ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سردار پاسدار #حسین_علائی از مدیر عاملی شرکت هواپیمایی #آسمان استعفا داد. سانحه #دنا زمینه‌ساز استعفای او شد اما مقاله سال ۱۳۹۰ او در انتقاد از #خامنه‌ای هم بی‌تأثیر نبود

سردار پاسدار حسین علائی در نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استعفای خود از سمت مدیر عاملی هواپیمایی آسمان را اعلام کرد. اواخر بهمن سال گذشته یک فروند هواپیمای ATR آسمان به قله دنا برخورد کرد و ۶۵ مسافر و خدمه پرواز جان خود را از دست دادند. عملیات جست‌وجو برای یافتن بقایای سرنشینان این هواپیما تا چندی پیش ادامه داشت. در اثر این سانحه هوایی، علائی تحت فشار قرار گرفته بود. حسین علایی ۱۹ دی ۱۳۹۰ مقاله‌ای در روزنامه اطلاعات در بررسی علل سقوط حکومت پهلوی منتشر کرده بود. ۱۲ سردار سپاه به او اعتراض کردند و عده‌ای از بسیجیان هم مقابل خانه او تجمع کردند. گفته شده بود که علایی در این مقاله علی خامنه‌ای را با محمد رضا پهلوی مقایسه کرده است.

توضیح تازه مسئولان درباره #ریزش_معدن_کلاریز: ریزش معدن در کار نبوده، یک سنگ خورده به پای یک #کارگر

مسئولان محلی استان سمنان و مدیرعامل #معادن_زغال‌سنگ_البرز_شرقی حادثه کار ناشی از #ریزش_دیواره_معدن_کلاریز در صبح چهارشنبه ۲۰ تیر را انکار کردند. به گفته این دو، ریزش معدن در کار نبوده بلکه یک سنگ به پای یک کارگر خورده است. سخنان مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان و مدیرعامل شرکت معادن ذغال‌سنگ البرز شرقی پس از آن منتشر شد که رسانه‌های جمهوری اسلامی از جمله ایلنا، خبرگزاری مهر و صدا و سیما از ریزش دیواره معدن خبردادند. صدا و سیما که خبر ریزش معدن را به نقل از پور معظمی رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دامغان منتشر کرده بود در گزارش مجددی با رئیسیان مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان گفتگو کرد. رئیسیان گفت پرتاب سنگ منجر به شکستگی پای یکی از کارگران شده و «خوشبختانه نه معدنی ریزش کرده، نه مشکلی بوجود آمده و تیم‌های بازرسی ایمنی در منطقه حضور دارند و وضعیت بسیار آرام و امن است.» ایلنا هم به نقل از منصور شریف مدیرعامل شرکت معادن ذغال‌سنگ البرز شرقی نوشت یک تکه سنگ به پای یک کارگر پیمانی خورده و او مصدوم و به بیمارستان منتقل شده است. به گفته شریف، معدن زغال سنگ البرز «یکی از متبحرترین تیم‌های امداد و نجات را در معادن خود مستقر کرده است که به سایر شرکت‌ها هم در هنگام حادثه کمک می‌کند.»

#دیوان_عالی با درخواست اعاده دادرسی #سعید_مرتضوی و #حمید_بقایی مخالفت کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دیوان عالی جمهوری اسلامی ایران با درخواست اعاده دادرسی حمید بقایی، معاون سابق محمود احمدی‌نژاد و سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران مخالفت کرده است. حمید بقایی با اتهامات مالی و امنیتی محاکمه به ۱۵ سال زندان محکوم شده. بقایی در آغاز دوران محکومیتش مدتی را به اعتصاب غذا گذارند و یک بار هم برای مرخصی به منزل بازگشت. سعید مرتضوی دادستان وقت تهران و مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی در پرونده جان‌باختگان بازداشتگاه کهریزک و «ورود غیر قانونی به خانه یک نماینده مجلس» به دو سال و نیم زندان محکوم شد. او که متواری بود ۲ اردیبهشت در یکی از شهرهای شمال ایران بازداشت شد. در منزل، در کنار او زنی زندگی می‌کرد که همسرش نبود. طرفداران محمود احمدی‌نژاد می‌گویند قرار دادن نام حمید بقایی در کنار نام سعید مرتضوی «حقه کثیف» قوه قضائیه است. حمید بقایی هنوز به این خبر واکنش نشان نداده.

