ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌سوزی در چادر کارگران فصلی در شهرستان دیر: یک کودک خردسال جان باخت

در پی آتش‌سوزی چادر یک خانواده کارگر فصلی «گوجه چین» در شهرستان دیر واقع در استان بوشهر، یک کودک خردسال جان خود را از دست داد و مادر او نیز دچار سوختگی شدید شد. به گزارش خبرگزاری هرانا، آتش‌سوزی در چادر کارگران فصلی در شهرستان دیر مرگ و مصدومیت دو نفر از جمله یک کودک خردسال را در پی داشت. یک دختر خردسال حدودا شش ساله به علت شدت سوختگی در دم جان باخت و مادر او نیز با سوختگی ۸۰ درصد به مرکز خدمات جامع سلامت بردخون و سپس بیمارستان زینبیه خورموج منتقل شد. حسین ناظمیان‌پور مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر درباره این حادثه گفته: «روشن بودن اجاق گاز برای گرم نگه داشتن چادر باعث آتش گرفتن آن و در نتیجه سوختگی مادر و کودک این خانواده کارگر گوجه چین شده است.» برداشت گوجه فرنگی خارج فصل در شهرستان دیر در زمستان انجام می‌شود، به همین دلیل کارگران فصلی به همراه خانواده از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برای کار گوچه چینی به این مناطق می‌آیند و در چادر اقامت می‌کنند که با توجه به سر بودن هوا برای پختن غذا و گرم کردن چادر از سیلندر و اجاق گاز استفاده می‌کنند.

آتش‌سوزی گسترده در بازار تهران، آتش‌نشانی می‌گوید مهارش کرده‌ایم

از ساعات ابتدایی صبح روز شنبه ۲۳ بهمن، بخش‌ٔهایی از بازار بزرگ تهران در آتش سوخت. براساس اطلاعاتی که صداوسیمای جمهوری اسلامی منتشر کرده است این آتش‌سوزی از ساعت ۷ و نیم صبح در بازارچه کفاش‌ها در حاجب‌الدوله آغاز شد. براساس تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است ستون دود بزرگی از بازار تهران به آسمان رفته است. سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفته است که تعداد زیادی مغازه در این حریق از بین رفته است ولی آماری از میزان آسیب‌های وارده و مصدومان ارائه نکرده است. سخنگوی آتش نشانی تهران گفته است خوشبختانه در ساعت تعطیلی مغازه‌ها این آتش سوزی رخ داد و اگر در ساعات کاری بود اوضاع خیلی بدتر می‌شد. آتش‌نشانی تهران گفته است که این آتش سوزی در ساعت ۱۱ به صورت کامل مهار شد و آتش نشانان وارد عملیات لکه‌گیری شدند. بازار تهران در سال‌های گذشته نیز چندین بار دچار حریق شده است. رعایت نکردن مسائل ایمنی و غیراستاندارد بودن تجهیزات الکترونیکی یکی از عوامل اصلی در گسترش حریق در بازار تهران است.

پروانه ابراهیم‌خیل، از زنان معترض کابل آزاد شده است

پروانه ابراهیم‌خیل، از زنان معترض در کابل آزاد شده است. خانواده او در صحبت با روزنامه ۸صبح این خبر را تأیید کرده‌اند. خانواده ابراهیم‌خیل‌ گفته‌اند که او جمعه‌شب، ۲۲ بهمن از سوی حکومت سرپرست آزاد شده است. گزارش‌هایی درباره آزادی سایر زنان معترض نیز منتشر شده، اما تاکنون تأیید نشده است. طبق این گزارش‌ها، مرسل عیار و زهرا محمدی از اعضای جنبش زنان معترض نیز از بند آزاد شده‌اند اما خانواده‌های آن‌ها این آزادی را تأیید نکرده‌اند. پروانه ابراهیم‌خیل در اواخر ماه دی بازداشت شده بود.تمنا زریاب پریانی و سه خواهرش نیز در همین روز بازداشت شدند. پریانی در ویدیویی که پیش از بازداشت خود منتشر کرد، گفته بود که نیروهای حکومت سرپرست پشت در خانه‌اش آمده‌اند. مقام‌های حکومتی بازداشت این دختران و زنان معترض را تأیید نکرده بودند. بازداشت این زنان واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخت. مقام‌های سازمان ملل متحد بارها خواستار آزادی این زنان شده بودند. در آخرین مورد، امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه، به دیبرا لاینز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد، اطمینان داده بود که در این زمینه اقدام می‌کند.

درخواست علم الهدی از قالیباف: «فضای آلوده مجازی» را «پاک و مقدس» کنید

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌ٔهای نمازجمعه روز جمعه ۲۲ بهمن گفت که علی خامنه‌ای حساسیت بسیاری روی موضوع فضای مجازی دارد و رئیس کنونی مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه «همت» به خرج بدهد. او در بخشی از سخنانش خطاب به محمدباقر قالیباف گفت: «جنابعالی در این کشور سردار دفاع مقدس بودید و در آن فرماندهی شما و همرزمان و همسنگرانتان اجازه ندادید این کشور جولانگاه دشمن شود ولی امروز با چشم خود داریم می‌بینیم و می‌شنویم که فضای مجازی جولانگاه دشمن شده و با تمام قدرت دارد برما می‌تازد در عین حال که ما در این بحبوحه قدرت و توانمندی هستیم شما در مجلس شورای اسلامی به عنوان سردار دفاع جنگ نرم همانطوری که سردار دفاع جنگ سخت بودید اقدام کنید، قانون تنظیم‌گری فضای مجازی هر چه زودتر در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و با پیگیری عزیزانمان در مجلس این قانون در کشور اجرا شود و این فضای آلوده که جولانگاه دشمن است به فضایی پاک و مقدس برای زندگی مردم قرار گیرد.» مجلس ایران با همراهی دولت ابراهیم رئیسی در ماه‌های گذشته به صورت مشترک بر اعمال شیوه‌ای جدیدتر و گسترده‌تر از محدودیت بر دسترسی ایرانیان به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی کار می کنند. «طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی» گرچه در مجلس به نتیجه نرسید ولی وزارت ارتباطات و کمیسیون مشترک مجلس سلسله جلساتی برای تدوین طرح دیگری با نام «طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» برگزار کرده‌اند که به زودی برای تایید و اجرای موقت به شورای نگهبان فرستاده خواهد شد.