ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی #مسعود_کاظمی، روزنامه‌نگار، با #قرار_کفالت

#مسعود_کاظمی، روزنامه‌نگار و سردبیر ماهنامه #صدای_پارسی که روز دوشنبه ۱۴ آبان توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌‌اش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود، امروز یک‌شنبه ۲۰ آبان با #قرار_کفالت آزاد شد. خبرگزاری هرانا این خبر را از قول #شیما_تدریسی، از نزدیکان مسعود کاظمی اعلام کرده و نوشته است که او دقایقی پیش در یادداشتی از آزادی این روزنامه‌نگار خبر داده است. خانم تدریسی در روز بازداشت مسعود کاظمی نوشته بود: «به گفته همسایه‌ها امروز قبل از ظهر چند نفر با ورود به خانه ما مسعود را با خود برده‌اند. از نهاد بازداشت کننده و علت بازداشت بی‌خبریم و لپ‌تاپ‌ها و هارد و فلش و برخی وسایل را برده‌اند.» مسعود کاظمی روز یک‌شنبه ۱۳ آبان‌ در اکانت توییتر خود به انتشار مطالبی در رابطه با #فساد در #وزارت_صنعت پرداخته بود.

روزانه صدها گردشگر و تاجر افغانستانی از طریق زمینی به #ازبکستان می‌روند

روابط دو کشور همسایه #ازبکستان و #افغانستان نزدیک‌تر شده و مقام‌های محلی از افزایش تردد گردشگران و فعالان اقتصادی افغانستان به ازبکستان خبر می‌دهند. نصیر احمد قاسمی، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی ولایت بلخ به پایگاه خبری «پژواک» افغانستان گفته است که برای افغان‌ها جهت مراودات تجاری با ازبکستان تسهیلات بیشتری نسبت به پیش در نظر گرفته شده: «تاجران افغان در گذشته نخست اموال تجارتی خود را از درياى آمو از طریق کشتی انتقال می‌دادند و پس از جاگذاری در ریل آن را صادر مي‌کردند؛ اما اکنون این بارگيری در خاک افغانستان انجام می‌شود.» به گفته او، «بهبود روابط تجارتی با ازبکستان و کشورهای دیگر سبب شده تا افغانستان را از حالت محصور و بسته نجات دهد». #اشرف_غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان ابتدای سال جاری میلادی در سفر خود به ازبکستان ۲۰ توافق‌نامه دوجانبه امضا کرد. منیر فرهاد، سخنگوی والی بلخ نیز به پژواک گفته که پس از امضای این توافق‌ها «هر روز صدها گردش‌گر، تاجر و سرمایه‌دار» بدون هیچ مشکل جدی‌ای از مرز مشترک دو کشور تردد می کنند. گروه جهادی طالبان افغانستان نیز اوایل اوت سال جاری (میانه مرداد) هیأتی به ازبکستان برای مذاکره با رهبران این کشور اعزام کرد. به گفته #طالبان،‌ این مذاکرات درباره «پروژه‌های ملی کنونی و آتی همچون امنیت مسیرهای ریلی و خطوط برق» بود و مسئله «صلح در افغانستان و عقب‌نشینی نیروهای خارجی از آنجا» را نیز دربرگرفت. طالبان که به دنبال سقوط دولت مرکزی در کابل است، عموماً از خرابکاری در زیرساخت‌های حیاتی پرهیز می‌کند. این گروه تلاش کرده است که کشورهای همسایه افغانستان را نیز نگران تهدیدهای امنیتی از سوی خود نکند.

#پرویز_کاظمی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت #محمود_احمدی‌نژاد در بازداشتگاه #اوین

یک منبع مطلع در #قوه_قضاییه از #بازداشت #پرویز_کاظمی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت #محمود_احمدی‌نژاد خبر داده است. خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با اعلام این خبر از قول این منبع آگاه که نامش فاش نشده، نوشته است: «این فرد دو روز پیش به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت و به بازداشتگاه اوین منتقل شده است.» به گزارش ایرنا، کانال حامیان #محمود_احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران نیز روز یک‌شنبه ۲۰ آبان گزارش کرده که آقای کاظمی به اندرزگاه چهار زندان اوین منتقل شده است. کاظمی برای مدتی رئیس هیات مدیره بانک سرمایه بوده است. #غلامحسین_محسنی_اژه‌ای، سخنگوی #قوه_قضاییه نیز روز یک‌شنبه ۲۰ آبان در صد و سی و سومین نشست خبری خود از بازداشت دو مدیر سابق بانک خبر داده و گفته بود برای متهمان این پرونده (صندوق فرهنگیان) کیفرخواست صادر شده و پرونده برای رسیدگی به #دادگاه رفته است. کاظمی عضو هیات امنای #صندوق_ذخیره_فرهنگیان بوده است.