#عبدالله_المعلمی، نماینده #عربستان سعودی در #سازمان_ملل، ایران را به نقض حریم دریایی این کشور در خلیج فارس و ورود به مناطق ممنوعه نفتی متهم کرد

عبدالله المعلمی، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد با یادداشتی که به عنوان سند سازمان ملل منتشر شده و در اختیار کشورهای عضو قرار گرفته، به نقض مکرر حریم دریایی عربستان توسط قایق‌های ایرانی و «ورود آن‌ها به مناطق ممنوعه نفتی» اعتراض کرده است. نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل در این یادداشت اعلام کرده که نهادهای ذیصلاح عربستان سعودی اقدامات لازم برای جلوگیری از نقض حریم دریایی این کشور را انجام خواهند داد و مسئولیت هرگونه «خسارت احتمالی این تخلف و سوءاستفاده» نیز با جمهوری اسلامی ایران است. بعد از حمله معترضان به سفارتخانه و کنسوگری عربستان در تهران و مشهد در سال ۹۴، عربستان به روابط دیپلماتیک خود با ایران خاتمه داد.

دراثر #ریزش_معدن_سنگ_کلاریز شاهرود دستکم یک #کارگر مصدوم شد

دستکم یک #کارگر در اثر #ریزش_معدن_کلاریز که صبح روز چهارشنبه ۲۰ تیر رخ داد، مصدوم شده است. #ابراهیم_روشنایی کارگر ۳۷ ساله از ناحیه کمر و پا دچار آسیب شده و به بیمارستان ولایت در دامغان انتقال یافته است. ریزش دیواره معدن ساعت یازده صبح به وقت محلی روی داده است. خبرگزاری کار ایران ابتدا نوشته بود شماری از کارگران مصدوم شده‌اند. اما خبرگزاری‌ مهر به نقل از «یک منبع آگاه» نوشت «استنباط کارشناسان» ابتدا این بوده که سه کارگر در زیر آوار مدفون شده‌اند ولی پس از تجسس روشن شده که تنها یک کارگر صدمه دیده است. معدن کلاریز زیرمجموعه شرکت زغال سنگ البرز شرقی در اختیار یک #شرکت_پیمانکار قرار دارد و تعداد کارگران آن به روایت خبرگزاری کار ایران(ایلنا) ۳۰۰ تن، و به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ۱۴۰ نفر است. شرایط ناامن کار در معادن ایران به حوادث کاری زیادی منجر می‌شود. یک نمونه معادن استان مازنداران هستند که به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی معدن این استان، در حدود نیمی از آن‌ها از نظارت و کنترل ایمنی تجهیزات و فضای معدن خبری نیست و این معادن به لحاظ ناایمنی در وضعیت قرمز قرار دارند.

#جبهه_پایداری اعلام کرد #برجام عملاً به پایان رسیده و از #روحانی خواست از مردم عذرخواهی کند

جبهه پایداری – حلقه سیاسی اطراف محمد تقی مصباح یزدی - چهارشنبه ۲۰ تیر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که برجام عملاً به پایان رسیده و حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی می‌بایست از مردم ایران به دلیل حمایت از توافق هسته‌ای عذرخواهی کند. جبهه پایداری در بخشی از این بیانیه نوشته است: «از نظر ملت ايران با بدعهدی صورت گرفته توسط دولت آمريكا، تمام مفاد برجام ملغی بوده و بازگشت به شرايط قبل از برجام و احقاق حقوق و خسارات وارده از محاكم بين‌المللی از دولت آمريكا و هم‌پيمانان ايشان مطالبه‌ ملی است كه از اين پس بايستی دولت محترم و دستگاه ديپلماسی كشور در اولويت قرار دهند.» جبهه پایداری از دولت روحانی خواسته است هرگونه مذاکره با کشورهای اروپایی درباره برجام و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی را متوقف کند. جببه پایداری دولت‌های غربی را متهم کرده که برای کاهش نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی، «محیط امنیتی ایران» را ناامن کرده‌اند. همزمان با انتشار بیانیه جبهه پایداری، علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل به مسکو سفر کرده که پیام علی خامنه‌ای درباره حضور ایران در سوریه را به دست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برساند. نخست‌وزیر اسرائیل هم برای گفت وگو با پوتین درباره حضور نظامی ایران در سوریه به مسکو رفته است.

