ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#کارگران خطوط ابنیه فنی #راه‌آهن در چند شهر دست به اعتصاب و تجمع زدند

کارگران خطوط ابنیه فنی #راه‌آهن ایران شاغل در شرکت #تراورس دور جدیدی از #اعتصاب و اعتراض نسبت به تعویق پرداخت دست‌مزدها، نپرداختن حق بیمه، عدم #امنیت_شغلی و شرایط نامناسب کار را آغاز کرده‌اند. کارگران این شرکت روز چهارشنبه ۲۱ ابان در چند شهر مختلف دست به تجمع و اعتصاب زدند. به گزارش کانال رسمی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن، کارگران ناحیه خراسان امروز مقابل دادستانی تجمع کردند. در لرستان کارگران برای به تجمع در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۱ و ۲۲ آبان فراخوان دادند. پرسنل شرکت تراورس شاغل در متروی خط ۵ تهران نیز چهارشنبه دومین روز اعتصاب خود را با خواست پرداخت چهار ماه حقوق معوق و شش ماه حق بیمه برگزار کردند. کارگران راه آهن زاگرس نیز دست از کار کشیدند. کارگران راه آهن شمال ۲ از فراخوان اعتصاب پشتیبانی کرده‌اند. کارگران راه آهن ورامین به کارفرما هشدار دادند در صورتی که حقوق معوقه و حق بیمه‌ی آن‌ها تا آخر آبان پرداخت نشود، جلوی حرکت قطارها را سد خواهند کرد. کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن در مهرماه نیز با خواست‌های مشابه در آذربایجان، سرخس، ورامین، لرستان و زاگرس اعتصاب و تجمع کرده بودند. کارفرما در واکنش به اعتصاب کارگران گفته بود دولت بدهی خود به شرکت‌های پیمانکار را نمی‌پردازد و به جای آن اوراق مشارکت واگذار کرده که با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد کشور خریداری ندارند. بخش نگهداری از خطوط ریلی راه‌آهن از حدود پنج سال پیش به چند شرکت پیمانکار عمده واگذار شده که شرکت تراورس بزرگ‌ترین آن‌هاست. کارگران می‌گویند مشکل عمومی هزاران کارگری که تحت پوشش این پیمانکاران کار می‌کنند، عدم امنیت شغلی، نبود پزشک و اورژانس در همه واحدها، نداشتن لباس کار، ماسک استاندارد، دستکش، کفش و چکمه، پایین بودن حقوق و مزایا و تعویق در پرداخت دستمزدها است.

کارگران اخراجی #هفت_تپه به کار بازگشتند

۱۵ کارگر اخراجی #نیشکر_هفت‌تپه که از سه هفته پیش به دستور مدیریت از ورود به شرکت منع شده بودند، با حمایت و همبستگی همکاران خود روز چهارشنبه ۲۱ آبان به سر کار بازگشتند. چهار تن از این کارگران پیش از ممنوع‌الورود شدن به شرکت، با حکم دادگستری شوش دستگیر و زندانی شده بودند. کارگران نیشکر هفت‌تپه در خرداد سال جاری اعتصاب ۷۲ روزه‌ای را با خواسته‌های بازگشت به کار فعالان کارگری اخراجی از جمله اسماعیل بخشی و محمد خنیفر، پرداخت مطالبات معوقه و لغو خصوصی‌سازی شرکت ترتیب دادند. کارگران خواستار خلع ید مدیر عامل شرکت، امید اسدبیگی هستند که متهم به اختلاس یک و نیم میلیارد دلار است. حامیان مدیر عامل نیشکر هفت‌تپه در استان خوزستان و تهران مانع برکناری او هستند و برای کارگران پرونده‌سازی می‌کنند. در یک ماه اخیر کارگران نیشکر هفت‌تپه در حمایت از چهار همکار زندانی‌ خود و پس از آزادی آن‌ها، با خواست بازگشت به کار ۱۵ کارگر اخراجی اعتصاب و در محوطه کارخانه راهپیمایی کرده‌اند. به نوشته‌ی کانال‌های تلگرامی فعالان کارگری نیشکر هفت‌تپه، کارگران در بخش‌های مختلف کارخانه با نصب پیام‌های تبریک در تابلو اعلانات، شادی خود را از بازگشت به کار همکاران اخراجی‌شان بیان کرده‌اند. خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) هم با انتشار اطلاعیه روابط عمومی نیشکر هفت‌تپه، اعلام کرده است آزادی کارگران مشروط است. در بیانیه آمده است با وساطت امام جمعه، شورای تامین استان خوزستان و پیگیری اداره کار: «مدیریت محترم شرکت با بازگشت به کار کارگران ذی ربط از تاریخ ۹۹/۰۸/۲۱ با عنایت به ضرورت رعایت کلیه شئونات و انضباط کاری به صورت مشروط موافقت نموده است».

