ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنازه بنیانگذار #کلاه‌سفیدها در نزدیکی خانه‌اش در استانبول ترکیه یافت شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، دوشنبه ۱۱ نوامبر/ ۲۰ آبان جیمز گوستاف ادوارد موسوریر بنیانگذار گروه «کلاه سفیدها» در نزدیکی خانه‌اش در استانبول ترکیه یافت شد. هنوز نحوه درگذشت او مشخص نشده است. برخی خبرهای تأیید نشده حاکی از آن است که موسوریر از بالای بام سقوط کرده است. می‌دی رسکیو بنیادی است ثبت‌شده در هلند با دفترهایی در آمستردام و استانبول که کلاه‌سفیدها را با منابع مالی دولت‌های غربی حمایت می‌کند. به گزارش رویترز می‌دی رسکیو درباره درگذشت بنیانگذار کلاه‌سفیدها سکوت کرد. یک روز پیش از درگذشت غیرمنتظره مورسیر، بشار اسد کلاه سفیدها را به همدستی و تبانی با القاعده متهم کرده بود.

افتتاح #ستاد_انتخابات کشور برای #انتخابات_یازدهمین_دوره_مجلس شورای اسلامی

عبدالرضا رحمانی‌ فضلی، وزیر کشور دوشنبه ۲۰ آبان به صورت رسمی ستاد انتخابات کشور جهت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را افتتاح کرد. رحمانی‌فضلی در کنفرانس خبری مراسم افتتاحیه ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که ثبت‌نام کاندیداها از دهم آذر آغاز خواهد شد و وعده «انتخاباتی باشکوه، سالم، در محیطی امن و با مشارکت بالا و محوریت قانون» را داد. به گفته رحمانی فضلی، ۲۰ دستگاه اجرایی در حوزه اجرای انتخابات، و شورای نگهبان در حوزه نظارت، به ستاد انتخابات کمک خواهند کرد. وزیر کشور جمهوری اسلامی انتخابات را «نماد مقاومت و استقامت مردم در مقابل فشار و زورآزمایی دشمن» دانست و گفت: «تلاش می‌کنیم تا این زمینه را فراهم کنیم که انتخابات با مشارکت پررنگ‌تر مردم برگزار شود». با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس، بار دیگر دغدغه حاکمیت و جناح‌های سیاسی شرکت‌کننده در انتخابات برای افزایش مشارکت هرچه بیبشتر مردم بالا گرفته است. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

اعضای ستاد مرکزی #انتخابات شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه #اصلاح‌طلبان انتخاب شدند

اعضای ستاد مرکزی انتخابات شورای جبهه اصلاحات یک‌شنبه ۱۹ آبان طی بیست و سومین نشست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با رأی اعضای آن انتخاب شدند. در این رأی‌گیری، حسین مرعشی، حسن رسولی، شهین‌دخت مولاوردی، علی باقری و علی شکوری‌راد به عنوان اعضای حقیقی ستاد مرکزی انتخابات شورای عالی جبهه اصلاحات برگزیده شدند. در جلسه یک‌شنبه، با اشاره به تصویب کلیات طرح «سرا» (سامانه رأی‌سنجی اصلاح‌طلبان)، اعلام شد که کمیته راهبردی شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان پس از جمع‌بندی نظرات اعضای شورای عالی و «نخبگان» درباره این طرح و اعمال اصلاحات لازم، طرح نهایی را برای تصویب جزئیات آن آماده خواهد کرد و مجدداً در شورای عالی سیاست‌گذاری بررسی می‌کنند. شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بیست و دومین نشست خود که یک‌شنبه ۱۲ آبان برگزار شد، طرح «سرا» را به منظور گامی جدید در راستای انتخاب دموکراتیک‌تر، شفاف‌تر و کاراتر برای گزینش کاندیدهای جبهه اصلاح‌طلبان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس، با هدف بهره‌گیری از بدنه اجتماعی این جناح به تصویب رساند. در روزهای گذشته انتقادها و تردیدهای زیادی درباره سامانه «سرا» پس از تصویب آن مطرح شد. غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران در اولین واکنش به طرح «سرا» در توییترش نوشت: «بدنه اجتماعی اصلاحات از پایین به بالا شکل می‌گیرد، نه از بالا به پایین.». اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی نیز گفته بود «سرا رهایی بخش اصلاح‌طلبان از وضعیت موجود» نخواهد بود و شائبه «فامیل بازی» در آن وجود دارد. انتخابات بازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اسفند ۹۸ برگزار می شود.

