ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#خبات_دهدار، فعال کارگری، پس از پایان دوره محکومیت از #زندان سنندج آزاد شد

عصر یکشنبه ۲۴ فروردین خبات دهدار، فعال کارگری پس از تحمل نزدیک به ۴ سال حبس از زندان سنندج آزاد شد. به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان؛ دهدار اوایل سال ۱۳۹۵ توسط شعبه‌ ۱۰۴ دادگاه عمومی سنندج به اتهام «عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام» به پنج سال و سه ماه زندان محکوم و روز ۲۳ خرداد همان سال برای تحمل حبس به زندان مرکزی سنندج منتقل شد. این فعال کارگری نخستین بار در سال ۱۳۹۴ بازداشت و پس از ۱۷ روز بازداشت موقت در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج با سپردن وثیقه و به صورت موقت آزاد شده بود.

#سیل ۱۸ محور ارتباطی روستایی و شهری در استان #خراسان_رضوی را مسدود کرد

حجت‌علی شایان‌فر، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی یکشنبه ۲۴ فروردین گفت: خطر سیل برای تمامی شهرهای استان پیش‌بینی می‌شود. بارش باران و جاری شدن سیل ۱۴ محور روستایی و چهار محور بین شهری شامل مسیر فیروزه به خوشخواب، رشتخوار به تربت حیدریه، نیشابور به کاشمر و بردسکن به سرخس را مسدود کرده است. به گفته شایان‌فر بیشترین خسارت‌های وارده مربوط به شهرهای داورزن، سبزوار، جوین و جغتای است، اما گفت: «این حرف به این معنا نیست که شهرهای دیگر خسارتی نداشته است». او حجم بارندگی در برخی روستاها را «بسیار زیاد» توصیف کرد و گفت: اهالی روستاها به روستاهای دیگر یا خانه‌های امن منتقل شده‌اند. به گفته مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی، سامانه بارشی که فعال شده در امروز و فردا تشدید خواهد شد. او از مردم خواست «از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و سفرهای غیرضروری خودداری کنند».

دو عضو یک خانواده پس از مرگ پدر خانواده به دلیل ابتلا به #کرونا #خودکشی کردند

به گزارش روزنامه شهروند دو عضو یک خانواده پس از آنکه پدر خانواده به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرد، خودکشی کردند. هویت هیچ یک از این دو تن فاش نشده و تنها گزارش شده است: پنجشنبه ۲۱ فروردین ماموران کلانتری تجریش تهران از مرگ یک زن ۵۳ ساله با خبر شدند. در بررسی‌ها مشخص شد که او قرص برنج خورده و خودکشی کرده است. پلیس در تحقیقات مقدماتی متوجه شد که همسر این زن سه هفته قبل به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده بود و به دنبال این واقعه، پسر او دچار افسردگی شد. براساس این گزارش «پسر جوان از برخوردهای اطرافیانش ناراحت بود و ازاینکه کسی به دیدن آنها در آن شرایط سوگواری نمی‌آمد» و در نهایت سه‌شنبه هفته گذشته (۱۹ فروردین) «نتوانست رفتار اطرافیانش را تحمل کند و به زندگی خود پایان داد». دو روز پس از خودکشی او، مادرش نیز با خوردن قرص برنج همان کار را تکرار کرد تا کرونا و پیامدهای آن جان سه عضو یک خانواده را بگیرد.

پس از شیوع #کرونا ۱۰ هزار قبر جدید در بهشت زهرا تهران آماده شده است

در تهران پس از شیوع کرونا ۱۰ هزار قبر جدید آماده شده است. این خبر را مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، یکشنبه ۲۴ فروردین در جلسه شورای اسلامی این شهر اعلام کرد. علاوه بر این سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران طراحی و ساخت «مرکز تطهیر مجهز و ایزوله» را هم «با هدف افزایش ظرفیت پذیرش اموات در مواقع بحرانی در محل سوله های بحران» آغاز کرده است. به گفته یزدانی ظرفیت سردخانه‌های «مجتمع عروجیان» نیز افزایش یافته است: یک سردخانه با ظرفیت ۴۰ فوتی و دو سردخانه کندویی به امکانات این سازمان افزوده شده است. سازمان بهشت زهرا همچنین ۲ دستگاه کانتینر ۱۲ متری یخچال دار را هم برای «شرایط بحران» و «به جهت پشتیبانی از سردخانه مرکزی» در اختیار گرفته است.

