نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اهالی روستای حکیم‌باشی #کازرون با مأموران که قصد مسدود کردن چاه‌های آب غیرمجاز را داشتند درگیر شدند. یکی از معترضان کشته شد

فرمانده انتظامی کازرون به رسانه‌های داخلی گفته است در درگیری نیروهای انتظامی با معترضان در روستای حکیم‌باشی شهرستان کازرون یک نفر کشته شده است. پنجشنبه ۲۱ تیر مأموران اداره آب شهرستان کازرون به روستای حکیم‌باشی اعزام شده‌ بودند که چاه‌های غیر مجاز آب را مسدود و پلمپ کنند. معترضان برخی راه‌ها و جاده‌های اطراف را در اعتراض به کمبود آب آشامیدنی در این منطقه مسدود کرده بودند که مأموران انتظامی پاسگاه کماج در صدد مقابله با معترضان برآمدند. به گفته سرهنگ محمد عبادی روستائیان معترض به طرف مأموران سنگ پرتاب کردند و مأموران هم با سلاح ساچمه‌زن به آن‌ها پاسخ دادند. یکی از معترضان از ناحیه گردن مجروح شد. او بعد از انتقال به بیمارستان درگذشت.

11 #کارگر_چاه‌کن #کاشان ساعت‌ها در درون چاه حبس شده بودند

یازده #کارگر_چاه‌کن از روز چهارشنبه 20 تیر در چاه‌های چند منطقه شهر #کاشان حبس شده بودند. خبرگزاری جمهوری اسلامی در خبری که بعد از ظهر روز پنجشنبه 21 تیر مخابره کرد، علت حبس‌شدن کارگران را قطع برق اعلام کرده و افزود کارگران توسط امدادگران آتش‌نشانی نجات یافته‌اند. مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی کاشان گفته است کارگران در چاه‌هایی در خیابان‌های باباافضل، کارگر، امیرکبیر و میدان های عامریه، پلیس، خیران و محله یزدآباد کاشان محبوس شده بودند و آسیبی ندیده‌اند.

#محمود_بهشتی_لنگرودی از ۱۰ روز پیش در #اعتصاب_غذا به سر می‌برد

#محمود_بهشتی_لنگرودی از فعالان #کانون_صنفی_معلمان از دوشنبه یازدهم تیرماه در #زندان_اوین دست به اعتصاب غذا زده است. کانون صنفی معلمان نوشته است بهشتی لنگرودی در ده روز گذشته برای «نشان‌دادن حسن‌نیت و ایجاد فرصت پاسخگویی برای مسوولین» از رسانه‌ای کردن اعتصاب غذای خود خودداری کرده بود. از آن جا که بهشتی لنگرودی در گذشته نیز در اعتراض احکام صادره و شیوه‌های غیرقانونی دادرسی فعالان صنفی دست به اعتصاب غذای طولانی زده بود آسیب بسیاری دیده و این اعتصاب غذا جان او را تهدید می‌کند. محمود بهشتی لنگرودی که از بنیانگذاران کانون صنفی معلمان است و مدتی نیز دبیرکل این تشکل بوده است از نیمه اول دهه هشتاد تا کنون بارها بدلیل فعالیت در تشکل صنفی معلمان و مشارکت در اعتراضات آن‌ها بارها احضار و زندانی شده است. او که در بهار ۹۵ درپی یک اعتصاب غذای طولانی از زندان آزاد شده بود در شهریور سال ۹۶ مجددا دستگیر و روانه زندان اوین شد.

#سیگال_ماندلکر، معاون #وزارت_خزانه‌داری_آمریکا اعلام کرد که #آمریکا و #امارات بخشی از شبکه انتقال غیرقانونی #ارز جمهوری اسلامی را متلاشی کردند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس سیگال ماندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی که در حال حاضر همراه با هیأتی به نمایندگی از وزارت خزانه‌داری آمریکا در دبی به سر می‌برد پنجشنبه ۱۲ ژوئیه/ ۲۱ تیر گفته است ایالات متحده و امارات عربی متحده با همکاری هم یک شبکه غیرقانونی انتقال ارز به ایران را متلاشی کرده‌اند. ماندلکر در جمع خبرنگاران، جمهوری اسلامی ایران را متهم کرده که منابع ملی ایران را به فعالیت‌های شرورانه در خاورمیانه اختصاص داده و از اقتصاد کشور غافل مانده است. سیگال ماندلکر همراه با تیمی از کارمندان وزارت خزانه‌داری آمریکا به کویت و امارات متحده عربی سفر کرده‌ با این هدف که کشورهای حاشیه خلیج فارس را برای جبران کاهش صادرات نفت خام ایران بعد از تحریم نفتی ایران آماده کند. جمهوری اسلامی ایران از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای ایجاد یک شبکه مالی و انتقال پول به امارات متحده عربی و کویت استفاده می‌کند. سیگال ماندلکر ایران را به عدم شفافیت اقتصادی متهم کرده است.

