نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخست وزیر #عراق: از #آمریکا تقاضا کردیم از #تحریم #ایران معاف شویم

خبرگزاری رویترز غروب سه‌شنبه 20 آذر/ 11 دسامبر گزارش داد که عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق قصد دارد برای گفت‌وگو پیرامون معافیت عراق از تحریم نفتی و مالی ایران، هیأتی را به واشنگتن اعزام کند. هدف هیأت عراقی از این گفت‌وگوها این است که موافقت واشنگتن برای تداوم واردات گاز و برق عراق از ایران را به دست بیاورد. نخست‌وزیر عراق در جمع خبرنگاران گفته است: «طرف آمریکایی با دولت عراق برای یافتن راه حلی، همکاری تنگاتنگی دارد. گاز با موضوع بسیار مهمی مرتبط است: با برق.»

#مهمانداران #ایران_ایر در اعتراض به کم بودن #دستمزد و شرایط کاری مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا سه‌شنبه ۲۰ آذر، #مهمانداران شرکت هواپیمایی #ایران_ایر، در اعتراض به پائین بودن دستمزدها مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند. آنها گفتند که درخواست چندباره‌اشان برای بهبود وضعیت شغلی از سوی مدیران شرکت ایران ایر نادیده گرفته شده و اخیرا یک میلیون تومان از دستمزد ماهانه‌شان کم شده است. براساس این گزارش جمعی از مهمانداران برای گفت‌وگو در باره مشکلات کارکنان به اداره حراست وزارت راه و شهرسازی دعوت شدند. در باره جزئیات این مذاکره تا به حال خبری منتشر نشده است. شمار مهمانداران ایران ایر ۷۶۶ تن گزارش شده که در مقایسه با سایر کارکنان عملیات پرواز دریافتی کمتری دارند.

#وزارت_امور_اقتصادی_و_دارایی: #خزانه دولت هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان برای هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر #صدا_و_سیما پرداخت کرد

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که سازمان صدا و سیما به دلیل «هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر» اعتباری برابر با هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان به صورت مستقیم از خزانه دولت دریافت کرده است. فهرستی از هزینه‌های احتناب‌ناپذیر صدا و سیمای جمهوری اسلامی که از نهادهای نظارتی است، منتشر نشده است. این پرداخت جدا از پرداخت‌هایی است که صدا و سیما برای شورای نظارت و همچنین ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و کمک به برنامه‌های سلامت و خبرگزاری سلامت دریافت می‌کند. سالانه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان‌های اجرایی کشور به صداوسیما پرداخت می‌شود. این رقم علاوه بر بودجه ۱۶۰۰میلیارد تومانی است که دولت به رسانه رهبر پرداخت می‌کند. در بودجه سال ۹۷، بودجه صدا و سیما ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. آمار وزارت امور اقتصادی و دارایی از «هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر» صدا و سیما در شرایطی در رسانه‌های داخلی منتشر شده که دولت لایحه بودجه ۹۸ را به مجلس تقدیم کرده است.

سفر #ترزا_می به #لاهه و #برلین با امید تجدید نظر اتحادیه #اروپا در شرایط #برگزیت

دولت بریتانیا رأی‌گیری درباره توافق نخست‌وزیر با اتحادیه اروپا برای خروج بریتانیا در مجلس عوام را به تعویق انداخته است. ترزا می‌سه‌شنبه ۱۱ دسامبر در لاهه با مارک روته، نخست‌وزیر هلند دیدار و گفت وگو کرد و سپس برای دیدار و گفت‌وگو با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان عازم برلین شد. نخست‌وزیر بریتانیا قصد دارد در این گفت‌وگوها رهبران اتحادیه اروپا را متقاعد کند که در شرایط برگزیت تجدید نظر کنند. پنجشنبه و جمعه هفته جاری رهبران کشورهای اتحادیه اروپا برای تصمیم‌گیری پیرامون جزئیات حقوقی برگزیت تشکیل جلسه می‌دهند. ترزا می‌در چارچوب مذاکرات برگزیت با اتحادیه اروپا به این توافق دست یافته بود که در مرزهای ایرلند شمالی با ایرلند جنوبی هیچگونه کنترلی اعمال نشود. ایرلند شمالی بخشی از بریتانیا و ایرلند جنوبی جزو اتحادیه اروپاست. دونالد توسک، رئیس شورای اروپا پیش از این اعلام کرده بود که اروپا در شرایط برگزیت به هیچ‌وجه تجدید نظر نمی‌کند. ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا نیز گفته است که توافق موجود درباره شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قابل تجدید نظر نیست. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر اعلام کرده که منتظر بازگشت ترزا می‌از سفرش به هلند و آلمان خواهد ماند. چنانچه نخست‌وزیر بریتانیا با دست خالی به لندن بازگردد، حزب کارگر قصد دارد طرح عدم اعتماد به دولت را تقدیم مجلس عوام کند. با تصویب این طرح، دولت ترزا می‌ ساقط می‌شود.

