نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#مسرور_بارزانی پسر #مسعود_بارزانی نخست‌وزیر #اقلیم_کردستان عراق شد

مسرور بارزانی پسر مسعود بارزانی با به‌دست آوردن رأی اعتماد پارلمان اقلیم کردستان عراق نخست‌وزیر این اقلیم شد. اجلاس پارلمان اقلیم کردستان عراق سه‌شنبه ۲۱ خرداد / ۱۱ ژوئن در اربیل پایتخت اقلیم کردستان برگزار شد و ۸۷ نماینده از ۹۷ نماینده حاضر در پارلمان به مسرور بارزانی رأی اعتماد دادند. مسرور بارزانی ۵۰ سال سن دارد و جانشین پسرعمویش نچیروان بارزانی می‌شود. او ۳۰ روز مهلت دارد که دولت خود را تشکیل دهد. نچیروان بارزانی در حال حاضر رئیس اقلیم کردستان عراق است. پیش از او مسعود بارزانی، عمویش، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ رئیس اقلیم کردستان بود. مسرور بارزانی ۱۹۸۵ به پیشمرگه‌ها پیوست و سپس در دانشگاه واشنگتن آمریکا در رشته علوم سیاسی تحصیل کرد. او در سال ۱۹۹۹ به عضویت هیئت سیاسی کمیه مرکزی حزب دموکرات کردستان در آمد.

وزیر بهداشت #آلمان: #همجنسگرایی بیماری نیست

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان از حزب دموکرات مسیحی، می خواهد در سال جاری میلادی لایحه‌ای را برای ممنوعیت به اصطلاح تبدیل درمانی همجنسگرایان به جریان اندازد. او در برلین نتایج کمیسیون تخصصی در این زمینه را ارائه داد و گفت همجنسگرایی بیماری نیست و بنابراین نیازی به درمان ندارد. اشپان به دو گزارش پزشکی اشاره کرد که نشان می‌دهند از نظر پزشکی ضروری است و از لحاظ قانونی می‌توان چنین ممنوعیتی را پیشنهاد داد. او در ماه آوریل، یک کمیسیون تخصصی برای بررسی این موضوع تشکیل داد. بوندسرات (شورای فدرال) ـ مجلس نمایندگان ۱۶ ایالت آلمان ـ پیش از این در اواسط ماه مه، از دولت این کشور خواست تا شرایط قانونی را برای ممنوعیت چنین «درمانی» بررسی کند. هدف از به‌اصطلاح تبدیل درمانی همجنسگرایان آن است که همجنسگرایان را به دگرجنسگرایان تبدیل کنند. انجمن جهانی پزشکان این اقدام را «تهدیدی جدی برای سلامتی و حقوق بشر افراد تحت درمان» می‌داند. انجمن لزبین‌ها و همجنسگرایان آلمان از ابتکار وزیر بهداشت استقبال کرده است. این انجمن پیامدهای چنین به اصطلاح «درمانی» را اغلب انزوای اجتماعی و بیماری روانی که می‌تواند منجر به خودکشی همجنسگرایان شود، عنوان کرده است. ینس اشپان خود از معدود سیاستمداران همجنسگرای حزب دموکرات مسیحی آلمان است. این حزب معمولاً نسبت به حقوق همجنسگرایان مواضع محافظه‌کارانه‌ای دارد.

یک #کارگر_ساختمانی در اثر ریزش آوار در #نیشابور مصدوم شد

کارگری که روز ۲۰ خرداد در نیشابور در یک کارگاه ساختمانی مشغول حفاری بود در اثر ریزش آوار مصدوم شد. این #کارگر توسط همکارانش از زیر آوار نجات یافته و توسط ماموران آتش‌نشانی به اورژانس منتقل شده است. سیدمهدی حسینی مدیرعامل آتش نشانی نیشابور گفته است با این که دیواره‌های محل گودبرداری پیش از این نیز ریزش کرده بود اما کارگاه ساختمانی تعطیل نشده بود. کارگران ساختمانی در ایران یکی از پرخطرترین شغل‌های کارگری و ناامن‌ترین محیط‌های کاری را دارند.

