ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی دفتر مجله #ایران_فردا را بازرسی کردند، اسناد و کامپیوترها را با خود بردند

یکی از اعضای هیات تحریریه مجله ایران فردا که نامش فاش نشد از حضور ماموران امنیتی در دفتر این مجله خبر داد. به گفته او ماموران کیوان صمیمی، سردبیر این مجله را نیز همراه خود به دفتر مجله آوردند و پس از بازرسی «کلیه اسناد و مدارک موجود و هاردهای کامپیوترهای مجله را با خود بردند». کیوان صمیمی ۱۱ روز پیش در مراسم روز جهانی کارگر بازداشت شده است. او در سال هشتاد و هشت به دنبال اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر سپری کرد.

۱۱۵ نماینده #مجلس در نامه‌ای به #ابراهیم_رئیسی: رئیس #سازمان_خصوصی‌سازی را علنی محاکمه کنید

احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی از «تحویل نامه» ۱۱۵ نماینده مجلس شورای اسلامی به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به اتهامات رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد. نمایندگان در این نامه که متن آن را خبرگزاری‌های داخلی ایران منتشر کردند، اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی را موجب اختلاف فاحش طبقاتی و گرد آمدن ثروت‌های حرام نزد عده‌ای خاص دانستند و نوشتند: گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ دیوان محاسبات، دلیل بر غیرقانونی بودن واگذاری‌ها به سبب فقدان اهلیت خریدار و عدم رعایت قوانین در تعیین ارزش واحدهای واگذار شده است. آنها همچنین با اشاره به اقدام مجلس برای تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی و درخواست برای برکناری سریع میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی را بی نتیجه دانستند و از رئیس قوه قضائیه خواستند که به تخلفات او در واگذاری بنگاه‌های دولتی در یک دادگاه علنی رسیدگی کند. گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از این هم در نامه‌ای خواستار صدور حکم ممنوعیت خروج از کشور برای رئیس سازمان خصوصی‌سازی شدند.

هشت #کارگر #نیشکر_هفت‌تپه احضار و یا بازداشت شدند

کانال تلگرامیسندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه از بازداشت و احضار هشت تن از کارگران این کارخانه طی روزهای گذشته خبر داد. براساس این گزارش؛ امید آزادی، صاحب ظهیری، ناصر نعامی و کیانی نژاد طی روزهای گذشته و پس از اعتصاب کارگران دستگیر و زندانی شدند. همچنین محمد خنیفر، فیصل ثعالبی، عادل سماعی و رستم کثیر نیز به مراجه امنیتی و قضایی احضار شدند اما هنوز خود به این نهادها مراجعه نکرده‌اند. به گزارش سندیکا، دور تازه اعتراضات کارگران پس از تاخیر دو ماهه در پرداخت دستمزد و همچنین بازگشت برخی از مدیران کارخانه که در جریان اعتراضات سال گذشته برکنار شدند، به محل کار است. در جریان اعتراضات سال گذشته کارگران این مجتمع تولیدی، اسماعیل بخشی دستگیر و شکنجه شد. او پس از آزادی موقت از زندان جزئیات شکنجه شدنش را افشاء کرد. به دنبال این افشاگری ماموران امنیتی بهمن ماه باردیگر او را به همراه سپیده قلیان، خبرنگار و فعال اجتماعی در استان خوزستان دستگیر کردند. این دو از زمان بازداشت در زندان نگهداری می‌شوند و در آستانه روز جهانی کارگر به زندان اوین منتقل شدند.

۴۲۳ #کارگر طی یکسال گذشته در تهران بر اثر #حوادث_کاری جان باختند

خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی (ایرنا)، صبح یکشنبه ۲۲ مرداد به نقل از سازمان پزشکی قانونی، از افزایش ۵ درصدی شمار کارگران قربانی حوادث کار در تهران طی سال گذشته خبر داد. این سازمان شمار کارگران فوت شده بر اثر حوادث کار در سال ۱۳۹۷ که به پزشکی قانونی گزارش را ۴۲۳ تن اعلام کرد. ۴۱۹ تن از کارگران فوت شده مرد و ۵ تن نیز زن بودند. براساس گزارش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارگران ساختمانی بیشترین آمار حوادث کاری و جان باختن در محل کار را دارند. این وزارتخانه پیشتر مدعی شده بود که آمار تلفات ناشی از حوادث کار کاهش یافته است.

نیروهای امنیتی #عربستان_سعودی هشت تن را در حمله به یک منطقه شیعه‌نشین کشتند

حکومت عربستان شنبه شب، ۲۱ اردیبهشت در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور هشت نفر را در منطقه شیعه نشین قطیف در شرق عربستان با تیراندازی کشته‌اند. در این بیانیه افراد کشته شده «تروریست» خوانده شده‌اند. به گزارش اسوشیتدپرس وزارت کشور عربستان گفته نیروهای امنیتی عملیاتی را برای حمله به یک «مخفیگاه نظامی مشکوک» در سواحل جزیره تاروت در استان قطیف صورت داده‌اند. بیشتر ذخائر نفتی عربستان در این منطقه قرار دارد. بیانیه وزارت کشور این «مخفیگاه» را یک «هسته تروریستی» خوانده و ادعا کرده که افرادی که مورد هدف قرار گرفته‌اند سعی در حمله به تاسیسات اصلی و نقاط امنیتی داشته‌اند و نیروهای امنیتی پس از اینکه به سمت آن‌ها تیراندازی شده، به روی کشته‌شدگان آتش گشوده‌اند. هنوز هویت کشته‌شدگان مشخص نشده اما به‌نظر می‌رسد از شیعیان معترض به حکومت باشند.