معاون سازمان انرژی اتمی: #نیروگاه_اتمی_بوشهر به‌منظور تعویض سوخت، انجام بازرسی و تعمیرات دوره‌ای به‌طور موقت متوقف می‌شود

محمود جعفری، معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران، یکشنبه ۲۴ فروردین گفت:طبق برنامه‌ریزی انجام‌ شده و هماهنگی صورت گرفته با شبکه سراسری برق کشور، فعالیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر به‌ منظور انجام عملیات تعویض سوخت سالیانه نیروگاه، بازرسی‌ها و تعمیرات دوره‌ای از امروز متوقف خواهد شد. او هدف از اجرای این برنامه و تعطیلی موقت نیروگاه را «در مدار بودن آن در زمان اوج مصرف برق» عنوان کرد و بدون اینکه زمان مشخصی را برای آغاز فعالیت این نیروگاه بیان کند، گفت: «با انجام عملیات سوخت گذاری پیش رو، تولید برق در واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در موعد مقرر از سر گرفته‌ شده و نیروگاه مجدداً به شبکه سراسری برق کشور متصل شود».

۳ هزار #کارمند_بانک به‌دلیل «عدم اجرای قانون ارائه غیرحضوری خدمات بانکی» به ویروس #کرونا مبتلا شده و ۴۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند

براساس اعلام حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس، ۳ هزار کارمند بانک به‌دلیل «عدم اجرای قانون ارائه غیرحضوری خدمات بانکی» به ویروس کرونای جدید مبتلا شده و ۴۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. به نوشته همشهری آنلاین نماینده شاهین شهر یکشنبه ۲۴ فروردین به این مسئله اعتراض کرد و در این‌باره به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی تذکر داد. حاجی دلیگانی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: «عدم اجرای بند ۳ ماده ۳۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در وزارت تحت امر جنابعالی مبنی بر حذف مراجعه حضوری مردم و ارائه خدمات به آنها به صورت الکترونیک باعث ابتلای بیش از ۳ هزار کارمند شریف بانک به ویروس کرونا و متأسفانه فوت ۴۲ نفر از آنها گردید». پیشتر نیز نادر توکلی، معاون درمان ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا از مرگ ۱۵ کارمند بانک به‌دنبال ابتلا به کووید ۱۹ خبر داده و گفته بود: بانک‌ها بعد از بیمارستان‌ها آلوده‌ترین مراکز ابتلا به ویروس کرونا هستند.

گزارش رسمی #کرونا در ایران: ۷۱۶۸۶ نفر مبتلا شدند، ۴۴۷۴ نفر فوت کردند

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ایران ظهر یکشنبه ۲۴ فروردین از فوت ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا دیگر خبر داد. بر اساس اظهارت او این ویروس تا امروز جان ۴۴۷۴ را در ایران گرفته است. او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته (از ظهر شنبه ۲۳ تا یکشنبه ۲۴ فروردین) ۱۶۵۷ بیمار مبتلا به این ویروس جدید هم شناسایی شد. جهان‌پور شمار بیماران قطعی شناسایی شده را ۷۱۶۸۶ نفر اعلام کرد. به گفته او ۳۹۳۰ بیمار «در وضعیت شدید و تحت مراقبت قرار دارند» و ۴۳۸۹۴ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند.

عبدل ماجد که به قتل رهبر استقلال #بنگلادش محکوم شده بود، پس از ۲۵ سال فرار دستگیر و اعدام شد

عبدل ماجد، افسر سابق ارتش بنگلادش که در دادگاه به قتل شیخ مجیب الرحمان، رهبر استقلال این کشور محکوم شده بود، پس از ۲۵ سال فرار اعدام شد. او و پنج تن دیگر از نظامیان بنگلادش از سوی دادگاه به خاطر کشتن مجیب الرحمان در اوت ۱۹۷۵، تنها چهار سال پس از استقلال این کشور از پاکستان، محکوم شده بودند. دیوان عالی این کشور در سال ۲۰۰۹ حکم اعدام پنج تن از دستگیرشدگان را تایید کرد و آنها اعدام شدند. سه‌شنبه هفته گذشته وزیر کشور بنگلادش نیز از دستگیری عبدل ماجد پس از بازگشت به کشور خبر داده بود. ماجد پیش از این مسئولیت قتل رهبر استقلال بنگلادش به همراه چند عضو خانواده و کارکنان دفترش را پذیرفته بود. او سال ۱۹۹۶ پس از آنکه شیخ حسینه، دختر شیخ مجیب الرحمان به نخست وزیری رسید، از این کشور گریخت و ۲۵ سال بعد پس از بازگشت به بنگلادش دستگیر و اعدام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اهواز، اعلام کرد: آتش سوزی در بیمارستان رازی این شهر به بخش بیماران مبتلا به ویروس #کرونا سرایت نکرده است

