ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطالبات #رانندگان اخراجی #شرکت_حمل_و_نقل_آبادان پس از شش سال پرداخت نشده است

رانندگان اخراجی شرکت حمل و نقل آبادان شنبه ۲۲ آبان در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان مقابل ساختمان این شرکت در تهران تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری دولتی کار (ایلنا)، حدود ۸۰ تا ۹۰ راننده این شرکت که از سال ۱۳۹۱ به بهانه اتمام قرارداد اخراج شدند، هنوز مطالبات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند. این رانندگان برای احقاق حقوق خود به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی غرب تهران هم شکایت کرده‌اند، اما هیئت حل اختلاف اداره کار تنها به شمار محدودی از این شکایت‌ها رسیدگی و رای نهایی صادر کرده است. شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مالک عمده سهام شرکت حمل و نقل آبادان است. به گفته رانندگان، این شرکت حمل و نقل با هیچ یک از راننده‌ها قرارداد قانونی که در آن میزان دستمزد و مزایا به صورت مشخص نوشته شده باشد، امضاء نکرده و رانندگان در دوره ۲۰ تا ۲۵ سال اشتغال، تنها حق ماموریت دریافت کرده‌اند. رانندگان شرکت حمل و نقل آبادان پیش از این نیز با تجمع مقابل اداره کار تهران خواستار پرداخت مطالبات مزدی و رسیدگی به شکایت خود شده بودند.

محمد واعظی عضو #اتاق_بازرگانی_ایران: اگر #تحریم‌ها برداشته شوند، صادرکنندگان ایرانی بازهم درگیر مشکلات داخلی‌اند

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) محمد واعظی عضو اتاق بازرگانی ایران گفت که مشکلات بازرگانان ایرانی به تحریم‌ها محدود نمی‌شود و با وجود اینکه تحریم مشکل اصلی صادرات کشور است و چالش‌هایی چون برای حمل و نقل، تعهد ارزی (پیمان‌سپاری) و دریافت پول ایجاد کرده است، آن‌ها با مشکلات داخلی بسیاری درگیرند. واعظی به نبود طرح و برنامه‌ریزی برای صادرات، تولید و تهیه نشدن به موقع کالا، مداومت و ثبات نداشتن در ارائه محصول یا خدمات، آشنایی نداشتن با بازارهای هدف، تولید بی‌کیفیت و ابزارهای نامناسب برای بازاریابی، تبلیغات و وصول مطالبات به عنوان مهم‌ترین مشکلات داخلی صادرات اشاره کرد: «به طور مثال برای صادرات سفال لاله‌جین همدان به فرانسه نمی‌توانیم به خریدار تضمین بدهیم که هر هفته چه مقدار کالا می‌توانیم تحویل بدهیم. عمده‌ترین دلیل شکست ما در صادرات به روسیه نیز همین موضوع بود. روس‌ها نیاز شدیدی به برخی محصولات کشاورزی داشتند و ما نیز به مقدار کافی این محصولات را تولید می‌کردیم اما نمی‌توانستیم یک برنامه دقیق صادراتی به آنها ارائه دهیم همین امر سبب شد که تاجران روس به رغم میل باطنی خود دوباره به سمت ترکیه بروند. در زمانی که قطر با کشورهای عربی دچار مشکل شد آنها حاضر شدند به ازای هر تن مرغ ۸۰ سنت هزینه حمل و نقل بدهند اما باز ما نتوانستیم این نیاز آنها را تامین کنیم و ارزش افزوده فراوانی را از دست دادیم».

