نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مأموران #وزارت_اطلاعات #شهردار_ارومیه را بازداشت کردند ـ دستگیری‌های گسترده در شهرداری ارومیه

حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور و حسین پناهی دو عضو شورای شهر ارومیه، سه‌شنبه ۲۳ دی اعلام کردند که مأموران وزارت اطلاعات محمد حضرت‌پور، شهردار ارو‌میه را بازداشت کرده‌اند. خلیل‌پور گفت شهردار ارومیه «برای پرسش و پاسخ توسط اداره اطلاعات فراخوانده شده است». پناهی که سخنگوی شورای شهر ارومیه است نیز با تأیید دستگیری محمد حضرت‌پور گفت: «سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از دستگیری شهردار ارومیه، وی را برای توضیحات بیشتر به تهران منتقل کردند.» خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نوشته است که در هفته‌های گذشته شهرداران مناطق دو و چهار و چند تن از معاونان و کارشناسان شهرداری نیز دستگیر شده‌اند. برخی از رسانه‌های داخلی گفته‌اند این بازداشت‌ها در ارتباط با فساد مالی انجام شده است. شهردار ارومیه آذرماه سال جاری در واکنش به بازداشت شماری از مسئولان این شهرداری گفته بود: «ما به مراجع محترم نظارتی و قضایی اعتماد و التزام داریم اگر هریک از کارکنان این شهرداری مرتکب جرم و خلافی شده باشند باید پاسخگوی اعمال خود باشند.» در ماه‌های گذشته تعدادی از پرسنل شهرداری‌های شاهین‌دژ و پیرانشهر نیز در این راستا بازداشت شده‌اند.

مدیرعامل #پتروشیمی_رازی با ۱۷ سال سابقه کار به اتهام #تخلفات_مالی بازداشت شد

خبرگزاری فارس سه‌شنبه ۲۳ دی گزارش داد، علی‌اکبر احمدی دشتی مدیرعامل پتروشیمی رازی به اتهام تخلفات مالی و ارزی بازداشت شد. احمدی دشتی از سال ۱۳۸۲ مدیرعامل شرکت پتروشیمی رازی بوده و ۱۷ سال است در این مسئولیت قرار دارد. پتروشیمی رازی در سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید و یکی از قدیمی‌ترین پتروشیمی‌های کشور است که در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر قرار دارد. این مجتمع همچنین یکی از مهم‌ترین کارخانه‌های تولید کودهای ازته و فسفاته و مواد شیمیایی کشور و بزرگترین تولیدکننده آمونیاک، کود اوره، اسید سولفوریک و گوگرد و تنها تولیدکننده اسید فسفریک و کود دی‌آمونیم فسفات در ایران است.

#سازمان_بهداشت_جهانی می‌گوید امسال مصونیت جمعی در برابر ویروس #کرونا امکان‌پذیر نیست

سازمان بهداشت جهانی انتظار ندارد که در سال جاری میلادی محافظت گسترده در برابر ویروس کرونا از طریق مصونیت جمعی به‌دست آید. یک سخنگوی سازمان بهداشت جهانی پیشرفتی را که با تولید سریع چندین واکسن ایمن و قابل اعتماد علیه ویروس کرونا حاصل شده است ستود اما گفت مردم هنوز باید شکیبا باشند چون تولید و توزیع میلیاردها دوز واکسن کوویدـ۱۹ مورد نیاز در سراسر جهان زمان‌بر است. مصونیت جمعی زمانی حاصل می‌شود که افراد زیادی از جمعیت یک کشور در برابر عامل بیماری‌زا ایمن شوند. در جمعیتی که بخش اعظمی از افراد با واکسینه شدن از مصونیت برخوردار هستند، چنین افرادی در انتشار بیماری سهمی ندارند و زنجیره‌های انتشار عفونت مختل می‌شوند که این امر یا سبب توقف یا کند شدن شیوع بیماری می‌شود.