ابراهیم قنبری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز آتش‌سوزی در بخش مبتلایان به ویروس کرونا در بیمارستان رازی را تکذیب کرد. بیمارستان رازی اهواز به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص یافته است و برخی از خبرگزاری‌ها از آتش‌سوزی در بخش مذکور خبر داده بودند. اما به نوشته خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و به نقل از ابراهیم قنبری آتش‌سوزی صبح سه‌شنبه ۲۴ فروردین در بخش دیالیز این بیمارستان رخ داده است که «در حال تعمیر و بازسازی است و هیچ بیماری در این بخش بستری نبوده است». مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز اضافه کرد: «بخش دیالیز بیمارستان رازی اهواز حداقل ۵۰۰ تا یک هزار متر با بخش بستری بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان فاصله دارد، در محوطه آزاد است و رو به خیابان فرعی است». به گفته قنبری آتش نشانان حریق را که «علت آن در دست بررسی‌ست»، در عرض یک‌ساعت مهار کرده و از گسترش آن به بخش‌های دیگر بیمارستان جلوگیری کرده‌‌اند. طبق اعلام او این حادثه مصدوم یا جراحت جانی درپی نداشته است.

#کرونا جان ۱۳ #راننده_تاکسی در تهران را گرفت

به گفته علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران؛ ۳۰۲ راننده تاکسی در این شهر به کرونا متبلا شدند که از این تعداد ۱۳ راننده فوت کردند. به نوشته قنادان ۵۳ راننده تاکسی بهبود یافته‌اند، ، ۱۹۸ نفر در قرنطینه خانگی و ۳۸ راننده دیگر هم در بیمارستان بستری هستند. او در توییتر نوشت که بیشتر رانندگان تاکسی در اسفند ماه سال مبتلا شدند و با کاهش تردد نرخ ابتلا هم کاهش یافته است. کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (شنبه ۲۳ فروردین) اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و۴ هزار و ۳۵۷ نفر نیز بر اثر این بیماری فوت کردند.

مقام وزارت بهداشت: روند ابتلا به #کرونا در #اصفهان برخلاف سایر استان‌ها سیر نزولی ندارد

ایرج حریرچی، معاون‌ کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوشنبه ۲۵ فروردین در حاشیه بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کووید ۱۹ گفت: «روند ابتلا به کرونا و مرگ و میر حاصل از آن در اصفهان به مدت حدود ۲۰ روز سیر نزولی قابل توجه نداشته است اما در بیشتر استان‌ها و در مجموع کشور روند نزولی دارد.»حریرچی در ادامه سخنانش گفت برای مقابله با کرونا سه استراتژی فاصله‌گذاری هوشمند، جداسازی بیماران و شناسایی افراد مرتبط با بیماران، برای اجرا در اصفهان بررسی خواهد شد. کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

در نخستین روز بازگشایی کسب و کارها مسافران مترو تهران ۴۰ درصد افزایش یافت

در نخستین روز آنچه که مسئولان ارشد جمهوری اسلامی بازگشایی کسب و کارهای کم‌ریسک عنوان می‌کنند، شمار افرادی که از قطار درون شهری استفاده می‌کنند افزایش چشمگیری داشته است. به گفته فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران مسافران مترو تهران در روز شنبه ۲۳ فروردین در مقایسه با روزهای گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته بود. او شمار مسافران مترو را ۲۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: «مترو قبل از شیوع کرونا روزانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر جابجا می‌کرد؛ اما این ۲۶۰ هزار نفر نسبت به هفته‌های اخیر که کرونا شیوع پیدا کرده بود، رشد چشمگیری داشت.». نوبخت مدعی شد که شمار مسافران در روز یکشنبه ۲۴ فروردین دوباره کاهش یافته است.