نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک فرد مسلح دو نفر را در #پاریس به گروگان گرفت. گروگانگیر خواهان تماس با سفیر ایران در #فرانسه شده است

به گزارش خبرگزاری فرانسه فردی که به سلاح گرم مسلح است در محله دهم پاریس دست‌کم دو نفر را به گروگان گرفته. برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌اند که فرد گروگانگیر خواهان تماس با سفیر ایران در فرانسه شده است. او گفته که می‌خواهد از طریق سفارت ایران متنی را به دولت فرانسه برساند. یکی از گروگان‌ها یک زن باردار است. وزارت کشور فرانسه اعلام کرده که این حادثه تروریستی نیست. پلیس در محل حضور دارد و نیروهای امنیتی هم به محل گروگانگیری اعزام شده‌اند. پلیس فرانسه اعلام کرده که نیروهای امنیتی تلاش خواهند کرد با عامل گروگانگیری مذاکره کنند. از هویت، سن، ملیت و انگیزه گروگانگیر اطلاعی در دست نیست.

در صورت برگزاری #جام_جهانی_فوتبال ۲۰۲۶ در آمریکا، #ترامپ ممنوعیت سفر شهروندان کشورهای مسلمان را تعلیق می‌کند

چهارشنبه ۱۳ ژوئن / ۲۳ خرداد فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تصمیم می‌گیرد که مراکش یا سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا به‌طور مشترک جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ را برگزار می‌کنند. نیویورک تایمز گزارش داده که #دونالد_ترامپ رئیس جمهوری #آمریکا در ماه‌های گذشته سه نامه به جانی اینفانتینو، رئیس #فیفا نوشته و در آن از برگزاری #جام_جهانی در ایالات متحده حمایت کرده است. در این میان ترامپ باید از جمله آزادی سفر خارجی‌ها را در طول جام جهانی تضمین کند. بر این اساس، تیم‌های خارجی، مقام‌ها و حتی طرفداران تیم‌ها در هنگام برگزاری مسابقات جام جهانی، محدودیت سفر نخواهند داشت. بنابراين فرمان مهاجرتی ترامپ که در آن ممنوعيت سفر شهروندان شش کشور مسلمان در نظر گرفته شده، در مسابقات جام جهانی به حالت تعليق در خواهد آمد. در گزارش بررسی فیفا، آمریکا، مکزیک و کانادا رتبه متوسطی را در مورد «حمایت دولتی» دریافت کرده‌اند.

جهانبخش #محبی‌نیا، نماینده #مجلس: نهادهای گردن‌کلفت #اقتصاد ایران را به این روز درآورده‌اند. قاچاقچی خود ماییم

جهانبخش محبی‌نیا، نماینده میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در جلسه علنی سه‌شنبه ۲۲ خرداد مجلس شورای اسلامی بدون آنکه از سپاه پاسداران یا نهادهای وابسته به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نام بیاورد از نمایندگان مجلس خواست که «بیدار شوند» و به خود بیایند و به جای «بازی‌های پارلمانی» منشأ واقعی قاچاق در ایران را ببینند. محبی‌نیا گفت: «نهادهای گردن کلفت، به اسم انجام وظیفه با قاچاق، اقتصاد ایران را به این روز درآورده‌اند برادر بیدار شو! تا کی این بازی‌های پارلمانی را می‌خواهید ادامه دهید؟ دروغ می‌گوییم که دنبال مبارزه با قاچاقیم. اختلال بازار ارز نشان داد قاچاقچی خود ماییم.»