وزیر خارجه #ترکیه: با #سازمان_ملل درباره پرونده #خاشقجی وارد گفت‌وگو شده‌ایم

مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه سه‌شنبه ۱۱ دسامبر/ ۲۰ آذر اعلام کرد که ترکیه در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که ۲ اکتبر سال جاری در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید با سازمان ملل متحد وارد گفت‌وگو شده است. چاوش‌اغلو در یک نشست خبری در آنکارا گفت: «درخواست‌های متعددی برای انجام تحقیق بین‌المللی دریافت کرده‌ایم و در این مورد گفت‌وگوی خود را با سازمان ملل ادامه می‌دهیم. انتظار ما در اصل این است که برای هیچ‌ یک از این کارها لازم نباشد و عربستان سعودی برای پیدا شدن افراد مسئول همکاری کند.»

ضرغامی: تلگرام با دستور روحانی فیلتر شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی می‌گوید فیلترینگ اول تلگرام با دستور حسن روحانی انجام شده است: «در اغتشاشات دی ماه ۹۶ که بخش زیادی از هماهنگی‌های آن در تلگرام انجام شد، شورای امنیت ملی در جلسه‌ای که رئیس‌جمهور هم حضور داشت این مسئله را مورد بررسی قرار داد و تلگرام با دستور رئیس‌جمهور فیلتر شد. مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی مطالبی گفتند و از دولت خواستند برای مصالح ملی پیام رسان داخلی راه اندازی شود». او در مورد این پیام‌رسان‌ها گفت: «از وزیر ارتباطات خواستم سراغ این پیام رسان‌ها رفته و مشکلات آنها را برطرف کند. بعید می‌دانم (اقدامی انجام شود). آقای روحانی خیلی به این مباحث ورود نمی‌کند. آذری جهرمی به عنوان یک فرد حزب‌اللهی می‌تواند این کار را انجام دهد که هنوز هم دیر نشده، اگر همه پیام‌رسان‌های خارجی هم باشند، باز هم به پیام‌رسان داخلی نیاز است». ضرغامی همچنین در اظهارنظری جالب‌توجه در مورد حضورش در فضای مجازی گفت: «توییتر فضای نخبگانی دارد و من بعد از اینکه دیدم همه مسئولین و حتی افرادی از جبهه مقابل در آن حضور دارند، احساس وظیفه کردم تا در این فضا حضور پیدا کنم. اما ظاهراً توییتر فیلتر است و باید این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد».

رئیس قوه قضاییه: رهبر انقلاب اعتراضات فرانسه را پیش‌بینی کرده بود

بر اساس گزارش روزنامه قانون صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، در جلسه مسئولان عالی قضایی به جنبش اعتراضی «جلیقه‌زردها» اشاره کرد و گفت که رهبر ایران قبلا این جنبش را پیش‌بینی کرده‌است:« رهبر معظم انقلاب سال‌ها قبل پیش بینی کرده بودند که موج بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی ساکن نخواهد ماند و به اروپا نیز سرایت خواهد کرد. امروز با توجه به اعتراضاتی که در قلب اروپا شاهد آن هستیم، می‌بینیم که پیش بینی مقام معظم رهبری در حال تحقق است و سرنوشت محتوم بی عدالتی ناشی از سرمایه داری لجام گسیخته، اعتراضاتی است که گریبان حامیان ظلم به مستضعفان را می‌گیرد». او رهبران اروپا را به «خویشتنداری» دعوت کرد و گفت: « این اعترضات و برخوردها اگر در جایی غیر از یک کشور غربی بود، تا کنون پای سازمان ملل و وزارت خارجه کشورهای مختلف به میان آمده بود و همه فریاد حمایت از مردم سر می‌دادند، اما اکنون که حدود ۴ هفته از این اعتراضات در فرانسه می‌گذرد، شاهد بایکوت اخبار این رویدادها از سوی اختاپوس رسانه‌ای غرب و سکوت نهادهای بین المللی در قبال برخورد خشن هزاران پلیس مجهز به خودروهای زرهی با معترضان هستیم. در اعتراضات دی ماه سال گذشته در ایران که به‌دنبال مطالبات برحق عده ای، متأسفانه برخی با سوء استفاده از فضای ملتهب، به دنبال موج سواری بودند و آشوب بپا کردند، مسئولان همین کشورهای غربی و از جمله فرانسه غوغا به پا کردند و مدام ابراز نگرانی می‌کردند».