#ترکیه استرداد #داعشی‌های_زندانی را آغاز کرد

شبکه تی‌آرتی ترکیه خبر داد که این کشور استرداد اعضای گروه «دولت اسلامی» (داعش) را آغاز کرده است. اسماعیل چاتاکلی، سخنگوی وزارت کشور ترکیه در این‌باره اعلام کرد که یکی از اعضای آمریکایی داعش پس از اتمام امور اداری، از ترکیه خارج شد. چاتاکلی افزود: «برنامه سفر هفت تروریست آلمانی نیز تنظیم شده است و روز پنج‌شنبه (۲۳ آبان / ۱۴ نوامبر) از کشور خارج خواهند شد. یک تروریست دانمارکی نیز پس از انجام امور قضائی، به کشورش مسترد خواهد شد». سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه جمعه ۱۷ آبان / ۸ نوامبر اعلام کرد که از هفته آینده اعضای بازداشت‌شده داعش که دارای تابعیت کشورهای دیگر هستند به کشورهایشان مسترد خواهند شد. او خطاب به کشورهای غربی گفته بود: «حتی اگر اعضای سازمان تروریستی را از حق شهروندی‌شان محروم کنید، باز هم به کشورتان می‌فرستیم. ببینیم که حساب کارهایتان را به چه شکلی به شهروندان خودتان پس خواهید داد. ما هتل داعشی‌ها نیستیم». آلمان، استرالیا، بلژیک، کانادا، هلند، فرانسه و سوییس در سال ۲۰۱۵ قوانینی را تصویب کردند که به موجب آن امکان سلب تابعیت از آن دسته از اتباع کشورهای‌شان که به داعش ملحق شده‌اند، وجود دارد. تنها ۱۹۰۰ داعشی که در زندان‌های شمال سوریه به سر می‌بردند و اکنون در اختیار ترکیه قرار دارند از تابعیت فرانسه برخوردارند. شمار داعشی‌های زندانی با تابعیت کشورهای اروپایی پنج هزار نفر تخمین زده می‌شود.

#فدریکا_موگرینی: #کاهش_تعهدات_برجامی ایران در نشست وزیران امور خارجه #اتحادیه_اروپا بررسی می‌شود

#فدریکا_موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که گام‌های جمهوری اسلامی ایران در کاهش تعهدات برجامی در نشست امروز دوشنبه ۲۰ آبان / ۱۱ نوامبر وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. ایران به تازگی گام چهارم کاهش تعهداتش به توافق هسته‌ای را برداشت و به سانتریفیوژهای نصب‌شده در تأسیسات زیرزمینی فردو گازدهی کرد. بر اساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران متعهد شده بود از این مرکز برای تولید رادیو ایزوتوپ‌های پایدار استفاده کند و در آن غنی‌سازی اورانیوم انجام نشود. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنج‌شنبه ۱۶ آبان / ۷ نوامبر در بیانیه‌ای گام چهارم ایران در کاهش تعهدات برجامی را تأیید کرد و گفت این اقدام مقدمات قبل از عملیات غنی‌سازی است. موگرینی همچنین موضوع اصلی نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا را امنیت خلیج فارس دانست و گفت موضع اتحادیه اروپا در این‌باره کاهش تنش‌ها خواهد بود.

#کاخ_سفید اقدامات ایران در #عراق را محکوم کرد و خواهان انتخابات زودهنگام در عراق شد

کاخ سفید یکشنبه ۱۹ آبان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تحولات عراق ابراز نگرانی کرد و خواهان توقف خشونت‌ها در این کشور شد. در این بیانیه از نقش ایران در رویدادهای عراق انتقاد شده و آمده است: «عراقی‌ها این موضوع را که رژیم ایران منابع‌شان را می‌خشکاند و از گروه‌های مسلح و متحدان سیاسی خود برای متوقف کردن ابراز نظر مسالمت‌آمیز استفاده می‌کند، تحمل نخواهند کرد.» در این بیانیه از دولت عراق خواسته‌شده که از خشونت‌ها علیه معترضان دست بکشد و به وعده برهم صالح، رئیس‌جمهوری این کشور برای اصلاحات قانون انتخابات عمل کند، و «انتخابات زودهنگام برگزار کند». ایران اتهام دخالت در عراق را رد کرده است. در همین حال، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، آمریکا و برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس را به سازماندهی اعتراضات در عراق متهم کرده است. اعتراضات در عراق علیه بیکاری و فساد گسترده و همچنین خدمات نابه‌سامان دولتی در زمینه برق و آب از ۹ مهر / یکم اکتبر آغاز شد و همچنان ادامه دارد. از آن زمان تاکنون دست‌کم ۳۱۹ نفر در ناآرامی‌های چندین شهر عراق کشته شده‌اند.

