ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنجاهمین محموله واکسن کرونا به ایران وارد شد

سه میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا صبح روز شنبه ۲۰ شهریور به ایران وارد شد. خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا گزارش داده است که این محمویه از سبد کوواکس و شامل واکسن سینوفارم تولید چین است. با ورود این محموله، مجموع واردات واکسن کرونا از ۵۰ میلیون دوز عبور کرد. از بهمن ۹۹ تا ۲۰ شهریور سال جاری واکسن کرونا از کشورهای چین، ژاپن، ایتالیا، روسیه، کره جنوبی، ‌اتریش و هند وارد ایران شده است که بیشترین محموله به واکسن سینوفارم از چین اختصاص دارد. ایران قرارداد تامین ۲۰ میلیون واکسن اسپوتنیک وی با روسیه هم در دست دارد که تاکنون کمتر از ۱۰ درصد آن اجرایی شده است. همچنین مقام‌های دولتی در ایران گفته‌اند که مذاکراتی برای خرید و تامین واکسن فایزر تولید آلمان با این کشور انجام داده‌اند.

پرونده سیلی زدن نماینده مجلس به سرباز راهور مختومه اعلام شد

علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس ایران، روز شنبه ۲۰ شهریور ماه از مختومه شدن پرونده درگیری‌اش با سرباز راهور در تهران خبر داده و گفته: «در آن اتفاق به دلیل هُل دادن سرباز راهور به عقب، برای من قرار مجرمیت صادر شد. اگر چه همان زمان برای این رفتار اشتباه از سرباز راهور عذرخواهی کردم اما سرباز مدعی بود که سیلی خورده است. همان موقع از او برای ادعای دروغ و توهین‌اش شکایت کردم و برای سرباز و افسر راهور قرار مجرمیت صادر شد. در نهایت هم با وساطت برخی از دوستان، از شکایت صرف نظر کردم و سرباز راهور نیز شکایت خود را پس گرفت و پرونده مختومه شد.» مختومه شدن این پرونده در حالی است که محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، اوایل بهمن ماه سال گذشته و در روزهای پس از افشای ویدئوی سیلی خوردن سرباز راهور توسط عنابستانی گفته بود: «مستنداتی مبنی بر برخورد فیزیکی نماینده با سرباز پلیس راهور داریم که کاملاً کفایت می‌کند و باید ببینیم مرجع قضایی در این رابطه چه تصمیم‌گیری‌ای خواهد کرد.» حسین اشتری، فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) هم در گفت‌وگو با خبرنگاران از پیگیری موضوع خبر داده بود. در ماه‌های پس از اعلام این خبر، منابع حقوق بشری اما از انتقال تنبیهیِ عابد اکبری ۲۲ ساله، سرباز وظیفه‌ای که مانع عبور اتومبیل عنابستانی از مسیر خط ویژه شده بود، به خشک شویی نیروی انتظامی خبر دادند.

برادر امرالله صالح در پنجشیر به دست طالبان کشته شد

روح‌الله عزیزی صالح، برادر امرالله صالح، معاون اول دولت پیشین افغانستان در پنجشیر اعدام شد. عبدالله صالح، برادرزاده روح‌الله صالح به خبرگزاری رویترز گفت که جنگجویان طالبان عمویش را تیرباران کرده‌اند. او گفت که طالبان اجازه دفن پیکر روح‌الله صالح را نمی‌دهند و گفته‌اند که جنازه‌اش باید بپوسد. امرالله صالح پس از فرار اشرف غنی از کابل و سقوط پایتخت افغانستان به پنجشیر رفت و با همکاری احمد مسعود، جبهه مقاومت ملی را در آنجا پایه گذاشت. او همچنین اعلام کرد که از آنجایی که اشرف غنی از کشور گریخته است او طبق قانون رئیس‌جمهوری موقت افغانستان است. طالبان در روزهای گذشته حملات شدیدی به ولایت پنجشیر انجام داده‌اند و مرکز شهرستان‌ها را به تسخیر خودشان در آورده‌اند. با وجود این گزارش شده است که مقاومت در مناطق خارج از شهرها و نقاط کوهستانی همچنان ادامه دارد. در حالی که نزدیکان خانواده صالح از اعدام برادر امرالله صالح خبر داده‌اند، طالبان گفته که او در درگیری‌ها کشته شده است.

تجمع اعتراضی کارنامه سبزها در تهران وارد هشتمین روز شد

شماری از کارنامه سبزها برای هشتمین روز پیاپی با برگزاری یک تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران، خواستار رسیدگی به مطالبات‌شان شدند. بر پایه اعلام اتحادیه آزاد کارگران ایران، تجمع‌کنندگان که از سال گذشته تاکنون تجمع‌های اعتراضی متعددی را برگزار کرده‌‌اند، خواهان استخدام در آموزش و پرورش هستند. همین منبع در ادامه اعلام کرده جمعی از این تجمع‌کنندگان تحصن‌های شبانه هم دارند و طول شب را نیز در همان محل مقابل وزارتخانه سپری می‌کنند. دارندگان کارنامه سبز که برخی از آنها شرکت کنندگان سال ۹۹ و ۹۸ آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش هستند، در تجمعات خود اعلام کرده‌اند با وجود کسب حد نصاب نمره علمی در این آزمون یاد شده، وزارت آموزش و پرورش با خلف وعده، آنها را از انجام فرآیند مراحل استخدام منع کرده است. روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تیرماه سال گذشته در یک اقدام سوال برانگیز از برخی کارنامه‌ سبزها خواسته بود به‌دلیل عدم امکان بررسی مجدد پرونده برخی از شرکت‌کنندگان در آزمون این وزارت‌خانه، برای سازمان سنجش آموزش کشور، این افراد دوباره برای کسب حد نصاب نمره در آزمون استخدامی شرکت کنند. این اقدام با واکنش‌های اعتراضی از سوی تجمع کنندگان مواجه شد.