ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#موحدی_کرمانی: رهبر اجازه دهد #سپاه تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کند

محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته پایتخت با لباس سپاه پاسداران ظاهر شد و در خطبه‌های خود با اشاره به اقدام آمریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی، ضمن بیان این‌که «سپاه مطیع محض ولایت فقیه است و در ولایت ذوب است»، گفت: «آقای ترامپ! با دم شیر بازی نکن. اگر رهبر اجازه دهد سپاه می‌تواند با قدرت موشکی خود تل‌آویو را با خاک یکسان کند.» او اقدام آمریکا را مغایر با قوانین بین‌المللی و «احمقانه» خواند و افزود: «من نمی‌دانم این ترامپ احمق چه بلد است و چه کار می‌کند و چه می‌فهمد که چه کاری انجام می‌دهد.» دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۸ آوریل / ۱۹ فروردین با انتشار بیانیه‌ای سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی قرار داد. شورای عالی امنیت ملی نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد دولت آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو می‌گوید ۴۰ درصد از اقلام آرایشی و #بهداشتی در کشور #قاچاق است

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در مورد قاچاق مواد آرایشی و بهداشتی در کشور گفت: «متأسفانه حدود ۴۰ درصد از اقلام آرایشی و بهداشتی در کشور قاچاق است.» او افزود درباره فرآورده قاچاق هم اصل براین است که جعلی و تقلبی است، مگر این‌که خلاف آن ثابت شود. سخنگوی سازمان غذا و دارو معتقد است که افزون بر برخوردهای انتظامی و قضائی با این موضوع، باید فرهنگ‌سازی نیز انجام شود. او گفت «مردم باید موضوع اصالت کالا را شناسایی کنند و استعلام کالا را نیز جدی بگیرند، زیرا سبب کاهش تقاضای کالای قاچاق می‌شود».

منابع آمریکایی از سفر رئیس سازمان #سیا به #افغانستان خبر دادند

به‌گزارش شبکه سی‌ان‌ان برخی از منابع آمریکایی گفته‌اند که جینا هسپل، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درهفته جاری از افغانستان دیدار کرده است. به‌گفته این منابع، این دیدار به‌منظور گفت‌وگو درباره حفظ و توسعه احتمالی سازمان اطلاعات آمریکا در افغانستان انجام شده و جینا هسپل با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری و معصوم استانکزی رئیس امنیت ملی افغانستان دیدار کرده است. دولت‌های افغانستان و آمریکا رسماً این خبر را تأیید نکرده‌اند.

جاده کمربندی غرب #اهواز به دلیل طغیان #کانال_سلمان مسدود شد

غلامعباس بهرامی‌نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اعلام کرد که جاده کمربندی غرب اهواز به دلیل طغیان کانال سلمان تا اطلاع ثانوی مسدود است و مسیر جایگزین این محور، مسیر اهواز به سوسنگرد است. روز گذشته پنج‌شنبه ۲۲ فروردین با شکسته شدن سیل‌بند و طغیان کانال سلمان در نزدیکی شهر اهواز، آب رودخانه کرخه به سرعت به سمت اهواز پیشروی کرد. ورودی شمال غربی اهواز زیر آب رفت و مردم برای احداث سیل‌بند و جلوگیری از هجوم آب به سمت مناطق مسکونی تلاش کردند.

#انفجار_بمب در بازاری در شهر کویته #پاکستان ده‌ها کشته و زخمی بر جا گذاشت

پلیس #پاکستان اعلام کرد که براثر #انفجار_بمب در بازاری در شهر #کویته واقع در جنوب غربی این کشور دست‌کم ۱۶ نفر کشته و ۳۰ نفر مجروح شدند. مجروحان این انفجار به مجتمع پزشکی بولان منتقل شده‌اند. عبدالرزاق چیما رئیس پلیس گفته که این انفجار در نزدیکی منطقه شیعه‌نشین رخ داده است. او گفت: «به‌نظر می‌رسد که شیعیان هزاره هدف این انفجار بوده‌اند.» هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به‌عهده نگرفته است اما در گذشته همواره گروه‌های افراطی سنی شیعیان را در پاکستان مورد هدف اقدامات تروریستی خود قرار داده‌اند.

