ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک مقام وزارت بهداشت از کاهش #نرخ_باروری در ایران خبر داد

یک مقام وزارت بهداشت از کاهش نرخ باروری در ایران خبر داد و گفت: طی سه دهه آینده یک سوم جمعیت ایران پیر خواهند شد. به گفته محمد اسماعیل اکبری، مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: طی ۳۰ سال آینده ۳۰ درصد از جمعیت ایران پیر خواهند شد، بنابراین باید برای افزایش نرخ باروری ایرانیان برنامه‌ریزی کرد. اکبری در گفت‌وگویی با ایسنا افزود: در اوایل انقلاب، جمعیت ضریب رشد بالایی پیدا کرد و در برخی استان‌ها نرخ رشد جمعیت‌ یا همان نرخ باروری کلی به حدود شش تا هفت می‌رسید اما طی سال‌های اخیر میزان باروری کلی، یعنی تعداد بچه‌هایی که یک خانم در سن باروری به دنیا می‌آورد، ‌کاهش پیدا کرده است. اکبری گفت در ایران سالانه قریب به یک میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه می‌شود،اما از سوی دیگر نرخ باروری هم کاهش یافته و جمعیت به سمت پیری می‌رود و باید میزان جمعیت جوان را زیاد کرد. مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: در ایران سن بین ۶۰ تا ۶۳ سال به بالا را جزو گروه سالمند می‌آوردند که در این سنین افراد برخی از توانایی‌ها را به‌طور فیزیکی یا روحی از دست می‌دهند و دیگر جزو گروه مولد محسوب نمی‌شوند. اکبری همچنین از کاهش میزان ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج در ایران خبر داد و گفت: حال تاخیر در ازدواج منجر به تاخیر در باروری نیز می‌شود. در حال حاضر متوسط سن ازدواج در زنان ایرانی به ۲۴ سال و در مردان ایرانی نزدیک به ۳۰ سال رسیده است. و فرهنگ بی‌بچگی، دیربچگی و یا تک‌بچگی در کشور جا افتاده است که باعث رشد جمعیت می‌شود. بر اساس آمارهای موسسات بین المللی، نرخ رشد جمعیت ایران ۲۴. ۱ درصد است و دربین ۲۳۲ کشور از نظر رشد جمعیت جایگاه نودم را دارد.

#سپاه_پاسداران گلوله‌باران مقر احزاب کرد ایرانی در #اقلیم_کردستان عراق را تأیید کرد

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای گلوله‌باران مقر احزاب کرد ایرانی در اقلیم کردستان عراق را تأیید کرد و گفت این اقدام سپاه در تلافی حمله کردها به پیرانشهر و کشتن سه تن از افراد سپاه پاسداران صورت گرفت. بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه، این عملیات توسط واحدهای موشکی، پهپادی و توپخانه نیروی زمینی سپاه انجام شده است. در این اطلاعیه همچنین به «هشدارهای قبلی» جمهوری اسلامی به اقلیم کردستان برای جلوگیری از استفاده و نفوذ احزاب و سازمان‌های کرد ایرانی از مناطق مرزی، اشاره شده است. حمله سپاه پاسداران به خاک اقلیم کردستان عراق چهارشنبه ۱۹ تیر / ۱۰ ژوئیه انجام شد و این حملات به مقر حزب دموکرات کردستان (حدک) و حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا) در سیدکان و آلانه صورت گرفت و در جریان آن یک دختر ۱۸ ساله به نام زیتون قدیر، کشته و دو برادر او به نام‌های سیروان ۲۳ ساله و اسماعیل ۱۴ ساله به‌شدت زخمی شدند.

در #حمله_انتحاری کودک ۱۳ ساله به یک مراسم عروسی در ولایت #ننگرهار #افغانستان چندین نفر کشته و زخمی شدند

یک بمب‌گذار انتحاری ۱۳ ساله خود را در یک عروسی در ولایت #ننگرهار در شرق #افغانستان منفجر کرد و دست‌کم شش نفر را کشت و بیش از ۱۴ نفر را زخمی کرد. عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفته است که این انفجار در مراسم عروسی پسر ملک تور، فرمانده نیروهای خیزش مردمی در منطقه لاندی پچیر شهر پچیراگام رخ داده است. حال برخی از مجروحان این رویداد وخیم گزارش شده است. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار انتحاری را به‌عهده نگرفته است اما گروه طالبان و «دولت اسلامی» (داعش) حضور گسترده‌ای در شرق افغانستان دارند و ولایت ننگرهار مرکز داعش محسوب می‌شود.

#ظریف فعلاً #تحریم نمی‌شود، هفته آینده به نیویورک می‌رود

خبرگزاری رویترز به‌نقل از دو منبع آگاه نوشته است که آمریکا فعلاً #محمدجواد_ظریف، وزیر خارجه ایران را #تحریم نمی‌کند و این نشانه آن است که شاید واشنگتن در را به روی دیپلماسی نمی‌بندد. رویترز افزوده است این‌که استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده بود که ظریف در فهرست تحریمی‌ها قرار خواهد گرفت، متداول نیست زیرا معمولاً ایالات متحده نام کسانی را که می‌خواهد تحریم کند از قبل اعلام نمی‌کند. وزیر خزانه‌داری آمریکا ۳ تیر / ۲۴ ژوئن گفته بود که این کشور جواد ظریف را در فهرست تحریمی‌ها قرار خواهد داد. این در حالی است که رسانه‌های ایران خبر داده‌اند که ظریف هفته پیش رو برای نشستی در سازمان ملل به نیویورک خواهد رفت. این رسانه‌ها نوشته‌اند برای انجام این سفر آمریکا می‌بایست برای ظریف روادید صادر کند که ظاهراً صادر شده یا در حال صادر شدن است و دلیلی است بر این که او تحریم نشده است.