش شود اما با دخالت وزارت بهداشت این برنامه لغو شد. حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در حاشیه مراسمی در تهران گفته است: « طبق دستور آقای رئیس جمهور ما همه واکسن‌ها را باید خودمان تولید کنیم و حتماً فناوری و امکان تولید این واکسن هم در کشورمان وجود دارد. در عین حال اقدامات خوبی هم در زمینه تولید واکسن‌ها انجام شده و یا در حال انجام است، حال چه در انستیتو پاستور و چه در قالب قراردادهای دو جانبه‌ای که با برخی از کشورها منعقد شده است. بنابراین درباره واکسن HPV تا زمانی که آن را در کشور تولید نکنیم، وارد برنامه ایمن‌سازی کشور نخواهیم کرد. در عین حال توصیه می‌کنم که به حاشیه‌ها هم توجهی نداشته باشید.در مورد این واکسن، نباید براساس حاشیه‌ها تصمیم گرفت.» واکسن HPV برای ایمن‌سازی بدن فرد در برابر زگیل تناسلی به کار می‌رود. پس از پخش برنامه ماه عسل، شایعه شده بود که این واکسن سبب ناباروری در زنان و تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود. در ایران دست‌کم یک میلیون نفر به این بیماری مقاربتی مبتلا هستند.

محمد علی #افشانی، شهردار #تهران اعلام کرد که #آلودگی_هوا، #ترافیک و آسیب‌های اجتماعی جزو اولویت‌های #شهرداری_تهران نیست

محمد علی افشانی، شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های داخلی چهار اولویت اصلی شهرداری تهران را برشمرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها)، توسعه خطوط مترو و افزایش تعداد واگن‌ها، مدیریت پسماند و حفظ باغ‌ها و فضای سبز شهری و سرانجام تکمیل پروژه‌های ناتمام شهری. آلودگی هوا، ترافیک و آسیب‌های اجتماعی جزو اولویت‌های شهردار تهران نیست. پیش از این محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از مدیریت مصرف سوخت و مطالبات شهرداری از دولت به عنوان مشکلات شهرداری تهران نام برده بود. برخی از دیگر اعضای شورای شهر تهران از نبود فضای ورزشی و آموزشی کافی هم به عنوان بحران‌های پایتخت یاد کرد‌ه‌اند.

علی #جنتی، مشاور رئیس جمهوری اسلامی: نه #روحانی اهل استعفا دادن است و نه #مجلس می‌تواند به او رأی عدم کفایت دهد

علی جنتی، مشاور رئیس جمهور اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد احتمال استعفای حسن روحانی از ریاست جمهوری اسلامی را رد کرده اما گفت است مخالفان او در مجلس شورای اسلامی بخواهند رأی به عدم کفایت روحانی دهند. جنتی گفته است: «نه روحانی به خاطر فشارهایی که وارد می‌شود اهل استعفا دادن است و نه شرایط به گونه‌ای است که مجلس بخواهد رای به عدم کفایت ایشان بدهد.»