#کارگران_شهرداری #شادگان و #آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن #دستمزد تجمع کردند

#کارگران_شهرداری #شادگان و #آبادان در استان خوزستان شنبه ۲۲ دی یک‌بار دیگر در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهایشان مقابل ساختمان شهرداری این دو شهر تجمع کردند. در شادگان کارگران معترض یک بنر همراه خود داشتند که بیانگر اعتراض آنها به «بی‌تفاوتی اداره کار شهرستان نسبت به حقوق و مزایای کارگران شهرداری شادگان» بود. کارگران شهرداری شادگان طی ماه‌های گذشته بارها در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهایشان تجمع کردند. به گفته کارگران، شهرداری دستمزد هشت ماه گذشته کارگران را پرداخت نکرده و آنها برای تامین معیشت‌شان به ناچار به «مشاغل کاذب» روی آوردند. آنها آبان امسال در اعتراض به این وضعیت به اهواز رفتند و مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند. در آبادان هم کارگران شهرداری در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه دستمزد مقابل ساختمان مرکزی شهرداری تجمع کردند. این کارگران به صورت قراردادی و به واسطه پیمانکار نیروی انسانی در شهرداری آبادان مشغول به کار هستند. مسئولان شهرداری آبادان پیمانکار را مسئول عدم پرداخت دستمزد سه ماه گذشته کارگران دانسته و گفته‌اند: «به دلیل پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی امکان پرداخت به موقع مزد کارگران را ندارند».

سه #کولبر در مناطق مرزی #بانه و #ارومیه هدف شلیک #نیروهای_مرزبانی قرار گرفتند و زخمی شدند

یک #کولبر در مناطق مرزی #ارومیه و دو #کولبر دیگر در مرزهای #بانه هدف شلیک نیروهای مرزبانی قرار گرفتند و زخمی شدند. مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان گزارش کرده است که کولبری به نام عقیل ابراهیمی ۲۶ ساله، از اهالی مرگور ارومیه در حالی که راهی ارتفاعات مرزی چل‌مر‌شهیدان بوده، در جریان تیراندازی نیروهای مرزبانی از ناحیه‌ پا زخمی شده است. بر اساس این گزارش، ابراهیمی در میان جمعی از کولبران به ظن «حمل کالای قاچاق» و بدون اخطار قبلی هدف شلیک مستقیم قرار گرفته. او برای رسیدگی پزشکی به بیمارستانی در ارومیه منتقل شده است. در موردی دیگر جمعی از کولبران روز ۲۰ دی‌ ماه در نقطه‌ صفر مرزی بانه هدف شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی قرار گرفتند. در نتیجه‌ این تیراندازی یک کولبر به نام هدایت محمدی ۳۵ ساله از اهالی بخش آرمرده و ساکن شهر بانه به شدت زخمی شده است. روز چهارشنبه ۱۹ دی ‌ماه نیز یک کولبر به نام «حسن رسولی» ۴۰ ساله در منطقه‌ مرزی بانه هدف تیراندازی قرار گرفته و زخمی شده است. بر اساس گزارش سالانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۹۶، ۴۶ کولبر در تیراندازی نیروهای انتظامی و مرزبانی کشته و ۵۸ نفر زخمی شده‌اند. در این آمار عمدتا تلفات انسانی در مناطق کردنشین گزارش شده است.

