ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون قضایی دادستان کل کشور: فیلتر تلگرام دائمی است

عبدالصمد خرم آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور اعلام کرد «فیلتر تلگرام دائمی و قطعی است. به حول و قوه الهی کشور ایران در فضای مجازی مستقل و استقلال و حاکمیت ملی در فضای مجازی تثبیت خواهد شد». او این اظهارات را در کانال شخصی‌ خود در پیام‌رسان داخلی «سروش» بیان کرده است. معاون قضایی دادستان کل کشور در پاسخ به این انتقاد که فیلترینگ تلگرام در حیطه اختیارات قوه قضائیه نبوده گفت: «هم از نظر ماهوی و هم شکلی کاملا منطبق با قانون بوده و در چارچوب اختیارات قانونی است این دستور در اجرای نص صریح مواد ۷۴۹ و ۷۵۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات صادر شده است». در روزهای گذشته شماری از نمایندگان مجلس و مقامات دولتی ضمن انتقاد از دخالت قوه قضائیه در فیلترینگ تلگرام، تصمیم‌گیری در این حوزه را تنها در صلاحیت شورای عالی امنیت ملی دانستند. رئیس قوه قضائیه انسداد تلگرام را از وظایف ذاتی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی جلوه داده است.

یورو: قمیت رسمی ۵۰۱۶ تومان، قمیت غیررسمی ۷۹۸۱ تومان

بانک مرکزی، قیمت رسمی یورو را در شنبه ۲۲ اردیبهشت، با ۳۳۹ ریال افزایش نسبت به روز پنج‌شنبه، ۵ هزار و ۱۶ تومان و ۸ ریال اعلام کرده است. بنابه گزارش خبرگزاری تسنیم، اما یورو امروز در صرافی‌های مجاز ۷ هزار و ۹۸۱ تومان معامله می‌شود. پوند نیز امروز ۹ هزار و ۳۱ تومان خرید و فروش می‌شود. بانک مرکزی قیمت پوند را با ۱۰۴ ریال کاهش نسبت به روز پنچ شنبه، ۵ هزار و ۶۸۷ تومان و ۸ ریال اعلام کرده است. دولت و بانک مرکزی از ۲۰ فروردین، دلار را با قیمت ۴۲۰۰ تومان تک‌نرخی اعلام کرده‌اند. به گزارش ایلنا، هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی حداکثر تا ۶۷۰۰ تومان معامله می‌شود.

دستکم ۱۱ ایرانی در جریان حمله اخیر اسرائیل به #سوریه کشته شده‌اند

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه (که سازمانی مستقر در لندن است)، روز شنبه ۱۲ مه، گفت: «در جریان حملات پنج‌شنبه اسرائیل به سوریه، ۲۷ نفر از نظامیان طرفدار رژیم اسد کشته‌اشند: ۶ سرباز ارتش سوریه، و ۲۱ شبه نظامی خارجی از جمله ۱۱ ایرانی.» پیش‌تر همین سازمان خبر داده بود که ۲۳ نفر در جریان این حملات جان خود را از دست داده‌اند. اختلاف میان آمار قبلی و آمار جدید، به این دلیل است که مرگ برخی از زخمیان و مفقودشدگان، اکنون تأیید شده است. در پاسخ به شلیک ۲۰ راکت از جانب سوریه به بلندی‌های جولان اشغالی، اسرائیل نیمه شب پنج‌شنبه به بیش از ۳۰ پایگاه نظامی در خاک سوریه حمله موشکی کرد. یک مقام امنیتی اسرائیل به هاآرتص گفته که حمله ۱۰ مه، بزرگترین عملیات نظامی اسرائیل در سوریه از پیمان زمان پایان درگیری میان سوریه و اسرائیل (در سال ۱۹۷۴) بوده است. مقامات اسرائیل مدعی‌اند که پرتاب راکت‌های به بلندی‌های جولان کار ایران بوده است، اما طرف ایرانی مدعی است که سوریه مستقلاً این عملیات را انجام داده است.

نخست‌وزیر سابق #مالزی ممنوع‌الخروج شد

دفتر امور مهاجرت #مالزی، #نجیب_رزاق، نخست‌وزیر سابق این کشور و همسرش را ممنوع‌الخروج کرد. این دستور پس از آن صادر شد، که نجیب رزاق، شبه ۱۲ مه در فیس‌بوک خود نوشت قصد دارد به همراه همسرش برای سفری تفریحی به خارج از کشور برود. نجیب رزاق همین چند روز پیش در انتخابات مالزی از ماهاتیر محمد، سیاستمدار کهنه‌کار و ۹۲ ساله این کشور، شکست خورد. نجیب رزاق متهم به فساد و دزدی مالی ۷۰۰ میلیون دلاری است، و اموال نزدیکان او در آمریکا مصادره شده است. نجیب رزاق، در پیامی توئیتری گفته که از دستور اداره مهاجرت مالزی تبعیت می‌کند.

تشکیل #پرونده_کیفری برای چیدن موی سر #دختربچه #دانش‌آموز_آبادانی

دادستان آبادان از تشکیل پرونده کیفری برای چیدن موی سر یک دانش آموز به دست یکی از معلم‌های آبادان خبر داد. می‌شود موی این دختربچه دبستانی در خوزستان به این بهانه که ناظم مرد مدرسه ممکن است تحریک شود قیچی شده است. به دنبال این عمل، دختربچه که «نرگس» نام دارد دچار آسم شدید عصبی شد و در بیمارستان بستری شد.

استعفای ناگهانی رئیس واحد بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترو واریوراناتا، رئیس واحد بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه، به طور ناگهانی و بدون ارائه هیچ توضیحی از سمت خود استعفا داد. استعفای این مقام ارشد آژانس بین المللی انرژی اتمی، در مقطع حساس کنونی و سه روز پس اعلام خروج آمریکا از برجام، شائبه‌برانگیز است. آژانس بین المللی انرژی اتمی، یک روز پس از خروج آمریکا از برجام، بار دیگر پایبندی تهران به تعهداتش در توافق هسته‌ای را تأیید کرده بود.