تجمع #کارگران #ایرکست_شاونبرگ مقابل #فرمانداری_ماهشهر در اعتراض به #تعویق_مزد

کارگران شرکت «#ایرکست_شاونبرگ» که هفت ماه است حقوق نگرفته‌اند روز دوشنبه ۲۰ خرداد مقابل #فرمانداری_ماهشهر تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان محلی شدند. کارگران گفته‌اند تاخیر در پرداخت دستمزد، آن‌ها و خانواده‌هاشان را با مشکل معیشتی روبرو کرده است. آن‌ها در یک سال اخیر شش بار در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزد و عدم واریز حق بیمه دست به اعتراض زده‌اند و هربار با وعده و وعید مدیران شرکت روبرو شده‌اند. به نوشته «پیام خوزستان»، علی گلمرادی نماینده ماهشهر در جمع کارگران حضور یافته و گفته است پرداخت حقوق کارگران در زمان مقرر در ماهشهر رعایت نمی‌شود. شرکت «ایرکست شاونبرگ» سازنده اسکلت‌های فلزی سنگین است و در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر قرار دارد.

#نتانیاهو: #ظریف دروغ می‌گوید این ایران است که تهدید به نابودی اسرائیل می‌کند

بنیامین #نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، در واکنش به سخنان محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای آلمانی خود هایکو ماس و شتاب در تولید اورانیوم غنی‌شده از سوی ایران گفت: «ظریف دوباره دروغ می‌گوید. این ایران است که هر روز به‌شکل علنی تهدید به نابودی #اسرائیل می‌کند. رژیم ایران به استقرار نظامی در #سوریه ادامه می‌دهد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران برنامه هسته‌ای خود را شتاب می‌بخشد». روز گذشته، محمدجواد #ظریف در نشست خبری مشترک با #هایکو_ماس در تهران در پاسخ به سئوالی در مورد مشکلات موجود در خاورمیانه و نقش احتمالی ایران در این مشکلات گفته بود: «شما باید در مورد این موضوع از رژیمی سئوال کنید که دارای سلاح هسته‌ای است و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر آن در کنار نیروگاه دیمونا می‌ایستد و می‌گوید ایران را نابود خواهیم کرد. آن‌ها باید این سئوالات را پاسخ دهند.» نتانیاهو همچنین گفت: «اسرائیل به ایران اجازه توسعه #سلاح_هسته‌ای را نمی‌دهد، زیرا موجودیت ما را تهدید می‌کند و برای همه جهان خطرناک است». روز گذشته یوکیا آمانو، دبیرکل #آژانس_بین‌المللی_انرژی_اتمی اعلام کرد که ایران به روند غنی‌سازی اورانیوم سرعت بخشیده است.

#یونیسف: از هر ۱۰ #کودک در جهان یک کودک کار می‌کند

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) خواهان اقدامات شدیدتر علیه به‌کار کشیدن #کودکان در جهان شد. #یونیسف در گزارش تازه خود به‌مناسبت روز جهانی مبارزه با #کار_کودکان ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) گفته است تقریباً از هر ۱۰ #کودک در جهان یک کودک کار می‌کند. بر این اساس، ۱۵۲ میلیون کودک دختر و پسر در جهان کار می‌کنند که شرایط کاری ۷۳ میلیون نفر از آن‌ها بد ارزیابی شده است. بیشتر کودکانی که کار می‌کنند در قاره‌های آفریقا (۷۲ میلیون کودک) و آسیا (۶۲ میلیون کودک) به‌سر می‌برند. همچنین ۷۰ درصد کودکانی که کار می‌کنند در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند. یونیسف از دولت‌ها، جامعه مدنی و صاحبان شرکت‌ها خواسته است تا برای مقابله با عوامل ریشه‌ای کار کودکان مانند فقر شدید، فقدان فرصت‌های آموزشی و تبعیض علیه دختران تلاش کنند. با این حال به گفته یونیسف، شمار #کودکان_کار در دهه‌های اخیر به شدت کاهش یافته است و از ۲۴۶ میلیون نفر در سال ۲۰۰۰ به ۱۵۲ میلیون نفر رسیده است.

رئیس #پلیس تهران: حیات شبانه در پایتخت نداریم، در صورت عدم رعایت با صنوف برخورد می‌شود

سردار حسین رحیمی، رئیس #پلیس_تهران گفت به همه صنوف اعلام شده که «زیست شبانه نداریم و صرفاً صنوف تا یک بامداد مجاز به فعالیت‌اند و در صورت مشاهده عدم رعایت این موضوع با صنوف متخلف برخورد قانونی خواهد شد». او افزود صنوف تنها در ماه رمضان اجازه فعالیت تا سحر را دارند و پس از پایان ماه رمضان این امر منتفی است. اداره نظارت بر اماکن عمومی مسئول کنترل این موضوع است.

