ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#سازمان_هواپیمایی ایران بازخوانی #جعبه_سیاه #هواپیمای_اوکراینی را به بعد از برقراری پروازها موکول کرد

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران پنج‌شنبه ۲۲ خرداد گفت: «پس از برقراری مجدد پرواز‌ها جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی با حضور نمایندگان کشور‌های ذینفع در یکی از کشور‌های اوکراین یا فرانسه بازخوانی می‌شود. درغیر این صورت در کشور دیگر و با حضور نمایندگان این کشورها، جعبه سیاه قرائت خواهد شد.» به‌گفته جعفرزاده قرار بود تیم ایرانی بررسی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی با حضور نمایندگان فرانسه، اوکراین، کانادا و دیگر کشور‌های مرتبط با این سانحه، جعبه سیاه را بازخوانی کنند که موضوع کرونا پیش آمد و پرواز‌ها متوقف شد. رویترز روز پنج‌شنبه به‌نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد که ایران به سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی سازمان ملل گفته است که در صورت توافق با کشورهای درگیر، جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را برای بررسی به فرانسه می‌فرستد. در حالی‌که ایران تاکنون از تحویل جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی سر باز زده است، سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران می‌گوید: «ما مشکلی با بازخوانی جعبه سیاه در کشور دیگر نداریم.» هواپیمای مسافربری اوکراینی با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸، ساعاتی پس از حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق، شش دقیقه پس از بلند شدن از باند فرودگاه «امام خمینی» توسط پدافند موشکی سپاه پاسداران ساقط شد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

#ترامپ حکم جدید تحریم علیه کارمندان #دیوان_کیفری_بین‌المللی را امضا کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه ۲۲ خرداد / ۱۱ ژوئن حکمی را امضا کرد که براساس آن ایالات متحده می‌تواند تحریم‌های تازه‌ای علیه کارمندان دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه اعمال کند. بر این اساس چنانچه مقامات دادگاه لاهه در مورد جنایات جنگی آمریکا در افغانستان علیه سربازان آمریکایی و افسران اطلاعاتی حکمی صادر کنند، تحت مجازات‌های اقتصادی قرار می‌گیرند. همچنین از ورود آن‌ها به آمریکا جلوگیری می‌شود. پرونده جنایات جنگی در افغانستان از سال ۲۰۰۶ باز شد که در این پرونده به غیر از طالبان و نیروهای نظامی دولت افغانستان، ارتش آمریکا نیز متهم به ارتکاب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان شده است. تحقیقات لاهه در مورد جنایات جنگی احتمالی سربازان آمریکایی در افغانستان از سال ۲۰۱۷ ادامه دارد. دونالد ترامپ در واکنش به اتهامات مطرح شده علیه نظامیان آمریکایی، سال گذشته چند مجازات از جمله محدودیت سفر به آمریکا برای کارمندان و قضات دیوان بین‌المللی کیفری وضع کرده بود. آمریکا عضو دیوان کیفری بین‌المللی لاهه نیست، آن را به رسمیت نمی‌شناسد و این دادگاه را به تحقیقات با انگیزه سیاسی متهم می‌کند.

#رئیسی موضوع فساد در #دستگاه_قضائی را کوچک جلوه داد: تنها یک درصد تخلف داریم

در حالی که اکبر طبری، معاون پیشین دفتر اجرایی رئیس قوه قضائیه و همدستانش در حال محاکمه به اتهام «فساد اقتصادی» هستند، ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در دیدار با رؤسای واحدهای قضائی و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان فارس گفت: «تنها یک درصد در مجموعه قضائی کشور تخلف وجود دارد.» او با بیان این‌که «ناسلامتی برای نظام ‌اداری و قضائی تحمل نخواهد شد»، افزود: «اگر امروز پرونده یا پرونده‌های درون‌سازمانی دستگاه قضائی در رسانه‌ها منتشر می‌شود حاوی این نکته است که ناسلامتی در دستگاه قضائی قابل تحمل نیست.» رئیسی در حالی این سخنان را بیان می‌کند و تلاش دارد تا فساد در دستگاه قضائی را کوچک جلوه دهد که اکبر طبری به‌همراه از مسئولان و نزدیکان به دستگاه قضائی از جمله بیژن قاسم‌زاده، مصطفی نیاز آذری، فرهاد مشایخ و رسول دانیال‌زاده، به اتهام رشوه‌خواری‌های کلان و پولشویی در این روزها به‌شکل حضوری و غیابی در حال محاکمه هستند. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در مهرماه ۱۳۸۹، زمانی که فسادهای مالی کلان مدام افشا می‌شدند، خطاب به رسانه‌های ایران گفته بود، پرونده سوءاستفاده‌های مالی کلان به این دلیل که عد‌ه‌ای از این حوادث برای زدن توی سر مسئولان استفاده می‌کنند نباید کش پیدا کند. به‌نظر می‌رسد که ابراهیم رئیسی از همین دستور پیروی می‌کند.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۸۵۸۴ نفر، مبتلایان ۱۸۰۱۵۶ نفر، رعایت موارد بهداشتی به یک چهارم رسیده است

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر پنج‌شنبه ۲۲ خرداد آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۸۵۸۴ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (چهار‌شنبه) تا ظهر امروز (پنج‌شنبه)، ۲۲۳۸ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۸۰۱۵۶ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۱۴۲۶۶۳ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. همچنین استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز و استان‌های کردستان، کرمانشاه، کرمان و هرمزگان نیز در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند. وزارت بهداشت می‌گوید در برخی شهرها رعایت پروتکل‌های بهداشتی به یک چهارم رسیده است.