هشدار #وزارت_نیرو: اگر در #مصرف_برق صرفه‌جویی نشود، احتمال فروپاشی #شبکه_سراسری_برق‌رسانی و #خاموشی_کامل وجود دارد

وزارت نیرو با صدور اطلاعیه‌ای که پنجشنبه ۲۱ تیر در رسانه‌های داخلی منتشر شده نسبت به احتمال قطع برق و خاموشی سراسری در ایران هشدار داده است. در این اطلاعیه وزارت نیرو اعلام کرده که با وجود هشدار مسئولان و به کار بستن اقداماتی مانند کاهش ساعت‌های کار ادارات برای صرفه‌جویی در مصرف برق، با گرم شدن هوا و استفاده از کولرهای گازی و آبی، مصرف برق از ۵۷ هزار مگاوات هم فراتر رفته و به همین سبب این احتمال وجود دارد که مانند ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۸۰ شبکه سراسری برق‌رسانی در ایران فروبپاشد. در آن زمان برق در سراسر ایران به مدت سه ساعت و نیم کاملاً قطع شد و ایران در خاموشی کامل فرورفت.

گروه مالی میتسوبیشی یواف جی، بزرگ‌ترین بانک #ژاپن معاملات بانکی با #ایران را متوقف کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که گروه مالی میتسوبیشی یواف جی که بزرگ‌ترین بانک ژاپن یه شمار می‌آید معاملات بانکی با ایران را به دلیل اعمال تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی متوقف کرد. به این ترتیب احتمال می‌رود که روابط تجاری ایران با ژاپن نیز که به ارتباط بانکی بین دو طرف نیاز دارد، متوقف شود. دولت ژاپن بعد از توافق هسته‌ای اعلام کرده بود که مایل به سرمایه‌گذاری در بخش‌های پتروشیمی و خودروسازی است. ژاپن از خریداران اصلی نفت ایران در آسیا بود. ژاپن دو هفته قبل اعلام کرد که از نوامبر/آبان سال جاری معاملات نفتی خود با ایران را متوقف می‌کند. دولت آمریکا سهم ایران از صادرات نفت خام به ژاپن را به عهده گرفته است.

علی اکبر #ولایتی پیام‌های #خامنه‌ای و #روحانی را به #پوتین تسلیم کرد

علی‌ اکبر ولایتی فرستاده ویژه رهبر و رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران صبح پنج‌شنبه، ۲۱ تیر پیام‌های علی خامنه‌ای و حسن روحانی را در اقامتگاه رئیس‌جمهور روسیه در منطقه نووآگاریووا در شمال غربی مسکو به ولادیمیر پوتین تسلیم کرد. در این دیدار علاوه بر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، سرگئی لاوروف وزیر خارجه، یوری اوشاکوف دستیار ویژه پوتین در امور بین‌الملل و ماکسیم بارانوف معاون رئیس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه حضور دارند. روز گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به دیدار پوتین رفته بود. نتانیاهو در این دیدار گفته بود، چنانچه ایران از سوریه خارج شود، اسرائیل حکومت بشار اسد را تحمل خواهد کرد. علی اکبر ولایتی، روز گذشته در بدو ورود به مسکو گفته بود که دیدار نخست‌وزیر اسرائیل با رئیس جمهور روسیه تأثیری در روابط استراتژیک ایران با روسیه نخواهد گذاشت.

#عفو_بین‌الملل اجرای حکم #شلاق بر یک مرد ایرانی به جرم نوشیدن #الکل در نوجوانی را محکوم کرد

عفو بین‌الملل شلاق زدن یک مرد ایرانی به جرم نوشیدن الکل در نوجوانی را محکوم کرد. عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای نوشته است یک مرد جوان ایرانی چون در ۱۴ یا ۱۵ سالگی مشروب خورده بود به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده و این حکم در ملاء‌عام به اجرا درآمده است. این حکم بیش از ۱۰ سال پس از زمان شرابخواری این مرد به اجرا در آمده و نشان‌دهنده قانونی شدن قساوت در یک نظام قضایی است. حکم ۸۰ ضربه شلاق این جوان ایرانی، که از او با حروف م.ر. نام برده شده، دو روز قبل در میدان نیازمند شهر کاشمر در استان خراسان رضوی اجرا شده است. در تصاویر منتشر شده، مرد جوانی به یک درخت بسته شده و مرد دیگری با ماسک بر چهره ضربات شلاق را بر بدن او فرو می‌آورد و مردم هم شاهد این صحنه هستند.