خبرگزاری #کیودو : #آبه و #ترامپ تلفنی درباره ایران گفت‌وگو کردند

به گزارش خبرگزاری کیودو، آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۱۱ ژوئن/ ۲۲ خرداد در یک گفت‌وگوی تلفنی که ۲۰ دقیقه به درازا کشید درباره ایران با یکدیگر گفت‌وگو کردند. سخنگوی دولت ژاپن به دلیل «حساسیت موضوع» محتوای گفت‌وگوی نخست‌وزیر ژاپن با رئیس جمهوری آمریکا را افشا نکرد. یوشیهیده سوگا سخنگو و دبیر ارشد کابینه دولت ژاپن در جمع خبرنگاران صرفاً به گفتن این نکته بسنده کرد که رهبران دو کشور مسائل منطقه خاورمیانه از جمله تنش آمریکا با ایران را به بحث گذاشته‌اند. به گفته سوگا، نخست‌وزیر ژاپن در این گفت وگو یادآوری کرد که ژاپن با ایران روابط دیرینه‌ای دارد. آبه شینزو چهارشنبه ۱۲ ژوئن/ ۲۳ خرداد به ایران سفر می‌کند. نخست‌وزیر ژاپن با حسن روحانی، رئیس جمهوری و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو می‌کند. این اولین بار بعد از پیروزی انقلاب است که نخست‌وزیر ژاپن به ایران سفر می‌کند.

محمدجواد #ظریف با رئیس #حشد_الشعبی دیدار و گفت‌وگو کرد

پایگاه اینترنتی دفتر اطلاع‌رسانی حشد الشعبی عراق اعلام کرد که محمدجواد #ظریف وزیر امور خارجه ایران روز گذشته، دوشنبه ۲۰ خرداد / ۱۰ ژوئن با #فالح_الفیاض رئیس #حشد_الشعبی در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. براساس بیانیه حشد الشعبی، فالح الفیاض و ظریف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و راه‌های توسعه مناسبات میان دو کشور و نیز تلاش‌های صورت‌گرفته در راستای برقراری امنیت و آخرین اوضاع منطقه، گفت‌وگو کردند. این دیدار همزمان با سفر #هایکو_ماس وزیر خارجه آلمان به تهران انجام شده است. حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) نیروهای شبه‌نظامی عمدتاً شیعه عراقی بالغ بر ۱۵۰۰۰۰ نفر هستند که ایران از آن‌ها حمایت می‌کند. عراق در تلاش است تا شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را تحت کنترل خود درآورد. این شبه‌نظامیان به‌طور رسمی بخشی از نیروهای امنیتی عراق هستند، اما به صورت نیمه‌مستقل فعالیت می‌کنند و در حال توسعه قدرت اقتصادی خود هستند. آمریکا نیز خواهان کنترل بیشتر بر این نیروها در عراق است. پس از سیل اخیر در ایران شماری از نیروهای حشد الشعبی به نام کمک به سیل‌زدگان وارد خاک ایران شدند که با واکنش‌های منفی همراه شد.

#مکزیک #ترامپ را متهم به اظهارات نادرست درباره توافق دو کشور بر سر مسئله #مهاجران کرد

#دونالد_ترامپ رئيس جمهوری آمريکا گفته بود که بخش مهمی از توافق با #مکزيک در مورد مسئله مهاجران انجام شده که به‌زودی منتشر خواهد شد. وزیر امور خارجه مکزیک این اظهارات را تکذیب کرد. مارچلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک گفت تاکنون تنها یک توافق درباره نکاتی که منتشر شده‌اند صورت گرفته است و هیچ توافق پنهانی‌ای میان دو کشور وجود ندارد. ترامپ شامگاه جمعه ۱۷ خرداد / ۷ ژوئن از امضای توافق با دولت مکزیک درباره اتخاذ تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی به آمریکا و معلق شدن تعرفه‌های تجاری تنبیهی علیه این کشور خبر داد. او همچنین روز گذشته (دوشنبه) در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که دو طرف توافق‌های دیگری را هم امضا کرده‌اند که به‌زودی منتشر خواهند شد. براساس توافق‌نامه روز جمعه گذشته، از جمله موافقت شد که مکزیک ۶۰۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی خود را در مرز با گواتمالا مستقر کند تا مانع از ورود مهاجران گریخته از هندوراس، گواتمالا و السالوادور به آمریکا شوند. افزون بر این، مقام‌های آمریکایی می‌توانند از هم‌اکنون کسانی را که در انتظار رسیدگی به پرونده پناهندگی خود هستند، تا زمان تصمیم‌گیری و اعلام نتیجه به مکزیک بازگرداند.