ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو #کارگر_شهرداری حین کار جان باختند

دو #کارگر_شهرداری روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد در دو #حادثه جداگانه در #اردبیل و #آبادان جان باختند. حادثه اردبیل روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد اتفاق افتاد. کارگر ۳۵ ساله شهرداری حین کار در اطراف چاه فاضلاب، به درون چاه سقوط کرد و جان باخت. به نوشته خبرگزاری دولتی ایلنا، پیکر نیمه‌جان این کارگر از چاه بیرون کشیده شد اما عملیات احیای قلبی بر روی او موثر نبود. حادثه دوم در منطقه سه شهرداری آبادان و هنگامی روی داد که کارگری به نام باقر شناور در منطقه ذوالفقاری شهر آبادان مشغول به کار بود و توسط یک خودرو سواری زیر گرفته شد. این کارگر به بیمارستان منتقل شد اما در اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. حوادث کاری منجر به فوت و جرح در ایران مکرراً رخ می‌دهد. در نشست سالانه سازمان جهانی کار قرار است به پاسخ حکومت ایران درباره شرایط بد ایمنی محل کار رسیدگی شود. بنا بر آمار رسمی، در یک دهه اخیر ۱۶ هزار کارگر در ایران جان‌شان را بر اثر این دست سوانح از دست داده‌اند.

#عباس_عراقچی به سوئیس می‌رود

عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به‌منظور برگزاری چهارمین دور گفت‌وگوهای سیاسی میان جمهوری اسلامی و کنفدراسیون سوئیس به برن سفر می‌کند. به‌گزارش رسانه‌های ایران، او قرار است در این سفر درباره تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، آخرین تحولات برجام، مسائل قضایی و حقوق بشری و همچنین همکاری‌های دوجانبه، گفت‌وگو کند. در پی تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا سفرهای دیپلماتیک مقام‌های جمهوری اسلامی و کشورهای اروپایی افزایش یافته است. اروپا خواهان حفظ برجام و پایان تنش ایران و آمریکاست.

آغاز سفر معاون #موگرینی به کشورهای #خلیج_فارس و ایران برای حفظ #برجام

وب‌سایت نهاد اقدام خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که هلگا ماریا اشمید، دبیرکل این نهاد، در هفته جاری به کشورهای خلیج فارس خواهد رفت و سپس از ایران دیدار خواهد کرد. هلگا اشمید معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است که در سال ۲۰۱۵ عضو گروه مذاکره‌کننده ۵+۱ با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بود. اشمید امروز چهارشنبه ۲۲ خرداد / ۱۲ ژوئن سفر خود را با دیدار از امارات متحده عربی آغاز می‌کند و سپس به ترتیب به عمان، قطر و ایران خواهد رفت. وب‌سایت نهاد اقدام خارجی اتحادیه اروپا نوشته است دیدارهای اشمید از کشورهای خلیج فارس «در شرایطی برگزار می‌شود که بر منطقه تنش حاکم است و این فرصتی برای برجسته کردن خواست اتحادیه اروپا به‌منظور جلوگیری از تنش‌های منطقه‌ای و یافتن راه‌هایی برای تنش‌زدایی و تقویت گفت‌وگو خواهد بود». وب‌سایت نهاد اقدام خارجی اتحادیه اروپا افزوده است: «این سفر به‌عنوان بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ارتقای ثبات در منطقه صورت می‌گیرد و هدف آن نیز مذاکره درباره حفظ توافق هسته‌ای با ایران است که از ارکان اصلی عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای در سطح جهانی و منطقه‌ای است. این دیدار همچنین فرصتی برای مذاکرات دوجانبه درباره دیگر مسائل منطقه‌ای مورد علاقه مشترک خواهد بود».

#حسن_روحانی: شرایط کشور بسیار خوب است

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران چهارشنبه ۲۲ خرداد در جلسه هیئت دولت، فشارهای آمریکا علیه ایران را بی‌سابقه توصیف کرد اما گفت با وجود این فشارها «از شرایط بسیار خوبی برخورداریم» و «فشار حداکثری هیچ تأثیری بر مردم این کشور نمی‌گذارد». روحانی با بیان این‌که شرایط امروز کشور نسبت به گذشته بهتر شده است، افزود: «امروز مردم ایران نسبت به ۶ ماه و یک سال گذشته آرامش بیشتری دارند و نسبت به آینده کشور خود امیدوارتر هستند و مسئولان کشور نیز دیدگاه و نظر متحد و واحدی دارند». به‌گفته روحانی «امروز همه به خوبی می‌دانند که مقصر اصلی همه مشکلات آمریکا است و هیچ‌کس در آن تردیدی ندارد» و «هیچ‌کس نمی‌تواند نسبت به راه دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران ایراد بگیرد». رئیس‌جمهوری ایران همچنین درباره آمریکا گفت: «اخیراً مقداری از حرف‌های بی‌حسابی که می‌زدند را معتدل کرده‌اند و بی‌تردید باز هم از مسیر اشتباه خود باز می‌گردند و می‌فهمند که راهشان درست نیست». بدین ترتیب حسن روحانی گرانی‌های روزافزون در کشور، وضعیت معیشتی، بیکاری، اخراج کارگران، تعطیلی واحدهای تولیدی و مشکلات دیگر را نادیده می‌گیرد و مشکل را تنها به فشارهای آمریکا مربوط می‌داند.