ظهور پدیده #تجردگرایی: ۱۳ میلیون و ۳۲ هزار #مجرد و ۲۲۰ هزار #مجرد_قطعی در ایران

علی اکبر محزون، مدیرکل دفتر جمعیت نیروی کار مرکز آمار ایران گفته طبق آمارها «پدیده‌های نوظهوری چون تجردگرایی» در خانواده‌های ایرانی در حال شکل‌گیری‌اند. به‌گفته او براساس آخرین سرشماری، ۹ میلیون و ۷۶۹ هزار نفر از جمعیت ایران در «سن متعارف ازدواج» و «هرگز ازدواج نکرده» هستند و یک میلیون و ۸۱۰ هزار نفر از سن متعارف ازدواج عبور کرده‌اند اما هنوز به سن «تجرد قطعی» نرسیده‌اند. او در توضیح این مطلب گفته: «به افرادی که از سن تجرد قطعی عبور کرده باشند، مجردان قطعی می گویند و تعداد آنها در کل کشور ۲۲۰ هزار نفر است. ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مجرد هرگز ازدواج نکرده در کشور داریم که با احتساب افراد بدون همسر در اثر فوت یا طلاق، جمعیت مجردان ایران به رقم ۱۳ میلیون و ۳۲ هزار می‌رسد». منظور از تجرد قطعی، نسبت درصد کسانی است که تا ۵۰ سالگی ازدواج نکرده‌اند و فرض بر این قرار می‌گیرد که دیگر ازدواج نخواهند کرد. این شاخص به لحاظ تأثیری که می‌تواند بر زاد و ولد و باروری بگذارد در آمار بسیار حائز اهمیت است. علی اکبر محزون درباره سن متعارف ازدواج در ایران نیز گفته: «طی چند دهه گذشته سن ازدواج آقایان از ۲۴ به ۲۸ سال و برای خانم‌ها از ۱۹ به ۲۳ سال رسیده است. ضمن اینکه این آمار در شهرهای مختلف و حتی در شمال و مرکز و جنوب کلانشهری مانند تهران کاملاً متفاوت است. بخشی از دلیل افزایش سن ازدواج تحولات اجتماعی است و بخشی هم به سیاست گذاری‌ها برمی‌گردد.» او همچنین می‌گوید خانواده‌های ایرانی نیز در حال تغییر شکل از خانواده‌های گسترده چند نسلی به «خانوار هسته‌ای» هستند.

بهزیستی: «آسایشگاه #کهریزک» آماده تغییر کاربری به «مرکز سروش» برای نگهداری از #معتادان متجاهر است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) داریوش بیات نژاد مدیرکل بهزیستی استان تهران گفته است که عمده ایرادات فیزیکی مرکز کهریزک برای تغییر کاربری به «مرکز نگهداری از معتادان متجاهر» از سوی نیروی انتظامی برطرف شده است. اصطلاح متجاهر در قانون در مورد معتادانی به‌کار می‌رود که عمدا و به انگیزه نشان‌دادن کار خود و جلب‌توجه، در منظر عموم اقدام به مصرف موادمخدر می‌کنند. بیات نژاد اعلام کرده که برای ظرفیت ۶۰۰ نفره این مرکز به ۳ پزشک متخصص برای سه شیفت کاری، ۴ روانشناس، ۳ پزشک مسئول فنی، ۳ پرستار و ۱۲ مددیار اعتیاد نیاز است اما نیروی انتظامی تاکنون تنها یک پزشک و یک مدیر فنی را برای کادر متخصصان و پرسنل به بهزیستی معرفی کرده است. او گفته است که صدور مجوز این مرکز که از این پس با نام «سروش» خوانده خواهد شد، منوط به تامین این کادر توسط نیروی انتظامی ست. تبدیل آسایشگاه کهریزک به مرکز نگهداری از معتادان متجاهر و بی‌خانمان به پیشنهاد دادستانی تهران انجام می‌شود. پیش‌تر رئیس شورای شهرستان ری این اقدام را عاملی در جهت سرریز آسیب‌های اجتماعی تهران به ری دانسته بود.