#قیمت_قبر در #تهران دو برابر شد

کلیات لایحه افزایش هزینه خدمات سازمان بهشت زهرا در شورای شهر تصویب شد. به دلیل آنکه ۹۵ درصد ظرفیت قبور فاز ۲ بهشت‌زهرا به اتمام رسیده هزینه قبور باقی‌مانده فاز ۲ از قطعه ۲۰۰ تا ۲۵۸ به قیمت ۹ میلیون تومان تعیین شده است. به این ترتیب همزمان با افزایش قیمت مسکن به میزان دست‌کم ۶۰ درصد تا اردیبهشت سال جاری، حتی قیمت قبر هم در تهران ۱۰۰ درصد افزایش یافت و دو برابر شد. علاوه بر قیمت قبر، هزینه کفن و دفن هم افزایش یافته است. رضا رشیدپور، مجری صدا و سیما در یک برنامه طنز گفته است: «اصلاً فکر نمی‌کردیم روزی به قیمت قبر بخریم.» در همین برنامه، رشیدپور می‌گوید برخی قبرها در ایران به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

یک #جت_آموزشی نیروی هوایی جمهوری اسلامی در #چابهار سقوط کرد

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی ایرانشهر اعلام کرد که صبح چهارشنبه ۲۰ تیر یک جت جنگی آموزشی نیروی هوایی جمهوی اسلامی ایران در کنارک در منطقه عمومی چابهار سقوط کرد. محمودرضا ناصح با اعلام این خبر به رسانه‌های داخلی گفته است: این حادثه در ساعت ده و ربع صبح امروز به مرکز فوریت‌های پزشکی اعلام و پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. به گفته مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی ایرانشهر در این حادثه دو خلبان ایرانی مجروح شدند که با بالگرد هوانیروز به بیمارستان امام علی چابهار منتقل شدند.

در ایران تولید و فروش #مانتوی_جلوباز ممنوع شد. ۳۰ گشت سه‌ نفره بر واحدهای تولید و عرضه‌ #پوشاک نظارت می‌کنند

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در گفت‌وگو با جام جم آن‌لاین اعلام کرده که تولید و فروش مانتوی جلوباز در ایران ممنوع شده است. به گفته این مقام مسئول هر روز در تهران، ۳۰ گشت سه‌ نفره بر واحدهای تولید و عرضه‌ پوشاک نظارت می‌کنند. در سایت اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک فهرست ۲۰۰ فروشگاه که لباس کاملاً اسلامی می‌فروشند منتشر شده است.

در تصادف #اتوبوس با #تانکر_نفت در #سنندج دست‌کم ۱۳ نفر کشته شدند. استاندار کردستان عزای عمومی اعلام کرد

حدود ساعت ۱۲ شب گذشته یک دستگاه اتوبوس به مقصد تهران، از ترمینال سنندج خارج شده بود که یک تانکر حامل سوخت از پشت به اتوبوس برخورد کرد و اتوبوس دچار حریق شد. رسانه‌های داخلی تعداد کشته‌شدگان این حادثه را ۱۱ نفر اعلام کرده‌اند. یکی از دو راننده اتوبوس که در این حادثه جان سالم به در برده گفته است: اتوبوس برای سوار کردن مسافر پشت یک دستگاه وانت توقف کرد که ناگهان همزمان با برخورد تانکر با اتوبوس، صدای انفجار بلند شد و تانکر و اتوبوس به‌صورت همزمان دچار حریق شدند. استاندار کردستان سه روز عزای عمومی اعلام کرده.

علی اکبر #ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی و بنیامین #نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل همزمان به مسکو سفر می‌کنند. #ولایتی پیام #خامنه‌ای را به پوتین تحویل می‌دهد

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین الملل چهارشنبه ۲۰ تیر، به مسکو سفر می‌کند. خبرگزاری‌های داخلی گزارش داده‌اند که ولایتی پنجشنبه ۲۱ تیر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار می‌کند و پیام خامنه‌ای را به او تحویل می‌دهد. همزمان با سفر ولایتی، چهارشنبه ۲۰ تیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هم به مسکو سفر می‌کند. نتانیاهو یکشنبه گذشته (۱۷ تیر) در نشست کابینه دولت اسرائیل گفته بود به مسکو می‌رود که به اطلاع کرملین برساند که اسرائیل خواهان خروج قطعی ایران از سوریه است. در همان روز اسرائیل به پایگاه «تیفور» محل استقرار نیروهای سپاه قدس در حوالی حمص حمله موشکی کرد. رسانه‌های سوری اما گزارش دادند که سامانه دفاعی این کشور حمله موشکی اسرائیل را دفع کرده است. نتانیاهو بعد از این حمله گفته بود اسرائیل حضور نظامی ایران در سوریه را تحمل نمی‌کند.