#ترامپ در نشست خبری اجلاس #سنگاپور: خلع سلاح هسته‌ای #کره_شمالی در اسرع وقت تحقق می‌یابد و رزمایش‌های مشترک هم متوقف می‌شود

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در ابتدای کنفرانس خبری خود بعد از برگزاری نشست خود با رهبر کره شمالی، از اجلاس ستگاپور به عنوان یک «نشست تاریخی» یاد کرد. ترامپ از مهمان‌نوازی سنگاپور و از مساعدت‌های رئیس جمهور کره جنوبی، نخست‌وزیر ژاپن و رئیس جمهور چین قدردانی کرد. ترامپ، اقدام کیم جونگ اون برای مذاکره خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره شمالی را «جسورانه» خواند و با یادآوری چندین دهه درگیری و جنگ بین آمریکا و کره شمالی تاکید کرد که «به زودی» این درگیری‌ها به پایان می‌رسد. او وعده داد که «فرصتی عالی» برای مردم کره شمالی فراهم شده. رئیس جمهور آمریکا همچنن یادآوری کرد که خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی بر اساس سند جامع اجلاس سنگاپور می‌بایست در اسرع وقت انجام شود. مهم‌ترین نکته اما از نظر کره شمالی، چین و روسیه این گفته ترامپ بود: رزمایش‌های مشترک ارتش آمریکا و ارتش کره جنوبی در شبه جزیره کره متوقف خواهد شد. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در این نشست خبری شرکت نکرد. او ترجیح داد بلافاصله بعد از پایان اجلاس سنگاپور رهسپار کشورش شود.

#چین: می‌توان به لغو تحریم‌های اقتصادی علیه #کره_شمالی اندیشید

سخنگوی وزارت خارجه چین بعد از حصول توافق بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اجلاس سنگاپور، در یک نشست خبری در پکن گفته است اکنون می‌توان به رفع تحریم‌های اقتصادی کره شمالی فکر کرد. در بیانیه پایانی اجلاس سنگاپور به رفع تحریم‌های اقتصادی اشاره‌ای نشده. کره شمالی و ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۵۳ تاکنون در جنگ به سر می‌برند. در بیانیه پایانی به قرارداد صلح بین دو کشور نیز اشاره نشده است.

تحلیلگر پژوهشکده‌ نزدیک به #دموکرات‌ها در #واشنگتن: توافق #ترامپ با #کیم نسخه تازه‌تری از مذاکرات ۱۰ سال قبل آمریکا با کره شمالی است

ایالات متحده آمریکا در بیانیه پایانی اجلاس سنگاپور متعهد شده که در قبال خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، «تضمین‌های امنیتی» لازم به این کشور را بدهد. هنوز جزئیات این تضمین‌ها مشخص نشده. آنتونیو روجیرو، تحلیلگر پژوهشکده‌ نزدیک به دموکرات‌ها در واشنگتن به خبرگزاری رویترز گفته است: «معلوم نیست که در آینده آیا گفت‌وگوهای دیگری برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی برگزار می‌شوند. [توافق ترامپ با کیم] ظاهراً نسخه تازه‌تری از مذاکرات ۱۰ سال قبل آمریکا با کره شمالی است و از هم‌این‌روی پیشرفت بزرگی به شمار نمی‌آید.» در بیانیه پایانی اجلاس سنگاپور همچنین به رفع تحریم‌های اقتصادی اشاره‌ای نشده. کره شمالی و ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۵۳ تاکنون در جنگ به سر می‌برند. در بیانیه پایانی به قرارداد صلح بین دو کشور نیز اشاره نشده است.

کیم جونگ #اون و دونالد #ترامپ در پایان اجلاس #سنگاپور بیانیه مشترکی صادر کردند: تعهد به #خلع_سلاح_هسته‌ای، تبادل اسرا و زندانیان و همچنین گسترش روابط فی‌مابین

سران دو کشور آمریکا و کره شمالی در پایان اجلاس سنگاپور بیانیه مشترکی هم امضاء کردند. در این بیانیه اعلام شده: ۱) ایالات متحده آمریکا و کره شمالی متعهد شده‌اند بر اساس تصمیم مردم دو کشور روابط خود را بر پایه برقراری صلح و رفاه اقتصادی برای مردم گسترش دهند.۲) دو کشور آمریکا و کره شمالی تلاش‌های خود را برای ایجاد صلح پایدار در شبه‌جزیره کره ادامه می‌دهند. ۳) پیونگ‌یانگ متعهد به خلع سلاح هسته‌ای کامل کره شمالی است. ۴) ایالات متحده آمریکا و کره شمالی متعهد شده‌اند که اسرای جنگی و شهروندان ربوده شده را که قابل شناسایی‌اند آزاد کنند و به کشورشان بازگردانند. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی همچنین تعهد داده است که به توافق به دست آمده در اجلاس سنگاپور به سرعت عمل کند.