انتقاد #سرلشکر_باقری از سخنان #حسن_روحانی: #مبارزه_با_فساد به مذاق برخی‌ها خوش نیامده

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دوشنبه ۲۰ آبان تلویحاً به سخنان حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران پاسخ داد و گفت: «مبارزه با فساد در ایام اخیر، هرچند به مذاق برخی‌ها خوش نیامده در پیش گرفته شده است». حسن روحانی روز گذشته، یکشنبه ۱۹ آبان در یزد از قوه قضائیه انتقاد کرد که با «فسادهای میلیاردی» برخورد نمی‌کند. او از قوه قضائیه خواست تا «مبارزه با فساد میلیارد دلاری را به مردم توضیح دهد». روحانی همچنین از دادستان‌ها خواست در برخورد با فساد «نترستند» و «به این جناح و آن جناح نگاه نکنند». غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه بلافاصله به سخنان روحانی واکنش نشان داد و این سخنان را «مایه تعجب» خواند و گفت: «چگونه یک مقام مسئول آن هم مسئولی دارای تحصیلات حقوقی» در یک سخنرانی عمومی چنین سخنانی را بیان می‌کند. اسماعیلی افزود قوه قضائیه «مصمم به مبارزه با فساد» است و «با شعار و سخنرانی و دو قطبی‌سازی بی‌جهت میدان مبارزه با فساد را خالی نمی‌کند». برخی از نمایندگان مجلس مخالف دولت نیز با اشاره به محکومیت حسین فریدون، برادر حسن روحانی، سخنان رئیس‌جمهوری را «فرافکنی» دانستند. حسین فریدون به اتهام فساد اقتصادی به پنج سال زندان محکوم شده است.

#وزیر_نفت: میدان نفتی کشف شده ۵۳ میلیارد بشکه نفت خام دارد

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در یک اقدام تبلیغی میدان نفتی کشف شده در ایران را نام‌آوران نامید. به گفته زنگنه میدان نام‌آوران در وسعت ۲۴۰۰ کیلومتر عمق ۳۱۰۰ متر و با ضخامت نفت ۸۰ متر به اندازه ۵۳ میلیارد بشکه نفت خام دارد. بیژن نامدار زنگنه دوشنبه ۲۰ آبان گفت احتمال گسترش این میدان به سمت جنوب غربی و شرقی نیز وجود دارد. به گفته وزیر نفت با تکنولوژی فعلی ذخیره بازیافت، ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون بشکه به ظرفیت تولید نفت ایران اضافه می‌شود. مخزن نام‌آوران دومین مخزن بزرگ نفتی کشف شده بعد از آسماری گچساران است. روز گذشته (یکشنبه) حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در سخنانی در یزد برای نخستین بار از کشف این میدان نفتی بزگ در ایران خبر داد.

#اعتراضات_شیلی که با اعتراض علیه افزایش قیمت بلیط متروی #سانتیاگو آغاز شد، به #رفراندوم تغییر #قانون_اساسی انجامید

اعتراضات شیلی که با اعتراض علیه افزایش قیمت بلیط متروی سانتیاگو آغاز شد، به رفراندوم تغییر قانون اساسی کشور انجامید. دولت سباستیان پینی‌یرا صبح دوشنبه ۱۱ نوامبر/ ۲۰ آبان اعلام کرد که مهم‌ترین خواسته معترضان را اجابت می‌کند و همه‌پرسی تغییر قانون اساسی را برگزار می‌کند. در شیلی ۳۰ درصد از ثروت در اختیار فقط یک درصد از مردم قرار دارد. پینی‌یرا خود جزو ثروتمندترین اشخاص در این کشور است. شیلی از سال ۲۰۱۰ تاکنون به عنوان دومین کشور آمریکای جنوبی، عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است. بر اساس آماری که سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد شیلی در میان اعضای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی از بالاترین میزان نابرابری اجتماعی رنج می‌برد.