#کارگران #بیمارستان_خمینی_کرج در اعتراض به پرداخت نشدن #دستمزد یکسال گذشته تجمع کردند

شماری از کارگران، پرستاران و کارکنان بیمارستان خمینی کرج یکشنبه ۲۰ آبان برای دومین روز پیاپی در حیاط بیمارستان تجمع کردند. قاسم طاهری نایب رئیس شورای اسلامی کار این بیمارستان «بلاتکلیفی وضعیت بیمارستان» و «۱۲ ماه دستمزد معوق» را علت این تجمع اعلام کرد. او به خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، گفت: «اکنون وضع به جایی رسیده است که یکی از همکاران ما، در نتیجه فقر حاصل از یک سال دریافت نداشتن دستمزد، در خرید داروهای بیماری ریوی‌ و بازپرداخت بدهی‌هایش، دچار مشکل جدی شده و حتی به فکر فروش کلیه‌اش افتاده است». به گفته طاهری، بیمارستان خمینی کرج به دلیل اینکه درآمدی ندارد، غذا بی کیفیت به بیماران بخش دیالیز می‌دهد. مسئولان بیمارستان خمینی کرج چندی پیش گفته بودند که این مرکز درمانی به بخش خصوصی واگذار شده است. مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز نیز این خبر را تائید کرده و بدون بیان جزئیات گفته بود که بیمارستان به یک گروه پزشکی واگذار شده است.

۱۰ سال #حبس و ضبط بیش از ۲۰۰ هزار #دلار از اموال یکی از کارمندان #وزارت_امور‌_خارجه به اتهام #جاسوسی

سخنگوی #قوه_قضاییه در نشست خبری روز یک‌شنبه ۲۰ آبان ماه خود از قطعی شدن حکم صادر شده برای یک کارمند #وزارت_امور_خارجه به اتهام #جاسوسی خبر داد: «حکم فردی که به جاسوسی متهم بود و حکمش در دادگاه بدوی صادر شده بود، اکنون قطعی شده است.» #غلامحسین_محسنی_اژه‌ای این فرد را #کمال_امیربیگ (علی بیگ)، کارمند وزارت امور خارجه معرفی کرد و گفت او به ۱۰ سال حبس و ضبط بیش از ۲۰۰ هزار دلار از اموالش محکوم شده است.

سخنگوی #قوه_قضاییه: رییس سابق #بانک_مرکزی همچنان #ممنوع‌الخروج است

سخنگوی #قوه_قضاییه عصر روز یک‌شنبه ۲۰ آبان در صد و سی ‌و سومین نشست خبری خود از ادامه ممنوع‌الخروجی #ولی‌الله_سیف، رییس سابق #بانک_مرکزی خبر داد. #غلامحسین_محسنی_اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اتهام احتمالی سیف و اینکه سه نفر از مدیران زمان او بازداشت شده‌اند، گفت در این مورد دو پرونده یا به عبارتی سه پرونده تشکیل شده است: «یک پرونده شکایت از شرکت تعاونی اعتباری و سمن‌ها است و گزارشی از سوی مجلس آمده در مورد رییس بانک‌ مرکزی که در مرحله رسیدگی است. یک پرونده در خصوص توزیع خارج از مقررات اسکناس تشکیل شده است که دو مدیرکلان مجموعه تحت تعقیب بودند. در این پرونده برای ۵ نفر #کیفرخواست صادر شده است. یک مدیرکل بانک مرکزی هم به اتهام مالی دستگیر شده و چند نفر هم احضار شده‌اند و سیف هم همچنان ممنوع‌الخروج است.»

یک جوان ۲۰ ساله در برابر #وزارت_کار #خودسوزی کرد

یک جوان ۲۰ ساله در برابر ساختمان #وزارت_کار در تهران خودسوزی کرد. عباس کرمی، فرمانده یگان‌های حفاظت اماکن #پلیس_تهران یکشنبه ۲۰ آبان درباره خودسوزی این مرد جوان گفت: «ساعت ۹ صبح روز جاری عوامل انتظامی یگان حفاظت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ضلع شمالی ساختمان وزارتخانه واقع در خیابان نیایش مشاهده کردند جوانی حدودا بیست ساله با یک دستگاه خودرو تیبا سفید رنگ در محل حاضر و در یک اقدام غیر منتظره با استفاده از یک بطری بنزین اقدام به خودسوزی نمود که سریعا عوامل انتظامی وارد عمل شدند و برای پیشگیری از صدمات بیشتر حریق را اطفا کردند.» او پس از حادثه به بیمارستان منتقل شده است. به ادعای کرمی، تحقیقات اولیه دلیل این خودسوزی را اختلاف خانوادگی اعلام کرده‌اند. هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نشده است.

#خشونت_علیه_حیوانات: برای متهمان به کشتن «بی‌رحمانه و وحشیانه» یک سگ در #رشت پرونده قضائی تشکیل شد

#اصغر_خودکار، رئیس اداره حفاظت #محیط_زیست شهرستان #رشت به خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که سه تن در رابطه با کشتن «بی‌رحمانه و وحشیانه» یک سگ در بخش «لشت نشاء» شهرستان رشت بازداشت شدند. به گفته او، متهم اصلی همراه با دو تن دیگر «یک قلاده سگ را در انبار واحد برنجکوبی به دار آویخته و با چوب دستی مورد ضرب و شتم قرار داده بود.» به گزارش ایسنا، اداره محیط زیست رشت در همکاری با یک گروه مردم‌نهاد محیط زیستی و اداره حراست کل موفق به شناسایی متهمان شده‌اند. خودکار گفته است که متخلفان «بر اساس احکام صادره قرآنی به مرجع قضایی معرفی شدند.» کارشناسان مقررات دفاع از حقوق حیوانات در ایران را کافی نمی‌دانند. فرهاد دبیری، مشاور ارشد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آبان گذشته از تلاش این سازمان برای ارائه لایحه منع حیوان‌آزاری به مجلس خبر داده بود. همزمان کشتار صدها سگ‌ در خوزستان نیز در روزهای اخیر خبرساز شده است.