پرونده دیگری از #خشونت_پلیس آمریکا علیه یک مرد #سیاه‌پوست دوباره بررسی می‌شود

در ایالت واشنگتن آمریکا ، پرونده مانوئل الیس، مرد سیاه‌پوستی که در اوایل ماه مارس در بازداشت پلیس درگذشت قرار است دوباره بررسی شود. جی اینسلی، فرماندار ایالت واشنگتن از حزب دموکرات این خبر را پس از انتشار ویدئویی از وقوع این رویداد که قبلاً ناشناخته بود، اعلام کرد. در این فیلم یک وکیل دادگستری، از چگونگی قتل این مرد ۳۳ ساله هنگام دستگیری در شهر تاکوما خبر می‌دهد که او نیز زیر فشار پلیس چندین بار گفته بود که نمی‌تواند نفس بکشد. این جمله را جورج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی که در عملیات پلیس در مینیاپولیس، به قتل رسید گفته بود. مرگ فلوید اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را برانگیخت. روزنامه واشنگن اگزمینر پیش از این گزارش داده بود که نتیجه کالبد شکافی مانوئل الیس نشان می‌دهد که او بر اثر کمبود اکسیژن و محدودیت‌های فیزیکی در هنگام بازداشت توسط افسران پلیس کشته شده است. الیس دقایقی پس از بازداشت توسط افسران اداره پلیس شهر تاکوما ایالت واشنگتن در روز ۱۳ اسفند ۹۸ / ۳ مارس جان خود را از دست داد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران از احتمال تبادل زندانیان بیشتر میان #ایران و #آمریکا خبر داد

سخنگوی وزارت خارجه ایران از احتمال تبادل زندانیان بیشتر میان ایران و آمریکا خبر داد. سید عباس موسوی پنجشنبه ۲۲ خرداد در مصاحبه با صدا و سیما گفت: «ما قبلا اعلام آمادگی کرده‌ایم که اگر در قالب‌های مختلف بتوانیم گروگان‌های ایرانی در آمریکا را آزاد کنیم و به کشور برگردانیم، این کار را انجام خواهیم داد.» در هفته‌های گذشته مذاکرات پشت پرده در شرایط پیچیده ایران با آمریکا ثمر داد و مایکل وایت، کهنه‌سرباز آمریکایی سرانجام با مجید طاهری و سیروس عسگری مبادله شد. سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه مصاحبه با صدا و سیما گفت: «آنها (آمریکایی‌ها) تعدادی زندانی امنیتی در اینجا دارند، با توجه به حسن نیت برخی کشورها و افراد از جمله سفیر سوئیس، وقتی پیشنهادی برای آزادسازی این افراد آوردند، جمهوری اسلامی از بعد انسان‌دوستانه به این تلاش‌ها توجه کرد و اقداماتی نیز صورت گرفت.» دست‌کم دو شهروند آمریکایی ایرانی‌تبار دیگر در ایران در بازداشت هستند: باقر نمازی و پسرش سیامک. سرنوشت یک آمریکایی دیگر به نام رابرت لوینسون نیز پس از سفر به ایران در سال ۲۰۰۷ میلادی همچنان نامعلوم است. موسوی گفت: «اگر باز هم زمینه باشد که بتوانیم چنین مبادلاتی انجام دهیم و بتوانیم بی‌گناهی شهروندان ایرانی را که به اتهام بی‌اساس دور زندن تحریم‌های غیرقانونی و بی‌پایه و اساس آمریکا در زندان هستند، ثابت کنیم، حتما همه توان دیپلماتیک خود را به کار می گیریم که این عزیزان را آزاد کنیم.»

در آمریکا شمار مبتلایان به #کرونا از دو میلیون نفر گذشت

براساس آماری که دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور آمریکا منتشر کرده است، از آغاز همه‌گیری ویروس جدید کرونا، بیش از دو میلیون نفر در ایالات متحده به این ویروس مبتلا شده‌اند. براین اساس، در حدود شش هفته این تعداد دو برابر شده است. در ۲۹ آوریل ۲۰۲۰، یک میلیون نفر در آمریکا به ویروس کووید۱۹ آلوده شده بودند. تاکنون در سراسر آمریکا نزدیک به ۱۱۳ هزار نفر بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. دانشگاه جان هاپکینز همچنین گفته است که تاکنون ۵۳۴ هزار نفر در ایالات متحده از این بیماری بهبود یافته‌اند.