کیم جونگ #اون، رهبر #کره_شمالی بلافاصله بعد از امضای سند خلع سلاح هسته‌ای رهسپار کشورش شد

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بلافاصله بعد از امضای سند خلع‌سلاح هسته‌ای کشورش در اجلاس سنگاپور جزیره سنتوسا، محل برگزاری این اجلاس را ترک کرد. کیم و ترامپ هنگام وداع با یکدیگر دست دادند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تا ساعتی دیگر در یک نشست خبری شرکت می‌کند. کیم اما او را همراهی نخواهد کرد.

در پرتو موفقیت نشست #کیم – #ترامپ در #سنگاپور قیمت نفت افزایش یافت. #روسیه و #عربستان برای کنترل بازار تولید نفت خام را افزایش دادند

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که پیشرفت‌های خوبی در نشست خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره حاصل شده است. اظهارات ترامپ سبب شد که قیمت نفت نیز در بازارهای جهانی افزایش یابد. هر بشکه نفت برنت به قیمت ۷۵,۵۵ دلار در بازارهای جهانی به فروش رسید و به این ترتیب ۹ سنت به ازای هر بشکه (۰,۱درصد) افزایش قیمت داشت. همزمان روسیه و عربستان سعودی تولید نفت خام خود را افزایش دادند که مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت خام در بازارهای جهانی شوند.

در پرتو موفقیت نشست #کیم – #ترامپ در #سنگاپور قیمت دلار به بالاترین حد در سه هفته گذشته رسید

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که پیشرفت‌های خوبی در نشست خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره حاصل شده است. اظهارات ترامپ سبب شد که ارزش دلار و سهام در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود در سه هفته گذشته برسد. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به خبرنگاران گفته بود نشست سنگاپور زمینه خوبی برای صلح به وجود می‌آورد. این خبر بر ارزش دلار آمریکا اثر گذاشت. به گزارش رویترز ۰,۱درصد بر ارزش دلار در بازارهای جهانی افزوده شد. یورو با قیمت ۱,۸۴۰ دلار خرید و فروش شد و به این ترتیب قیمت آن در حد سه هفته قبل کاهش یافت

وانگ یی، وزیر خارجه #چین: جمهوری خلق #چین از توافق خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره حمایت می‌کند، اما نگرانی‌های امنیتی هم باید برطرف شوند

وانگ یی، وزیر خارجه چین اعلام کرده که جمهوری خلق چین از نشست کیم – ترامپ در سنگاپور استقبال می‌کند و از توافقی که در این نشست حاصل شود، حمایت خواهد کرد و همچنین امیدوار است که دو کشور به یک توافق پایدار برای خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره دست یابند. وریر خارجه چین اما در همان حال گفته است: «هم‌زمان می‌بایست مکانیسمی برای صلح در شبه‌جزیره کره یافت شود، چنانکه نگرانی‌های منطقی امنیتی در این زمینه برطرف گردد.»

#ترامپ بعد از صرف ناهار با #کیم: گفت‌وگوها بهتر از آنچه که هر کسی ممکن بود فکرش را بکند پیش رفت. سندی امضاء خواهد شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دیدار او با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی «بهتر از آنچه که هر کسی ممکن بود فکرش را بکند» برگزار می‌شود. ترامپ اعلام کرد که در پایان این دیدار و گفت‌وگو درباره راه‌های خلع سلاح‌ هسته‌ای شبه‌جزیره کره بر اساس اصل توازن قوا یک سند به امضاء می‌رسد. کیم که بعد از صرف ناهار در کنار ترامپ برای پیاده‌روی با رئیس جمهور آمریکا در باغ هتل کایپلا در جزیره سنتوزا مقابل خبرنگاران ظاهر شد، سکوت را ترجیح داد. لیموزین رئیس جمهور آمریکا توجه و علاقه کیم را جلب کرده بود.