پروانه سلحشوری: ممنوعیت #ورود_زنان_به_وزرشگاه‌ها رفع می‌شود

پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از رفع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها خبر داد و گفت به‌دلیل مهیا شدن زیرساخت‌ها و همچنین علاقه‌مندی خانواده‌ها این مشکل «در آینده‌ای نه چندان دور» برطرف می‌شود. او در این‌باره گفت: «در روزهای نخست که بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها در فراکسیون زنان مطرح شد، با مخالفت‌های زیادی مواجه شد اما به تدریج حساسیت‌ها در رابطه با این موضوع کاهش پیدا کرد. با ورود خانواده‌ها برای مشاهده چند مسابقه مشخص شد نه تنها هیچ‌گونه اتفاق خاصی نمی‌افتد بلکه فضای ورزشگاه‌ها هم نشاط آور می‌شود». سلحشوری به صحبت‌های وزیر ورزش در مورد برطرف شدن مشکلات زیرساخت‌ها و لزوم تغییر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: «این صحبت‌ها نشان می‌دهد که خبرهای خوبی در راه است. بنده و برخی از همکارانم به جد پیگیر موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها هستیم تا اینکه هر چه سریعتر این مشکل برطرف شود اما به صورت کلی بحث در حال رفع شدن است». مصوبه مورد بحث در سال ۸۴ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است. طبق این مصوبه «بهتر است زنان، تماشاگر برخی رشته‌های ورزشی مردان نباشند و در ورزشگاه‌هایی که ممکن است فضای بدی برای زنان ایجاد شود، ورود نکنند». مسئولان و مقامات ایران با استفاده از این مصوبه سال‌هاست ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها را امری قانونی جلوه داده‌اند.

واکنش سخنگوی وزارت #امور_خارجه به درخواست #فرانسه برای توقف ساخت و آزمایش #موشک‌های_بالستیک: انتظار می‌رود فرانسه از تکرار ادعاهای نادرست مخالفان #برجام خودداری کند

#بهرام_قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به درخواست #فرانسه از #ایران برای توقف ساخت و آزمایش #موشک‌های_بالستیک گفت جمهوری اسلامی قویا معتقد است تلاش برای القا و تحمیلِ تفسیر نادرست از قطعنامه ۲۲۳۱ در مورد #برنامه_موشکی_ایران، رفتاری غیرمسئولانه است. خبرگزاری دانشجویان ایران از قول بهرام قاسمی نوشت انتظار می‌رود فرانسه از تکرار ادعاهای نادرست مخالفان برجام خودداری کند: «خلاف ادعای سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، نه برنامه موشکی ایران با اهداف غیرمتعارف پایه‌گذاری شده است و نه آنچه به عنوان حق طبیعی ایران برای تقویت توانمندی‌های علمی و دفاعی خود در قالب برنامه موشکی توسعه یافته است، بر خلاف قطع‌نامه ۲۲۳۱ است. در هیچ بخشی از این قطعنامه، ایران از برنامه موشکی متعارف و دفاعی و کاربردهای علمی منع نشده است.» خبرگزاری رویترز روز جمعه ۱۱ ژانویه/ ۲۱ دی از قول اگنس فون در مول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نوشت: «برنامه موشک‌های بالستیک ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است.» بر اساس این قطعنامه ایران اجازه آزمایش موشک‌‌هایی با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را ندارد. فرانسه همچنین از ایران خواست که فوراً آزمایش سایر موشک‌های بالستیک خود را محدود کند. قرار است جمهوری اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب سال ۵۷، دو ماهواره به فضا پرتاب کند. حسن روحانی، رییس جمهوری ایران در سخنان پنجشنبه ۲۰ دی/ ۱۰ ژانویه خود در مراسم دومین سالگرد درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی این خبر را تأیید کرد.

#شمخانی در واکنش به اجلاس #لهستان با توجه ویژه به #ایران: #آمریکا قافیه را باخته است

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که فوریه ۲۰۱۹ ایالات متحده آمریکا در لهستان اجلاسی در سطح بین‌المللی برای گسترش ثبات و آزادی در خاورمیانه برگزار می‌کند. ایران در مرکز توجه این اجلاس قرار دارد. دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم ختم مادر فرمانده کل ارتش در واکنش به این ابتکار آمریکا گفت: تبدیل «تحریم با حداکثر فشار» به «سمینار و کنگره» به معنای باختن قافیه است. چراکه آدمی که می‌گوید تحریم با حداکثر فشار، وقتی به سمینار و کنگره می‌رسد مفهومش این است که قافیه را باخته است.