حسن روحانی پس از نشست سران سه‌قوه: #بودجه۹۸ طبق نظر رهبر اصلاح خواهد شد

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران پس از نشست هماهنگی سران قوا گفت که دراین جلسه نکات مورد نظر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی برای اصلاح بودجه ۹۸ بررسی شده است. روحانی در مورد این نشست که با عنوان جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی برگزار شد، گفت: «جلسه امروز عمدتاً مربوط به مسائل اقتصادی کشور بود و راجع به مسائل سیاسی و منطقه‌ای هم بحث‌هایی داشتیم». به‌گفته او مسئله ادامه روند فروش نفت، و اولویت دادن به ایجاد اشتغال و تامین کالاهای اساسی، در کنار اصلاح لایحه بودجه ۹۸ طبق نظر رهبر جمهوری اسلامی، از مهمترین موضوعات این جلسه بوده‌اند. او درباره اصلاح بودجه توضیح داد: «در مورد اقتصاد در هفته‌های گذشته چهارچوبی را تنظیم کرده بودیم که این چهارچوب به یک نحوی مسئله بودجه سال آینده را در بر می‌گرفت. مقام معظم رهبری رهنمودی را دادند که بر مبنای آن رهنمود جلسه‌ای داشتیم که این سیاست را چگونه عملیاتی کنیم. جلسات دیگری هم ظرف این هفته خواهیم داشت و تا هفته آینده نکاتی که مورد نظر مقام معظم رهبری است نهایی خواهیم کرد. ممکن است بر مبنای این نظر مواردی هم برای بودجه سال آینده اصلاحاتی لازم باشد که انجام دهیم». روحانی به جزئیات موارد مورد نظر علی خامنه‌ای اشاره نکرد و مشخص نیست این موارد چه بخش‌هایی از لایحه بودجه ۹۸ را دربر می‌گیرند.

سفارت #ایران در #افغانستان اعلام کرد مهمات کشف شده در #غزنی را در اختیار #طالبان قرار نداده

در ولایت غزنی افغانستان مقداری مهمات کشف شده است. برخی مقامات محلی ادعا کرده‌اند که این مهمات را سفارت جمهوری اسلامی ایران در اختیار طالبان قرار داده. سفارت ایران در افغانستان دوشنبه ۲۰ آذر با انتشار بیانیه‌ای این اتهام را تکذیب کرده است. در این بیانیه گفته شده: «در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان در بهترین وضعیت از روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود می‌باشند و نباید اجازه داد در روند رو به رشد مناسبات فی مابین دولت‌های دوست هیچ‌گونه خللی ایجاد شود. سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل مراتب ناخرسندی خود را در این خصوص با مراجع رسمی ذیربط در میان گذاشته و مجدانه پیگیر دریافت مستندات روشن در این رابطه شده است.» تابستان سال جاری طالبان به غزنی حمله‌ای سنگین کردند و این شهر تاریخی را به مدت یک هفته در تصرف خود درآوردند. مردم غزنی که محاصره شده بودند، برای مدتی از آب و غذای کافی محروم ماندند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی #مجلس: بخش بزرگی از عوامل حمله #چابهار دستگیر شده‌اند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۲۰ آذر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که «بخش اعظمی از عوامل حادثه تروریستی چابهار شناسایی و دستگیر شدند و قطعاً به مجازات می‌رسند.» ۱۵ آذر یک عامل انتحاری خود را در نزدیکی ستاد فرماندهی انتظامی چابهار منفجر کرد. این حمله تروریستی دست‌کم ۲۹ کشته و زخمی بر جای گذاشت. گروه «انصار الفرقان» مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه به ایسنا گفت هدف از این حمله ناامن نشان دادن این منطقه بود. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد که روند توسعه فعلی این منطقه بر اساس روال خود پیش می‌رود و مسئولان فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

سرپرست جدید معاونت #امور_فضای_مجازی #دادستانی کل ایران: #اینستاگرام باید مسدود شود

سرپرست جدید معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا ادعا کرد که بسیاری از علما و اساتید دانشگاه و دانشجویان خواهان فیلترینگ اینستاگرام هستند. جواد جاویدنیا گفت: «من به عنوان مسئول نظام اسلامی بر صندلی خود تکیه داده‌ام و می‌بینم که چه فجایعی در این شبکه در حال وقوع است و اقدامی که می‌توانم انجام دهم را انجام ندهم و به جای وظایف شرعی و قانونی ملاحظات سیاسی را بهانه کنم آیا خداوند متعال و شهدا از من خواهند پذیرفت؟» این مقام مسئول گفته است علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بارها «وضعیت نامطلوب» اینستاگرام به عنوان «قتلگاه جوانان» را یادآوری کرده. جاویدنیا گفته است: «آیا من با ادعای ولایتمداری و سرباز ولایت بودن رواست که بی تفاوت باشم و بهانه‌های مختلف بیاورم؟» سرپرست جدید معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل ایران اعلام کرده که قوه قضائیه بنا دارد «محکم و استوار پیگیر اجرای قانون» در این زمینه‌ها باشد.

سرپرست استانداری #تهران: در #استان_تهران ۱۵ میلیون نفر یارانه می‌گیرند

شکرالله حسن‌بیگی، سرپرست استانداری تهران سه‌شنبه ۲۰ آذر در همایش آموزش بخشداران با انتقاد از نحوه اجرایی شدن مفاد قانون هدفمندی یارانه‌ها گفته است: «در تهران حدود ۱۵ میلیون نفر یارانه‌بگیر ماهیانه در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی از دولت می‌گیرند.» این مقام مسئول پیشنهاد داده که با توجه به بودجه سالانه استان تهران برای کارهای عمرانی که حدوداً ۲۳۰ میلیارد تومان است، یارانه ساکنان استان تهران خرج تکمیل پروژه‌های عمرانی شود.