یک نماینده مجلس: نمی‌توان روی کار آمدن بایدن را فرصتی برای سرعت بخشیدن به صادرات نفت ایران در بازار جهانی دانست

هادی بیگی‌نژاد، نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی، بازگشت سریع صادرات نفت ایران به بازار جهانی در دوران ریاست جمهوری جو بایدن را چندان ممکن ندانست. به گفته این عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، تفاوتی میان رویکرد اتحادیه اروپا و آمریکا در قبال ایران وجود ندارد: «راهبرد هر دو آن‌ها یکی است چراکه ترامپ، بایدن و اتحادیه اروپا هر سه بر این عقیده‌اند که ایران باید فعالیت هسته‌ای، موشکی و نفتی خود را محدود کند. این عقیده و راهبرد آن‌ها نشان از تلاش برای گرفتن امتیاز بیشتر از ایران بدون دادن امتیازی است، بنابراین نمی‌توان تکیه بایدن بر صندلی ریاست‌جمهوری آمریکا را فرصتی برای سرعت بخشیدن به صادرات نفت ایران در بازار جهانی دانست.» هادی بیگی‌نژاد همچنین به علت تحریم‌های بین‌المللی امکان افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ خارجی همچون توتال در حوزه‌های نفتی و گازی ایران را غیرمحتمل دانست: «تقریباً از زمان تحریم‌ ایران توسط کلینتون سرمایه‌گذاری جدی در ایران صورت نگرفته، بنابراین با توجه به بار روانی تحریم‌ها علیه ایران بعید است شرکت‌های بزرگ نفتی حاضر به سرمایه‌گذاری در کشور شوند مگر آنکه ایران راهبرد جدیدی را اتخاذ کند.» بیگی‌نژاد تأکید کرد که بازگشت ایران به بازارهای جهانی به قبل از تحریم‌ها و مانند یک دهه پیش امکان‌پذیر نیست و عامل آن را عدم تغییر راهبرد آمریکا عنوان کرد.

۸۰ درصد آمریکایی‌ها #جو_بایدن را پیروز انتخابات می‌دانند

در حالی‌که دونالد ترامپ همچنان در برابر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مقاومت می‌کند، در یک نظرسنجی تازه بیشتر آمریکایی‌ها جو بایدن را به‌عنوان رئیس جمهوری آینده ایالات متحده شناخته‌اند. نظرسنجی مؤسسه ایپسوس برای خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد که ۷۹ درصد آمریکایی‌ها معتقدند بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر پیروز شد. ۱۳ درصد دیگر گفته‌اند که نتیجه انتخابات هنوز روشن نیست. حدود پنج درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز گفته‌اند نمی‌دانند چه کسی برنده شده است و سه درصد نیز تصور می‌کنند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی، دوره دوم ریاست جمهوری خود را در پیش خواهد گرفت. این بررسی همچنین نشان می‌دهد که ۷۲ درصد شهروندان ایالات متحده معتقدند بازنده انتخابات باید شکست را بپذیرد. ۶۰ درصد معتقدند اگر دوره ترامپ در ۲۰ ژانویه پایان یابد، تغییر مسالمت‌آمیز قدرت اتفاق می‌افتد. در مورد ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات، ۷۰ درصد آمریکایی‌ها - از جمله ۸۳ درصد دموکرات‌ها و ۵۹ درصد جمهوری‌خواهان – گفته‌اند که به ناظران محلی انتخابات اعتماد دارند و معتقدند آن‌ها «کار خود را صادقانه انجام می‌دهند». به‌گزارش رویترز، در این نظرسنجی با یک‌هزار و ۳۶۳ بزرگسال مصاحبه شده و مصاحبه با ۴۶۹ نفر از آن‌ها بعد از ظهر شنبه، زمانی که پیروزی بایدن قطعی شد، صورت گرفته است. ترامپ هنوز پیروزی بایدن را نپذیرفته است. او حتی یک هفته پس از انتخابات نیز اصرار دارد در اعلام نتایج تقلب شده است اما هنوز مدرکی برای اثبات این ادعا ارائه نکرده است. ترامپ در این‌باره چندین شکایت کرده است که برخی از آن‌ها رد شده‌اند.