تظاهرات به حمایت از #آسانژ در استرالیا، دولت استرالیا: ما دخالت نمی‌کنیم

در پی بازداشت #جولیان_آسانژ بنیانگذار استرالیایی #ویکی_‌لیکس در لندن، برای آزادی او در سیدنی استرالیا تظاهراتی برگزار شد و سندیکای روزنامه‌نگاران استرالیا از او حمایت کرد. همزمان اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا به شبکه ای‌بی‌سی اعلام کرد که دولت این کشور در ماجرای استرداد احتمالی آسانژ به آمریکا دخالتی نمی‌کند. ماریس پِین، وزیر امور خارجه استرالیا نیز به بیم طرفداران آسانژ از مجازات احتمالی او در آمریکا پاسخ داد و گفت: «[استرالیا] کاملاً با مجازات اعدام مخالف است». او گفت بریتانیا از ایالات متحده خواسته تا اطمینان حاصل کند که آسانژ در صورت انتقال به آمریکا با خطر مجازات اعدام روبه‌رو نخواهد شد. پنج‌شنبه ۲۲ فروردین / ۱۱ آوریل جولیان آسانژ پس از هفت سال پناهندگی در سفارت اکوادور در لندن، با رد پناهندگی‌اش از سوی دولت اکوادور توسط پلیس بریتانیا بازداشت شد. او به حکم دادستان سوئد و به دلیل اتهام تجاوز جنسی تحت پیگرد قانونی در سرتاسر اروپا قرار دارد و آمریکا نیز به‌دلیل افشای اسناد دولتی و نظامی این کشور در جنگ عراق و افغانستان از سوی ویکی‌لیکس خواهان استرداد آسانژ به ایالات متحده و محاکمه اوست. آسانژ اتهام دادستانی سوئد را رد می‌کند و از آن بیم دارد که به آمریکا مسترد شود. همزمان در اکوادور یکی از اعضای ویکی‌لیکس بازداشت شد. وزارت کشور اکوادور از او به‌عنوان یکی از چهره‌های کلیدی ویکی‌لیکس یاد کرده و گفته که او علیه حکومت توطئه کرده است.

دادستان #شوش: عامل پخش کلیپ «صداهای عجیب #سد_کرخه» راهی زندان شد

مصطفی نظری، دادستان عمومی و انقلاب شوش اعلام کرد فردی که با انتشار کلیپی از سد کرخه در شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد نگرانی و تشویش اذهان عمومی شده بود، دستگیر و روانه زندان شد. در روزهای گذشته هدایت بخشی از آب کرخه به سمت دهلران و آبدانان ایلام در دستور کار قرار گرفته بود. این امر سبب شد که شایعاتی مبنی بر شکنندگی سد کرخه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود. مصطفی نظری گفت نیروی انتظامی و قوه قضائیه با تولیدکنندگان و انتشاردهندگان مواردی که موجب ترس، نگرانی و تشویش اذهان عمومی می‌شوند، برخورد قاطع و قانونی می‌کنند.

#آلمان صدور تسلیحات به #عربستان_سعودی را از سر گرفت

#آلمان که در ماه مارس گذشته (اسفند) منع صدور سلاح به #عربستان_سعودی را تا پایان ماه مارس تمدید کرده بود بار دیگر صادرات تسلیحات خود به این کشورِ شرکت‌کننده در جنگ یمن را از سر گرفت. امارات متحده عربی نیز که متحد عربستان در جنگ یمن است از آلمان فن‌آوری تسلیحاتی دریافت خواهد کرد. وزارت اقتصاد آلمان در نامه‌ای به پارلمان آلمان (بوندستاگ) گفته است که صادرات به عربستان سعودی مربوط به لودرهای ویژه و سنگین کمپانی اولمر می‌شود. همچنین گفته شده که قطعات اولیه باید به فرانسه و سپس به عربستان سعودی ارسال شوند. عدم تمدید منع صدور سلاح به عربستان سعودی با فشارهای فرانسه و بریتانیا انجام شد. این دو کشور در تولید سلاح‌های پیشرفته از قطعات ساخت آلمان استفاده می‌کنند. آلمان تمامی صادرات سلاح خود به عربستان سعودی را از نیمه ماه نوامبر سال گذشته به‌دلیل قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول متوقف کرده بود.

#کشتی_آرتمیا در #دریاچه_ارومیه مجدداً شناور شد

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه اعلام کرد با بالا آمدن تراز آب دریاچه ارومیه کشتی آرتمیا که از سال ۱۳۹۱ به دلیل پایین رفتن سطح آب دریاچه زمین‌گیر شده بود، مجدداً شناور شد. فرهاد سرخوش گفت وسعت دریاچه ارومیه به دلیل بارندگی‌های سه هفته گذشته در ایران ۵۸۰ کیلومترمربع افزایش یافته و به دو هزار و ۸۵۵ کیلومتر مربع رسیده است. این مقام مسئول اعلام کرد که اکنون سه میلیارد و ۴۴۰ میلیون مترمکعب آب در نگین آبی آذربایجان وجود دارد و حجم آب تا پایان اردیبهشت سال جاری به حدود سه میلیارد و ۷۷۰ مترمکعب می‌رسد.