دریافت #کرایه_کولر در تاکسی‌های #تهران ممنوع شد

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرده که اخذ کرایه بیشتر برای روشن کردن کولر در تاکسی خلاف قانون است. مهدی ابراهیمی در مورد افزایش کرایه تاکسی‌ها به بهانه روشن کردن کولر به رسانه‌های داخلی گفته است: «این اقدام برخی رانندگان تاکسی غیرقابل قبول است. روشن کردن کولر در تعرفه کرایه لحاظ شده.» این مقام سازمان تاکسیرانی از مسافران خواسته که چنانچه راننده از آن‌ها به خاطر استفاده از کولر کرایه بیشتری طلب کرد، با شماره ۱۸۸۸ تماس بگیرند.

#بانک_مرکزی به جای برخورد با مؤسسات مالی دانه‌درشت نسبت به سوءاستفاده دو مؤسسه روستایی در شهرستان شهریار هشدار داد

بانک مرکزی به جای برخورد با مؤسسات مالی دانه‌درشت نسبت به سوءاستفاده دو موسسه روستایی در شهرستان شهریار هشدار داد. به گزارش رسانه‌های داخلی بانک مرکزی ایران پنجشنبه ۲۱ تیر با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که دو واحد اعتباری با نام‌های «شباهنگ» و «انقلاب» وابسته به شرکت‌های تعاونی روستایی با همین عناوین در شهرستان شهریار و حومه بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی اقدام به عملیات بانکی (جذب سپرده از عموم مردم، ارایه تسهیلات و...) کرده‌اند. بانک مرکزی از شهروندان خواسته است از سپردن دارایی خود به این دو مؤسسه خودداری کنند. ورشکستگی شماری از مؤسسات مالی و اعتباری ایران که با مجوز بانک مرکزی فعالیت می‌کردند، در سال ۱۳۹۶ باعث اعتراض مالباختگان شد. «کاسپین»، «ایرانیان»، «افضل توس»، «آرمان وحدت» و «ثامن الحجج» از شناخته‌شده‌ترین این مؤسسات بودند.

اهالی روستای حکیم‌باشی #کازرون با مأموران که قصد مسدود کردن چاه‌های آب غیرمجاز را داشتند درگیر شدند. معترضان راه‌ها و جاده‌ها را مسدود کرده‌اند

مأموران اداره آب شهرستان کازرون به روستای حکیم‌باشی اعزام شده‌اند که چاه‌های غیر مجاز آب را مسدود و پلمپ کنند. گزارش‌های تأیید نشده‌ای از درگیری بین اهالی روستا با مأموران خبر داده است. معترضان برخی راه‌ها و جاده‌های اطراف را در اعتراض به کمبود آب آشامیدنی در این منطقه مسدودکرده‌اند. از سه سال پیش تاکنون اداره آب در شهرستان کازرون گروه‌های گشت‌ بازرسی را مأمور کرده که مانع از حفر شبانه چاه‌های غیر مجاز شوند. مردم اما می‌گویند به آب آشامیدنی و آب برای زراعت نیاز دارند.

به دلیل #تحریم اقتصادی فعالیت کارخانه «#صنایع_چراغ_جلو اتومبیل مدرن» با ۷۰۰ کارگر متوقف شد. معیشت ۵ هزار نفر به خطر افتاد

فعالیت‌های کارخانه «صنایع چراغ جلو اتومبیل مدرن» که قطعات مورد نیاز خودروسازی‌های بزرگ ایران را تامین می‌کند با بیش از ۷۰۰ کارگر متوقف شد. معیشت ۵ هزار نفر به طور غیر مستقیم در خطر قرار گرفته است. مدیر امور مالی این شرکت به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است به دلیل تحریم کالا این شرکت تعطیل شده. کره جنوبی از ارسال پلی کربنات، ماده اولیه تولید چراغ خودرو به ایران خوداری می‌کند و ترکیه هم همکاری نکرده است. دستمزد اردیبهشت و خرداد ۷۰۰ کارگر این کارخانه پرداخت نشده.