حزب سبز آلمان خواستار سفر وزیر امورخارجه این کشور به ایران برای جلوگیری از درگیری نظامی شد

یک عضو حزب سبز آلمان از وزیر امورخارجه این کشور خواست که به ایران سفر کند. امید نوری‌پور سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون حزب سبزها در مجلس آلمان به هفته‌نامه اشپیگل گفت که آلمان برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران باید اقدامات بیشتری انجام دهد. او گفت که «در دیپلماسی بحران، گفت‌وگوی مستقیم ضروری است». نوری‌پور با بیان اینکه احتمال خطر جنگ در خلیج فارس یافته، ضرورت مداخله را بسیار جدی دانست و گفت که در شرایط کنونی مداخله از راه دور کافی نیست. وزیر امور خارجه آلمان هم به روزنامه «بیلد» گفته که توافق هسته‌ای «مطمئن‌ترین راه برای متوقف ساختن برنامه ساخت سلاح هسته‌ای از سوی ایران است». او «قوانین و کنترل‌های دقیق» را برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران «کارسازتر از تهدید» دانسته و گفته که «باید با شرکای اروپایی برای جلوگیری از درگیری نظامی اقدام کنیم».

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی: مردم #قارچ را جایگزین #گوشت_گران‌قیمت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) محمدحسن افشار، رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران از افزایش ۱۰درصدی مصرف قارچ در ایران خبر داد. به گفته او با گرانی دیگر منابع پروتئینی مصرف قارچ در ایران افزایش داشته و به‌نظر می‌رسد قارچ که قیمت آن یک‌هشتم گوشت قرمز است، جایگزین گوشت در غذاهای سنتی ایرانی شده است. افشار همچنین گفت گرانی گوشت به فرصتی برای تولید کنندگان قارچ در ایران تبدیل شده است: « با پیگیری‌های انجمن، جایگزینی قارچ با گوشت قرمز در غذاهای برخی شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ در دستور کار است و پیش بینی می‌شود در سال جاری تولید قارچ در کشور با افزایش ۲۰ درصدی به ۱۸۰ هزار تن برسد». طبق اعلام او ۲۰ تا ۳۰ درصد قارچ تولیدی در فست‌فودها و رستوران‌ها مصرف می‌شود، حدود ۶۰ درصد آن، مصرف خانگی دارد و ۲۰ درصد نیز صادر می‌شود. کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و روسیه مشتریان اصلی قارچ ایران هستند. افشار اما می‌گوید با وجود افزایش تقاضا، انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی چندین تن «قارچ مازاد» را «برای جلوگیری از زیان پرورش‌دهندگان» از بازار جمع‌آوری کرده است. به گفته او تولید کنندگان قارچ محصولشان را به قیمتی زیر هزینه تمام شده به‌فروش می‌رسانند.

#حسن_روحانی از تشکیل دوباره #وزارت_بازرگانی خبر داد

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران شامگاه شنبه ۲۱ اردیبهشت در دیدار با «جمعی از فعالان سیاسی» گفت که دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است. او ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنعت و معدن را «غیراصولی» خواند و گفت که در شرایط امروز بدون وزارت بازرگانی نمی‌توان کشور را اداره کرد و از مجلس خواست که در تصویب این لایحه با فوریت به دولت کمک کند. رئیس دولت ایران در توصیف شرایط کنونی هم گفت که نمی‌توان بگوید که این دوره بهتر یا بدتر از زمان جنگ است، اما در زمان جنگ ایران «می‌توانست نفت بفروشد و کالا وارد کند، فقط نمی‌توانست اسلحه بخرد». روحانی همانند دیگر مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی راه عبور از شرایط فعلی را «وحدت و همدلی تمامی دستگاه‌ها» و «جناح‌های سیاسی» عنوان کرد. او همچنین بدون بیان جزئیات گفت که «باید شرایط را برای حضور فعال‌تر مردم فراهم کنیم و مردم را راضی نگه‌داریم».

فرمانده #سپاه_پاسداران ایران در یک جلسه غیرعلنی «شرایط منطقه» را برای نمایندگان #مجلس «تحلیل کرد»

فرمانده سپاه پاسداران صبح یکشنبه ۲۲ اردیبهشت به مجلس شورای اسلامی رفت و به گفته علی لاریجانی، در یک جلسه غیرعلنی «شرایط منطقه را برای نمایندگان تحلیل کرد». رئیس مجلس شورای اسلامی «توضیحاتی درباره برنامه های راهبردی سپاه به نمایندگان» را از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه غیرعلنی اعلام کرد. او همچنین بدون بیان جزئیات گفت که نمایندگان نیز «سوالاتی مطرح کردند». به گفته لاریجانی هدف اصلی از این جلسه غیرعلنی «آشنایی نمایندگان با حسین سلامی و دیدگاه‌های او برای مسائل آینده سپاه و تقویت آن، خصوصا استفاده از بدنه وسیع بسیج برای بهبود شرایط داخلی کشور و همچنین تحلیلی از شرایط منطقه بود». سلامی به تازگی با حکم علی خامنه‌ای به فرماندهی سپاه پاسداران منصوب شده است.