#دادگاه_کیفری_بین‌المللی: اگر کشوری #عمر_البشیر را بپذیرد، نام آن کشور به #شورای_امنیت اعلام می‌شود

دادگاه کیفری بین‌المللی به کشورهای عضو دادگاه لاهه هشدار داد که به عمر البشیر، رئیس جمهوری سابق سودان پناه ندهند. وزیر دفاع سودان پنج‌شنبه ۲۲ فروردین/۱۱ آوریل بیانیه ارتش مبنی بر آغاز انتقال قدرت در این کشور را قرائت کرد. عوض بن‌عوف در این بیانیه «سرنگونی رژیم»، دستگیری عمرالبشیر و انتقال او به یک «مکان امن» و تشکیل دولتی متشکل از نظامیان را اعلام کرد. فادی العبدالله، سخنگوی دادگاه کیفری بین‌المللی گفت که اگر یکی از کشورهای عضو دادگاه لاهه عمر البشیر را بپذیرد، دادگاه کیفری بین‌المللی ناگزیر است نام این کشور را به شورای امنیت اعلام کند. سودان بر اساس قطعنامه ۱۵۹۳ ملزم به همکاری با دادگاه شورای امنیت است. بر اساس قطعنامه ۱۵۹۳ متهمان به جنایات جنگی در دارفور سودان باید در دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه محاکمه شوند. دادگاه بین‌المللی لاهه ۴ فوریه ۲۰۰۹ حکم بازداشت عمر البشیر را به اتهام ارتکاب «جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت» در جنگ دارفور صادر کرد. این برای اولین بار در تاریخ بود که دادگاه لاهه حکم بازداشت یک رهبر سیاسی در قدرت را صادر می‌کرد. در پی اعلام این حکم، دولت وقت سودان ۱۳ سازمان عمده بین‌المللی امدادرسانی را که در منطقه دارفور به کمک‌رسانی به مردم جنگ‌زده می‌پرداختند، از آن کشور اخراج کرد.

مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات #باروری_ابرها: پروژه‌های #بارورسازی_ابرها را با جدیت بیش‌تری دنبال خواهیم کرد

فرید گلکار، مدیر مرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها جمعه ۲۳ فروردین اعلام کرد که پروژه بارورسازی ابرها ادامه می‌یابد. وزیر نیرو اواسط اسفند سال گذشته از تدوین طرح همکاری مشترک سپاه و دولت برای بارورسازی ابرها خبر داده بود. گلکار گفت: «زمانی پروژه بارورسازی در ایران انجام می‌شود که هیچ‌گونه خطری وجود نداشته باشد، اما این مساله به معنای توقف پروژه بارورسازی ابرها نیست. با توجه به این‌که ایران در یک کشور خشک و نیمه‌خشک قرار گرفته و حتی اگر میزان بارش‌ها نیز ۵۰ درصد افزایش یابد، به صورت نرمال یک سوم میانگین جهانی بارش داریم، پروژه‌های بارورسازی ابرها را با جدیت بیش‌تری دنبال خواهیم کرد.» آذر سال گذشته فرمانده نیروی هوافضای سپاه از توافق با وزارت نیرو برای استفاده از پهار پایگاه پهپادی و یک پایگاه هوایی این نیرو برای بارور‌سازی ابرها خبر داده بود.

وزیر نفت: دورادور تأسیسات نفتی #هورالعظیم را آب فراگرفته

بیژن نامدار زنگنه که برای بازدید از تأسیسات نفتی به استان خوزستان سفر کرده، شامگاه پنجشنبه ۲۱ فروردین اعلام کرد پیرامون تأسیسات نفتی در تالاب هورالعظیم جایی وجود ندارد که بدون آب باشد. در روزهای گذشته شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه دولت برای حفظ تأسیسات نفتی از گزند سیلاب، آب را به طرف روستاها و شهرها سرازیر کرده است. زنگنه با تکذیب این شایعات گفت: «هیچ انسان با شرافتی برای تولید چند هزار بشکه نفت به دنبال آن نخواهد بود تا به مردم خسارتی وارد شود. ما حتی بر روی مسایل زیست محیطی نیز حساسیت داریم تا از این نظر نیز مشکلاتی برای محیط زیست به وجود نیاید زیرا مردم قرار است پس از سیلاب نیز در مناطق هورالعظیم زندگی کنند.»