نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناصر موسوی، بازرس انجمن صنفی معلمان فارس بازداشت شد

ناصر موسوی، بازرس انجمن صنفی معلمان فارس در شیراز توسط اداره اطلاعات شیراز بازداشت شد. به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، از سه روز پیش خبری از ناصر موسوی در دست نبود و شنبه ۲۱ خرداد مشخص شد که او توسط اداره اطلاعات بازداشت شده است. در شیراز موج دستگیری ها و بازداشت فعالان صنفی از تجمع ۱۱ اردیبهشت تا به امروز رو به گسترش بوده است. 

طبق آمار رسمی، ۳۷۷ بیمارستان از ۹۵۴ بیمارستان کشور فرسوده‌اند و وضعیت ایمنی‌شان نامناسب است

بر اساس اطلاعات مرکز ملی آمار ایران در سال ۹۷، حدود ۹۵۴ بیمارستان فعال در کشور وجود دارند که به گفته یحیی ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ۵۰ درصد آنها فرسوده هستند. سید جلیل میرمحمدی یزدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم گفته تمام بیمارستان‌های ساخته شده در قبل از انقلاب اسلامی فرسوده تلقی می‌شوند و بخش زیادی از بیمارستان‌های قدیمی در کلانشهرها قرار دارند. او تمام بیمارستان‌های ساخته شده در قبل از انقلاب و تمام کلینیک‌های درمانی را که عمر آن‌ها ۴۰ سال و بیشتر است، ناایمن خوانده است. به گفته او این اماکن تنها در برابر زلزله نیست که ناایمن تلقی می‌شوند، بلکه زیرساخت‌های دیگر آن‌ها مانند تأسیسات برق، آب، فاضلاب و... نیز دچار مشکل هستند. میرمحمدی گفته علاوه بر اینها بخش قابل توجهی از مراکز درمانی جراحی محدود هم در منازل مسکونی مستقر هستند که به هیچ وجه برای ارائه خدمات درمانی ساخته نشده و ویژگی‌ها و استانداردهای لازم را برای ارائه خدمات درمانی ندارند. با این حال غلامرضا معصومی، استاد سلامت در بلایا و حوادث و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران گفته «قدمت بیمارستان‌ها» شاخصه درستی برای سنجش ایمنی بیمارستان‌ها نیست و ممکن است ساختمانی قدیمی مقاومت بیشتری در برابر حوادث داشته باشد. او همچنین گفته هزینه بررسی سازه‌ای چنان زیاد است که سازمان‌ها زیر بار آن نمی‌روند. در سال ۹۹ کلینیک سینا اطهر در تهران به دلیل ناایمن بودن سقف پارکینگ و اتصال برق کولر دچار انفجار کپسول‌ها و در نتیجه حریق شد که جان ۱۹ نفر را گرفت.